ငါမရိွ
မျဖစ္ သင့္ကိုယ္သင္ အထင္ၾကီးျခင္းမ်ွသာ
သင္မရိွဘဲနွင့္
ျဖစ္ေနၾကသူေတြ တစ္ပံုၾကီး။
သူမရိွ
မျဖစ္ သူ႕အေပၚ သင္အထင္ၾကီးေနျခင္းမ်ွသာ၊
သူမရိွဘဲနွင့္
ျဖစ္ေနၾကသူေတြ ေမးထိုးျပလို႕မကုန္။
သင္ရိွတုန္းမို႕
လက္ခံေနသည္သာ။
သင္ေပးကမ္းလို႕
ယူငင္ေနသည္သာ။
ယေန႕သင္မရိွလ်ွင္
ယေန႕ပင္ သူ႔ဟာနွင့္သူ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။
ယေန႕သင္ေသ၍
သင္မရိွေတာ့ပါသျဖင့္ သင့္ေနာက္သို႕ လုိက္ေသမည့္ မသာကား တစ္ေလာင္းမ်ွမရိွပါေခ်၊
------------------------------------------------
(ကိုယ္ၾကိဳက္တာ ကိုယ္လုပ္)
သူတစ္ပါး
ေစာ္ကားသည္ကို သင္ၾကိဳက္သလား။
သင္မၾကိဳက္လ်ွင္
ထိုသူေကာ ၾကိဳက္မတဲ့လား။
သူတစ္ပါး
ကူညီသည္ကို သင္မၾကိဳက္ဘူးလား။
သင္ေတာင္ၾကိဳက္ေနမွ
သူေကာ မၾကိဳက္ဘူးလား။
ကိုယ္ၾကိဳက္တာ
ကိုယ္လုပ္မွုသည္
ကိုယ္ခ်င္းစာသမား၏
လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတည္း။
ကိုယ္ခ်င္းစာတရား
ထြန္းကားေသာ္ အခ်င္းခ်င္း
ေမတၱာသက္၀င္
ခ်စ္ၾကင္လ်က္ရိွၾကျပီး
ကမၻာ
ေအး ေလာကၾကီးျဖစ္မွာေသခ်ာျပီ။
------------------------------------------------
သူတပါး
ေကြ်းမည့္အစာ ကိုယ္အရင္ စားၾကည့္ပါ
သူတပါးသို႕-
ေျပာ ဆို ျပဳလုပ္ေတာ့မည္ ၾကံလ်ွင္
ထိုအရာမ်ဳိး ငါ့၌လာျပဳမွုေသာ္
တင္ကူးစဥ္းစားျပီးမွသာ ျပဳမွုေျပာဆုိပါေလ။
------------------------------------------------
ရိွတုန္း
ရွားထား၊ ရွားေတာ့ မရွားပါးျပီ
အကယ္၍ ရိွတုန္း ေပါထားလ်ွင္
ရွားေတာ့ မရိွျဖစ္တတ္သည္။
ပစၥည္းဥစၥာတို႕မည္သည္ ေပါတုန္းသာမ်ားတတ္ျပီး ရွားလ်ွင္
ပါးေနတတ္သည္။
ရိွတုန္းက ရိွတုိင္းမသံုးဘဲ
ျခိဳးျခံေခ်ြတာမွု ျပဳထားလ်ွင္
စိတ္သည္ ရမၼက္ကို ထိန္းျပိးျဖစ္ေနေတာ့၍
ရွားေသာအခါ မတုန္လွဳပ္။
အကယ္၍ ရိွတုန္းၾကိဳက္သေလာက္ သံုးမိလ်ွင္ မရိွေသာအခါ အိမ္ေျမွာင္အျမီးျပတ္ျဖစ္တတ္သည္။
အထည္ၾကီးပ်က္သည္ ဆင္းရဲသူ ပ်က္သည္ထက္ နွာတစ္ဖ်ားသာသည္။
ပစၥည္းဥစၥာေပါျခင္းသည္ ကံအလွည့္ၾကံဳခိုက္၌သာ ျဖစ္ထြန္းေလ့ရိွသည္။
ထိုအခါ-မလိုခ်င္ပါဟု ေခါင္းခါေလေလ တိုးပြားေလေလ၊
အကယ္၍ ကံအလွည့္ျပတ္၍ စက္ရပ္သြားေသာအခါတြင္ကား သြားေတာင္းလ်ွင္ေတာင္မွ
ေက်ာေပးေနတတ္သည္။
------------------------------------------------
ငါ၀င္မရွုပ္နွင့္
အလုပ္မ်ားလာမည္
ေယာက်ား္သည္ ေယာက်ား္ပင္၊ မိန္းမမဟုတ္၊
မိန္းမသည္ မိန္းမပင္၊ ေယာက်ာ္းမဟုတ္၊
မိဘနွစ္ပါးက ေမြးသည့္ ေယာက်ာ္း-သားပင္ ၊ သမီးမဟုတ္
မိဘနွစ္ပါးက ေမြးသည့္ မိန္းကေလး သမီးပင္၊ သားမဟုတ္။
သူ႕သာသာ ေနသည့္ ေယာက္်ား-
ငါ့ေယာက်ာ္းဟူ၍
ေယာက်ာ္းေရွ့ ငါ၀င္ခံထားလွ်င္ - ရွုပ္သြားျပီ။
ထို႕အတူ သူ႕ဘာသာေနသည့္ မိန္းမ-
၄င္းေရွ့ ငါ၀င္တပ္လ်က္
ငါ့မိန္းမဟုဆိုလ်ွင္ ရွုပ္သြားျပီ။
ငါ့သား ငါ့သမီးဟုဆိုလ်ွင္ ထို႕အတူပင္၊
ဘုန္းၾကီးနွင့္ ဖြားသီလ-၄င္းတို႕ေရွ့ ငါမ၊ စသျဖင့္ ဘာမွ
အရွုပ္အရွင္း မရိွေခ်ျပီ။
------------------------------------------------
ပါးစပ္ဖ်ားမွ
ဖ၀ါးမနားနွင့္ လိုရာမလား ျဖစ္တတ္သည္
သူေတာ္ေကာင္းတို႕ ေျပာေသာစကား
ေကာင္းပါေပသည္ သေဘာက်ျပီး
ထိုေျပာစကားအတုိင္း မလိုက္နာေခ်လ်ွင္
သူတစ္ပါး၊ ပါးစပ္ဖ်ား အနားယူေနသူ
ခရီးသည္သာတည္း။
သူ့အိမ္သြား အနားယူေနသူသည္
ကိုယ့္အိမ္ မဟုတ္ေလရကား
ခရီး မဆံုးေသးေၾကာင္း
ေကာင္းေကာင္းၾကီး သေဘာေပါက္ပါေလ။
------------------------------------------------
မလိုလ်ွင္ပို လိုလ်ွင္ လိုမည္
·
မလိုခ်င္နဲ႕ လိုခ်င္ေနသမ်ွေတာ့ မလိုခ်င္တာေတြသာ ရၾကမွာ
မလိုခ်င္ပါမွ လိုခ်င္တာ အကုန္ရၾကမွာ၊
ဘာမွ မလိုခ်င္တဲ့ေန႕ လိုေလေသးမရိွေအာင္ ျပီးျပည့္စံုတဲ့နဲ႕။
·
သူေတာ္ေကာင္းတို႕လိုခ်င္ေနသမ်ွ ပစၥဳပၸန္၌
အၾကိဳက္တူသူခ်င္း
လုယက္ျငင္းခံု ရန္ျဖစ္လ်က္ တရားေတြ႕ရတတ္၏။
သံသရာ၌ အစြဲအတုိင္း
ထိုအၾကိဳုက္အာရံု၌ လိုက္၍ ျပိတၱာျဖစ္ရတတ္၏။
ဤကား လုိခ်င္၍
မလိုခ်င္တာရပံု။
·
မလိုခ်င္ေသာသူ၌ လူတိုင္းကယံု၏။
ၾကည္ညိဳေလးစားေသာအားျဖင့္
ခ်စ္ခင္ၾကကုန္၏။
သို႕ေၾကာင့္-
ပစၥဳပၸန္၌ လိုေသာအကူရေစ၍
သံသရာ၌ အစြဲလြတ္ရာ
ေကာင္းရာသို႕ စံၾကရ၏။
·
ဘာမွ မလိုခ်င္ေသာ ဘုရား၊ ပေစၥက ဗုဒၶါ၊
ရဟႏၱာအရွင္တို႕မွာ
မူကား-
ပစၥဳပၸန္၌လည္း
ေရွးဒါနထုပ္ လက္ငုတ္ေပၚ၍
ေလာကီအာရံုလည္း
လိုေလေသးမရိွ ျပည့္ကုန္၏။
ေလာကုတ္အာရံု၌လည္း
နိဗၺာန္အထိပင္
သံသရာ၌ကား အလုိကင္းေသာ
နိဗၺာန္၏
သႏၱိသုခကို ခံစားရျပီတည္း။
------------------------------------------------
မ်က္စိေအာက္က တစ္စကၠန္႕သည္
အကန္႕အသတ္မရွိ တန္ဖိုးၾကီးသည္
·
သင္သည္ အခ်ိန္၏ တန္ဖိုးကိုသိလ်ွင္ သင့္မ်က္စိေအာက္
ေရာက္လာေသာ တစ္စကၠန္႕ကို ထိထိမိမိ သံုးၾကည့္စမ္းပါ။
·
ထိုပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ မ်က္စိေအာက္ရိွ စကၠန္႕တိုင္းကိုသာ
အလြတ္မေပးဘဲ အသံုးခ်သြားလ်ွင္ မိနစ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ နာရီကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊
ရက္၊ လ၊ နွစ္တို႕ကိုေသာ္လည္းေကာင္း ထို႕ထက္ အလြန္
သင့္ဘ၀နွင့္ အမ်ားကိုပင္ ပိုင္ဆိုင္သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေခ်မည္။
·
ခ်ိန္မၾကည့္ေလနွင့္ခ်ိန္ၾကည့္က လြဲတတ္လွေခ်သည္။
·
------------------------------------------------
အေကာင္းၾကိဳက္တတ္လ်ွင္၊
အေကာင္းကိုခ်ည္း ေရြးလုပ္
·
သင္သည္ အေကာင္းၾကိဳက္သမားဆိုတာ တကယ္မွန္သလား၊
·
အေကာင္းၾကိဳက္သမားတုိ႕မည္သည္ ေကာင္းေသာ၊ မွန္ေသာစကားတို႕ကိုသာ
ေျပာဆုိတတ္ျခင္း၊
ေကာင္းေသာ၊
မွန္ေသာ အလုပ္ကိုသာ လုပ္ကုိင္တတ္ျခင္း၊
ေကာင္းေသာ၊
မွန္ေသာ အၾကံကိုသာ ၾကံစည္ျပဳလုပ္တတ္ေခ်၏။
·
အကယ္၍
ထိုမွ ေျပာင္းျပန္ မေကာင္းၾကံ မေကာင္းေျပာ မေကာင္းေသာ အလုပ္မ်ဳိး လုပ္ေနရင္းက
ေကာင္းစားခ်င္သည္ ဆိုေလရာ
(ငါးပိပုပ္ တယ္ေကာင္း)ဆိုသည့္ စကားကဲ့သို႕
ေရွ့ေနာက္နွစ္ပါး တစ္သားတည္းက်မည္ မဟုတ္။
------------------------------------------------
ေသကံေကာင္းမွ
အေလာင္းလွ
·
အေနတတ္မွ
အေသတတ္ေခ်မည္
·
အေနမတတ္ေသးက
အေသလည္း မတတ္ေသး။
·
ေနစဥ္ကာလ
အာရံုခင္မင္ ပညတ္တင္၍ ခံစားၾကေလသူတုိင္း
·
အၾကိဳက္၌
ျငိျခင္း၊ မၾကိဳက္၌ထိျခင္း၊ မသိ၍ မိျခင္းတို႕ျဖင့္ေရာေထြးေနတတ္ၾက၏။ အေနမတတ္ေသး။
·
ေသခါနီး
ခင္မင္ရာစြဲ၍ သူ႕စိတ္နွင့္ ေနေသာ္ ေသေသာကာလ မ်က္နွာညိွဳးႏြမ္းေနတတ္၏။
·
ေသခါနီး
မခင္မင္ရာစြဲမိ၍ သူ႕အေပၚ စိတ္မေက်မခ်မ္းျဖစ္ေနေသာ္ ေသေသာကာလ မ်က္နွာမဲ့မဲ့ၾကီး ျဖစ္ေနတတ္ၾက၏။
·
ေသခါနီး
ကိုယ့္စိတ္ကိုယ့္ဥာဏ္ ေနာက္ကျပဳခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ကံကို အာရံုျပဳမိသူကား ေသေသာကာလ ျပံဳးျပံဳးေလးပင္တည္း။
·
------------------------------------------------
တေယာက္တည္း
တည့္ေအာင္ေပါင္းတတ္လွ်င္
·
တစ္ေယာက္ထည္းတည္း ညီညြတ္စြာေပါင္းဖက္ပါေလာ့။
·
ကိုယ့္တစ္ေယာက္တည္း ရန္လုပ္ေနျခင္း သို႕ မျဖစ္ပါေလလင့္။
·
တစ္ေယာက္တည္း ညီညြတ္စြာ ေပါင္းသင္းနုိင္မွသာ
လူအမ်ားတို႕နွင့္လည္း ၀င္ဆန္႕ေလရာ၏။
·
တစ္ေယာက္တည္း ညီညီညြတ္ညြတ္ေပါင္းသင္း လိုလတ္ေသာ္
ကိုယ္နွင့္စိတ္တို႕ကို တစ္ထပ္တည္း ထားနိုင္မွသာ ညီညြတ္ရာ၏။
·
လင္နွင့္မယား ေပါင္းသင္းကာလ တစ္ထပ္တည္း က်ေသာေၾကာင့္
ကာမ စည္းစိမ္၊ ဓနစည္းစိမ္ ျမိန္ယွက္စရာ စီးပြားဥစၥာသည္ မ်ားမ်ားတုိးပြားလာသကဲ့သို႕တညး္။
------------------------------------------------
သူ႕အၾကိဳက္ေပးျခင္းသည္
ကိုယ့္အၾကိဳက္ရဖုိ႕၏
အေၾကာင္းရင္း
·
ခ်မ္းသာမွုကလည္း
တစ္ပံုတာ တစ္ေ၀စုတည္း၊ ဆင္းရဲမွုကလည္း တစ္ပံုတာ တစ္ေ၀စုေပတည္း၊ ဤသို႕နွစ္ဘို႕နွစ္စု
စုပံုထားရာ၏။
·
က်ဳိးေၾကာင္းသိျမင္
ပညာရွင္သည္ တစ္ဖက္သားသို႕ စိတ္တုိင္းက်ရာ အပံုကို ဦးစားေပးရာ၏။
·
ထိုသို႕
သူ႕သို႕ ဦးစြာေပးျပီးသည္ ေနာက္မွ သူမခင္မင္ညား ခ်န္ထားခဲ့ေသာ အပံုအားကို မိမိက ရယူသိမ္းပိုက္ရာ၏။
·
ဤသို႕
ထိုၾကိဳက္စု မၾကိဳက္စုတို႕တြင္ တစ္ဖက္သား၏ မနွစ္သက္သည္သာ ျဖစ္ေသာ၊ မၾကည္ခ်မ္းသည္သာ
ျဖစ္ေသာ အစုပံုဥစၥာကို ရယူသံုးစြဲျခင္းသည္ အေလာင္းေတာ္ တကာ သူေတာ္စြာတို႕၏ ထားျမဲေသာ
သေဘာလကၡဏာမ်ားေပတည္း။
------------------------------------------------
ကိုယ္မၾကိဳက္တုိင္း
မေကာင္းမေျပာနွင့္
သူတစ္ပါးတို႕၏
ဆိုစကားကို မိမိအယူအဆနွင့္ ကန့္လန္႕ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ စင္စစ္ မမွန္ေလစြာ့တကား၊ ဤသို႕
ျပစ္မွားလိုစိတ္ျဖင့္ မဆိုသင့္ေခ်။
မွန္ကန္ျခင္း၊
မမွန္ကန္ျခင္းဟူေသာ အမွုသည္ကား ပရမတၳသဘာ၀ျဖင့္သာ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္သင့္ေခ်ရာ၏ တကား။ ။
------------------------------------------------
မဟုတ္ေတာ့
ျပံဳးခံ၊ ဟုတ္ေတာ့လည္း ကုန္းၾကံဳးသာခံ
·
အၾကင့္သူတို႕က
မဟုတ္တမ္းတရားျဖင့္ စြပ္စြဲလာေခ်ေသာ္-
ဤ မိတ္ေဆြသည္ကား ငါ၏ေစတနာ၊ ထားရိွေသာစိတ္ထားကို
မသိရွာေသးတကား၊ ဤသို႕ၾကံစည္လ်က္ ထုိသူတို႕အေပၚ သနားစိတ္ျဖင့္ သည္းခံလိုက္ပါေလ။
·
အၾကင္သူတို႕က
အမွန္အကန္ျဖင့္ အကယ္၍မ်ား စြပ္စြဲလာျငားအံ့-
ထိုအခါမ်ဳိး`၌ မိမိအျပစ္ကိုသာ ျမင္ေအာင္လွည့္၍
ရွုၾကည့္လ်က္က- မွန္ရာသို႕ ညႊန္ျပေပ တကား၊ ထုိ႕ေၾကာင့္ ဤ သူသည္ စင္စစ္အားျဖင့္ ငါ၏
အေဆြခင္ပြန္း ေကာင္းၾကီးေပတည္း၊ ဤသို႕ၾကံေအာက္ေမ့လ်က္ နွုတ္၀ယ္ဆိတ္ဆိတ္ ပိတ္၍ ပိတ္၍
ေနလိုက္ပါေတာ့။
------------------------------------------------
သင္ပိုင္ဆိုင္ေသာ
သာသနာ တစ္ရက္တည္းရယ္သာ
သာသနာေတာ္ၾကီးသည္ကား
နွစ္ေထာင့္ ငါးရာမွ်ေတာ့ က်န္ေခ်ေသး၏။ ဤသို႕ ေၾကာင့္ၾကမဲ့ ေမ့မေနပါလင့္။
သင္၏သာလွ်င္
ရခြင့္ ရေရးသည္ကား ဤ လက္ရိွ အခ်ိန္ပိုင္း မွ်သာတည္း။
နက္ဖန္`၌
အယူအစြဲ အာရံုျပဳ လြဲမွားသြားေသာ္ကား သာသနာသည္ သင္နွင့္သက္ဆိုင္ ေတာ့မည္မဟုတ္။ သာသနာနွင့္
သင္သည္ လြဲေခ်ာ္ရေခ်ျပီတကား။
အခ်ိန္ေကာင္းဆိုသည္မွာ
ဘုရာအဆံုးအမ
သိခြင့္ရ၊ ၾကည့္ခြင့္ရအခါကာလသည္ ေကာင္းေသာအခ်ိန္ပင္တည္း။
လူ၏ဘ၀
ေရာက္လာရ၊ ရလာရေသာ အခါကာလသည္လည္း ေကာင္းေသာ ဘ၀ပင္တည္း။
ဤ
အခြင့္ေကာင္းၾကီးမ်ဳိးနွင့္ ေတြ႕ထိေနရစဥ္ ကာလၾကီးကို ရသင့္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ား နွင့္
မလြဲေခ်ာ္ပါေစလင့္။ အခ်ီးနွီး လက္မဲ့ မျဖစ္ပါေစလင့္။
------------------------------------------------
အတူေတြ႕
ဆိုသည္မွာ
လူလူခ်င္းကား
ေရျခားေျမျခား အေနျခားလည္း
တရားသျဖင့္
ဥာဏ္အဆင့္တြင္ အသင့္မွ်တူ အေတြ႕တူေသာ္
အတူေတြ႕ေန
မည္ပါေခ်၏။
လူခ်င္းသာနီး
မနီးအက်င့္ မသင့္သေဘာ မေရာအျမင္ ကြဲျပားလွ်င္မူ
လမ္းစဥ္ဓေလ့
မတူ၍ေၾကာင့္ အေတြ႕တူပါ မဆိုသာေခ်။
လူခ်င္းလည္းနီး
က်င့္လည္းနီးနွင့္ နီးေသာအျမင္
ဆင္ေသာျပယုဂ္
ဟုတ္ေသာအခင္း၊
ယွဥ္စပ္ခ်ဥ္းေသာ္
လူခ်င္းလည္းေတြ႕
သူခ်င္းေတြ့မည္
ဓေလ့ျမိဳက္ခင္း ဘက္စံုမင္း။
သာသနာျပဳလက္စြဲ
(၁) ကုိယ္က်ဳိးစြန္႕ရန္ နင္ျငင္းဆန္ တြင္းရန္မေအးျပီ။
ေ၀ဖန္စြပ္စြဲ မခံရဲ ဘယ္လဲ နင့္ခႏၱီ၊
အနာမခံလို သာစံလို နင့္ကိုယ္က်ဳိးနည္းျပီ။
(၂) ေအာက္က်လို႕ေခ် ထက္ကေန တက္ေလ က်ေလမွတ္။
အထက္ကေနခ်င္ ေအာက္မွပင္ က်လ်ွင္တက္ျပီမွတ္။
ဘုရားကစ သာ၀က ခ်၍ တက္သည္မွတ္။
မွတ္ခ်က္ -အနႏၱေက်းဇူးေတာ္ရွင္
မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏
အဆံုးအမၾသ၀ါဒမ်ား (လာတံုးမို႕လက္ခံ
ျပန္လိုကျပန္) လက္ကမ္းဓမၼဒါနစာအုပ္ငယ္မွ ျဖစ္ပါသည္၊
ရန္ကုန္ျမိဳ႕ ေဥယ်ဓမ္စာေပမွ
ထုတ္ေ၀ပါသည္။ တန္ဘိုး ၁၀၀ိ/
0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:
Post a Comment
သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး