Saturday, July 28, 2012

အစ-မ ကုသိုလ္ကို စိတ္အားစိုက္ျပီး အဆံုး-မ ကုသိုလ္ကိုကား ပါးစပ္နွင့္ေတာင္း ကိုယ္ေပါင္းစိတ္ခြာ။

လူသာမန္၊ နတ္သာမန္တို့ကား ေကာင္းမွန္းလည္း သိၾက၏။ ဆံုးမွာဘာဆိုတာလည္းရိပ္မိၾကသည္။ သို့တေစလည္း ဆံုးလ်င္ေကာင္းမည့္ ထိုနိဗၺာန္ကို လက္ရိွခံစားလက္စ ေသြးထြက္မ်ွ ေကာင္းခြင့္ရေသာ ေသြးပ်က္ေကာင္းနွင့္ မလဲ၀ံက်သျဖင့္ ဆနၵသာေပးျပီး လူေရြးမခံလိုၾကေခ်။

သို့ေၾကာင့္ ဓမၼနိဗၺာန္အစား ကာမနိဗၺာန္သာ ဦးခိုက္ေနၾကေလကုန္၏။ စြန္႕စြန္႕စားစား အသက္ကိုလည္း မငဲ့၊ ရမၼက္ကိုလည္းဖ်က္ခ်ဳိး၊ စ်ာန္ယာဥ္ကို တဟုန္ထိုးနွုိး နိဗၺာန္၏က်ည္းကုန္းထက္ တက္မိၾကေလကုန္ေသာ အာဇာနည္ေကာင္းၾကီးမ်ားနွင့္ ပက္ပင္းေတြ႕ ေတြ႕ေသာ္ကား-

ဘုရားတပည့္ေတာ္ ျမင့္ျမတ္ေသာ အမ်ဳိးတုိ့ လူျဖစ္ရျပီး ေကာင္းက်ဳိးသာပြား ေကာင္းမွဳမိ်ဳးေစ့မ်ားကိုသာ စိုက္ပ်ဳိးက်ဲခ်နုိင္သည့္ ကုိယ္ျဖစ္ရပါလို၏ ဘုရား။

သို့လ်င္ အစ-မ ကုသိုလ္မ်ဳိးကိုသာ စိတ္အားစိုက္ၾကေလကုန္၏။ အဆံုး-မ ကုသိုလ္မ်ုိဳးကိုကား မေတာင့္တၾကေလ။ ပါးစပ္ေတာင္း ေတာင္းေသာ္မွလည္း ကိုယ္ေပါင္းစိတ္ခြာမ်ွသာတည္း။

ထိုတြင္ ကာမအက်ဳိးကိုသာ ေပးေစတတ္ေသာ ဒါနစသည့္ ကံကုသိုလ္ကား အစ-မသာ လမ္းကုန္၏။ ျဗဟၼာ့ဘံုသို့သာ ပို့လႊတ္တတ္ေသာ အာရံုတည္စ်ာန္ကုသိုလ္ကား တစ္၀က္-မ သာ လမ္းဆံုး၏။ နိဗၺာန္သို့ ခိုလွဳံခြင့္ရေစေသာ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ ဥာဏ္ကုသုိလ္သည္သာ အဆံုး-မ မည္၏။ သို့ေၾကာင့္ လူသာမန္တုိ့သည္ အရိယာအစားစားတုိ့၏ အဆံုးမခံယူၾကပါသည္ ဆုိေသာ္လည္း စင္စစ္ ထိုအဆံုးမထိ မခံသူျဖစ္ၾကေလျပီ။

ၾသကာသခ်ီဆိုရိုးကို နွုတ္က်ဳိးသျဖင့္ ဖားေအာ္သလိုဆိုေနယံုမ်ွ

ထိုကာမေၾကာဖြား ကာမေတာသားမ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာတုိ့၏ မူ၀ါဒလမ္းစဥ္ ေၾကြးေၾကာ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ ၾသကာသခ်ီဆိုရိုးကို နွုတ္က်ဳိးသျဖင့္သာဆိုေနၾကကုန္၏။ ဆိုက်င့္ပါေနသျဖင့္သာ မိုးဦးက်ရာသီခ်ိန္ ဖားေအာ္နည္းပမာ ဆိုေနၾကေလကုန္၏။ ထိုၾသကာသ တပုဒ္လံုးဆံုးေသာ္မွ ဘုရားနားစိတ္မေရာက္။ တရားေနာက္စိတ္မပါ။ သံဃာမွ စိတ္မထားမိၾကေလရကား နိဗၺာန္၏ အျငိမ္းဓာတ္ၾကား သြားဖူးယံုံမွ်ပင္ မရိွၾကေတာ့ျပီ။

ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားမွာမူကား ေကာင္းေသာနိဗၺာန္၏ ၀ိမုတၱိရသ(ကာမအာရံုနွင့္ ခႏၱာ့ဒုကၡတိုု႕မွ အလြတ္ရ သျဖင့္ အလြန္ေအးျမ ၾကည္သာေသာ အရသာ)ကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထိုးထြင္းသိျဖင့္ အသိၾကီးသိ အရိွၾကီးရိွ ေတာ္မူျပီး ျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ အခ်ိန္စကၠန့္မျခား မနားတန္းလ်ွင္လို ထို နိဗၺာန္ျမိဳ့ေတာ္ဆီသို့သာ စိတ္ေတာ္ကို ပို့လႊတ္ထား၏။ လူသာမန္တို့အား အခ်ိန္စကၠန့္မျခား နည္းနညး္ေလးမွ်ပင္ မနားဘဲ ေသမင္းငင္ရာ သခ်ၤဳိင္းဆီသို့သာ သြားေနၾကပါ၏။

အိပ္ေမာက်ရင္းက ဘယ္သြားေနၾကပါသလဲေမး။ (သခ်ဳၤိင္းကုန္းသို့ဘဲ)

နိုုးထရင္းက ဘယ္သြားေနၾကပါသလဲေမး။(သခ်ဳၤိင္းကုန္းသို့ဘဲ)

စားရင္းက ဘယ္သြားေနၾကပါသလဲေမး။ (သခ်ဳၤိင္းကုန္းသို့ဘဲ)

နားရင္းကဘယ္သြားေနၾကပါသလဲေမး။ (သခ်ဳၤိင္းကုန္းသို့ဘဲ)

မည္သည့္အခ်ိန္ မည္သို႕ေနေန လူကသာနားမည္။ သခ်ဳၤိင္းသြားကား မနားေလ။

ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားမွာမူကား မည္သည့္အခ်ိန္ မည္သို့ေနေန နိဗၺာန္အသြားကား မရပ္နားေလ။ ကိုယ္ေတာ္ေဆာင္ျမဲ ဗုဒၶကိစၥတို့ကို ျပဳက်င့္ေတာ္မူ စိတ္ေတာ္ကား ၄င္း၏ ရပိုင္ခြင့္ျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္၏ ၀ိမုတၱိရသခံယူရန္အတြက္ နိဗၺာန္သို့သာ ေစလႊတ္ထားရေခ်၏။

မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ရတနာစစ္တမ္း(စာ-၂၇၄-၂၇၅)မွ ေကာက္နွုတ္ေဖာ္ျပပါသည္။

bamawkhemarsiri@gmail.com

0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts