Monday, February 25, 2013

မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ လက္လုပ္ေတာင္ ေရႊနန္းသြင္းေစတီတြင္ က်င္းပေသာ တရားစခန္းပြဲနွင့္ က်မဂုဏ္ျပဳလိုသူမ်ား





လက္လုပ္ေတာင္ ေရႊနန္းသြင္းေစတီကို လာရာလမ္းတြင္ ဖူးေမ်ွာ္ရမည့္ ဥပၸါတၱသႏၱိေစတီေတာ္

လက္လုပ္ေတာင္ ေရႊနန္းသြင္းေစတီေတာ္အတြင္းမွ အ၀ိေဇၨာဒယ ဓမၼာရံုအတြင္း ပူေဇာ္ထားေသာ ဘုရားရွင္နွင့္ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ၾကီးနွင့္ ေဗာဓိရိပ္ျငိမ္ဆရာေတာ္ ဗုေဒၶာရသ အရွင္ကၠဳႏၵာစရိယ (ဦးေဗာဓိ)
က်မတို႕ေနေသာ ေယာဂီေဆာင္မွ ဖူးေမ်ွာ္ရေသာ ဥပၸါတၱသႏၱိေစတီေတာ္

သံ-ဟိ-တာ အဖြဲ႕မွ က်မခ်စ္ခင္ေသာ ဘိုးသိန္း (ဦးျမသိန္း)၊ ကိုေက်ာ္ေအာင္၊ ဦးတင္ေအးနွင့္ ဦး၀င္းေမာင္တို႕အား ဓမၼပူဇာဌာနတြင္ တမင္ဂုဏ္ျပဳ မွတ္တမ္းတင္ျခင္လို႕ဓါတ္ပံုရိုက္ယူခဲ့တာပါ။ သံဃာ့ဂုဏ္ကို အဓိကထားတဲ့ သူတို႕လို အနစ္နာခံတဲ့ စံျပ လူၾကီးေတြ မ်ားမ်ားေပၚထြက္ပါေစလို႕။

မဟာေဗာဓိျမိုင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးနဲ႕ ဆရာေတာ္ ဦးေဗာဓိတို႕ရဲ့ ထုတ္ေ၀ထားေသာ စာအုပ္မ်ားကို အမ်ားသူငွာ လြယ္ကူစြာ၀ယ္လို႕ရေအာင္ ေရာင္းခ်ေပးေနတဲ့ ဦး၀င္းေမာင္(ညာ)ေပါ့ရွင္။ ဦးတင္ေအးနဲ႕အတြဲညီတဲ့သူေတြပါ။
မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ တပည့္ျဖစ္သူ  ဗု`ေဒၶာရသ အရွင္ ကၠဳႏၵာစရိယ (ဦးေဗာဓိ)မွ ဦးစီး၍ ဖြင့္လွစ္ေသာ တရားစခန္းပြဲသို႕ တရားပြဲမျပီးဆံုးမွီ ၂ ရက္အလို ညေနသည္ ေသာၾကာ္ေန႕နွင့္ တိုက္ဆုိင္ေန ပါသျဖင့္ က်မသည္ တရက္ရရ ၊ တခ်ိန္ရရ၊ ဘယ္နွစ္ခ်ိန္ထုိင္ရရ ထုိင္ရသမွ် အျမတ္ဟုဆံုးျဖတ္ကာ တပည့္ေလးျဖစ္သူက ဆိုင္ကယ္နွင့္ ပို႕ေပးခဲ့ပါသည္။ ညေန ၅း၀၀ နာရီတြင္ က်မ သည္ ေက်ာင္းသို႕ဆုိက္ဆိုက္ျမိဳက္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ေက်ာင္းေရာက္ေသာ ဆရာေတာ္ ဦးေခမာအား ေရာက္ျပီျဖစ္ေၾကာင္းေလ်ာက္ထားပါသည္။ လူေတြကမ်ား အလုပ္ကမ်ားေသာ ဆရာေတာ္သည္ ထုိၾကားမွ စီစဥ္ေပးသျဖင့္ က်မသည္ အေဆာင္သစ္တြင္ ေယာဂီ ၂ေယာက္ေနေသာ အခန္းတြင္ က်မအားေပါင္းထည့္ေပးခဲ့ပါသည္။ က်မကေတာ့ ေယာဂီ ၂ဦးၾကားတြင္  ေယာဂီ မတုမစစ္ တစ္ေကာင္ျဖစ္သြားခဲ့ပါသည္ (Pseudo Yogi) ေပါ့ေနာ္။ ေယာဂီမစစ္တဲ့ေယာဂီမို႕ ေယာပလီလို႕ဘဲ ေျပာေျပာ ၊ ေယာေက်ာ္လို႕ဘဲ ေျပာေျပာ၊ တရားထုိင္လိုက္ေတာ့ ေယာဂီျဖစ္သြားတဲ့ ေယာဂီေပါ့။ က်မအားတြဲေပးေသာ အခန္းေဖာ္တို႕မွာလည္း အေတာ္နားလည္မွဳရိွရာ က်မေကာ သူတို႕အတြက္ပါ အစစအဆင္ေျပေစပါသည္။
သီလ(၈)နာရီမွ ေပးသည္ဆိုကာ ထမင္းေကြ်းပါသည္။ က်မက ဥပၸါတသႏၱိဘုရား၀န္းထဲ ဆုိင္တြင္ ရွမ္းေခါက္ဆြဲ ၀င္စားထားရာ၊ ခပ္တင္းတင္းနွင့္ မစားေတာ့ဘူးဟု ဦးတင္ေအးအား ေခါင္းအထပ္ထပ္ခါ၍ ေျပာခဲ့ပါသည္။ ဘာေၾကာင့္မသိ ေက်ာင္း၀န္းထဲ ၀င္လိုက္သည္နွင့္ က်မရင္ထဲတြင္ ေအးခ်မ္းေသာ ရသကို အလိုလုိခံစားလာရပါသည္။ အမွန္ေတာ့ ဘိုးသိန္းတို႕နွင့္ က်မနွင့္ မဟာျမိဳင္တြင္အတူသြားေသာ အဖြဲ႕ က်မငယ္စဥ္က ေဒါက္တာျမသြင္၊ မမေဆြတို႕နွင့္ ေက်ာင္းကိုလာလ်င္ ေတြ႕ေနၾက မ်က္နွာမ်ားကို ျမင္လိုက္ရသည္ကလည္း ပါမည္ထင္ပါသည္။
က်မသည္ တရားမထုိင္ရေသးရာ ေတာင္ေလ်ာက္ေျမာက္ေလ်ာက္ လမ္းသလားရင္း ဟုိဟိုဒီဒီ ဓါတ္ပံုေတြလိုက္ရိုက္ပါသည္။ က်မရိုက္ထားေသာ ပံုမ်ားမွာ ၂၃-၂-၂၀၁၃ ညေနနွင့္ ၂၄-၂-၂၀၁၃ တြင္ရိုက္ေသာ ပံုမ်ားကို မွတ္တမ္းထားခဲ့ျခင္းသာပါ။
က်မသည္ လက္လုပ္ေတာင္ သံ-ဟိ-တာ (ေဂါပကအဖြဲ႕)အား တင္လိုက္ျခင္းမွာ ဂုဏ္ျပဳျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာနွစ္ ၂၀ ေက်ာ္က ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ နာမည္မၾကီး၊ သာမာန္ရဟန္းတပါးအေနနွင့္ သိထားေသာအခ်ိန္တြင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ သံဃာ့ဂုဏ္ကိုၾကည္ညိဳ၍ အစစအရာရာ သံဃာဆိုေသာ စိတ္ျဖင့္ သံဃာ့ဂုဏ္တခုကိုသာေထာက္ရွဳ၍ အနစ္နာခံကာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ၾကသည့္ အျပင္ ယခုထက္တုိင္ ဥမကြဲ အသိုက္မပ်က္ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္၍ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမရိွေသာ္ျငား ရိွသကဲ့သို႕ အစစအရာရာ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးေနဆဲျျဖစ္ျပီး၊ မိသားစု အျငိအျငင္ရိွလ်င္ေတာင္ မမူ႕သည့္ သံ-ဟိ-တာ အဖြဲ႕ အားဂုဏ္ျပဳ၍ မွတ္တမ္းတင္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။





ဘုိးျမသန္းနွင့္ဘိုးျမသိန္း အမႊာအဘိုးနွစ္ဦးပါဘဲရွင္။ ဘိုးျမသိန္း (အငယ္)က တရားေထာက္ေကာင္းသေလာက္ ဘိုးျမသန္း(အၾကီး)ကေတာ့ ေအးေဆးတယ္။ သို႕ေသာ္ သူကလည္း တလွဳပ္လွဳပ္နဲ႕ ဒိုင္ခံအလုပ္ရွုတ္ေနေလရဲ့။ စကားေတာ့ မေျပာဘူး။ က်မတို႕ ဘိုးျမသိန္းတရားေထာက္ရင္ ေယာဂီေတြက ရီရလြန္းလို႕ ဘုိးကို လူသိမ်ားၾကတာေပါ့ရွင္။

မပါလ်င္ မျပီးေသာ ခ်က္ေရးျပဳတ္ေရးအဖြဲ႕ လူအမ်ားအတြက္ အလုပ္လုပ္ရတာ ေတာ္ယံုတန္ယံု သဒၶါတရားနဲ့စိတ္ဓါတ္နဲ႕ေတာ့ မလုပ္နုိင္ပါဘူး။ သူတို႕ေစတနာကိုလည္း အသိအမွတ္မျပဳဘဲ မေနနိုင္ပါဘူးရွင္။

ဒါက လျပည့္ေန႕ ဆြမ္းေလာင္းပြဲမွာ ေကြ်းဘို႕ ထမနဲထိုးေနၾကတဲ့အဖြဲ႕ ဒယ္ေတြေတာ္ေတာ္မ်ားေတာ့ ေခြ်းတလံုးလံုးနဲ႕ပါဘဲ။ က်မေယာဂီေဆာင္ကေန ခိုးျပီး ဓါတ္ပံုရိုက္ထားတာ သူတို႕က အတြင္းထဲမွာဆိုေတာ့ ေယာဂီက သြားလို႕မရဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ ေယာပလီေနတဲ့ က်မဟာ မစစ္တစစ္ေယာဂီေပါ့ (အတုေတာ့မဟုတ္ဖူး)

သူျပီးရင္ ငါ့ကိုဒါးေပးဆုိျပီး ဒါးတေခ်ာင္းကို လုျပီး အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ဟင္းခ်က္တဲ့ အဖြဲ႕။

ေဟာ ဒီပုဂၢိဳလ္ကိုေတာ့ က်မေမ့ထားလို႕ မရဘူး။ ဦးေထြးေမာင္တဲ့ သေျပတန္းရြာက သံ-ဟိ-တာ
 ဘာေၾကာင့္ ဦးေထြးေမာင္ကို ေမ့ထားလို႕မရတာလဲ။ က်မလက္လုပ္ေတာင္ကို ေနျပည္ေတာ္သြားရင္းနဲ့ လမ္းၾကံဳလို႕ ၀င္ရင္ က်မ၀င္တိုင္း အေတြ႕မ်ားတာက ဦးေထြးေမာင္ပါဘဲ။ ဒါအျပင္ ဘုိးျမသန္း။ စေတြ႕စက ဘိုးျမသန္းနဲ႕ ဘုိးျမသိန္းကို မခြဲတတ္ဖူး။ အခုေတာ့ ခြဲတတ္သြားျပီ။ ဦးေထြးေမာင္က (၁၅)ရက္တခါ အလွည့္နဲ႕ ခ်က္ျပဳတ္ေရးတာ၀န္ယူတယ္ ဆိုေပမဲ့ က်မသြားတုိင္း သူ႕ကိုခ်ည္းေတြ႕တာပါဘဲ။ က်မက ခ်စ္စနို္းနဲ႕ စဖုိမွဴးၾကီးလို႕ နာမည္ေပးထားပါတယ္။ နုိင္ငံျခားမွာဆိုရင္ စဖုိမွဴးေတြက အရမ္းေနရာရတာေနာ္။ က်မ မတ္လ ၂၀၁၂ တံုးက မဟာျမိဳင္ေတာၾကီးထဲကို ဆရာေတာ္ၾကီးဖူးျခင္လို႕ လက္လုပ္ေတာင္အဖြ႕ဲနဲ႕ လုိက္ပါသြားတယ္။ ကားမွာလုိက္မဲ့ သူေတြကို တစ္ဦးမွ က်မနဲ႕မသိဘူး။ ေနာက္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ့ ေဂါစဂါမ္ရြာကေတြမ်ားတယ္။ သူတို႕ကကိုယ့္ထက္ ဆရာေတာ္ၾကီးကို ၾကည္ညိဳၾကတယ္။ ေလးစားၾကတယ္။ သူတို႕ကိုလည္း တကယ္ခ်ီးက်ဴးမိတယ္။ ဆရာေတာ္ၾကီးဘယ္ၾကြၾကြ သူတို႕မလိုက္တာမရိွ။ အဲဒီတခါေရႊဘိုလိုက္သြားေတာ့ မေတြ႕ရမျမင္ရ၊ မဖူးရဘဲ ၊ တပ္ေခါက္ျပန္လာရတယ္တဲ့ေလ။ သူတို႕ရင္ထဲမွာ ရိွေနတဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအေပၚထားတဲ့ ေမတၱာနဲ့ေရာယွက္ေနတဲ့ သံေယာဇဥ္နဲ႕ယွဥ္ရင္ က်မတို႕ၾကည္ညိဳတယ္ ဆိုတာက သူတို႕ေျခဖ်ားကို မမွီပါဘူးရွင္။
အဲဒီတံုးက က်မမွာက လွဴဘြယ္ေတြက ပီနန္အိတ္နဲ႕အျပည့္။ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ကို မ-မနိုင္ပါဘူး။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ဖေယာင္းတုိင္ အေမႊးတိုင္ေတြသာ အလွဴခံတယ္ဆိုေတာ့ ဘာလွဴရရဆိုသယ္လို္က္တာ။ ကားေပၚတက္ခါနီး အၾကီးအက်ယ္အခက္ေတြ႕ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီမွာ က်မကို လာကူတာ တစ္ဦးတည္းပါ။ အဲဒီတစ္ဦးကေတာ့ ဦးေထြးေမာင္ပါဘဲ။ သူ႕ေစတနာကို ေမ့ထာားလို႕မရသလို က်မ သူကိုဂုဏ္ျပဳဘို႕လည္း ေမ့ထားလို႕မရပါဘူးရွင္။ အဲဒီညကေတာ့ တရားထုိင္၊ ဆရာေတာ္ဦးေဗာဓိရဲ့ ကိေလသာမဲ့ အမုန္းဆိုတဲ့ တရားကိုနာယူျပီး ည(၁၀)နာရီမွာ တရက္တာရဲ့ တရားစခန္းသိမ္းခဲ့ပါတယ္ရွင္။ ဆရာေတာ္ တရားမ်ားကို သီးသန္႕တင္ေပးပါမယ္ရွင္။
သာသနာဆိုတာ အနစ္နာလို႕ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက မိန္႕ခဲ့သလို၊ အနစ္နာခံျပီး သာသနာကိစၥေတြကို အိမ္သူအိမ္သားေတြ ျငိဳျငင္ပါေစ တက္ညီလက္ညီေဆာင္ရြက္ေနၾကေသာ က်မဂုဏ္ျပဳလိုိေသာ မဟာေဗာဓိျမိုင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ တပည့္မ်ားအားလံုး (သံ-ဟိ-တာ)အဖြ႕ဲတင္မက ဆြမ္းခံၾကြရာ ေဂါစဂါမ္ရြာမ်ားမွ ဆက္လက္ျပီး လြန္ခဲ့ေသာ နွစ္(၂၀)မွ စျပီးယေန႕ထက္တိုင္ ဆက္လက္ထိမ္းသိမ္းထားခဲ့ေသာ သံဃာဂုဏ္အေပၚထားရိွခဲ့ေသာ စိတ္ဓါတ္မ်ားကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းျပီး မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားကိုလည္း လက္ဆင့္ကမ္းေစနုိင္ပါေစ။ သာသနာေတာ္သည္ အနစ္နာခံသူမ်ားေၾကာင့္သာလ်င္ တည္တန္႕ခို္င္ျမဲမည္ျဖစ္ပါသည္။
ေမတၱာ ေစတနာ အနစ္နာျဖင့္ စိတ္ရွည္ သည္းခံ ဇြဲသန္ၾကေသာ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ တပည့္သာ၀ကမ်ား၊ ေဂါစဂါမ္ရြာမ်ားမွ ရြာသူရြာသားမ်ားအားလံုးအား ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္းတင္အပ္ပါသည္။



0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts