Sunday, June 2, 2013

ျမတ္စြာဘုရားသာသနာကို သက္ေသခံသြားေသာ လူသိနည္းသည့္ အရိယာနွင့္၀ိဇၨာမ်ား-၁



က်မပို႕စ္မတင္ျဖစ္တာၾကာပါျပီ။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးနဲ႕ပတ္သက္ျပီး တင္မယ္ဆုိရင္လည္း ဘာေတြအေကာင္းဆံုးမ်ွေ၀ေပးနုိင္မလဲဆိုျပီးစဥ္းစားရတာေၾကာင့္ မတင္ျဖစ္ပါဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေရးျခင္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကလည္း စာစုေတြကမ်ား၊ ေနာက္မိုးေလးက်လာေတာ့ မိုးမက်မွီ အပင္ကလည္း ဒီနွစ္မွ ထူးထူးျခားျခားစိုက္ျခင္မိတဲ့အတြက္ မ်ဳိးေစ့ေတြ၀ယ္ျပီး သိပ္လည္းမျပဳစုရ အၾကမ္းလည္းခံ ေစ်းသြားဘို႕ ေတာ္ေတာ္တန္တန္ မလိုအပ္တဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြစုိက္ေနတဲ့ဘက္လည္း အခ်ိန္ကေပးရနဲ႕မို႕ ပုိ႕စ္မတင္ျဖစ္ျဖစ္ေနခဲ့ရပါတယ္။ က်မစိတ္ထဲမွာ လူသိပ္မသိတဲ့ ထူးဆန္းတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးေတြ ေရးျခင္တယ္လို႕ ျဖစ္မိပါတယ္။ မေမ်ွာ္လင့္ပါဘဲ ဒီတခါေတာ့ ေညာင္ဦးကုိ-ဘက္ျပန္- ျမင္းျခံဘက္ကို ရံုးပိတ္ရက္မွာ ေျခဦးတည္လိုက္ပါတယ္။ ေညာင္ဦးက သူငယ္ခ်င္းက ျမင္းျခံ-ခင္မကန္ရြာဇာတိျဖစ္တဲ့ အတြက္ ျပီးခဲ့တဲ့(၂)နွစ္ေလာက္က ျမင္းျခံဘက္ကို သူ႕သားအငယ္ေလးနဲ႕ က်မကိုေရာက္ဖူးေအာင္ထည့္လြတ္လိုက္တဲ့ အတြက္  က်မေရာက္ခဲ့စဥ္က စိတ္၀င္စားခဲ့တဲ့ ဘုရားမ်ားကို ျပန္သြားျခင္တဲ့စိတ္ေၾကာင့္-ျမင္းျခံ ခင္မကန္နဲ႕ (၂)မိုင္အကြာအေ၀းမွာရိွေနတဲ့ ခုနွစ္ရာခိုင္ဆိုတဲ့ ေတာရေက်ာင္းေလးမွာ ပိတ္ရက္ကို ရသေလာက္တရားအား ထုတ္ဖို႕ စိတ္ကူးတည္ျပီး စီစဥ္လိုက္ပါတယ္။
ကဆုန္လျပည့္ေန႕မတိုင္ခင္ ညေန(၅)နာရီ ျမင္းျခံေပါင္းေလာင္းကားနဲ႕ဘို႕ စိုက္ပ်ဳိးေရး သုေတသန ဦးစီးဌာနလမ္းထိပ္က ေစာင့္ေနတဲ့အခါ မိုးက ခပ္သဲသဲရြာခ်လိုက္ပါတယ္။ အပင္ေအာက္ခိုလည္းမရ ေတာ္ေတာ္ေလးစိုကုန္ျပီး ကားေပၚက အလိုလိုအေျခာက္ခံျပီး ေျခာက္သြားပါတယ္။ မိတၳီလာကို မျဖတ္ရဆို တဲ့ဥပေဒေၾကာင့္ ညကားက ေပ်ာ္ဘြယ္ကေန အျမန္လမ္းမေပၚတက္ ျပင္စည္ဘက္မွ ျပန္လွည့္ဆိုေတာ့ အထက္ဘက္တက္လိုက္ ေအာက္ဖက္ကို ျပန္ဆင္းလိုက္နဲ႕ ခရီးကေတာ္ေတာ္ေလး အခ်ိန္ပိိုသြားပါတယ္။ ျမင္းျခံေရာက္ေတာ့ ည(၁၂း၃၀)။ ျမင္းျခံမွာတညအိပ္ျပီး ေနာက္ေန႕ ခင္မကန္ကို သံကြင္းငါးကြင္းမိသားစု ၊ က်မသူငယ္ခ်င္းရဲ့ ခမည္းခမက္အိမ္ကကားနဲ႕လိုက္ ပို႕ေပးပါတယ္။ ခင္မကန္ေရာက္ေတာ့ ေဒၚခင္ျမင့္ၾကည္က သူ႕အေမ အသက္(၈၀) မယ္ေတာ္ကိုေခၚေတာ့၊ မယ္ေတာ္ၾကီးကပါလာ။ မယ္ေတာ္ၾကီးပါေတာ့ သူ႕အကိုၾကီး ဦးတင္ေအာင္မိုးကပါ မယ္ေတာ္ၾကီးေစာင့္ေရွာက္ရင္းနဲ႕ပါလာေတ့ာ က်မတို႕အဖြဲ႕က လူအင္အား (၄)ေယာက္ျဖစ္သြားပါတယ္ရွင္။ ဦးတင္ေအာင္က ခုနွစ္ရာခုိင္ မိုးကုတ္တရားစခန္းမွာ အက်ဳိးေဆာင္၊ ေက်ာင္းကလည္း မယ္ေတာ္ၾကီးေဒၚျမ ကိုးကြယ္ခဲ့တာဆိုေတာ့ က်မတုိ႕ မွာ အဆင္ေျပေျပတရားထုိင္ ခဲ့ရပါတယ္။ 
ခုနွစ္ရာခိုင္ေတာရစခန္းဟာ ျမင္းျခံျမိဳ႕နဲ႕ (၅)မိုင္ခန္႕ေ၀းတဲ့ မႏၱေလး-ျမင္းျခံလမ္းမေပၚမွာ ခင္မကန္ရြာ အတြင္းသို႕ ကားလမ္းမမွ၀င္ခဲ့ရျပီး ခင္မကန္ရြာမေရာက္မွီလမ္းခြဲေလးမွ ေတာလမ္းအတိုင္းလိုက္သြားရင္ သာသနာ့မ႑ိဳင္ ခုနွစ္ရာခိုင္ မိုးကုတ္ရိပ္သာေက်ာင္းကိုေရာက္ရိွခဲ့ပါတယ္။ က်မက တရားနားတဲ့အခ်ိန္မွာ ဓမၼရံု၊ ဘုရားေတြထဲမွာ စၾကၤန္ေလ်ွာက္ခဲ့ပါတယ္။ ကဆုန္လျပည့္ေနမွာသာ ရြာက ဥပုဒ္သည္အေဒၚေတြနဲ႕ လူငယ္ေလးတသိုက္ကေတာ့ ဆူဆူပြက္ပြက္ရိွေပမဲ့ ညေနပိုင္းက စျပီးလူသူကင္းဆိတ္ အင္မတန္မွ ဆိတ္ျငိမ္တဲ့ေနရာျဖစ္ပါတယ္။
ခုနွစ္ရာခိုင္ဘုရားက အထက္ခုနွစ္ဆင့္တက္လို႕ရျပီး အတက္လမ္းက လူတကိုယ္စာ(၀လ်င္ ေစာင္းျပီး တက္ရပါတယ္)။ က်ဥ္းက်ဥ္းၾကပ္ၾကပ္တက္လို႕ျပီးရင္ ေနာက္အေပၚဆင့္ေတြမွာ သံေလွကားေတြျဖစ္တဲ့ အတြက္ လူငယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဘုရားအေပၚဆံုးထပ္ကိုတက္ဖို႕စိတ္၀င္စားၾက တဲ့အတြက္ ခုနွစ္ရာခိုင္ေတာရစခမ္းကို လာေလ့ရိွတယ္လို႕သိရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား ေတြပါဘဲ။
အဆင့္ဆင့္တက္ရတဲ့ ခုႏွစ္ရာခိုင္ဘုရား

ညာဘက္ဘုရားေလးနဲ႕ေနရာကသာ ဆရာေတာ္ ဂူေအာင္းက်င့္ရာ ေနရာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆက္တြဲက ထပ္ေဆာက္ထားတာပါ။

ထူးထူးျခားျခား ယက္ကန္းစင္ေတာင္ဆရာေတာ္ၾကီးေဖာ္ထုတ္ေပးခဲ့ေသာ ဆုေတာင္းျပည့္၀ေစတီေတာ္။ ယက္ကန္းစင္ေတာင္ဆရာေတာ္ၾကီးအား ကသိုင္းပါေမာကၡ ေနလအသြင္ေရြသားပုရပိုက္ရွင္လို႕ ေရးထားသည္ကို ဖတ္ရွုရပါတယ္။



ဂူရဲ့စာသားေတြဟာ က်မစိတ္ကိုအေတာ္ဆြဲေဆာင္ပါတယ္။ က်မဟာ အရင္တခါေရာက္တံုးက ဘုန္းဘုန္းကို ကန္ေတာ့ ဘုရားပတ္ၾကည့္ျပီး ျပန္သြားတာမို႕ အဲဒီဂူကိုလည္း ေသခ်ာဂဏသတိမထားလိုက္ပါဘူး။ က်မသူငယ္ခ်င္းကို က်မက ခုနွစ္ရာခုိင္မွာ တရားသြားထုိင္ျခင္တယ္ဆုိေတာ့ သူက ယက္ကန္းစင္ေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအဆက္အစပ္ရိွတဲ့ေနရာလု႕ိ အဲဒီက်မွ သိခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္။ စပ္စုရင္းကေန တေနရာက ဘုရားလိုလို ေက်ာင္းလိုလိုေနရာကိုေရာက္ေတာ့ က်မအထူးအံ့ၾသသြားတာက မွန္ေခါင္းနဲ႕ ရုပ္ကလပ္သြင္း ထားတဲ့ ဆရာေတာ္တပါးရဲ႕ စံေက်ာင္းျဖစ္ေနလို႕ပါဘဲ။



ဆရာေတာ္ ဦးသုဇာတ၏ စံေက်ာင္းမွ ကဗၺည္း
ဆရာေတာ္ ဦးသုဇာတ ရုပ္ကလပ္ရိွ၇ာ စံေက်ာင္း


ဆရာေတာ္ ဦးသုဇာတ၏ မပုတ္မသိုးေသာ ရုပ္ကလပ္အား ေျခဖ၀ါးဖက္မွ ခဲခဲယဥ္းယဥ္းပံုေပၚေအာင္ ရိုက္ခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္။

က်မက ေခါင္းရင္းကေနပတ္ၾကည့္ျပီး ဓာတ္ပံုရိုက္ဖို႕ အမ်ဳိးမ်ဳိးၾကိဳးစားတယ္ မရဘူး။ မွန္အရိပ္၊ သစ္ပင္အရိပ္၊က်မရဲ့အရိပ္ အရိပ္ေတြဟာ ေရာေထြးေနျပီး ေနရာအမ်ဳိးမ်ဳိးေရြ႕လည္း ဘယ္လိုမွ ရိုက္မရဘူး။ က်မစိတ္ထဲမွာ ေအာ္ .. ဆရာေတာ့္ ေခါင္းရင္းၾကီးက ရိုက္တာ မၾကိဳက္လို႕ထင္တယ္ဆိုျပီး ၊ ေျခရင္းဘက္က က်မေရြ႕သြားပါတယ္။ ေျခရင္းေရာက္ေတ့ာလည္း အရင္အတိုင္းပါဘဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စိတ္ထဲမွာ အမွတ္ရမိတာတစ္ခုက က်မအေဖ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကို ဓာတ္ပံုရိုက္တံုးက ဆရာေတာ္ၾကီးကို စိတ္ထဲမွ ခြင့္ေတာင္းျပီး ရိုက္ခဲ့တာ သူ႕ဖလင္လိပ္ (၂)လိပ္စလံုးမွာသာ ပံုထင္တယ္ဆိုတာကို အမွတ္ရမိလိုက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကန္ေတာ့ ေလ်ွာက္ထားခြင့္ေတာင္းျပီး မွတ္တမ္းထားျခင္လို႕ ရိုက္ခြင့္ျပဳပါ၊ ေရးခြင့္ျပဳပါ၊ ဆရာေတာ္ဘုရားအေၾကာင္းကိုလည္း သိခြင့္ရပါရေစလို႕ ဆုေတာင္းကန္ေတာ့လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ထူးဆန္းစြာနဲ႕ အရိပ္ေတြၾကားကေန ေျခေထာက္ေတာ္ကို ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ခြင့္ ရိုက္ခြင့္ရပါတယ္။ ဒါန႕ဲတင္ မျပီးသြားေသးပါဘူူး။ က်မ တရားဆက္ထိုင္ပါတယ္။ ထိုင္လို႕ မိနစ္(၂၀)ေလာက္ၾကာတဲ့အခါမွာ ဆရာေတ္ာတပါး အာရံုထဲကိုၾကြလာပါတယ္။ ပံုစံကေတာ့ ယက္ကန္းစင္ေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးပံုေတာ္အတို္င္း၊ ယက္ကန္းစင္ေတာင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးလား မသိဘူးလို႕ ေတြးေနတံုး နင္ ငါ့ကို မေၾကာက္ဖူးလားလို႕ မိန္႕လာပါတယ္။ က်မကလည္း မေၾကာက္ဖူးဘုရား လို႕ ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ဘာလို႕မေၾကာက္တာလည္းလို႕ ေမးျပန္ပါတယ္။ တေန႕တပည့္ေတာ္တို႕လည္း ဒီလမ္းသြားရမွာမို႕ မေၾကာက္တာပါဘုရားလို႕ ျပန္ျပီးေျဖလိုက္ေတာ့ ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ ေမးတဲ့ေမးခြန္းကို ေထာက္ရွုျခင္းျဖင့္- ခုနွစ္ရာခုိင္ဆရာေတာ္ ဦးသုဇာတ ၾကြလာျခင္းျဖစ္တယ္လို႕ သိလိုက္ရပါတယ္။ တစ္ခု ထူးဆန္းတာက ဆရာေတာ္ရဲ့မ်က္လံုးအိမ္တဖက္က အရင္ကေခတ္စားတဲ့ လွည္းဘီးမ်က္မွန္ေလာက္ကို ၾကီးမားေနပါတယ္။ တဖက္မ်က္လံုးကိုေတာ့ သတိမထားမိလိုက္ပါဘူး။ ပိန္ပိန္ ပါးရိုးနားရိုးက်က်ဆိုတာ လည္း ျမင္လိုက္ရပါတယ္။ သို႕ေသာ္ ထုိင္ေနတဲ့ပံုပါ။


ဆရာေတာ္ ဦးသုဇာတ ဂူပိတ္က်င့္ခဲ့တဲ့ ဂူ၊ လက္နွိပ္ဓာတ္မီးထိုးျပီး ၇ိုက္ခဲ့ရတာပါ။

အဲဒီကိစၥက က်မရဲ့စပ္စုျခင္စိတ္ကို တြန္းပို႕ေတာ့တာပါဘဲ။ တရားလည္းျဖဳတ္ေရာ။ က်မက ဦးဇင္းဦးပညာသီရိထံ ေရာက္သြားျပီး ဆရာေတာ္ၾကီးက ဒီလိုပံုစံလား။ ထုိင္ေနပံုက ယက္ကန္းစင္ေတာင္ ဆရေတာ္ဘုရားၾကီးအထိုင္ပံုနဲ႕ တပံုစံတည္းမို႕လို႕ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္မိတယ္။ ဆရာေတာ့္ပံုေတြ ၾကည့္ျခင္တယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး ရုပ္ကလပ္ေတာ္ရိွ မပုတ္မသိုးတာလည္း စသည္ျဖင့္ေပ့ါ။
ဆရာေတာ္ပံုကို မွန္ေဘာင္သြင္းထားတာ ထုတ္ျပလိုက္တဲ့အခါ အာရံုမွာလာျပတဲ့ ပံုနဲ႕ တပံုစံတည္းျဖစ္ေနပါတယ္။ အာရံုမွာ သိပ္မထင္ရွားတာနဲ႕ ဓာတ္ပံုက ပိုျပတ္သားတာ ဒါဘဲကြာပါတယ္။ ေနာက္ဆရာေတာ္တပ္ေလ့ရိွတဲ့ မ်က္မွန္ကလည္း အ၀ိုင္းအၾကီး လွည္းဘီးမ်က္မွန္ပံုစံျဖစ္ေနတာကို တိုက္တိုက္ဆုိင္ဆိုင္ဓာတ္ပံုထဲမွာ ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။
ဆရာေတာ္ ဦးသုဇာတက ဦးဇင္းနဲ႕ ငယ္စဥ္ထဲကအတူေနလာတာျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ 
ဆရာေတာ္ ဦးသုဇာတ၏ ရုပ္သြင္
ဆရာေတာ္ ဦးသုဇာတအေၾကာင္းေျပာျပတဲ့ ဦးဇင္း ဦးပညာသီရိ

ဦးဇင္းကကိုရင္ေလးဘ၀ပါ။ ဆရာေတာ္က ေက်ာင္းအနားက ေတာအုပ္ထဲမွာ ညညဆိုက်င့္ျပီး ဦးဇင္းကေတာ့ တဲထဲမွာေနခဲ့ရတယ္။ ေခၚမွ လာ ငါမေခၚရင္ မလာနဲ႕လို႕ အမိန္႕ထုတ္ထားသတဲ့။ တခါတရံဆို ညမအိပ္ဘဲ က်င့္တယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ ခရီးေရာက္လာတဲ့အခါ ပံုထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ဂူထဲမွာ ပိတ္ျပီး (၁၅)ရက္တိတိ က်င့္ျပန္တယ္ဆိုပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဂူပိတ္က်င့္ေနစဥ္မွာ ယက္ကန္းစင္ေတာင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ဂူထဲကို (၃)ၾကိမ္ေလာက္ၾကြလာ တဲ့အတြက္ ဂူမွာ ကဗၺည္းထိုးထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ ဂူထဲကေနျပန္ထြက္တဲ့အခ်ိန္မွာ လူေတြက အုပ္ေအာ္ ေသာင္းနင္းလာၾကည့္ ေသျပီလား၊ ေမ့ေနျပီလား၊အမ်ဳိးမ်ဳိး။ ဂူဖြင့္တဲ့အခါ အုပ္တခ်ပ္စီ ေျဖးေျဖးခ်င္းစဖြင့္ ၇ပါတယ္တဲ့။ အဲဒီအခါမွာ က်မသူငယ္ခ်င္းက သူ ခုနွစ္တန္းေက်ာင္းသူဘ၀က ရြာကေတြလာၾကည့္လို႕ လိုက္လာျပီး၊ ဂူအသြင္းေရာ ဂူအထြက္ေကာ သူလာၾကည့္တယ္။ သူတို႕ေရွ႕မွာဘဲ ဆရာေတာ္က ထျပီး လမ္းေလ်ွာက္ထြက္သြားတာလို႕ေျပာပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း လယ္ေ၀းဘက္မွာ ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားတည္ တဲ့အတြက္ ေ၇ဆင္းကေနသားအၾကီးတစ္နွစ္သားေလာက္မွာ ဆရာေတာ္ၾကြလာတဲ့ လယ္ေ၀းေဖာင္ေတာ္ဦး ကိုလိုက္သြားခဲ့ေသးတယ္လို႕ ေဒၚခင္ျမင့္ၾကည္က ေျပာျပပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ေဒၚခင္ျမင့္ၾကည္က ၀ိဇၹာလိုင္းနဲ႕ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ အၾကားအျမင္၊ ဘာညာေတြကို အားမေပးတဲ့ သူပါ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႕ကိုးကြယ္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတ္ာဟာ ထြက္ရပ္ေပါက္ ၀ိဇၨာဆိုတာကို သူဟာ အခုက်မတို႕ ဦးဇင္း တို႕ ေျပာၾကမွ သိသြားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ လက္ထဲ ေငြ ၂ က်ပ္ေလာက္ဖဲရိွျပီး၊ ဒကာေတြကလည္း ဘတ္ဂ်က္အေျခအေနမေကာင္းလို႕ မတည္ဘို႕ ေလ်ွာက္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္ဟာ သူအားထုတ္ထား တဲ့ သမထအားကို ယံုၾကည္တဲ့အတြက္ တည္မယ္ဆိုျပီး ေနာက္မဆုတ္တဲ့ ဇြဲလံုံ႕လနဲ႕ျပီးတဲ့အထိ တည္သြား ပါတယ္တဲ့။
ကရ၀ိတ္ေဖာင္ေတာ္ကို ခုနွစ္ရာခို္င္မွာ ေဆာက္လုပ္ထားျပီး ေဖာင္ေပၚမွာဘုရားတည္ထားတာလည္း ၊ ဒီအေၾကာင္းပါဘဲ။ လယ္ေ၀းမွာ ေဖာင္ေတာ္ခ်က္မဆိုတဲ့ ဘုရားဟာ အထင္အရွားပါ ကဆုန္လျပည့္ေန႕ဆို ရင္ ပြဲေတာ္စတင္ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ စေနပါျပီ။ က်မလည္းနွစ္စဥ္ သူငယ္ခ်င္းက ပြဲေစ်းထြက္တဲ့အတြက္ တစ္ညအိပ္အနည္းဆံုးေတာ့ သြားျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တပတ္ဆိုရင္ သြားျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ေဖာင္ေတာ္ခ်က္မ ပြဲေစ်းခင္း ေရာက္မွဘဲ ေဖာင္ေတာ္ဦးေစတီကို သြားျပီး ဖူးေမ်ွာ္လိုက္ပါဦးမယ္။ ကပ္ေက်ာ္ဘုရားတစ္ဆူလို႕ေျပာရမွာပါဘဲ (ရန္ကုန္ဆူးေလလိုေပါ့ေလ)။ ေဖာင္ေတာ္ဦးေဘးမွာ က လယ္ေ၀းရဲ႕ အထင္ကရ ဘုရားတဆူျဖစ္တဲ့ ရန္ေအာင္ျမင္ ေရႊလက္လွဘုရားၾကီးက တည္ထားပါတယ္။ မင္းတုန္းမင္းၾကီး လက္ညိွးျဖတ္လွဴခဲ့လို႕ ေရႊလက္လွဘုရားလို႕ အမည္ေပးထားျပီး အခုဆို၇င္ အ၇င္ကလို ဘုရားေဟာင္းနြမ္းၾကီး မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အင္မတန္မွ သပၸါယ္တဲ့ဘုရားတဆူျဖစ္ေနပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္ၾကီးရဲ႕ေကာင္းမွဳေပါ့ရွင္။ 

ကရ၀ိတ္ေဖာင္ေတာ္

ဆရာေတာ္ ဦးသုႏၵရ။ အေမျမ၊ က်မနွင့္ကိုရင္ေလးမ်ား

အဲဒီမွာ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေလာင္းပြဲျပဳလုပ္တဲ့အခါအရမ္းစည္ကားပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေတြ ၾကြလာျပီး တရားေဟာၾကပါတယ္ရွင္။ က်မလည္း ထိပ္တန္းေတးသံသြင္းက အန္တီ၀င္းေကာင္းမွူေၾကာင့္ မနွစ္က အခန္းအနားကိုေကာ တရားပြဲကိုေရာ ေရာက္သြားခဲ့ပါေသးတယ္။ ေဖာင္ေတာ္ဦးဟာ ေရႊလက္လွဘုရားရဲ့ အနီးအနားမွာတည္ထားတဲ့အတြက္ က်မတို႕ကိုယ္တိုင္ကို ေက်ာ္သြားတဲ့ ၀ိဇၨာဘုန္းၾကီး (ေျမထံုကူးတာ ေအာင္ျမင္သြားတဲ့)တည္ထားတဲ့ဘုရားတဆူ၊ ထုိဘုရားတည္သူဘုန္းဘုန္းသည္ သာသနာ့မ႑ိဳင္ ခုနွစ္ရာ ခုိင္ ဟု ကဗၺည္းအတိတ္နမိတ္ထားခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ ဦးသုဇာတပင္ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
ဦးဇင္းနွင့္စကားေျပာရင္း ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအာရံုတြင္ မ်က္လံုးတဖက္ အဆင္မေျပျဖစ္ေနသည္ကိုျမင္ရသ ျဖင့္ ဦးဇင္းအား ဆရာေတာ္ကို ေခါင္းသြင္းေတာ့ ေျပာတဲ့အတိုင္းလုိက္နာျပီးလုပ္ေပးၾကရဲ႕လား။ တပည့္ေတြ မေကာင္းရင္လည္း ခံရတတ္တယ္တဲ့ဟု ေျပာမိရာ၊ အင္း ဒကာမၾကီးေျပာမွဘဲ ဆရာေတာ္က ေတာင္နဲ႕ေျမာက္ဖက္မွာ အေပါက္ေဖာက္ခုိင္းတာ အခုက အေရွ႕နဲ႕အေနာက္မွာေဖာက္ထားၾကတယ္။ ဂူတည္ ခိုင္းတဲ့ေနရာကလည္း ဒီေနရာမဟုတ္ဖူး။ အခုက အ၀င္ေပါက္ၾကီးျဖစ္ေနလို႕ ေရြ႕မယ္လုပ္လိုက္နဲ႕ မေရြ႕ျဖစ္ဘူး ဟုေျပာျပပါသည္။ တကယ္ေတာ့ အသုဘကမၼဌာန္းေတာင္ တမင္ရွဳရေသးတာ၊ မေရြ႕ပါနဲ႕ သူ႕အတိုင္းသူေနပါ ေစဟု က်မကေတာ့ ေျပာျဖစ္ေအာင္ေျပာမိလိုက္ပါေသးသည္။
ဆရာေတာ္က အရိယာ ၀ိဇၨာလား သမထ ၀ိဇၨာလားဟု ေမးၾကည့္ရာ အရိယာဘက္ကူးဘို႕ ၾကိဳးစားေနတံုး ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားတာ။ မေရာက္လိုက္ဖူးဟု ေျပာျပပါသည္။ အင္မတန္မွ နွေမ်ာစရာေကာင္းပါသည္။ ထံုကူး နုိင္သည္ဆိုသည္မွာ လြယ္သည့္အလုပ္မဟုတ္။ သို႕ေသာ္ နုိင္ငံေတာ္ သာသနာေရးဆိုင္ရာမွ အားမေပးပါ။ ဘုရားေဟာလည္းမဟုတ္ပါ။ မီးထံုကူးရာတြင္ မင္းဘူးဘက္မွ ဆရာေတာ္ ဦးေကာ၀ိဒသည္ အေခြမ်ားပင္ ထြက္ရာ- နိုင္ငံေတာ္သာသနာေရးဦးစီးမွ ေနာက္ပိုင္းတြင္ သိသည့္အခါ ပိတ္လိုက္ပါသည္။ အတုခိုးမွား မွာ စိုးလို႕ျဖစ္ပါသည္။ သမထအားသည္လည္း ထံုကူးမွမဟုတ္ပါ။ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၇ေသ့ၾကီးအား မိန္႕သည္ကို က်မေရးသားဘူးပါသည္။ ၀ိဇၨာဆုိတာ ပုတီးစိတ္ရင္ တလံုးထိ တလံုးသိတဲ့။ ကိေလသာေတြ မရိွတဲ့အခ်ိန္ ၀ိဇၨာဘဲဟု မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကဆိုသည္။ ၀ိဇၨာရူးရူးခဲ့ဘူးသည္ဟု ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးကလည္းမိန္႕ခဲ့သလို သမထလိုင္းမ်ားနွင့္ပတ္သက္၍ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားအတြက္ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးသည္ မိမိ စိတ္တန္ခိုးအရ  မိမိ၏ဆရာ ဘ၀ိမလ (အရိယာ-၀ိဇၨာ)နွင့္ပတ္သက္၍ ၀ိဇၨာလိုင္းမ်ား အေၾကာင္းကို ေရးသားထားပါသည္။ တပည့္ဒကာက မွာၾကားသည့္အတိုင္းမလုပ္လ်င္ အထြက္ခက္သည့္ အေၾကာင္း၊ ခႏၱာကို မစြန္႕လိုပါေသာ္လည္း ဘိုးေတာ္ေအာင္မင္းေခါင္ၾကီးက ဘ၀ိမလအား မင္းရဲ႕ဆင္ၾကီးကို စြန္႕ေတာ့ဟုဆိုလိုက္ရာ ခႏၱာစြန္႕ခဲ့ရေၾကာင္း၊ (ဘ၀ိမလကား ဗုဒၶဟူးသားျဖစ္၍ ဘုရားတည္လ်င္ ဆင္ရုပ္ၾကီး ေပၚတြင္ မီးထြန္းေလ့ရိွသည္)ဟုဆိုပါသည္။
ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ရဟန္းကိစၥျပီးသည္ကို သိေသာအခါ အိႏၵိယနုိင္ငံတြင္ ညီအကို ရဟန္းညီေနာင္ ျဖစ္ခဲ့ဘူးေသာ ဘ၀ိမလသည္၊ ေ၀ဘူလိုသာ တရားရမယ္ဆိုလ်င္ ဆီအိုးပြက္ပြက္ဆူထဲေတာင္ ခုန္ခ်လိုက္ျခင္ စမ္းတယ္ဟု ညီးတြားဘူးေၾကာင္း ေရးသားထားပါသည္။ ရဟႏၱာဘ၀ကား ၀ိပသနာျဖင့္အတက္၊ သမထကား အတည္ျဖင့္အတက္။ မတူတာမွလံုးလံုးမတူ။ ၀ိပသနာတရားသည္ မည္မ်ွတန္ဘိုးထားသည္ကို အရိယာ-၀ိဇၨာျဖစ္ေသာ ဘ၀ိမလ၏ ညီးတြားပံုကိုသာၾကည့္ပါ။
ျမန္မာနုိင္ငံတြင္ ၀ိဇၨာလိုင္းမွန္းမသိ ၊ ရဟႏၱာ ရဟႏၱာဆိုကာ ဇြတ္တင္ေနသည္မ်ားလည္း မ်ားစြာရိွပါသည္။ သမထ ၀ိဇၨာကား သိဒၶိပိုင္းတြင္ သူ႕ဆုိင္ရာဆိုင္ရာ ပိုင္ၾကပါသည္။ တစ္ဦးနွင့္တစ္ဦးလည္း မတူၾက။ ရုပ္ၾကြင္း မပုတ္မသိုးတုိင္းလည္း ရဟႏၱာမဟုတ္ပါ။ ဒါေလးကိုတင္ျပလိုသည္က တေၾကာင္း၊ ေျမထံုကူးသြားေသာ လူမသိ သူမသိဆရာေတာ္ ဦးသုဇာတ၏ မပုတ္မသိုးေသာ ရုပ္ကလပ္သည္ ယေန႕တိုင္ သက္ေသအျဖစ္ ရိွေနသည္ကိုလည္းေကာင္း မွတ္တမ္းတင္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
စိတ္၀င္စားစရာ ေျမထံုကူးေသာဂူကိုပတ္ၾကည့္ေတာ့ အထဲက ၀င္မရ။ ခတ္လို႕။ ေနာက္ေတာ့ ၀င္ၾကည့္ျခင္ပါတယ္လို႕ ဦးဇင္း ဦးပညာသီရိထံ ေသာ့ေတာင္းေလ်ွာက္ထားတဲ့အခါ ဦးဇင္းကေဘးေပါက္ကဖြင့္ထားတယ္ဆိုလို႕ က်မတို႕ ကိုရင္ေလးမ်ားနဲ႕အတူ ၀င္ၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ ယခင္ဆရာေတာ္ ဦးသုဇာတဟာ အဲဒီအထဲမွာ ဂူေအာင္းက်င့္ခဲ့တဲ့ေနရာျဖစ္ပါတယ္။ ၃ ေပေလာက္ဖဲ က်ယ္ပါတယ္။ ပံုထဲမွာျမင္ရတဲ့အတိုင္းပါဘဲရွင္။
ျမင္းျခံက အထင္ကရ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ရဟႏၱာစစ္စစ္၊ မပုတ္မသိုးေသာ ရုပ္ကလပ္နွင့္ အထင္ကရ၊ ခုႏွစ္ရာခုိင္ဆရာေတာ္ ဦးသုဇာတကား မပုတ္မသိုးေသာ ရုပ္ကလပ္နွင့္ ၀ိဇၹာလိုင္း။ ေနာက္ တပါးရိွပါေသးတယ္။ ဒါကေတာ့ စမ္းက်ေတာရေက်ာင္းဆရာေတာ္တပါးျဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္ကလပ္ဆရာေတာ္ လို႕ ေခၚေ၀ၚၾကပါတယ္။ ဆက္ပါဦးမယ္ေနာ္။ 
သာသနာ့ မ႑ိဳင္ ခုနွစ္ရာခုိတြင္ ရိွေသာ မိုးကုတ္ရိပ္သာ ပြင့္လင္းသစၥာ ဓမၼရံု။ နွစ္စဥ္ တရားစခန္းပြဲမ်ား က်င္းပျပီး ၀ိပသနာ တရားမ်ားကို မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ မူအတိုင္း တရားျပသလ်က္ရိွပါသည္။

ခုနွစ္ရာခို္င္က ၾကည္နူးဘြယ္ရာ ေတာရေက်ာင္းသဘာ၀ပံုမ်ားကိုလည္း ၾကည့္ရွဳနိုင္ေအာင္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ပါတယ္ရွင္။

0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts