Monday, September 3, 2012

တဘက္လည္းပါ ထမီလဲပါ ပန္းလဲပါပါ့၊ သူတို့မသိဘူူး တပည့္ေတာ္မ သိပါျပီဘုရား (အပိုင္း-၁)


ပဋာစာရီဇတ္လမ္းကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းက သိရိွၾကပါတယ္။ သူခ်စ္လင္ ကိုဒါသကိုေျမြေပါက္လို့ေသ၊ သားငယ္ကုိစြန္ခ်ီ၊ သားၾကီးကလဲ ေရထဲေမ်ာပါ၊ အိမ္ျပန္ေရာက္သြားျပန္ေတာ့လဲ မိဘနဲ့ေမာင္က အုတ္တိုက္ပိ ျပီးေသတဲ့ဇတ္လမ္းမွာ ပဋာစာရီဟာ သဲေခ်ပ်က္ျပီး သြက္သြက္ခါရူးသြားျပီး ျမတ္စြာဘုရားေရွ့ကို ထမီမပါ ဘာမပါနဲ့ေရာက္သြားေတာ့ လူေတြက အရူးမ အရူးမဆိုျပီးခဲနဲ့ေကာက္ေပါက္က် ၀ိုင္းဆိုေျပာၾကေပမဲ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေရွးဘ၀က သူမရဲ့ပါရမီဟာ ရွားမီးက်ီးခဲ ျပာဖံုးေနသလိုျဖစ္ေနတာကို တရားပြဲၾကီးျပဳလုပ္ျပီး ပဋာစာရီကိုေစာင့္ေနပါတယ္။ အဲဒီျမတ္စြာဘုရားေရွ့ေရာက္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့တရားမ်ားကို စြန္းလြန္း ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ဦးက၀ိေဟာၾကားထားတာေလကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ၾကီးကို  ထြန္းတံုးဆရာေတာ္လို့နာမည္ၾကီးပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးဟာ ဒီဘ၀နဲ့ျပတ္ရမွာမို႕ အေသအေၾကက်င့္ တာဟာ ႏွာေခါင္းကေတာင္ ေသြးေတြေတာင္ယိုစီးတဲ့အထိက်င့္တယ္လုိ့ မဟာေဗာဓျိမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ကေဟာေတာ္မူပါတယ္။ အလားတူဘဲ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးဆိုရင္ သာစည္ဘက္မွာ ညညလူေတြ မျမင္ရင္ ေက်ာက္တံုးၾကီးကုိေတာင္ေပၚသယ္ေတာ္မူတယ္လို့လည္းေဟာထားပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဆိုရင္ ေက်ာက္တံုးၾကီးေတြသယ္ပိုးရတဲ့အတြက္ သတိလြတ္တာနဲ့တျပိဳင္နက္ ခႏ`ၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းကို ထိခိုက္မယ္ ပိမယ္ သတိလံုး၀လြတ္လို့မရေအာင္ကို က်င့္ေတာ္မူပါသတဲ့ ခ်ီးက်ဴးအံ့မခမး္ဘြယ္ စိတ္ဓါတ္ေတြ ကိုပိုင္ဆိုင္လို့လဲ ဒီဘ၀မွာတင္လုိရာျပီးၾကတာပါဘဲလို့ က်မျဖင့္ ဆရာေတာ္ၾကီးေဟာတာနာရေတာ့ သာဓုအၾကိ္မ္ၾကိမ္ေခၚဆိုမိခဲ့ပါတယ္ရွင္။
စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ပဋာစာရီအေၾကာင္းေဟာၾကားထားပံုေလးကို က်မရင္ထဲအထိေရာက္ေအာင္ ပို့သြားတယ္။ ေဟာပံုေလးကို အက်ဥ္းေလး နာယူၾကရေအာင္-
ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ဟဲ့-ပဋာစာရီ၊ နင့္နွယ္ပူလိုက္တာ၊ နင့္အတြက္ေတာ့ နင္မပူ သူမ်ားအတြက္ နင္ပူေနတာကိုး။ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္းတရားေတြရိွမွန္းလည္း သိပါတယ္။ မအို၊ မနာ၊ မေသတဲ့တရားရိွမွန္းလည္းသိပါတယ္။ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္းကိုေၾကာက္လ်င္ မအို၊ မနာ၊ မေသတဲ့တရားကိုရွာရမယ္။ မအိုမနာမေသတဲ့ တရားကိုဘယ္လိုရွာရပါ့မလဲလို့ေမးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက မအိုမနာမေသတဲ့ တရားကိုသိလိုလ်င္ သူတပါးကိုလည္း မခ်စ္နဲ့၊ မိမိကုိယ္ကိုလည္း မခ်စ္နဲ့။ မသိလို့ခ်စ္တာ သိလ်င္မခ်စ္ဘူး၊ မသိလို့လိုခ်င္ လိုခ်င္လို့စြဲလမ္း၊ စြဲလမ္းေတာ့ျပဳလုပ္၊ ျပဳလုပ္ေတာ့ရရိွ ၊ ရရိွေတာ့ ခံၾက၊ ခံရလိမ့္မယ္။
မသိတာက အ၀ိဇၨာ၊ လိုျခင္တာက တဏွာ၊ စြဲလမး္တာက ဥပါဒါန္။ ျပဳလုပ္တာက သခၤါရ၊ ရရိွတာက ဘ၀၊။ အ၀ိဇ`ၨာနဲ့ တဏွာ နွစ္ပင္ပူးလို့ အေၾကာင္းရတာက ဇာတိ။ ဇာတိဆိုတဲ့ ၀ဋ္ေကာင္ၾကီးရရင္ ခံရလိမ့္မယ္။ ခ်စ္တယ္ဆိုတာ သညာကလိမ္ထားလို့ခ်စ္တာ။
ဘယ္ေလာက္အထိ သညာက လိမ္ထားလဲ? တရားေတာ္ၾကီးက
အနိစၥလို့ဆိုတယ္။ သညာက နိစၥလို့လိမ္တယ္။ တရားေတာ္ၾကီးက ဒုကၡလို့ဆိုတယ္။ သညာက သုခလို့လိမ္ထားတယ္။ အနတၱလို့ဆိုတယ္ သညာက အတၱလို့လိမ္ထားတယ္။ တရားေတာ္ၾကီးက အသုဘလို့ ဆိုတယ္ သညာက သုဘလို့ လိမ္ထားတယ္။  အဲဒါေၾကာင့္
(ျမင္တာကို သညာဖံုးတယ္၊ သညာကို သကၤာရွင္းမွသကၤာကင္းမယ္၊ ျမင္တာကိုသညာဖံုးတယ္၊ သညာကို သကၤာမရွင္းေတာ့ သကၤာမကင္းတယ္)။ ျမတ္စြာဘုရားက အဲဒီလုိမိန့္ေတာ့ ပဋာစာရီက သကၤာရွင္းတယ္ဆုိတာ ဘယ္လိုပါလဲ ဘုရားလို့ ျပန္လည္ေလ်ာက္ထားတယ္။ သကၤာကို သတိပဌာန္ေလးပါးနဲ့ရွင္းေပးရလိမ့္မယ္။  မိမိ ခႏၱာကို္ နွာသီး၀ေခၚတဲ့ ကာယတံခါးကို ထြက္ေလ ၀င္ေလျဖစ္တဲ့ ေဖာဌဗၺာရံုက တိုးေတာ့-သိ၊ သိတဲ့အေပၚ သတိထားျပီးေနမွျဖင့္ သတိပဌာန္ေလးပါး ျပည့္စံုေနျပီ။
ျပည့္စံုပံုက - ထိမွဳကို သတိျပဳေနတာက ကာယာႏုပႆနာ သတိပဌာန္။ ေကာင္း- မေကာင္းခံစားမွု သေဘာကို သတိျပဳမိေနတာက ေ၀ဒနာႏုပႆနာသတိပဌာန္၊ ထိမွဳသေဘာကို သတိျပဳေနတာက စိတၱာႏုပႆနာ သတိပဌာန္၊ အဘိဇၥ်ာ ေဒါမနႆကို လ်စ္လ်ဴရွျပီး သူ့သေဘာအတုိင္းသူျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္ေနတာကုိ သတိျပဳေနတာက ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပဌာန္လို့ေခၚတယ္။
အဲဒီသတိပဌာန္ေလးပါးကိုရွုေတာ့ အဘိဇၥ်ာ ေဒါမနႆကို လ်စ္လ်ဴရွဳျပီး သူ႕သေဘာအတိုင္း သူျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္ေနတာကို သတိျပဳတာက ဓမၼာႏုပႆနာ၊ ကာယနုပႆနာကေတာ့ သုဘသညာကုိ ရွင္းေပးလိမ့္မယ္။ ေ၀ဒနာနုပႆနာသတိပဌာန္ကေတာ့သုခသညာကိုရွင္းေပးလိမ့္မယ္။ စိတၱာနုပႆနာ သတိပဌာန္က နိစၥသညာကို ရွင္းေပးလိမ့္မယ္။  ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပဌာန္က အတၱသညာကို ရွင္းေပးလိမ့္မယ္ လို့ ျမတ္စြာဘုရားက ပဋာစာရီကို ခႏ`ၶာကိုယ္တြင္းက အပူဓါတ္ကို ရွုခိုင္းလိုက္ေတာ့ ၊ ခုိင္းတဲ့အတိုင္း ရွုလိုက္တာ ဓမၼစကၡဳံပြင့္သြားေတာ့မွ ပဋာစာရီက ျမတ္စြာဘုရားကုိ တပည့္ေတာ္မ သိပါျပီဘုရား။ ျမင္လို့ သိပါျပီဘုရားလို့ ေလွ်ာက္ေတာ့တယ္။  သူ့ကုိ အရူးမ၊ သူတကာနဲ႕လဲ မတူဘူး၊ ခါးက ထမီလဲမပါဘူး၊ တဘက္လည္းမပါဘူး၊ ေခါင္းကလဲစုတ္တိစုတ္ဖြား၊ ပန္းလဲမပန္ဘူး၊ ပရိသတ္ထဲမ၀င္နဲ့ သြားသြားလုိ့ေမာင္းထုတ္ၾကတယ္။
အခုေတာ့ ထမီလဲပါပါတယ္ဘုရား၊ တဘက္လည္းပါပါ့၊ ပန္းလဲပါပါ့၊ သိလဲသိပါျပီဘုရား၊ သူတို့မသိၾကေသးပါဘူးဘုရား။ သညာကို သကၤာရွင္းလိုက္လို့ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့အတိုင္း သကၤာရွင္းလိုက္တာ သကၤာကင္းသြားပါျပီ၊ သိသြားပါျပီဘုရားလို့ ျပန္ေလ်ွာက္ထားေတာ့.
ျမတ္စြာဘုရားက ဟဲ့ ပဋာစာရီ - နင္သိျပီ သိျပီနဲ့ေလ်ွာက္ေနတာ နင္ဘာကိုသိလုိ့တုန္းလို့ေမးေတာ္မူေတာ့..
·         တပည့္ေတာ္မ အိုရဦးမယ္၊ နာရဦးမယ္၊ ေသရဦးမယ္ဆိုတဲ့ အို နာ ေသ တရားကိုလည္းသိပါျပီဘုရား။
·         ၀ိဇ`ၨာဥာဏ္အဘို့ျဖစ္ေသာ သညာ(၆)ပါးကိုလည္းသိပါျပီဘုရား။     
·         နိစၥသညာေပ်ာက္ျပီး အနိစၥသညာေရာက္ျခင္း တပါးပါဘုရား
·         သုခသညာေပ်ာက္ျပီး ဒုကၡသညာေရာက္ျခင္းတပါးပါဘုရား
·         အတၱသညာေပ်ာက္ျပီး အနတၱသညာေရာက္ျခင္း တပါးပါဘုရား
·         ပယ္တတ္ေသာ တရားသိျခင္းသည္ တပါးပါဘုရား
·         ပယ္အပ္ေသာ တရားသိျခင္းသည္ တပါးပါဘုရား
·         ျပတ္ေသာ တရားကို သိျခင္းသည္ တပါးပါဘုရား
·         ပယ္တတ္ေသာတရားက မဂ္ပါဘုရား
·         ပယ္အပ္ေသာတရားက သမုဒယပါဘုရား
·         ျပတ္ေသာတရားက နိေရာဓပါဘုရား လို့ျမတ္စြာဘုရားကိုျပန္ေလ်ွာက္ထားမူတယ္
ျမတ္စြာဘုရားက တဖန္ ပဋာစာရီ နင္ထမီလဲပါပါ့။ တဘက္လဲပါပါ့၊ ပန္းလဲပါပါ့လို႕ ေျပာတယ္္မဟုတ္လား။ ဒါေတြဘယ္ကရသလဲလို့ေမးျပန္သတဲ့။
ေရွးအထက္ေက်ာ္ ကာရီက ပဒုမုတၱရ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ငါ၏ သမီးေတာ္ ရွင္ၾကီးေဂါတမ သာသနာေတာ္က်ေတာ့ ငါးပါးသီလတည္းဟူေသာ ထမီျမဲေစ။ ရွစ္ပါးသီလတည္း ဟူေသာ တဘက္လည္း ျခံဳေစ၊ ပန္းသံုးခုိင္လည္းပန္ေစလို့ မိန့္ခြန္းေခြ်ခဲ့တဲ့အတြက္ တပည့္ေတာ္မသည္ ငါးပါးသီလဟူေသာ ထမီကို လည္းျမဲပါျပီဘုရား.။ ရွစ္ပါးသီလတည္းဟူေသာ တဘက္ကိုလည္း ျခံဳရပါျပီဘုရား။

0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts