Wednesday, July 4, 2012

ထူးျခားေသာ စိတ္စြမ္းအင္-၁ (ေရဆင္း)

၁၉၉၇ ခုနွစ္၊ ဧျပီလထဲတြင္ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး သု၀ဏဏ္လ်ံေတာင္မွ လားဟူ လီေရွာမ်ား နွင့္အတူ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ပ်ဥ္းမနားသို့ၾကြလာ သည့္ေန့ျဖစ္ပါသည္။ပ်ဥ္းမနားနွင့္ ေရဆင္းသည္ (၁၃)မိုင္ခန့္ေ၀းပါသည္။ ပ်ဥ္းမနားမေရာက္မွီ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးနွင့္ အဖြဲ႕သည္ ေရဆင္းသို႕ ၀င္ပါသည္။ က်မ၏ ဆရာျဖစ္သူ ေဒါက္တာျမသြင္နွင့္ဇနီး ေဒၚခင္ခင္ေဆြ တို႕သည္ကား ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ သကၤန္းကြ်န္းမွ ဒကာ ဒကာမအရင္းအျခာမ်ားျဖစ္ရာ ၄င္းတို့မွ ေရဆင္းတြင္ တရားခ်ီးျမွင့္ရန္ေလ်ာက္ထား သျဖင့္ တရားခ်ီးျမွင့္ရန္ၾကြလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး တရားမေဟာမွီ က်မတို့ စုေ၀းခန္းမအနီးမွ အခန္းတြင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးခဏ နားေနပါသည္။ ထိုအခါ ဖြားဖြားၾကီး (ေဒၚခင္ခင္ေဆြ၏မိခင္)၊ မမေဆြတုိ႕သည္ သကၤန္းကပ္လွဴပါသည္။ က်မသည္လည္း ဖြားဖြားၾကီးျပီးလ်င္ က်မကပ္လွဴမည္ဟူျပီးေစာင့္ေနပါသည္။ ဖြားဖြားၾကီးနွင့္ ဘုန္းဘုန္းၾကီးတို့စကားေျပာေနၾကပါသည္။ က်မသည္လည္း စိတ္ထဲမွ (ဘုန္းဘုန္းတို့ရအပ္ေသာတရားအား ရရပါလို၏ အရွင္ဘုရား)လို႕ အၾကိမ္ၾကိမ္ဆုေတာင္းေနမိပါသည္။ ဆႏၵဗေလန -ဆႏၵသည္အားဟုၾကားဖူးထား သည္က တေၾကာင္း အၾကိမ္ၾကိမ္ဆုေတာင္းလ်င္ အခုဘ၀မရလ်င္ ေနာက္ဘ၀တြင္ရလိမ့္မည္ ဟုခံယူထားသည္ကတေၾကာင္း စိတ္ထဲမွ ထပ္ခါထပ္ခါေတာင္းမိပါသည္။ ထိုစဥ္ကမိမိအသိသည္ ယခုေတာ့ ကြာျခားသြားေလျပီ ဆုေတာင္းတိုင္းမရ ကိုယ္တိုင္က်င့္ၾကံမွသာ ရနုိင္သည္ ယခုဘ၀မရေသာ္ ပါရမီျဖစ္သည္ ကို သိသြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ထိုအခါ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမွ ဘာမေျပာ ညမေျပာ (ေတာင္းတဲ့ဆုကေတာ့ အျမင့္ၾကီးဘဲ။ ဟုတ္တိပတ္တိ ေသေသခ်ာခ်ာ မလုပ္ဖဲနဲ့) ဟု ေကာက္ခါငင္ခါ မိန့္လာသည္။ က်မသည္ လန့္ျဖတ္သြားပါသည္။ အမွန္တကယ္ က်မလွဴမည့္အလွည့္သို့ေရာက္ေသာ္ က်မသည္ ဘာကိုမွဆုမေတာင္းမိေတာ့။ က်မစိတ္ထဲဘာျဖစ္ေနသည္ကို သိေနေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအား ၾကည္လည္းၾကည္ညိဳ အားလည္းက် အကုန္ုုသိေနတာဘဲဟုဆိုကာ လန့္သြားမိပါသည္မွာအမွန္ျဖစ္ပါသည္။

သို႕ေသာ္ က်မကံေကာင္းပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ဆြမ္းဘုန္းေပးျပီးေသာ္ တစံုတဦးသည္ က်မအား ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး သပိတ္အားလက္ထဲထိုးေပးျပီး၊ ကဲသပိတ္ေဆးျပီး ကုသိုလ္ယူဟု ေျပာေလသတည္း။ က်မ၏ ပီတိကား တစိမ့္စိမ့္သာတည္း။ က်မဘ၀မွာ ဘယ္ေသာအခါမွေမ့နုိင္မည္ မဟုတ္ပါေသာ စိတ္ကိုနိုင္ ေသာ္ မေနာပိုင္သည္ဟူေသာ သက္ေသေပတည္း။ ၂၀၁၂ မတ္လထဲတြင္ မဟာျမိဳင္ေရာက္ခဲ့ျပီး ဆရာေတာ့္ အေခြမ်ားကို နာယူရေသာအခါ အမွတ္သတိေၾကာင့္ အေတြးမရိွျခင္း၏တန္ဘိုးကားၾကီးမားဘိျခင္း။ နိဗၺာန္တိုင္ေအာင္ပါတကားဟု။ စိတ္ျဖဴစင္ေလ အေရာင္ထြက္ေလေလ စြမ္းအားၾကီးေလေလပါလားဟု။

======================

0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts