မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေနာက္တြင္ကပ္ပါလာေသာေၾကာင္ကေလး ဒီေၾကာင္ေလးဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေရွ႕ကမသြားဘူးလို႕ ေျပာၾကပါတယ္။ ေဘးနားေနာက္နားေလးကေန လိုက္တတ္ပါတယ္တဲ့ |
အာတာပီ သဗၺဇန ကာေလေဟာတိလို႕ ျမတ္စြာဘုရားကေဟာတယ္။
အာတာပီ= စိတ္၀ိရိယကိုေျပာတာ၊ ကိုယ္၀ိရိယကိုေျပာတာမဟုတ္ဖူး။
မယံုမရဲ = မယံုရင္ မရဲဘူး ယံုမွရဲတယ္။
နိဗၺာန္ကိုယံုတယ္ ဒုကၡကို မယံုဘူး
နာဒုကၡကို ေၾကာက္တယ္။ အိုဒုကၡမေၾကာက္ဖူး။
ခႏၱာ့ ဒုကၡကို မယံုဘူး။ ငါဒုကၡျဖစ္ေနျပီ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေတာ့ေျပာတယ္။
ဒါေပမဲ့ စိတ္ကမယံု။
ဒုကၡကလြတ္ဖို႕ သတိတစ္လံုးဘဲ။ ဒုကၡကို မယံုေတာ့ သတိတစ္လံုးဆိုတာကုိ
ဘယ္ယံုမလဲ။
ဒီသတိတစ္လံုးဘဲ၊ အိမ္က ေဆးတစ္လံုးဘိုးေလာက္မယံုပါဘူး။
ဒုကၡကိုယံုရင္ လက္ရွိဒုကၡကေနလြတ္ဖို႕ ေအာက္ငရဲမေရာက္ဖို႕
ဒုကၡကိုယံုမယ္။ ဒီသတိတစ္လံုး၊ သတိသာဆရာ။ ဒို႕ေၾကာက္တဲ့ ကိေလသာေတြဒုကၡေတြ။ အေတြးေျပာတာပါ။
အေတြးလို႕ေျပာလိုက္ရင္ ဒုကၡမဟုတ္လား။ ခ်စ္မိတာလည္း ဒုကၡ၊ မုန္းတာလည္း ဒုကၡဘဲ။ ျဖစ္ျဖစ္သမ်ွဒုကၡက
အေတြးေၾကာင့္၊
အေတြးဟာဆရာပါ။ သတိကဒို႕စိတ္ကုိေခၚသြားတာ။ စိတ္မသြားတတ္တဲ့လမ္းကိုလည္း
သတိကဘဲ ေခၚသြားတယ္။ သတိကလမ္းျပေခၚသြားမယ္။ ပယ္စရာရိွတာကို လည္း သတိက ပယ္သြားပါလိမ့္မယ္။
ဒို႕ကဘာမွမလိုဘူး။ သူေခၚသြားလိမ့္မယ္ နိဗၺာန္ကိုတန္းလို႕။
ဧကရေကာ မေဂၢါ(သာ၀က-၅ပါးျဖစ္ျခင္ရင္)
သာ၀ကျဖစ္ေစျခင္သူအားလံုးက သတိနွင့္ရွမွတ္ရသည့္လမ္းသည္
ဧကရေကာ တေၾကာင္းတည္းေသာလမ္း။ မွားဘို႕မလို၊ တစ္ခုတည္းေသာလမ္းလို႕ ဘုရားက အာမခံတယ္။
သတိတစ္လံုးနဲ႕ ပြင့္သြားတဲ့ဘုရားေပါင္းမနည္းဘူး။
ေစတသိတ္မွာလည္း ေသာဘဏ-၂၅ လံုး သတိမွာအကုန္ပါတယ္။
ေဗာဓိပကၡိယ-၃၇ ပါးလည္း သတိမွာအကုန္ပါတယ္။ ဒို႕ကအသစ္ထြင္တာ မဟုတ္ လမ္းေဟာင္းလမ္းအို။မွားစရာမရိွ။
သတိသာလက္မလြတ္နဲ႕။ ျဖစ္ျခင္ရာျဖစ္ သတိသာလက္မလြတ္နဲ႕။ ဒို႕မသိေသးတဲ့လမ္း၊
ဒို႕မသိတဲ့ မဂ္ဖိုလ္ ဒို႕မသိဘူးတာကို သတိလမ္းကသြားတာ။
ေသာက ပတိေဒ၀- ေသာကေတြကို ေက်ာ္လြန္ျခင္ရင္ လည္း သတိဟာတစ္ခုတည္းေသာလမ္းပါ။
ေသာကကလည္း ေတြးမွျဖစ္တာ။ ငုိျခင္တာလည္း ေတြးမွျဖစ္တာပါ။
မေတြးရင္ မငုိျဖစ္ပါဘူး။ ေသာက ပတိေဒ၀ ကျငိမ္းျခင္ရင္ ခ်ဳတ္ျငိမ္းျခင္ရင္လည္း သတိဘဲ။ ဒုကၡမွန္းသိတာလည္း
ေတြးမွ။
ဒုကၡ ေဒါမဏသကလည္း ခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္ရင္လည္း ဒီသတိဘဲ။
နွလံုးမသာယာတာလည္း ေတြးမွပါဗ်ာ။ ကိေလသာနဲ႕ေျပာမေနဘူး။ အေတြးနဲ႕ေျပာေနတာေနာ္။
ဒုကၡကို ဒုကၡလို႕ မယံုတာ၊ တိုက္ၾကီးေပၚကားၾကီးေပၚက
သားေတြသမီးေတြက လည္း ေျပာေကာင္းဆုိေကာင္းဆိုရင္ ဒုကၡကိုယံုမလား။
သုခသည္ ဒုကၡလို႕မယံုတာ။
ဘဂၤါအုပ္စုက်ေတာ့ သိပါလိမ့္မယ္။မိခင္၀မ္းထဲမွာ ဒုကၡမဟုတ္လား။ ဒုကၡကို ဒုကၡမွန္းမသိလို႕
မယံုတာ။ မယံုလို႕မရဲတာ။ ဒုကၡျဖစ္ေနတာကုိ ဒုကၡလို႕မယံုတာ။ ေရွ႕စိတ္က ေျပာတာ ငါဒုကၡျဖစ္ေနျပီ
ေနာက္စိတ္က မယံု။
ဘဂၤါအုပ္စုက်ေတာ့
သိပါလိမ့္မယ္။ နွာသီး၀ကရွုေတာ့ လကၡဏာကသိပ္မေပၚဘူး။ သမာသနတို႕ ဥဒဟဘယတို႕က်ေတာ့ ျမင္လာျပီ။
ဘဂၤဥာဏ္အုပ္စု(၅)ခုက်ေတာ့ လဟာျပင္- အာကာသ ထဲေရာက္သြားျပီ။ လက္ေျခေတြကေရးေရးေလးေပၚေတာ့
တယ္။ သခၤါရုကၡပကၡာဥာဏ္က်ေတာ့ နွလံုးေသြးထဲေရာက္သြားျပီ။ ေရာင္ျပန္နမိတ္ျဖစ္သြားျပီ။
နွလံုးေသြးထဲကေနသိေနတာ။
သတိရဲ့ထိုးထြင္းတာကို
ေျပာတာ။ အဲဒါေတြက သတိက လုပ္သြားတာ။ သတိခုိင္းတာသာလုပ္ပါ မေရာက္ဖူးဆုိတာမရိွပါဘူး။ ေဘးေျပာတာက
ခန့္မွန္းေပးတာေလာက္။ သတိကသံေနာ္။ ဘုရားအဆူဆူ သူ႕ဘုရားရဲ့သာ၀ကေတြ မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္လုိျခင္ရင္
ဧကရေကာ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာလမ္း။ ဒီလမ္းကို ဘယ္နွစ္ေယာက္သြားတာလဲ။
ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရား-
ဒို႕ ဒကာ ဒကာမေတြဘာမွမလိုဘူး။ ၀ိရိယဘဲလိုတာလို႕ေျပာေလ့ရွိတယ္။
ဒို႕ကေတာ့ ဒီလိုေျပာျခင္တာ
= ဒို႕ ဒကာ ဒကာမေတြဘာမွမလိုဘူး။ ပ်င္းတာေလးတစ္ခုဘဲ။
မရွက္ဖူးလားဟယ္။
(ပရိတ္သတ္မ်ားရီၾက)
ဒို႕က တအီးအီး
တညည္းညည္းျဖစ္ေနမွာဒုကၡလို႕ထင္တာ။
သုခဆိုတာ ေဆးရံုေပၚ ေမ့ေဆး ထံုေဆးေပးျပီး ခ်ဳပ္တာ။
ဒုကၡကေတာ့ အစိမ္းေခါင္းရိုက္ခံရတာ။ ေခါင္းရိုက္ခံရတာျခင္းေတာ့
အတူတူဘဲမဟုတ္လား။ သံဃာေတာ္ေတြကလည္း မျမင္ေတာ့ဘူးထင္ တယ္။ ဘဂၤဥာဏ္အုပ္စုေရာက္တဲ့ သူမ်ားၾကေတာ့
ေၾကာက္ကိုလာတာ။အပ်က္ေတြဘဲေတြ႕တာကိုး။ ဘာျဖစ္ျဖစ္အပ်က္။ အတြင္းေက်။ အတြင္းေက်။
ဒုိ႕ျဖစ္ေနတဲ့ ဒုကၡကိုယံုဘို႕။ ဒီကတက္ဖို႕ရာေဟာဒီ
သတိတစ္လံုးဘဲ ယံုဘို႕။ ဒီယံု(၂)ခုဘဲလိုတယ္။ ပညာအမွတ္က အျပင္က အာရံုဘက္လိုက္မွတ္တာ။
သတိက ခႏၱာကိုယ္ထဲကိုလိုက္မွတ္တာ။
လြတ္ေျမာက္ေရးသြားျခင္ေတာ့ သတိရယ္။ ၀ိရိယရယ္။
အသိရယ္။ ဘု၇ားေျပာသလိုေျပာရင္ သတိကိုလယ္သမားကိုင္တဲ့ ေပါက္တူးလိုသေဘာထားစို႕။ ေပါက္တူးအား
-သာသာေလးေပါက္ရင္ သာသာေလးဘဲ။ ၀ိရယအားေကာင္းရင္ နက္တာေပါ့။ သတိကိုလယ္သမားကိုင္တဲ့ ေပါက္တူးလို
သေဘာထား။
၀ိရိယက်ေတာ့ ေလးသမားကိုင္တဲ့ မ်ွားလိုသေဘာထား။
မ်ွားက ေျဖာင့္ေအာင္လုပ္ရတယ္ မဟုတ္လား။ အသိက်ေတာ့ ေရြသမားကိုင္တဲ့ ဒါးလို လုပ္ေပးစမ္းပါ။
ေရြသမားကိုင္တဲ့ ဒါးက ထက္သေနာ္ တုံးတံုးၾကီးနဲ႕မရဘူး။ ဒါးေတာ့ ဒါးဘဲေလ။ ဥံဳခံေနတဲ့ဒါးမျဖစ္ေစနဲ႕ေပါ့။
ဒါးလည္းတံုး။ အသားကလည္း အရြတ္ဖတ္ဆိုေတာ့။ ခုတ္ေတာ့ ျပတ္လား။ မျပတ္ဖူး။
ရိွတဲ့ဘက္ကေရကို ေပါက္တူးအားကိုးနဲ႕ မရိွတဲ့ဘက္ေရာက္ေအာင္လုပ္သဟဲ့။
သုမနသာမေဏ-တမနက္လုပ္တာကို ဒို႕ကဘယ္နွစ္နွစ္လုပ္မွာတံုး။ သုခသာမေဏေလးနဲ႕ ကြာတာက သဒၶါ
သဒၶါ။ ကိုရင္ေလးက သူ႕ဘုိ႕ သူအေသခံလုပ္ေတာ့ ဘုရားလည္း မေနနုိင္ဘူး။ သၾကားလည္း မေနနိုင္ဘူး။
ဒို႕က ကိုယ္ရမွာကို သာသာေလးလုပ္ေနေတာ့ ဘုရားလည္း
အေနသာၾကီး၊ သၾကားလည္း အေနသာၾကီး။ ဒို႕ကလုပ္တာေလးက အေနသာေလးလုပ္တာဆိုေတာ့ ဘုရားေရာ သၾကားေရာ
ေနနုိင္သေပါ့။ (ပရိတ္သတ္မ်ားရီၾကသည္)
ေလးသမားက မ်ွားကို အပူေပးျပီးေျဖာင့္သလို ရွုကြက္နဲ႕မွတ္စိတ္တည့္ေအာင္
လုပ္ေပးပါ။ ဒို႕က ရွု႕ကြက္ကို သတိကေနာက္ကကပ္ေပးပါ။ ေဖာင္းေပၚလာလိုက္ ပိန္က်သြားလိုက္
ဒါကို ေရြသမားကဲ့သို႕ ေပၚလိုက္ေပ်ာက္လိုက္ကိုမွတ္ပါတဲ့။
တခါတံုးက ဘုန္းေတာ္ၾကီးတပါးဟာ တရားပုလင္ေပၚတင္ပလႅင္ေခြထိုင္လိုက္ျပီး
ေအာက္က ပရိတ္သတ္ကို ငံုၾကည့္လိုက္ျပီး။ ငါေဟာတဲ့အထဲ ကြ်တ္မဲ့သူလည္း တစ္ေယာက္မွ မပါဘူး။
ငါကလည္း ကြ်တ္ပါေစလို႕ေဟာတာမဟုတ္ဖူးလို႕ေျပာသတဲ့။ (စိတ္မရိွနဲ႕ေနာ္) အာတာပီ သဗၺဇာန
ကေလေဟာတိ ဒီ(၃)ခ်က္ပါမွေနာ္။ ဒါကိုယံု ဒါမလုပ္ရင္ အပါယ္ေလးပါးမလြတ္နုိင္ေသးဘူးလို႕။
ယံုမွ လြတ္မွာ။ ေရွ႕ဆက္ျပီး ဒီထက္ၾကီးတဲ့ ဒုကၡေရာက္မွာကို ယံုမွ လုပ္မွာဗ်။
ကဲနားက်စို႕။
ဘုရားေပးတဲ့ အေမြ(၂)ခုက အာမိသအေမြ ၊ ဓမၼအေမြ(၂)မ်ဳိးရိွတာ
အာမိသအေမြက အလွဴဒါနျပဳၾကတာ၊ သံသရာအတြက္။ ဓမၼအေမြက ၀ိပသနာအေမြ။ ဘုရားေပးတဲ့ အေမြထဲ မွာ
ငိုက္ေမြမပါဘူး။(ပရိသတ္မ်ားရီၾက)
သာ၀ကဆုက ဒီဘ၀တင္ရနုိင္တယ္။ အဂၢသာ၀ကတို႕က ဘုရားရွင္ရိွမွရတယ္။
ေ၀ဘူ၊ မဟာစည္၊ မိုးကုတ္စသည့္ ဆရာေတာ္ဘုရားေတြက ဒီဘ၀တင္ သာ၀ကဆုနဲ႕ျပည့္ျပီးေနၾကတယ္ဗ်
==========
ယခုတရားေတာ္အား နာၾကားရင္း ဘေလာ့တြင္တင္ျခင္စိတ္ေပါက္လာသည့္အတြက္ ၾကိုက္နွစ္သက္ေသာ အပုိဒ္ကေလးမ်ားကို ေရြးတင္ထားပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက အာ၀ဇၨန္းရႊင္ေလရာ အသံုးအနွုန္းေလးမ်ားမွာ ေျပာင္ေျမာက္လွသည့္အတြက္ ပရိတ္သတ္မ်ားမွာ ရီၾကေလသည္။ က်မလည္း တရားနာရင္းရီမိပါသည္။
ငါေဟာေနတဲ့ သူေတြထဲမွာ ကြ်တ္မဲ့သူတေယာက္မွ မပါဘူူးဆိုတာေလးေတြ။ ဘုရားလည္း ေနနုိင္တယ္။ သၾကားကလည္း ေနနုိင္တယ္။ ဘုရားေပးတဲ့အေမြထဲမွာ ငုိက္ေမြမပါဘူးဆုိတာေလးေတြဟာ အင္မတန္ ေျပာင္ေျမာက္လွတဲ့ စကားလံုးေတြျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးဟာ သံဃာကိုသာျမင္ေစျခင္တယ္- ပုဂၢလိကဆန္တဲ့ ငါတို႕ဆရာေတာ္ၾကီးဆုိတာ ကို မျမင္ေစျခင္တာကိုလည္း မၾကာခဏ မိန့္ၾကားတဲ့အတြက္- ယခုတရားကို ဖတ္ရွုၾကတဲ့ ဓမၼသာလာရဲ့ ပရိတ္သတ္အေပါင္းတို႕သည္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးနွင့္တကြ သံဃာဂုဏ္ကုိ ၾကည္ညိုသာဓု ေခၚနုိိင္ၾကပါေစ သတည္း။
0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:
Post a Comment
သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး