ထိုတြင္
ယင္းသကၠရာဇ္ရိွ(၁၀၀)သည္ ဘုရားပြင့္ထြန္းရာ၏ သက္တမ္းကာလကို ညႊန္းေန သေယာင္ရိွ၏။ ယင္းသကၠရာဇ္ရိွ
(၃)ဂဏန္းသည္ကား အနိစၥစေသာ သဘာ၀လကၡဏာစု သံုးခုကို လည္းေကာင္း၊ ထိုသဘာ၀သံုးပါးကို ေျခရာခံလိုက္ရာမွ
ထြက္ျပဴလာမည့္ ၀ိဇၨာသံုးပါးကို လည္းေကာင္း၊ ထို၀ိဇၨာသံုးပါး၏ သတၱိေၾကာင့္ ပ်က္ျပယ္သြားေစမည့္
အပါယ ဒုကၡ၊ ကာမဒုကၡ၊ ဘ၀ဒုကၡ သံုးမ်ဳိးကိုလည္းေကာင္းညႊန္းဆိုေနသေယာင္ရိွ၏။
၀ိမွာနဥတုသည္မိုး၊
ေဆာင္းတုိ႕ကဲ့သို႕ စိုစြတ္ေသာကာလမ်ဳိးမဟုတ္။ ယင္းစိုစြတ္မွဳကို ခံယူရေလမွ ပြင့္ထြန္းရေသာ
လူလုပ္သီးစံု၊ ပြင့္စံုမ်ဳိးတို႕ သီးပြင့္ရာ ကာလမ်ဳိးလည္းမဟုတ္။
စင္စစ္
ထိုအစိုဓာတ္ကို ေျခာက္ေသြ႕ေစ၍ မိုးမကူ လူမေႏွာ သူ႕သေဘာ သူ႕သဘာ၀ ေျမေပါက္ပင္တို႕ ပြင့္ထြန္းရာကာလပင္ျဖစ္ပါေခ်၏။
ထိုဂိမွာနသည္
အေလာင္းေတာ္၏ ကိေလသာအေစးဓာတ္၊ အစိုဓာတ္မ်ားကို ေျခာက္ေသြ႕ ေစသည့္ အာတာပီ၀ီရိယ၏ စြမ္းအား
လံု႕လေတာ္ ကို ေဖာ္က်ဴးေနသေယာင္ရိွ၏။
၄င္းေႏြဥတုနွင့္အတူ
ပြင့္လာၾကေသာ သဘာ၀အပင္တို႕၏ အပြင့္မ်ားသည္ကား သူ႕သဘာ၀ အတိုင္းသာရိွၾကေလေသာ သစၥာတရားမ်ားကို
လည္းေကာင္း၊ မဂ္ဖိုလ္-သတၱိမ်ားကို လည္းေကာင္း၊ နိဗၺာန္၏ အေအးဓာတ္-အျငိမ္းဓာတ္အားကို
လည္းေကာင္း ၄င္းတို႕ကို ထိုးထြင္းသိလိုလတ္ေသာ္ သည္လို ပူျပင္းေသာရာသီမွာမွ သည္လို အေမႊးအပ်ံံ႕
သန္႕စင္မ်ား ပြင့္သလို ျပင္းစြာေသာ ၀ီရိယစြမ္း ပကားရွင္မ်ားခ်ည္းသာခံစားထိုက္ရာ တရာမ်ားဟူႈ
လမ္းညႊန္ေပးေနသေယာင္ရိွ၏။
ကဆုန္လသည္
ေဘးပတ္ေရတို႕၏ အပံ့အပိုးမရိွ။ ပကတိတည္ရိွေနေသာ၊ ေရဓာတ္၏ သူ႕တည္ေနဟန္အတိုင္းသာ ရပ္တည္ေနေသာ
ကာလျဖစ္ေခ်၏။
ထိုကာလသည္
ေရငတ္သူတို႕ ေရေဖာ္တြင္းတူးရာကာလ။ အစာလိုသူတို႕ ၀မ္းစာစိုက္ပ်ဳိးရန္ ကန္ဆည္ရန္ကာလလည္း
ျဖစ္ေခ်၏။
သို႕ေၾကာင့္
ထိုလသည္ လည္းေကာင္း၊ ထိုလ၏ လျပည့္သည္လည္ေကာင္း သစၥာတို႕၏ ပကတိတည္ရိွေနေသာ အတိုင္းကို
ပါရမီေတာ္လက္နက္ျဖင့္ ထူးဆြေဖာ္ထုတ္ျခင္း၊ ေဖာ္ထုတ္သည့္ အတိုင္းလ်ွင္ ျပည့္၀စြ ပြင့္ထြန္းျဖစ္ေပၚလာျခင္းမ်ားကို
သက္ေသျပသေယာင္ရိွ၏။
တစ္ဖန္လည္း
ထိုကဆုန္လသည္ ၀ိသာခါနကၡတ္ေခၚ ကိတ္ျဂိဳလ္(န၀င္းျဂိဳလ္)၏ စန္းယွဥ္ရာ လျမတ္ျဖစ္သျဖင့္
က်န္တနဂၤေႏြစေသာ ျဂိဳလ္ရွစ္လံုးတို႕ပါ သိမ္းၾကံဳးျပီးျဖစ္ေနေခ်ရကား ထိုျဂိဳလ္တို႕နွင့္
မလြတ္ကင္းေသာ ထိုျဂိဳလ္သက္တို႕၏ သတၱိစြမ္းပကားအတိုင္း သက္၀င္လွဳပ္ရွားေနရ ေသာ လူသားအားလံုး၏
ကံခ်င္းဆံုရာ ကာလလည္း ျဖစ္ေခ်၏။
သို႕ေၾကာင့္
ထိုလသည္ လည္းေကာင္း၊ ထိုလျပည့္သည္လည္းေကာင္း ကြ်တ္ထိုက္ရိွအားလံုး တို႕၏ အားထားမွီခိုႏို္င္ျခင္း။
မွီခိုသေလာက္ ျပည့္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ျခင္းတို႕ကိုလည္း ညႊန္းဆိုေနသ ေယာင္ရိွ၏။
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္လည္း-
- ဒီပကၤာရာေရွ႕
သုေမဓာရေသ့ဘ၀ျဖင့္ ဆုပန္ဆင္ခဲ့ရာသည္ ဤေန႕၊ ဤ ကဆုန္လပင္တည္း။
- ယခုဘ၀
မိခင္၏ ၀မ္းၾကာတိုက္မွ အကြ်တ္အလြတ္ ထြက္ခဲ့ရာသည္ ဤေန႕ဤလ ကဆုန္ လပင္တည္း။
- ယခု
ပုထုဇဥ္အမိုက္ဆင့္မွ ပြင့္ထြက္ရာသည္လည္း ဤေန႕၊ ဤလ ကဆုန္လပင္တည္း။
- လာမည့္
ဘ၀ဒုကၡ ခႏၶာ့၀ဋ္မွ အလြတ္အကြ်တ္ ထြက္ရမည္မွာလည္း ဤေန႕ ဤလ ကဆုန္လပင္တည္း။
`ဤသို႕ကံေလးပါးတို႕ ဆံုျပည့္ရာကိုလည္း
ေဖာ္က်ဴးေနသေယာင္ရိွ၏။ ပါရမီဓာတ္၏ လည္ပတ္မွဳသည္ တမင္ျပဳလုပ္ရေသာဓာတ္၊ အတုခိုးရေသာဓာတ္မ်ဳိးကဲ့သို႕
ေဖာက္ျပန္ျခင္း၊ အစိုးမရျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္။
ထိုဘုရားရွင္၏ ပြင့္ေတာ္မူရာ ဥတု-မာသတုိ႕ကို ေလ့လာသံုးသပ္ေသာ္
အေလာင္းေတာ္နတ္သား (ေသတေကတုနတ္သား) ဘ၀မွ လူ႕ျပည္ ဘူ႕ဘ၀သို႕ ဆင္းသက္စံျမန္းပါရန္ နတ္-ျဗဟၼာတို႕
၀ိုင္းေတာင္းပန္စဥ္ ၾကည့္ျခင္းၾကီးငါးမ်ဳိး-
- ကာလ-
ဘုရားပြင့္ရာ တစ္သိန္းတမ္းမွာတစ္ရာတမ္းအၾကား ဟုတ္-မဟုတ္ၾကည့္ရွုျခင္း
- ေဒသ-
ဘုရားပြင့္ရာ မဇၥ်ိမေဒသ မည္သည့္ေနရာမွာ တည္ေလသနည္း ရွဳၾကည့္ျခင္း။
- မာတု-ဘုရားမယ္ေတာ္ျဖစ္သင့္ေလသူ
ရိွ-မရိွ ရွဳၾကည့္ျခင္း။
- အာယုပရိေစၦဒ-
ထိုမိခင္ ေသမည့္အသက္ကား အဘယ္ေန႕နည္းရွဳၾကည့္ျခင္း
- ကုလ-
ထုိမိခင္ကား အဘယ္မ်ဳိးရိုးဇာတိ ျဖစ္ေခ်သနည္း ရွဳၾကည့္ျခင္း
ထိုရွဳၾကည့္ျခင္းငါးမ်ဳိးတို႕၌
ထိုဥတု ထိုမာသ မပါ၀င္ေလ။
သို႕တေစလည္း
အေလာင္းေတာ္၏ ပါရမီေတာ္ အရိွန္အဟုန္အားနွင့္ မယ္ေတာ္၏ ကုန္ဆံုးရမည့္အသက္ပိုင္းျခားအားတို႕လာေရာက္ကံခ်င္းဆံုၾကလ်က္က
ဤသို႕ ဘုရားရွင္၌ ကံေတာ္ေလးပါး ဆံုဆည္းရျခင္းကာ တမင္မလုပ္ရေသာ ပါရမီလုပ္အားပင္ မဟုတ္ေလာ။
ထိုသို႕
မဂ္ေလးဆင့္၊ ဖိုလ္ေလးဆင့္တို႕ျဖင့္ အပါယဒုကၡ၊ ကာမဒုကၡ၊ ဘ၀ဒုကၡ သံုးဆင့္တို႕ အေပၚ လႊမ္းမိုးေအာင္
နို္င္ေတာ္မူျပီးသည္နွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္-
က။ ေလးအသေခ်ၤနွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ျဖည့္က်င့္ရာမွ ေပၚထြက္လာေသာ
အရဟံဂုဏ္ေတာ္။
ခ။ ဘုရားစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္လာသျဖင့္ ေပၚထြက္လာေသာ ၀ိဇၨာ စရဏစသည့္
ေနာက္ေနာက္ ဂုဏ္ေတာ္။
ထိုထိုဂုဏ္ေတာ္အေပါင္းတို႕သည္
ေ၀ေနယ်တို႕အေပၚ ထားရိွေသာ မဟာဂရုဏာ၊ မဟာေမတၱာေတာ္မ်ားျဖင့္ ထံုးမႊမ္းထားရာ ေခ်ခြ်တ္မွဳ ပယတၱဘုန္းေတာ္၏ ေက်းဇူးေတာ္နွင့္အတူ တစ္သီတစ္တန္းၾကီး
ပြင့္ထြန္းျဖစ္ေပၚ၍ လာၾကေလကုန္၏။
ထိုဂုဏ္သတၱိအားလံုးတို႕သည္
သူတစ္ကာတို႕ ကင္ပြန္းတပ္ေပးရာမွ ရေစခဲ့သည္မဟုတ္။ ယခုအားနွင့္ယခင္အားတုိ႕ ထိစပ္ေပါင္းမိသြားရာမွ
အလိုလို ေပၚထြက္လာျခင္းမ်ွသာတည္း.။
(ဂုဏ္ေတာ္ ၉ ပါးျဖင့္ ေဖာ္က်ဴးခဲ့ေပသည္)
0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:
Post a Comment
သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး