မိုးမိတ္ မပဒါန္တြင္ ဆြမ္းခံၾကြခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး |
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္
၀ိပသနာအားမထုတ္မွီ သမထအားျဖင့္ ခ်ီတက္ခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္
အတိတ္နမိတ္ကိုလည္း ေကာက္ယူပါသည္။ က်မသည္လည္း (၃)ညေစာင့္ရမည့္ ဥပုဒ္ကို နွစ္ညသာေစာင့္ခဲ့ ပါသည္။
ေကာင္းျခင္းမ်ား ဆံုစည္းရာ ေကာင္းျခင္းမ်ားေပါင္းလိုသည့္အတြက္ လက္လုပ္ေတာင္ေက်ာင္းမွ
(၂၄-၂-၂၀၁၃)ေန႕ ညတြင္ ေ၀ငွေသာ ေကာက္ညွင္းေပါင္းမ်ားကို စားလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ေန႕မွစလ်င္ ယခုေယာဂီမ်ားနွင့္ ေကာင္းျခင္းမ်ား မေပါင္းလိုက္ရမည္စိုးလို႕ျဖစ္ပါသည္။ ကပ္ၾကီး
(၆၄)ပါးကိုေက်ာ္လႊားနုိင္ရန္အလို႕ငွာ (၆၄)ပါးေသာ သံဃာမ်ားအား ပင့္ဖိတ္ဆြမ္းေလာင္းလွဴျခင္းမွာလည္း
မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ဆႏၵပင္ျဖစ္ပါသည္ဟု ဆရာေတာ္ ဦးေဗာဓိမွ မိန္႕ပါသည္။
မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္
ကိေလသာအား သမထလက္နက္ (ပုတီးဆြဲ)၍ စတင္တိုက္စစ္ဆင္္ခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္
မိမိဘ၀အေတြ႕အၾကံဳမ်ား ကို တိတိပပပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေရးသားခဲ့ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏
ဥပစၨ်ာယ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး (ဘ၀ိမလ)သည္ နွစ္လမ္းသြားအက်င့္ျဖင့္က်င့္လ်က္ ဒုတိယမဂ္ျဖင့္
ေသထြက္ထြက္သြားေၾကာင္းကိုလည္း အတိအလင္းထုတ္ေဖာ္ ေဟာၾကားသကဲ့သို႕ ဘိုးေတာ္ ေအာင္မင္းေခါင္ၾကီးနွင့္
တြဲလ်က္ ဆုေတာင္းေၾကာင့္ ဘုရားတည္ခဲ့ေၾကာင္းကိုလည္း တိတိပပေရးသားထားခဲ့ေပသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကိေလသာစစ္ပြဲအား
ပုတီးလက္နက္ျဖင့္ စစ္တိုက္လ်င္လည္း ၀ိဇၨာပုဂၢိဳလ္ၾကီးမ်ားသည္ က်ဳိကၠဆံေစတီေပၚတြင္ ထုိင္လ်က္
ေဒါင့္ေပါင္းစံုမွ ေစာင့္ေနသည္ကိုလည္း တိတိပပေရးသားခဲ့ေပသည္။ မ်က္ေစ့မိတ္လည္းမရ၊ ျမင္ေနရသည္
ဟုေဖာ္ထုတ္ေရးခဲ့ပါသည္။ က်က်နနေသခ်ာစြာ အားထုတ္ျပီးသျဖင့္လည္း မိမိ၏ အေတြ႕အၾကံဳမ်ားအား
သတၱိရိွရိွ ထုတ္ေဖာ္ေရးသားကာ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားအတြက္ ဘ၀ကႏၱရခရီးၾကမ္းစာအုပ္ေတာ္တြင္
ေရးသားထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ သမထနွင့္၀ိပသနာအား ရဟန္းစားေတာ့ ဆြမ္း၊ လူစားေတာ့
ထမင္းဟုေဟာၾကားခဲ့ျခင္းပါတည္း။
ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးနွင့္
ပတ္သက္၍ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားတပုဒ္ထဲမွ ေကာက္နွုတ္၍ေဖာ္ျပလိုပါသည္။ တခါေသာ္
ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ သာစည္ဘက္၊ ေတာၾကီးမ်က္မဲၾကားထဲတြင္ အေသခံက်င့္သည္ဟုဆိုပါသည္။
မည္သူမွမသိခဲ့ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေပ်ာက္သြားသည္ဟုသာသိထားၾကသည္။ မည္မ်ွအထိက်င့္သည္ဆုိေသာ္
ေတာင္ေအာက္မွ ေက်ာက္တံုးၾကီးမ်ားအား ညလူမသိ သူမသိ လူမျမင္နုိင္ေသာေမွာင္မဲမဲထဲတြင္
ေတာင္ေပၚသို႕ ထမ္းတင္ပါသည္တဲ့။ ေက်ာက္တံုးၾကီးမ်ား ထမ္းတင္ျခင္းမွာ သတိမလြတ္ေစရန္အတြက္ျဖစ္သည္
သတိလြတ္ခဲ့ေသာ္ ေတာင္ေအာက္သို႕ျပဳတ္က်လ်င္ျပဳတ္က် မျပဳတ္က်လ်င္ ေက်ာက္တံုးၾကီးမ်ားသည္
ေျခမေပၚျပန္က် ဒလိမ့္ေခါက္ေကြးေတာင္ေအာက္ထိုးက်ကာ၊ လူလည္းဒုကၡေရာက္နုိင္သည္။ ထုိသို႕
ဆိုးက်ဳိးဆက္မ်ားကိုသိပါလ်က္ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ၾကီးသည္ သတိမလြတ္ရန္ ယခုကဲ့သို႕ ျပင္းျပင္းထန္ထန္အေသခံက်င့္ခဲ့သည္ဟုဆိုပါသည္။
တေန႕ေသာ္ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ ေတာင္ေပၚမွ ေတာင္ေအာက္သို႕ျပဳတ္က်သြားသည္။ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
ေတာင္ေအာက္သို႕ျပဳတ္က်သည္ကို မည္သူမ်ွမသိေပ။ ထို႕ေၾကာင့္ အစာအဟာရသည္ ျပတ္လပ္လ်က္ ေသမည့္ကိန္းသို႕ဆိုက္ေရာက္ေနသည္ဟုသိရသည္။
ထုိသုိ႕အေျခအေန တြင္ ဘုိးေတာ္ေအာင္မင္းေခါင္ၾကီးသည္ အဟာရသိဒၶိေဆးလံုးအား ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏
ပါးစပ္ေတာ္ထဲ ထည့္ခဲ့သည္ဟုဆိုပါသည္။ မ်ားမၾကာမွီေတာထဲသြားေရာက္ ဟင္းရွာေသာသူမ်ားမွ
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး အားေတြ႕၍ လူအမ်ားကိုအသိေပးကာ ျပဳစုၾကသည္။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ေ၀ဘူ၊ ေ၀ဘူဟု
နာမည္ၾကီးလာျပီး သူမ်ားေတြလို အစာကိုစားျခင္လို႕စားတာမဟုတ္ဖဲ။
မစားျခင္ဘဲနွင့္စားေနရသည္ဟု ထုတ္ေဖာ္၍ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမွ မဟာျမိဳင္ေတာၾကီးထဲတြင္
ေဟာၾကားေသာတရားတပုဒ္ တြင္ထည့္ေဟာခဲ့ေပသည္။ အဟာရသိဒၶိျပီးသြားသည္ဟုဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။
မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္
ဥပစၨ်ာယ္ဆရာေတာ္ ဘ၀ိမလ(ေခၚ)ဘသန္႕ရွင္း ကိုယ္တိုင္က သမထ ၀ိပသနာ နွစ္လမ္းသြားျဖစ္သကဲ့သို႕
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္လည္း နွစ္လမ္းသြားျဖင့္ အထက္တက္ လာျခင္းျဖစ္ရာ သမထသမားမ်ား၏ စ်ာန္ပိုင္းမ်ားပိုင္နိုင္သလို
၀ိပသနာဥာဏ္လိုင္းမ်ားတြင္လည္း ပိုင္နုိင္ေပသည္။ တစ္လမ္းသြားအသိနွင့္ နွစ္လမ္းသြားအသိဥာဏ္မ်ားသည္
တူနုိင္မည္မဟုတ္ပါ။ နွစ္လမ္းသြားတို႕သည္ သည္ဘက္မွလည္းျမင္နုိင္၏။ ဟိုဘက္မွလည္းျမင္နုိင္၏။
ပါရမီအခံကလည္းထူးသျဖင့္ လူတိုင္းမရနုိင္ေသာ ဇာတိသရဥာဏ္ကို ငယ္စဥ္ကပင္ရရိွခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္တပါးျဖစ္ပါသည္။
မိမိဥာဏ္မမွီလ်င္ ဥာဏ္ၾကီးသူမ်ား မိန္႕သည္ကို မဟုတ္တာ လုပ္ၾကံသည္ဟုေျပာမရ။ ထိုသေဘာ
အတိုင္းပါေပ။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးလိုသိလိုလ်င္ေတာ့
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက်င့္သလိုသာ က်င့္ရန္ သာရိွုပါသည္။ လမ္းေၾကာင္းေတြက ရိွျပီးသား။ က်င့္ရန္သာလိုအပ္သည္မဟုတ္ပါလား။
က်င့္လည္းမက်င့္ နာယံုနဲ႕လမ္းဆံုးလ်င္ သူမ်ားပါးစပ္လမ္းဆံုးေနသူဟု ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမွမိန္႕ပါသည္။
သာသနာ့အာဇာနည္မ်ား အေျပာျဖင့္မဆံုး အက်င့္ျဖင့္ ဆံုးသည္သာတည္း။
က်မၾကည္ညိဳ
ဆည္းကပ္ခဲ့ဘူးေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားသည္ ဓမၼကထိကမ်ားလည္းမဟုတ္၊ လ်ွမ္းလ်ွမ္းေတာက္ ေအာင္ျမင္ေနေသာဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားလည္းမဟုတ္၊
ရိုးရိုးကုတ္ကုတ္ျဖင့္ ၀ိနည္းေလးစားေသာ၊ သကၤန္းေတာင္ ခ်ည္သကၤန္းသာလ်င္၀တ္ေသာ ေတာရေဆာက္တည္ေသာ၊
ဆြမ္းအလ်ဥ္းမသင့္လ်င္ သပိတ္ေရက်င္းေသာက္၍ တေန႕တာကိုျဖတ္သန္းၾကေသာ၊ နိသစၥဒူတင္ကို ၀ါတြင္း(သို႕မဟုတ္)
ရာသက္ပန္ေဆာင္ၾကကုန္ေသာ သံဃာေတာ္မ်ားသာ ျဖစ္ရာ၊ သြားလာရမလြယ္ကူေသာ ေတာရေက်ာင္းမ်ား
တြင္ မွီတင္းေနထိုင္ၾကကုန္ေသာ သံဃာေတာ္မ်ားသာျဖစ္သည့္အတြက္ အမ်ားအျမင္ နွင့္က်မအျမင္မတူခဲ့ေသာ္။
ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႕သည္ ဘာသာေရးေဆြးေႏြးလ်င္ ဘယ္ေသာအခါမွ အေကာင္းဘက္သို႕မသြားဘဲ ရန္ျဖစ္တာနွင့္အဆံုးသတ္ၾကျပီး
မေခၚနုိင္မေျပာနုိင္ျဖစ္ၾကတာမ်ားသည္ဟူေသာ မွတ္ခ်က္မ်ားကိုလည္း မနွစ္ျမိဳ႕ပါသျဖင့္-
က်မေရးသားေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ စာဖတ္သူမ်ား ခံယူခ်က္နွင့္ မကိုက္ညီပါေသာ္ လူအမ်ဳိးမ်ဳိးစိတ္အေထြေထြ
ခံယူခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးယူသာမွတ္ယူ၍ နားလည္ေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံလိုက္ပါသည္။
သာသနာ့အာဇာနည္မ်ား
မ်ားမ်ားေပၚထြက္လာနိုင္ၾကပါေစ။ သစ္တပင္ေကာင္းလ်င္ ငွက္တစ္ေသာင္း ဆိုသည္မဟုတ္ပါလား။
ကုိယ္တုိင္မက်င့္နုိင္၍ အရိပ္ခိုလွဳံ နားလိုေသာ ငွက္မ်ားအား သနားငဲ့ညွာေသာအားျဖင့္
စရဏအားေကာင္းေသာ သာသနာ့အာဇာနည္မ်ား မ်ားမ်ားေပၚထြက္လာပါေစဟု ဆုေတာင္းမိပါသည္။
0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:
Post a Comment
သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး