Sunday, December 2, 2012

သာသနာမွာဘုရားဘာေၾကာင့္ပြင့္သလဲ။ ဓမၼံပူေဇမိ ဆိုယံုနဲ႕ရေရာလားဟယ္။


 မံုရြာျမိဳ့နယ္မွ ရင္ေသြးလိမၼာအဖြဲ႕အားေဟာၾကားေသာတရား
ယခုတရားမွာ ယခင္က တခ်ဳိ႕အပိုင္းမ်ားကို က်မဘေလာ့ေပၚတြင္ တင္ခဲ့ဘူးပါသည္။ အေခြထဲမွ တရားကလည္း တ၀က္တပ်က္-မဆံုးသလို၊ က်မတင္တာလည္း တ၀က္သာျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ က်မသည္ ဘာေၾကာင့္ ပထမပိုင္းကိုတင္ခဲ့ရသနည္းဆိုေသာ္… ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမွ တရားအေပၚ မိမိစားေနၾက ထမင္း၊ ေသာက္ေနၾကေကာ္ဖီေလာက္မွ တန္ဘိုးမထားတတ္ေသာ ပုထုဇဥ္မ်ား (က်မအပါအ၀င္)ကို ေဟာၾကားခဲ့သည့္အတြက္လည္းေကာင္း၊ ဥပမာေပးေကာင္းေကာင္းနွင့္ ထိထိမိမိေဟာထားေသာ တပည့္ ဒကာဒကာမမ်ားကို ကြ်တ္လြတ္ေစျခင္ေသာ ေစတနာအား က်မ-ႏွစ္ခ်ဳိက္သေဘာက်မိသျဖင့္ တင္ေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္အပိုင္းမ်ားခ်န္လွပ္ခဲ့ရျခင္းမွာ တရားရွဳမွတ္ျခင္းမ်ားနွင့္ပတ္သက္ေနျပီး ေလာကီအဓိဌာန္မ်ားပါသျဖင့္ တပိုင္းတစနွင့္ က်န္ရစ္ခဲ့ပါသည္။ ယခုေတာ့ တပိုင္းတပ်က္ တရားမဆံုးေသာ တရားေခြမွ ပါသမွ်တရားမ်ားအားတင္လိုက္ရပါသည္။ တရားေခြထဲမွ တရားမဆံုးသည္ကိုေတာ့ က်မလည္း မတတ္နိုင္ပါရွင္။ စိတ္ပ်က္စရာသတင္းတခုက အင္တာနက္ဆိုင္ထိုင္တာနွင့္ ၾကားလာရပါသည္။ ထုိသတင္းကား အင္တာနက္ကို သံုးသံုးသေလာက္ က်ခံရမည္ဆိုေသာသတင္းသည္။ က်မတို႕လို ဘေလာ့ တင္သူအတြက္ေတာ့ သတင္းေကာင္းမဟုတ္ပါ။ တနာရီ ၄၀၀ိ/နွုန္းျဖင့္အျပင္ဆိုင္တြင္သံုးေနရသည္မွာ အဆင္ေျပေနရသည့္ၾကား အဆင္မေျပျဖစ္ေတာ့မွာပါလား။ ဘေလာ့ရပ္ရေတာ့မည္လား စသည္ျဖင့္?????
(ဓမၼသာလာ)
သာသနာမွာဘုရားဘာေၾကာင့္ပြင့္သလဲ။ ဓမၼံပူေဇမိ ဆိုယံုနဲ႕ရေရာလားဟယ္။
မုံရြာမွာ ဘုန္းၾကီးရွားလို႕ဒို႕ဆီလာတာလား။ (ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကို ဖူးေတြ႕ျခင္ျပီး တရားလည္းနာျခင္လို႕ဘုရား) ဒို႕ေဟာရမွ ွမဟုတ္တာ ။ ဒို႕ကခႏၱာ့ျဖစ္စဥ္ ကုိယ့္ခနၱာကိုၾကည့္ယံုမဟုတ္လား။ ခႏၱာက အတြင္းဓမၼကထိက၊ အတြင္းဓမၼကထိကေဟာတာ နာရမွာမဟုတ္လား။ ဒို႕ကမွန္းျပီးရမ္းျပီး ေဟာတာဗ်။ အတြင္းဓမၼကထိက နာတာဆိုနာတာ။ က်င္တာဆိုက်င္တာေဟာတာမဟုတ္လား။ အတြင္းဓမၼကထိကေဟာတာမ်ားမ်ားနာဟ။
နာတာနဲ႕မျပီးနဲ႕။ အာဠ၀ကၾကီးက ဘုရားကိုေမးတယ္။ ေလာကမွာ အျမတ္ဆံုးဘာလဲ။
ေလာကမွာ အျမတ္ဆံုးဟာ ယံုၾကည္ခ်က္ဘဲ။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ယံုၾကည္မွ ထြန္းေပါက္တာမဟုတ္လား။ သဒၶါ၊ ဆႏၵ၊ ၀ိရိယတဲ့။ ယံုၾကည္ခ်က္ျပင္းမွ လုပ္ျခင္တဲ့ဆႏၵျပင္းတာ ၊ ဆႏၵျပင္းမွလည္း လုပ္ျခင္တဲ့စိတ္ျပင္းတာ။ ထမင္းတနပ္စားရမွေလာက္ တရားအေပၚယံုရဲ့လား။ ထမင္းတနပ္စားရင္ အဆာေပ်ာက္တယ္ဆိုတာ လူတိုင္းယံုတယ္။ တရားကိုအဲဒီေလာက္ယံုရဲ့လား။
ထမင္းနပ္မွန္တယ္ တရားနပ္မွန္ရဲ့လား။
ထမင္းေတာ့အဆာခံရဲ့လားဗ်။ မနက္တၾကိမ္ညတၾကိမ္၊ လင္းတာနဲ့ေကာ္ဖီေလးေသာက္လိုက္ရတာနဲ့။ ေန႕လည္ဆို ဒါစားရင္အဆာေျပတယ္ ဒါစားရင္က်န္းမာတယ္ဆိုတာလူတိုင္းယံု။ အဲဒီေတာ့ စားျခင္တဲ့ ဆႏၵကေကာ၊ ျပင္းျပေနတာ၊ စားျခင္တဲ့၀ိရိယကေကာ၊ ျပင္းျပေနတာ။ တရားကိုအဲဒီေလာက္ယံုရဲ့လား။ ဒါစားရင္ က်န္းမာတယ္နဲ႕ ယံုတယ္မဟုတ္လား။ ခင္ဗ်ားတို႕ ဘုရားကို အဲဒီေလာက္ယံုရဲ့လား။
သာသနာလူလာျဖစ္တာ အထက္ဆန္ဘို႕ေျပာတာ။အထက္ဆန္ဘို႕ကခက္တယ္။ ရိွတဲ့စိတ္ေလး ဒီအတိုင္းပစ္ထားရင္ ေအာက္သြားဘုိ့ကလြယ္တယ္ဗ်။ အတက္သည္အဆင္းေလာက္မလြယ္ဘူး။ အပင္ပန္းခံရမွာဘဲ။ အထက္ဆန္ဘို့ၾက ကိုယ္လည္းမညွာမွ စိတ္အလုိလည္းမလိုက္မွ။ ဒါမွရတယ္ဗ်။ ဘယ္နဲ့တံုး။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ညွာလား။ မညွာဘူးလား။ စိတ္ေကာအလိုမလိုက္ဖူးလား။ (လိုက္ပါတယ္ဘုရား) မိုးညင္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေျပာသလို တရားေစာ္မနံတဲ့ဟာ။ အလိုလိုက္ေနမရဘူး။
ဘယ္အရာမ်ဳိးမဆို က်င့္ယူမွ၀ါသနာပါတယ္။ အရက္ေကာ ခ်က္ျခင္းေကာင္းလုိ့လား။ ေတာ္ေတာ္က်င့္ယူရတာ။ က်င့္ပါမ်ားမွ ေကာင္းလာတာ။ မေကာင္းတာလည္းက်င့္ယူမွရတာ။ ေကာင္းတာေကာ က်င့္ယူမွရတာ။ မက်င့့္္ဘဲနဲ႕၀ါသနာမပါဘူး။ အာရံုကိုပယ္တာၾကေတာ့ ပါရမီလို႕သံုးတာကိုး။ အာရံုေနာက္လုိက္တာ ေအာက္ျပန္ဆုတ္မွာကို ၀ါသနာေခၚတာ။ အထက္ဆန္တက္မွာကို ပါရမီလုိ့ေခၚတာေနာ္။ ပါရမီတက္ရမဲ့ဟာေတြဗ်။ အဲဒါေတာ့ ဒီဟာလည္း အားထုတ္နုိင္လြန္းမွ က်င့္္နုိင္လြန္းမွ ပါရမီဆိုတာ၀ါသနာပါတာဗ်။ အားမထုတ္နိုင္ေအာင္ မေနနိုင္ေလာက္မွွ ပါရမီေခၚတာ။
ရန္ကုန္ျမိဳ့ဒို့က ေနခဲ့တာဆိုေတာ့ ညေန ၅ နာရီအရက္ေသာက္ရင္ အဲဒီ ၅ နာရီေသာက္ရမွ။ ဒီအခ်ိန္ဒါကိုေသာက္ရမွ။ သူ့အတြက္ေနရာရသြားတာ။ က်င့္ပါမ်ားေတာ့ ္ေနရာရသြားတာ။ တရားေကာ က်င့္ပါမ်ားရင္မရနုိင္ဘူးူလား။ တရားအားထုတ္ေတာ့လည္းဒီလိုဘဲဗ်။ အဓိဌာန္ပါရတာ။ အဓိဌာန္က သစၥာလည္းထုိက္တယ္၊ ၀ိရိယလည္းထုိက္တယ္။ ပါရမီ(၃)ခုယူတယ္။ အဓိဌာန္နဲ့လုပ္ရမွာ။ အဓိဌာန္က အထူးရပ္တည္ခ်က္။ ဒီအခိ်န္ဒါလုပ္မယ္ဆိုရင္ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္။ ေလာကီ ဥပမာေျပာရဦးမယ္။ ဒါတို႕ရပ္တည္ခ်က္မဟုတ္လား။ ည(၉)နာရီပုတီး (၉)ပတ္စိပ္မယ္။ ေဟာ (၉)နာရီမွာ ဧည့္သည္လာမယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အဓိဌာန္ရဲ့ သံုးခ်ဳိးံ ႏွစ္ခ်ဳိးေက်ာ္ရင္ အဖ်က္၀င္တာဘဲ။ အဲဒီအဖ်က္က သူမ်ားဟုတ္ျခင္မွ ဟုတ္တာ ကိုယ့္ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ပုဂိဳလ္ကစမ္းသပ္တာအမ်ားဆံုး။ အဓိဌာန္ကိုဘယ္ေလာက္ရိုေသသလဲ။ ဘုရားတရားေတာ္ကိုဘယ္ေလာက္ယံုလဲ။  ဒီအက်ပ္အတည္းက သူဘယ္လိုတက္မလဲ။ ကိုယ့္ဆရာသမားမ်ား စမ္းသပ္တာမ်ားတယ္ဗ်။အျပင္ဖ်က္တာမဟုတ္ဖူး အဖ်က္ေတြ႕တုိင္း ေဘးေခ်ာ္ျပီးလည္းမေတြးေနနဲ႕ဦး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာဒါလုပ္မယ္ဆုိလုပ္ကိုလုပ္ရမွာ။ ပုတီးပတ္ေရနဲ႕ေျပာထားတာ (၉)နာရီ (၉)ပတ္ေျပာထားေတာ့ ဧည့္သည္လာရင္ ပုတီးကို ျဗင္းျဗင္းနဲဆြဲပစ္လိုက္ရတယ္။ (၉)ပတ္ေျပာထားတာကိုး။ (၁၀၈)လံုးလို႕ ေျပာထားတာမွ မဟုတ္တာ။ ရန္ကုန္မွာဆိုရင္ (၉)နာရီမွာဧည့္သည္လာတယ္ဆိုရင္ ပုတီးကို ၉ ပတ္ျမန္ျမန္ဆြဲလုိက္ရတယ္။ မလုပ္ဖဲမေနရဘူး။ အခက္အခဲသံုးတာေျပာတာေနာ္။အဓိဌာန္မွာ ဘယ္နွစ္လံုးစိပ္ပါမယ္လုိ့မွမပါတာ။
ရန္ကုန္မွာ မနက္(၄)နာရီ ဘုရားလက္ထက္က ကြ်တ္ထိုက္တဲ့ေ၀ေနယ်ၾကည့္တဲ့အခ်ိန္၊ ည(၇)နာရီဆို (၇)ရက္သားသမီးတရားေဟာတဲ့အခ်ိန္။ သူ႕အခ်ိန္နဲ႕သူ။ ေက်ာင္းေတြဆိုည(၇)နာရီဆိုရင္ ေၾကးစည္တို႕ေခါက္ျပီ။ ဒို႕မံုရြာေတြကဘယ္လိုသေဘာထားလိုက္လဲ။ ေက်ာင္းကကိုရင္ေလးေတြက ဘုရား၀တ္တက္ျပီလို႕။ (၇)ရက္သားသမီးေတြ ဘုရားတရားခ်ီးျမွင့္တဲ့အခ်ိန္ ဘုရားရွစ္ခုိးခုိင္းတာ။ ္ မနက္(၄)နာရီ ကြ်တ္ထိုက္တဲ့ေ၀ေနယ် ကိုၾကည့္တဲ့အခ်ိန္၊ အဲဒီမွာကိုယ္ပါလိုပါျငား ၀င္ျပီး ထုိင္ရေအာင္လို႕ သတိေပးတာဗ်။ ေက်ာင္းေတြက အုန္းေမာင္းေခါက္ေပးတာဗ်။ ဒို႕ေတာကေတာ့ ဆြမ္းခ်က္တုန္းဆိုျပီး ဆြမ္းထခ်က္လိုက္တာဗ်။ မဟုတ္ဖူး။ အဲဒီအခ်ိန္ကို အလင္းတုိင္ပူေဇာ္မယ္လို႕ အဓိဌာန္ထားလိုက္။ အဓိဌာန္ဆိုတာရက္ပါရမယ္။ အဓိဌာန္ သခ်ာၤပါရတယ္။  သခ်ာၤအျမဲကိုင္ရတယ္။ (၉)ရက္ျဖင့္(၉)ရက္ ။
မနက္(၄)နာရီကို ဖေယာင္းတုိင္ထြန္းမယ္လို့အဓိဌာန္ထားရက္နဲ့ ကိုယ္ကခရီးသြားလို့ ရထားေပၚေရာက္ေနရင္ သတင္းစာစကၠဴေလးျဖစ္ျဖစ္ မီးရွဳိ့အာရံုျပဳရတယ္ဗ်။ အဓိဌာန္ဆိုတာအထူးရပ္တည္ခ်က္ မဟုတ္လား။ပ်င္းပ်င္းရိွတိုင္း စတိၾကီး ၊ ပ်င္းပ်င္းရိွတုိင္းေန႕တုိင္း စတိၾကီးလုပ္မေနၾကနဲ႕ဦး။ အထူးရပ္တည္ခ်က္နဲ့လုပ္လို႕ (၉)ရက္ဆိုျပီးလုပ္ထားတာကိုး အဓိဌာန္ေအာင္ျပီဆုိပါေတာ့၊ အဓိဌာန္ဆိုတာ  စာရင္းတင္ထားေတာ့ စာရင္းတိုင္ရိွသဗ်။ ေမာ္ကြန္းထိမ္းရိွတယ္ဗ်။ အက်ဥ္းအၾကပ္ထဲေရာက္ရင္ အဓိဌာန္ကို သစၥာျပဳလို႕ရတယ္။ အဓိဌာန္ဆိုတာမေနာနဲ႕ကိုး။ ဘုရားသားေတာ္။သမီးေတာ္ ဘယ္လိုဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လို အဓိဌာန္၀င္ထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ပါေစသား။ ကိုယ့္လုပ္တာအမွန္ေျပာတာကို သစၥာ။ ပါးစပ္ကမဆိုရဘူး။ မေနာနဲ႕ဆုိရမွာ။သစၥာဆိုတာ အဲဒါေျပာတာ။
ဘုရားလက္ထက္ေတာ္မွာ ရေသ့ၾကီး။ ရေသ့ၾကီးဆီသြား။ သူ႕သားေလးက ဂ်င္ပစ္ရင္းအဆိပ္တက္ ေမ့ေမ်ာ ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ရေသ့ၾကီး၊  ရေသ့ၾကီးက ဒီေနရာမွာ(၆)နွစ္ေလာက္သာ ရေသ့စိတ္နဲ့ေနခဲ့ပါတယ္။ က်န္တဲ့အခ်ိန္ရေသ့စိတ္နဲ့မဟုတ္ပါ။ အမွန္ဆိုတာေနာ္ ေကာင္းတာမေကာင္းတာနဲ့မဆိုင္ဘူး။ သတိမရတဲ့ခေလး နည္းနညး္လြန္႕သြားတယ္။  သူၾကြယ္ကလဲ ရေသ့ၾကီးကို(၆)နွစ္ေလာက္သာ ရေသ့ၾကီးဆိုသဒၶါနဲ့လွဴခဲ့ပါတယ္ က်န္တဲ့နွစ္မွာ ၀တၱရားအရ လွဴခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီသူၾကြယ္ကေတာ္ဆိုခိုင္းတယ္။ သူၾကြယ္ကေတာ္က ေတာ့္ေရွ့မဆိုဘူး။ သစၥာဘဲဆုိသာဆိုဆုိေတာ့ သူၾကြယ္ကေတာ့က ဒီေယာက်ာ္းကို ခ်စ္လို႕ယူခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူးမိဘကေပးစားလို႕သာယူရပါတယ္ လို႕ဆိုတယ္။ အဲဒီေတာ့ခေလးက ထထိုင္ျပီး ေရေတာင္းေသာက္တယ္တဲ့။ အဓိဌာန္နဲ့ ၀ိရိယ ပါရမီလည္း သူ႕အလုိလိုတက္တယ္။ ဒီအခ်ိန္ဒါလုပ္မယ္ေျပာထားတာ ပ်င္းလို႕ရမလား။ အဓိဌာန္က ပါရမီထုိက္တယ္ဗ်။ အဲဒီလိုဒို႕က ထမင္းဆာတာထက္ ထမင္းစားျခင္တာထက္ (၂)ဆေလာက္လုပ္ရတာဘုရား။ ထမင္းကလည္းဆာျပီ၊ တရားကလည္း အားထုတ္ခ်ိန္ျဖစ္ေနျပီ။ ဘယ္ဘက္ ဦးစားေပးမတံုး။
ခင္ဗ်ားေခၚလာတာ ခင္ဗ်ားအာမခံမလား။ဟုတ္ပါ့မလား ဒီမံုရြာေတြ။
အဖြားမွ သား။သမီးေတြရိွလား။(ရိွပါတယ္ဘုရား အတူေတာ့မေနပါဘူးဘုရား)၊ အတူေနေနမေနေန။
သားက ရဲစခန္းမွာခ်ဳပ္ထားေရာ။ မေအလာမွျဖစ္မယ္။ ဒီကလည္းတရားထုိင္မယ္ဆုိရင္ တရားမထိုင္ဘဲ လုိက္သြားမလား။ အဲဒီေလာက္အထိတရားေတာ္အေပၚယံုရမွာ လုပ္ရမွာဗ်။ ဘ၀ကႏၱရခရီးထဲကေန ကယ္ထုတ္ေပးတရား။ တခ်က္မွတ္ေနရင္တခ်က္အေတြးမ၀င္ဘူးေလ။ တခ်က္မွတ္ေနရင္ တခ်က္ကိေလသာမ၀င္ဘူး။ မွတ္ေနရင္ မဟုတ္တာေျပာ မဟုတ္တာလုပ္ျဖစ္ဦးမလား။ ဘ၀ခရီးထဲကေနထုတ္ေပးတယ္ဆိုတာ ဒီနည္းနဲ့ကယ္ထုတ္ေပးတာ။ အဲဒါတခ်က္မွတ္ေနရင္ တခ်က္ကိေလသာေအးတယ္။
မ်ားမ်ားမဟုတ္ဘူး။ (၅)မိနစ္ေလာက္။ အတြင္းမ၀င္ဘဲမွတ္ၾကည့္ပါ။အေတြးမ၀င္ေအာင္လုပ္ရင္လုပ္ၾကည့္။ ကိေလသာနဲ့စိတ္နဲ့ သတိကခြာေပးနုိင္ေပါ့။ မွတ္ခ်က္ၾကီးဘဲ ဒလဇပ္မွတ္ေနလို႕အေတြးမ၀င္ျဖစ္ဘူးဆိုရင္။ အဲဒီခ်မ္းသာက ဘာခ်မ္းသာနဲ့မွမတူဘူး။ ေလာကီခ်မ္းသာနဲ့မတူဘူး။ အဲဒီေလာက္ဒို႕ကတရားကိုယံုရမွာ. ဒို႕ကိုသက္သာခြင့္ေပးေနတာ တရား။ သံသရာၾကီးအရွည္ၾကီးထဲကေန ဖယ္ထုတ္ေပးေနတာတရား။ သတၱ၀ါတို႕ေဘးကိုပယ္ေလွ်ာက္ေပးေနတာက တရား။ ဒီနည္းနဲ႔ေပးေနတာ။ ရွု႕မွတ္သူသာ တရားကေပးမွာေနာ္။ ဓမၼံပူေဇမိ ဆိုလို႕ရေရာလား။ ဓမၼံပူေဇမိဆိုလို႕မရဘူးဗ်။ သာသနာမွာဘုရားဘာေၾကာင့္ပြင့္သလဲ။ ၀ိပသနာနဲ႕ အနႏၱလကၡဏာျမင္ေစျခင္လို႕။
သမထက လက္စြဲ ကမၻာ့ရိုးစြဲဘဲ။ သာသနာရိွရိွမရိွရိွ သမထရိွသဗ်ာ။ ဒါနကေကာဗ်ာ။ (ရိွတာဘဲဗ်ာ)။ သီလကေကာ။ ရိွျပီးသား။ အနိစၥ ဒုကၡလကၡဏာက အျမင္ျမန္ပါတယ္။ အနႏၳလကၡဏာက ျမင္ခဲပါတယ္။ ဘြားတို႕ အားထုတ္တယ္ဆုိလို့ေျပာမွာေနာ္။
မွတ္တဲ့ေနရာမွာ (၁)ေစ့ေစ့စပ္စပ္မွတ္။(၂) စူးစူးစိုက္စိုက္မွတ္။ (၃) အကင္းပါပါမွတ္။ စာမွာ(၃)ခ်က္။ စာလို လကၡဏရသာ့ ပစၥဳပါဒါန္လို႕သံုးတယ္။ ခႏၱာ့ကိုယ့္ရွုကြက္ကိုမွတ္လိုက္လို႕ေစ့ေစ့စပ္စပ္မွတ္တဲ့သူတာ လကၡဏာသံုးပါး ၀ိပသနာဥာဏ္ရဲ့ ပထမဥာဏ္ နာမရူပပရိေစၦဒဥာဏ္တို႕က လကၡဏာမပါလို႕ သမာဓိဥာဏ္လို႕သံုးပါတယ္။ ၀ိပသနာထဲမထည့္ဘူး။ သမၼသနဥာဏ္အထက္မဂ္မေရာက္မွီကို၀ိပသနာဥာဏ္။
လကၡဏာ (၃)ခ်က္ျမင္တဲ့ သမၼသနဥာဏ္အထက္ကိုသာ မဂ္မေရာက္မွီကို ၀ိပသနာေျပာတာ။ ၀ိပသနာမွာ လကၡဏာက (၃)ခ်က္စလံုး တျပိဳင္နက္ျမင္တာမဟုတ္ဖူး။တခ်က္ျမင္ျပီး က်န္တဲ့ ၂ ခ်က္က အေတြးနဲ႕ သေဘာေပါက္ရတာ။  ေစ့ေစ့စပ္စပ္မွတ္အမွတ္နဲ့သြားတဲ့သူကလကၡဏာအျမင္နဲ႕ျပီးနုိင္တယ္။ အနိစၥလကၡဏာဆိုတာ ရွုကြက္ထဲ ေရြ႕ကနဲဆိုေပ်ာက္ ။ ေစ့စပ္အားတင္မဟုတ္ စူးစူးစိုက္စုိက္မွတ္တဲ့ ရွဳ႕ကြက္ထဲသြားတဲ့ ပုဂိဳလ္က ေပၚျပီးျဖတ္ဆိုပ်က္က်တယ္။  အနႏၱလကၡဏကေတာ့ ဥာဏ္ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတဲ့သူမွေတြ႕တယ္။ ေတြ႕နုိင္ဘူး။ ေအာက္မွာေတြ႕တဲ့သူနည္းတယ္။ ေအာက္ဥာဏ္မွာေတြ႕ေလ့ေတြ႕ထမရိွဘူး။ သခၤါရုေပကၡာေလာက္ေရာက္မွ ဥာဏ္ေတာ္ေတာ္ ပါတဲ့သူမွျမင္နုိင္တယ္။ လက္၀ါးအေပၚစီးသလိုျမင္နုိင္တာေလ။ အနူးညံ့ဆံုး။
ငရုတ္သီးေဟ့ ဆုိတာ-လကၡဏာအျမင္။ ဖအျမင္ေပါ့။ငရုပ္သီးေဟ့ဆိုစပ္တာေလာက္ျမင္မွာေပါ့။  ပစၥဳပါဒါန္အျမင္က-ကုလားေအာ္က ဘယ္လုိစပ္တယ္။ မိုးေမ်ာ္ဘယ္လိုစပ္တယ္ျမင္တယ္။ အဲဒီေလာက္ထိကြဲကြဲျပားျပားသိတာ။ ဥာဏ္ပါတဲ့သူက ပစၥဳပါဒါန္အျမင္ကိုသြားနုိင္တယ္။ ေစ့စပ္အားနဲ႕သြား ။ စူးစိုက္သြားနဲ့အားအား။ အနူးညံ့ဆံုး။  ပစၥဳပါဒါန္အျမင္ကိုသြားတဲ့သူကသာ အနႏၱလကၡဏာကိုျမင္နုိင္တယ္ အနူးညံံ့ဆံုး။ ေပၚနုိင္ပါ့မလား။ အဲဒီ(၃)ခ်က္နဲ့ တခ်က္ခ်က္နဲ့သြားရတာေလ။ ေစ့စပ္အား စူးစိုက္အားနဲ့သြားရတာ။ အေပၚက်ေတာ့ တစ္မ်ဳိးေျပာင္းျပီး၀င္ျခင္၀င္တာ။ အနိစၥနဲ႕ျမင္ေနေပးမဲ့ အနႏၱနဲ႕၀င္ျခင္၀င္တာ။ ဒုကၡနဲ႕၀င္ျခင္၀င္တာ။ တခ်ဳိ့အေပၚက်ေတာ့ေျပာင္းသြားျခင္လဲ ေျပာင္းသြားတယ္။ ေလာကီနဲ့ေျပာေတာ့ ဖုိင္နယ္ေခၚသလား။ (အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းခြဲတာ)တကၠသိုလ္တက္ခါနီး (၁၀)တန္းေအာင္ေတာ့ အမွတ္နဲ့လိုင္းခြဲတာေလ။ သူကဆရာ၀န္လိုင္း သူက အင္ဂ်င္နီယာ သူကဘာလုိင္းဆုိတာ ။ အဲဒီေနရာခြဲတာ(၁၀)တန္းေလ။ ဒါကဆရာ၀န္လိုင္း။ ဒါကဘာလိုင္းဆိုတာေလ။ အမွတ္ကခြဲတာ။ သခၤါရုပကၡာအ၀င္က်မွလမ္းခြဲတာ။ သခၤါရုပကၡာက်ေတာ့တက္တာ။ အဲဒီမွာ က်မွေတာ့ ျပင္လို့မရေတာ့ဘူး။ အသိေလးနဲ့သြားေနရတာ။ ျဖစ္ပ်က္ကနူးညံ့ျပီး ျမန္လြနး္တဲ့အတြက္ သဲသဲကြဲကြဲ မျမင္ေတာ့ဘူး။ ေအာက္မွာ အေနွးနဲ႕ရိုက္ျပတာ။ အေပၚက်ေတာ့ ၄-၅ ၁၀ ခ်က္ေလာက္ မွတ္မွတ္ျပီးရင္ မွတ္မရေတာ့ဘူး အသိေလးနဲ့သြားရတာ။ ေအာက္မွာအျမင္ၾကမ္း ခပ္ေနွးေႏွးျပတယ္။ သခၤါရုကၡာအေပၚပိုင္းေတာ့ အသိနဲ့သြားရတာ။ တကၠသိုလ္ေလ။ က်က္ရတာမွမဟုတ္တာ သေဘာနဲ့သြားရတာ။ (၁၀)တန္းေအာက္သာက်က္ရတာကိုး။ အထက္က်ေတာ့ သေဘာနဲ႕သြားတာ။ မံုရြာေတြကလယ္တီမ်ဳိးေတြမို႕ေျပာရတာ။ေျပာင္းဖူးလိုဘဲ ခႏၱာက။ ေျပာင္းဖူးအထပ္ထပ္ဖုန္းထားတာ။ အတန္းေစ့လားမေစ့လား။ ရင့္လား သိလို႕လား။ အထပ္ထပ္ဖုံးထားတာ ျမင္လားအတြင္းကို။ ခႏၱာကိုယ္က (၄)ထပ္ဖံုးထားတာ။ အတြင္းကိုမျမင္နုိင္ဘူး။ ၀ိပသနာမဟုတ္ရင္မျမင္နုိင္ဘူး။ အနႏၱလကၡဏာမျမင္ရင္ သူ႕သေဘာ သူ႕သဘာ၀မသိရင္ မျမင္ဘူး။ ကိုယ္လုပ္ျခင္သလုိ လုပ္မရဘူး။ သူျဖစ္ျခင္တာျဖစ္တာ။ ရွဳကြက္ထဲဘာျဖစ္ပါေစလုပ္လို႕ရသလား။ သူ႕သေဘာသူေဆာင္တာကိုး။ ကိုယ္လုပ္သလိုမရဘူး။ ဒို႕ကပြဲၾကည့္သမား။
ကိုယ့္ေယာဂီေတြဆို ဒို့ကေအာ္ေအာ္ေနတာ သူ့သေဘာသူေဆာင္တာက တရား။ ငါတို့သည္က ပြဲၾကည့္သမား။ ကုိ္ယ္လုပ္သလုိမပိုင္တာ ပထမ အနႏၱ။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတယ္ ဘယ္ေလာက္ဆိုးတယ္ၾကည့္ ဘာမွမရိွဘူး အဲဒါ ဒုတိယအနႏၱ။  အဲဒီသေဘာမ်ွသာဆိုတဲ့ တတိယအနႏၱျမင္ဘို့ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းပါတယ္။ ဒီတခုရဲ႕သေဘာအထိေအာင္ျမင္ဘို႕က်ေတာ့ သေဘာမ်ွသာဆိုတာ။ တတိယအနႏၱကိုျမင္ဘုိ႕ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းပါတယ္။ အဲဒါကို သာသနာနဲ႕ၾကံဳတံုး ၀ိပသနာနဲ႕သြားရမွာမဟုတ္လား။ ၀ိ-ဆိုတာ အထူး ပနာဆိုတာ ရွု့တာ။ အထူးရွု့တာ။  ရွုကြက္နဲ႕မွတ္စိတ္မလြတ္ေအာင္ စိတ္အရိုင္းကို ၾကမ္းၾကမ္းသြားခုိင္း ထံုးပံုခဲပစ္သလိုေပါ့ ထံုးပံုခဲပစ္တာနဲ့ဆိုးတာဗ်ာ။ ၀ိရိယလြန္ေတာ့ ပ်ံံ့တတ္သည္ဆုိတာ။ ကိုယ့္စိတ္က အကုိင္မခံဘူး။ အဲဒီေတာ့ စိတ္ကိုလက္သတ္ေမြးျပီးေခ်ာ့ရတာ။ သမထနဲ႕လက္သတ္ေမြးရတာ။
ရဲစခန္း ဥပမာနဲ့ျပရမယ္။ ရဲစခန္းကအမွဳကို ေျဖာင့္ခ်က္မေပးမျခင္း ေခ်ာ့ေမး ေျခာက္ေမး။ နည္းနည္းသဲလြန္စရရင္ တင္းျပီဗ်ာ။ သဲလြန္ရရင္းၾကမ္းျပီဗ်။ သမထဆိုတာ စိတ္ၾကမ္းကိုေခ်ာ့ရတာ။ ၀ိပသနာကရံုးတင္ခါနီးစစ္တာ နဲ့အတူတူဘဲ။ စိတ္ပူလို႕ ကနာမျငိမ္ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ ၀ိပသနာရွုလို႕မရဘူး။သမထနဲ့သြားရတယ္။  စိတ္တည္ၾကည္ေၾကာင္းကို သူ႕ သမာဓိနမိတ္က ျပတယ္။ ကားေမာင္းတဲ့သူကကားဒီအတိုင္းေမာင္းလား။ ကားေမာင္းလာရင္ ဆီဘယ္ေလာက္ ဘယ္နွစ္မိုင္နွဳန္းနဲ့ ကားဒိုင္ခြက္မွာ မျပဘူးလား။ အဲဒီလိုဘဲ ရ်ု့ကြက္နဲ့မွတ္စိတ္တည့္မတည့္ သမာဓိနမိတ္ၾကည့္သြားရတာ။ သမာဓိအားေကာင္းေကာင္းသလို အေရာင္အလင္းေျပာင္းေနတာ။ သမာဓိနမိတ္ၾကည့္ျပီး စိတ္ကိုေမြးေနရတာ။ ေမြးရင္းေမြးရင္း ထုိင္လုိ့ မိနစ္ပိုင္းေလာက္ေပၚလာတယ္။ အာရံုမွားလို႕ျဖစ္ေစ သတိေလ်ာ့သြားလို႕ျဖစ္ေစ…
တရားမွာ မဆံုးပါ။ အေခြတြင္းမွာ ထိုေနရာတြင္ဆံုးသည့္အတုိင္း အဆံုးသတ္ထားပါသည္။

0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts