Thursday, July 12, 2012

ပစၥည္းကိုစြန့္လြတ္ျပီး စိတ္ကမစြန့္လြတ္ေသာဒါနနွင့္ စိတ္စြမ္းအင္

မနွစ္က (၂၀၁၁) မွာ က်မဆရာေဒါက္တာျမသြင္နဲ့ ေဒၚခင္ခင္ေဆြတို့ဟာ ရန္ကုန္အဖြဲ့နဲ့အတူ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးထံေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၂၀၁၂ ေဖေဖာ္၀ါရီလမွာ ဆရာက ပ်ဥ္းမနားက သူ့သမီး ဆီ လာရင္း က်မဆီ၀င္လာပါတယ္။ ဆရာက က်မကိုေျပာျပတယ္။ မႏွစ္က သူတို့သြားေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးက မိန့္တယ္တဲ့၊ (………. ေရဆင္း)က လွဴပါတယ္လို့ေရးထားလဲဲ ရရက္သားနဲ့ဗ်ာ။ ေဒါက္တာျမသြင္ နွင့္ ေဒၚခင္ခင္ေဆြတို့၏ တပည့္တဲ့လို့ ေရးျပီးလွဴထားတယ္လို့ ေျပာတယ္လို့ေျပာျပပါတယ္ ။ နင္ ဆရာေတာ့္ဆီ ေရာက္သြားတယ္ဆုိျပီး ငါတို့လင္မယားေတာ့ ေတာ္ေတာ္၀မး္သာသြားတယ္ လို့ဆိုလာပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ က်မအဲဒီနွစ္ကဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးထံမေရာက္ခဲ့ပါဘူး ။ လက္လုပ္ေတာင္အဖြဲ႕ ဆရာေတာ္ၾကီးဆီသြား ကန္ေတာ့ၾကမယ္ဆိုတာ က်မကို တဦးဦးကေျပာတယ္။ က်မလည္း လိုက္လုိ့မရတာနဲ့ လက္လုပ္ေတာင္ေက်ာင္းကို ဆရာေတာ္ၾကီးလွဴဘို့ ဆိုျပီး လွဴဘြယ္သြားပို့ထားလုိက္တာပါဆရာလို့ ျပန္ေျပာမိပါတယ္။ ဆရာက ဟုတ္လား ငါတို့ျဖင့္ နင္ဆရာေတာ္ၾကီး ဆီေရာက္သြားျပီဟဆိုျပီး ၀မ္းသာေနတာဟုေျပာပါသည္။ ဒါဆို ငါ့တပည့္ၾကီးကို ဘုန္းဘုန္းက ခ်ီးျမွင့္တာဟ ဟုေျပာပါေတာ့သည္။

တကယ္ေတာ့ က်မ လွဴဘြယ္ပစၥည္းေပၚတြင္ စာေလးတပ္လိုက္ျခင္းမွာ ဆရာနွင့္က်မဆရာကေတာ္တို့ကို ဦးထိပ္ပန္ျခင္း၊ အမွဴးျပဳလိုက္ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ဆရာတုိ့ ဇနီးေမာင္နွံကို အေၾကာင္းျပဳျပီး က်မသည္ ေငြ အရင္းအႏွီးမပါေသာ ကုသိုလ္အမ်ားၾကီးရခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ က်မဆရာကေတာ္သည္ က်မအား ညီမလို ခ်စ္ခင္သည့္အျပင္ သူသြားေလရာ ဘုရားေက်ာင္းကန္သို့ေခၚသြားေလ့ရိွသည္။ သူအလွဴလုပ္လ်င္ ေနာက္ကေန ေ၀ရာ၀စၥအကုန္ကူေပးရသည္။ ဒီၾကားထဲလွဴျခင္သပဆိုလ်င္ ကိုယ္တတ္နုိင္သေလာက္ လွဴ။

က်မသည္ မတ္လထဲတြင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအားဖူးေမ်ွာ္ဆြမ္းေလာင္းျပီးျပန္လာသည္။ ဆရာေတာ့္ တရားေခြေတြလိုက္စုသည္။ တရားနာသည္။ ဒီအထိလည္းမစဥ္းစားမိေသး။ ေနာက္ဆရာေတာ္ၾကီးမွ ဒါနနွင့္ပတ္သက္ျပီး ေတာ္ေတာ္ေလး ေဟာေျပာသည္။ မိမိလွဴျပီး သားအလွဴကိုမေစာ္ကားဘို့။ အလွဴလုပ္ေသာ္ မက်ိမ္း၀ါးဘုိ့။ အရင္တခါက ငါလွဴလိုက္တာ နည္းသြားတယ္ဟာ။ ေနာက္တခါၾကရင္ ဘယ္ေလာက္ထိလွဴနို္င္ ေအာင္ ၾကိဳးစားမယ္။ သူတို့ကျဖင့္ ဘယ္ေလာက္လွဴလိုက္တာ ငါလည္း လွဴနုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားမယ္စသည္ျဖင့္ကို တားျမစ္ေတာ္မူေလသည္။ လွဴျပီးသားအလွဴသည္ သူ့ဟာနွင့္သူျပီးသြားျပီသာျဖစ္သည္။ ေနာက္ေၾကာင္းလည္းမျပန္ ေရွ့ကိုလည္း မေမ်ွာ္ ေစလိုတာပါလားဟု အသိဥာဏ္ရသြားပါသည္။ မဟာျမိဳင္ေက်ာင္းေရစက္ခ်အလွဴတရားတြင္ လွဴျပီးလ်င္ မစင္ပံုလိုသေဘာထားရမည္ဟု ပယ္ပယ္နယ္နယ္ေဟာေလသည္။ မစင္ဟူသည္ မည္သူကမ်ွ ကိုင္ျခင္ၾကည္ျခင္ ျပန္လိုျခင္သည့္ အေၾကာင္းကားမရိွ။ အလွဴလွဴရင္ ဘယ္သူကလွဴတာဆိုလည္း မတပ္နဲ့။ ဘယ္သူ့ကို လွဴတာလုိလည္း မတတ္နဲ့။ ဘာပစၥည္းပါဆိုတာလည္း မျဖစ္ေစနဲ့။ ပံ့သကူလွဴသလို လွဴရမယ္ဟုဆုိပါသည္။ ပံ့သကူသည္ မည္သူ မည္သည့္အတြက္ မည္သူကဆိုေသာ ဘာဆိုဘာမွ မျငိတြယ္ေသာအလွဴျဖစ္ပါသည္။ သံဃာကိုသာ ဦးတိုက္ျပီးလွဴရန္ဆံုးမသည္ကို နာၾကားရေသာအခါ က်မမဟာျမိဳင္ေတာၾကီးထဲကို သြားစဥ္က အေမြးတိုင္အထုပ္တိုင္းလိုလိုတြင္ ဘယ္သူကလွဴပါသည္ဘုရား ဆိုတာေတြကပါသည္။ နုိင္ငံျခားတြင္ ပညာသင္ေနေသာ သံဃာေတာ္မ်ား ကိုယ္စားလည္း နာမည္ေတြတပ္ျပီးလွဴေပးလိုက္ေသးသည္။ ဖေယာင္းတိုင္နွင့္အေမႊးတုိင္သာ လွဴရေတာ့ မဲ့အခါမွ ေက်ာင္းေပၚမတက္ရ၊ တရားမေဟာေတာ့ေသာအခါမွ က်မတို့ကလည္း မဟာျမိဳင္ကိုေရာက္လာ ေပသည္။ ျပီးလ်င္က်မက ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး မိပန္ဟုေခၚေသာ ပန္ထြာမယ္ေတာ္ၾကီးကိုယ္စားလည္း လွဴေပးလိုက္ေသးသည္။ က်မရည္ရြယ္သည္မွာ သူတို့ကား ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ကုသိုလ္မျပဳနုိင္သျဖင့္ ကိုယ္ကကိုယ္စားကုသိုလ္ျပဳေပးျခင္းပင္။ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးက ထိုသို႕ေဟာသည္ကို ၾကားနာျပီးေသာအခါ ေနာင္ကို မျဖစ္ေအာင္လုပ္ရမည္ ဟုစိတ္ထဲမွတ္သား ထားလိုက္ရေပသည္။

ပစၥညး္ကုိသာ စြန့္တာ စိတ္ကို မစြန့္ဘူးဟု ဒါနနွင့္ပတ္သက္လ်င္ ထိထိမိမိေဟာေျပာထားေပသည္။

က်မသည္ သိပ္မၾကာေသာရက္အတြင္းမွ စဥ္းစားမိသည္။ က်မလွဴေသာပစၥည္းဟု ဘယ္လိုလုပ္သိသလဲ။ ဘာေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးထံလွဴၾကေသာပစၥည္းမ်ားမွာ မ်ားျပားလွေပသည္။ မ်ားျပားလွေသာ ပစၥည္း၀တၳဳတို့ကို လက္ေတာ္ျဖင့္ထိယံု အလွဴေျမာက္ေအာင္ ထိေပးျခင္းသာ။ ဘယ္ပစၥည္းကိုမွ စိတ္၀င္စား သည္ မဟုတ္ပါ။ ဘာမို့ ဘာပစၥည္းမုိ့ ဘယ္သူလွဴတာမိို့ စိတ္မ၀င္စားပါ။ အကုန္လံုး ဆရာေတာ္ ဘုရားလက္ နွင့္ထိျပီးတာမွန္သမွ် ကပၸိယ ေဒါက္တာၾကီးတို့မွ သိမ္းဆည္းသြားသည္ကို က်မေရာက္သြားေတာ့ မ်က္ျမင္။ ဆရာေတာ္ၾကီးေက်ာင္းေပၚကို က်မတို့တက္ခြင့္မရေပမဲ့ အေခြေတြထဲ ျမင္ေနရသား။ စာအုပ္ဘီဒုိမွတပါး ဘာအပိုမွမရိွ။ ဒါဆိုဘယ္လိုလုပ္ က်မပစၥည္း အထုပ္ေသးေသးေလးေပၚက စာကို သိေနသနည္း၊။ စဥ္းစားေလေလ အံ့ၾသေလေလ ျဖစ္ပါသည္။ က်မ ဆရာတို့ကို ဦးထိပ္ထားသည္ကို က်မဆရာတို့လာေတာ့ သိေအာင္ ဖြင့္ဟမိန့္လိုက္သည္။ စဥ္းစားေလေလ အရိယာတို့၏ ဂုဏ္အား ၾကည္ညိဳမဆံုးျဖစ္ေလ ျဖစ္ပါသည္။ ဗုူးေသးေသးေလးေပၚကစာကို ဗူးကိုလည္း မျမင္ရပါဘဲ ဘယ္လိုျမင္ပါသနည္း။ မ်က္နွာသုတ္ပု၀ါ အိတ္ေပၚက စာကိုေကာ ဘယ္လိုျမင္ပါသနညး္။ ေတာင္လိုပံုေနေသာပစၥည္းေတြ သိမ္းပိုက္ထားျခင္းလံုး၀မရိွ ပါဘဲ ေရးထားေသာစာကို ဘယ္သို့ ျမင္နုိင္ပါအံ့နည္း။

စိတ္ကိုပိုင္ စိတ္ကိုနုိင္သူတို့၏ စိတ္တန္ခိုးကား ဆန္းၾကယ္လွပါသတည္း။

အားလံုးေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမ်ားကို ၾကည္ညိဳသူ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို ၾကည္ညိဳသူတုိ့ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစေသာ္။

0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts