Friday, July 6, 2012

တေစၦနွင့္နဘန္းလံုးျခင္း

ဒီအေၾကာင္းရာေလးဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ အနွစ္ (၂၅)ေက်ာ္ေက်ာ္က က်မနဲ့ ကရင္မေလး ေနာ္လာထူးတို့ ၾကံုေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ တကယ့္ျဖစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ က်မတို့ လြန္ေက်ာ္က ျခံတျခံမွာ တာ၀န္အရသြားရင္းကေန ၾကံဳေတြ႕ခဲ့တဲ့ ျဖစ္ရပ္မွန္ပါ။
က်မတို႕ဟာ နာမ္ေလာကဆိုတာကိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာပီပီလက္ခံခဲ့ၾကတဲ့သူပါ။ ဒါေပမဲ့နာမ္ေလာကဆိုတာဘာလဲ သာမန္လူဟာ ဘယ္လိုမွ မသိနုိင္တာပါ။ နာမ္ေလာကကို သိနုိင္တဲ့သူေတြဟာ စရဏအားေကာင္းတဲ့သူေတြဟာ သိနုိင္ပါတယ္။ နာမ္ေလာက ဆိုတာလည္း က်ယ္ျပန့္ပါတယ္။ နာမ္ေလာကမွာ အဆင့္ျမင့္နာမ္ေလာကေတြရိွသလို အဆင့္နိမ့္တဲ့ တေစၦသရဲေတြ မွင္စာေတြ စတဲ့ နာမ္ေလာကသားေတြလည္းရိွပါတယ္။ မျမင္ရေတာ့မယံုနုိင္ဘူး။ လက္မခံဘူး။ သို့ေပမဲ့..
လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ၂၀ ခန့္က က်မတို့ ေက်ာက္ဆည္ျမိဳ့နယ္၊ လြန္ေက်ာ္ဘက္က ျခံတျခံကို တာ၀န္အရ သြားေရာက္ခဲ့ရပါတယ္။ ျခံကိုညေနမွာ ဟံျမင့္မိုရ္ရြာကတဆင့္ ရံုးကားနဲ့ေရာက္သြားပါတယ္။ တာ၀န္ရိွသူကို သတင္းသြားပို့ျပီး သူတို့သတ္မွတ္ေပးတဲ့ ၀န္ထမ္းအိမ္ယာ (တထပ္တုိက္)ကိုက်မတို့ကိုတည္းခိုဘို့ စီစဥ္ေပးပါတယ္။ က်မနဲ့ ေနာ္လားထူးဆိုတဲ့ ဟသၤာတဘက္က ခရိယာန္ ဘာသာ၀င္ကရင္မေလးနဲ့ ၂ ဦးဟာ အခန္းက်ယ္ထဲက ကုတင္ ၂လံုးမွာ တေယာက္တလံုးဆီ ေနရာယူလိုက္ပါတယ္။ က်မကေတာ့ ျပဴတင္းေပါက္ရိွတဲ့ဘက္၊ သူကအတြင္းဘက္က ကုတင္။ က်မတို့နွစ္ေယာက္ဟာ အခ်ဥ္ထုတ္စားျခင္လို့ ေစ်းဆိုင္မွာ သြား၀ယ္ၾက ပါတယ္။ က်မက ဇီးထုပ္ေတြကို ကုတင္ေပၚတက္ျပီး စားေသာက္ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်မရဲ့လက္အိပ္္ဟာ က်မလက္နဲ့တိုက္မိလို့ ကုတင္ေပၚကေန ၾကမ္းေပၚကိုျပဳတ္က်သြားပါတယ္။ က်မက ကုန္းေကာက္လိုက္တဲ့အခါမွာ လက္အိပ္ကို လက္အိပ္အေနန့ဲ မျမင္မိဘဲ။ လူတဦးရဲ့လက္ၾကီးလို့ ျမင္လိုက္ပါတယ္။ ဒါက ပဏမ မိတ္ဆက္လိုက္တယ္ဆိုတာကို မသိခဲ့ ပါဘူး။
က်မတို့ဟာ စကားတေျပာေျပာနဲ့ ညေရာက္လာပါတယ္။ မနက္ဖန္မနက္ ကြင္းထဲသြားရမွာမို့ ေစာေစာအိပ္ဖို့ ျပင္ဆင္ၾကပါတယ္။ ျခံထဲက မီးက မီးစက္နဲ့ေပးတာမို့ ည(၁၀)နာရီအထိဘဲရပါတယ္။ ႏွစ္ေယာက္သားခရီးပန္းပန္းနဲ့ အိပ္ေမာၾကသြားၾကတယ္။ အဲဒီအခိ်န္မွာ က်မနဲ့တဖက္ကုတင္အိပ္တဲ့ ေနာ္လာထူးဟာ စတင္ျပီး ဟီး ဟီး နဲ့ ညည္းညဴေနပါေတာ့တယ္။ က်မလည္း သူ ဘီလူးစီးတယ္ (သုိ့မဟုတ္) ထမင္းလံုးတေစၦေျခာက္တယ္ထင္လို့ အိပ္ယာကထျပီး သူ့ကိုလွဳပ္နုိ္းရပါေတာ့တယ္။ သူက သတိလည္းရိွလာေရာ က်မကို စြပ္္စြဲပါေတာ့တယ္။ အမက်မကို လာဖိတယ္တဲ့။ က်မကလည္း သူညီးညဴေနလို့ အခုမွ လာလွဳပ္နိူးတာလို့ေျပာေတာ့ သူမလည္း အေတာ္ အံ့ၾသသြားပါတယ္။ ဒါနဲ့ သူမကို က်မကုတင္ေပၚေခၚျပီး ကုတင္တစ္လံုးကို နွစ္ေယာက္အိပ္ရပါေတာ့တယ္။
မအိပ္ေပ်ာ္တဲ့အတူတူ က်မတို့ နွစ္ဦးေထြရာေလးပါးစကားေျပာျဖစ္တယ္။ ဗုဒ`ဓဘာသာျဖစ္တဲ့က်မကေတာ့ သူျဖစ္တဲ့အျဖစ္ကို သိပ္မသကၤာဘူးေပါ့။ စကားေျပာရင္းနဲ့ က်မက အိပ္ေပ်ာ္သြားပါတယ္။ အဲဒီအခါက်မထံကေန ညီးညဴသံကထြက္လာပါတယ္တဲ့။ သူမက ၾကားေတာ့ က်မကုိနုိးျပန္ေရာ။ ဘာျဖစ္သလဲလို့ သူမကေမးတယ္။ က်မက က်မကို တဦးဦးက ရင္ညြန့္ကိုလာဖိတယ္။ လက္ေတြေတာ့ မျမင္ရေပမဲ့ အရမ္းတင္းၾကပ္လာတယ္လို့ေျပာျပလိုက္တယ္။ ႏွစ္ဦးစလံုးကို တေယာက္တလွည့္ ေျခာက္ခံရျပီေလ။
မအိပ္ေပ်ာ္ေအာင္ စကားေျပာေနရင္းက သူမကအရင္အိပ္ေပ်ာ္သြားျပန္ပါတယ္။ က်မလည္း ခပ္လန့္လန့္နဲ့ သတိထားေနရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ၾကမ္းေတြကေန ေတာက္ ေတာက္ဆိုတဲ့အသံေတြက ဆက္တုိုက္ၾကားေနရတယ္။ ျပိးေတာ့ အျပင္ဘက္က အထုပ္ၾကီးၾကိးျပဳတ္က်သလို ဘုတ္ဆိုတဲ့အသံၾကီးကလည္းၾကားလာျပန္ပါေရာ။ မေၾကာက္ဖူးဆိုတဲ့ က်မလညး္ နည္းနည္းေတာ့ေၾကာက္လာပါတယ္။ သူမကေတာ့ အိပ္ေပ်ာ္ေနတယ္။ သိပ္မၾကာပါဘူး ညီးညဴသံၾကီး သူမဆီကထြက္ေပၚလာပါတယ္။ က်မလည္း သူမကိုလွုပ္နုိးလိုက္တယ္။ သူမနို္းလာပါတယ္။
အမေရ က်မကို ေအးစက္စက္ လက္မဲမဲၾကီး အေမြးအရွည္ၾကီးေတြနဲ့လက္ၾကီးက က်မလက္ကိုလာညစ္တယ္။ က်မလည္း အမမဟုတ္မွန္းသိေတာ့ အဲဒီလက္မဲၾကီးကို အတင္းဆြဲဆိ္တ္ ပစ္လိုက္တယ္လို့ေျပာပါတယ္။ ေသခ်ာပါျပီ က်မတို့ကို တေယာက္တလွည့္ အိပ္တဲ့သူတုိင္းကို ေျခာက္ေနပါျပီ။ ဒါနဲ့ စကားဘဲထုိင္ေျပာေနတယ္။ ဒီၾကားထဲ ၾကမ္းေတြကေန ေတာက္ေတာက္ နဲ့ျမည္ျပန္ေရာ က်မက ဓါတ္တုိင္ကေနလာတဲ့ မွဳန္ျပျပမီးေရာင္ရဲ့ရဲ့ကို အမွီျပဳျပီး အခန္းအျပင္ထြက္သြားတယ္။ ၾကမ္းေတာက္ေခါက္ေနတဲ့ ဧည့္ခန္းက ၾကမ္းေတြကို တဒံုးဒံုးနဲ့ ေဆာင့္ျပီး နင္းပါေတာ့တယ္။ ေျပာရရင္ ဖေနာင့္နဲ့ေပါက္တာေပါ့။ အားမရလို့ ေရခ်ဳိးခန္းထဲ၀င္သြားျပီး ေပပါကိုလည္း ေျခေထာက္နဲ့ ပစ္ကန္ေတာ့တယ္။ က်မသူငယ္ခ်င္းကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္ေနပါျပီ။ က်မတို့ ၂ ေယာက္ရဲ့ စရဏအား မရိွခဲ့တဲ့အတြက္ တေစၦလို့အဆင့္နိမ့္ ၀ိဥာဥ္ရဲ့နွိပ္စက္ျခင္းကို တညလံုးခံခဲ့ရပါတယ္။ က်မတို့ရြတ္တဲ့ ဘုရားစာေတြကိုလည္း က်မတို့ရဲ့ စရဏအား သီလအားညံ့လို့ တေစၦကေတာင္ မျဖံဳပါဘူးရွင္။
ဒါနဲ့ က်မလည္း ငါလည္း ငါတတ္သေလာက္မွတ္သေလာက္ ဘုရားစာေတြရြတ္မယ္။ နင္လည္း နင္တတ္တဲ့ ခရိယန္ဘုရားစာေတြရြတ္ဆိုျပီး သူေရာ က်မေရာ တတ္သမ်ွ မွတ္သမွ် ရြတ္ဆိုၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ့မနက္ကလည္း လင္းလာပါျပီ။ က်မ ခဏေလး အိပ္ေပ်ာ္သြားပါတယ္။ တေမွးေလးေမွးတာေတာင္မွ ထပ္ျပီး က်မကို လည္ပင္းအစ္ေအာင္ လာညစ္ပါေတာ့တယ္။ က်မလည္းေဒါသကအရမ္းထြက္လာေတာ့ ေသတာကို ေအးေအးေျဖာင့္ေျဖာင့္မေသဘူး။ ေက်ာက္ဆည္မွာ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွာ တရားသြားနာခ်ည္ဆိုျပီး အဲဒီ၀ိဥာဥ္ကို ေျပာဆုိပါေတာ့တယ္။ မနက္သာလင္းသြားတယ္ တညလံုးအိပ္ေရးကပ်က္ အိပ္ျခင္မူးတူးနဲ့ နွစ္ေယာက္သားကြင္းဆင္းသြားရတယ္။
က်မက မေက်နပ္ေတာ့ က်မတို့ကို ေဒတာေကာက္ေပးမဲ့ ခေလးေတြကို အဲဒီအေဆာက္အဦဟာ အရင္ကေျခာက္သလားလို့ေမးမိပါတယ္။ သူတို့ကလည္း အရင္ကမေျခာက္ဖူးလို့ေျပာတယ္။ ဒါေပမဲ့ လုပ္အားေပးေတြလာေတာ့ အဲဒီမွာ ေဆးခန္းယာယီဖြင့္ခဲ့တယ္လုိ့ေျပာျပပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ က်မရိပ္မိသြားပါျပီ။ က်မတို့အိပ္တဲ့ ကုတင္ကဘဲျဖစ္ရမယ္လို့။ က်မတို့က အလုပ္ျပီးတာနဲ့ ေက်ာက္ဆည္အေရာက္ျပန္မွျဖစ္ေတာ့မယ္။ အလုပ္ကိုျပီးေအာင္လုပ္လုိက္ပါတယ္။
အလုပ္ျပီးေတာ့ အေဆာင္ကိုျပန္လာျပီး ပစၥညး္သိမ္းၾကတယ္။ စိတ္ထဲမွာ မသကၤာလို့ ခင္းထားတဲ့ဖ်ာကို ဖယ္လိုက္ေတာ့ လားလား… ေက်ာက္ဆည္ေဆးရံုဆိုတဲ့ တံဆိပ္နဲ့ ေမြ႕ရာျဖစ္ေနပါတယ္။ အေျဖကေတာ့ ေပၚသြားပါျပီ။ ေအာ္ ေသတဲ့သူဟာ သူေသတဲ့ကုတင္ကိုစြဲျပီး ကုတင္ေပၚတက္အိပ္တဲ့သူကို အမ်ုိးမ်ဳိးလုပ္တာကိုးလို့။ အစြဲအလန္းဟာ အေတာ္ေၾကာက္စရာေကာင္းပါလားလို့လည္း ေတြးမိရင္း ေၾကာတြန့္သြားမိတယ္။ အစြဲအလမ္းဆိုတာကလည္း သက္ရိွထင္ရွားအခ်ိန္မွာ စြဲတဲ့အစြဲေတြက သေႏ`ၶတည္ျပီး ဒါေတြဟာ နည္းရာကေန ထုနဲ့ထည္နဲ့ျဖစ္လာတာမ်ဳိးျဖစ္တတ္ပါတယ္။ က်မရဲ့လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြထဲမွာ အဘိဇၥ်ာစိတ္ မနာလိုစိတ္ၾကီးမားတဲ့သူေတြေတြ႕ဘူးပါတယ္။ အဲဒီလို သူတပါးအေပၚျဖစ္ ပစၥညး္အေပၚျဖစ္ျဖစ္ အေၾကာင္းအရာတခုအေပၚမွာ အဘိဇၥ်ာျဖစ္ေနတဲ့သူမ်ဳိးေတြဟာ ေသရင္အဲဒီလိုဘဲ အစြဲအလန္းေတြ ျဖစ္နုိင္တယ္လုိ့ယူဆမိတယ္။ ဒီတေစၦဟာ ဘာမဟုတ္တဲ့ ကုတင္ေတာင္စြဲလန္းေနရွာတယ္။ ဒါဟာ လြတ္မေပးတဲ့စိတ္ေတြကို အေျခခံျပီးျဖစ္လာတဲ့ ပိုင္ဆိုင္လိုစိတ္ေတြက ျဖစ္လာတဲ့အစြဲေတြက လာတာပါ။
က်မဟာ အဲဒီတံုးကအျဖစ္အပ်က္ေလးကို မေမ့နုိင္ပါဘူး။ ဘာလုိ့ဆို ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ျပီး လူလူျခင္းဆိုမွ သူနဲကိုယ္နဲ့ ရန္သတ္လို့ရနုိင္ပါတယ္။ အခုေတာ့ တေစၱဆိုေတာ့ အလံုးအထည္လည္းမျမင္ရေတာ့ ျပန္ျပီးသူ့ကို နဘန္းျပန္သတ္နုိင္တဲ့အခြင့္အေရးမရဘူးေလ။
အခုအခ်ိန္မွာ ဒီအေၾကာင္းေလးကို ေရးရတာဟာ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ၾကီးဟာ အစြဲေတြနဲ့ပတ္သက္ျပီး အလွဴစြဲ သားသမီးစြဲ ပစၥည္းဥစၥာစြဲ ေနာက္ဆံုးအိမ္မွာေမြးထားတဲ့ တိရစၱာန္ေတာင္ သံေယာဇဥ္ေၾကာင့္စြဲတတ္ၾကတယ္မဟုတ္လား။ ဆရာေတ္ာၾကီးဟာ အိမ္မွာေမြးထားတဲ့ တိရစၦာန္ေလးေတြဟာ ကိုယ္နဲ့ဘ၀က အေၾကာင္းရိွလို့ ကိုယ့္ဆီေရာက္လာတာမို့ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေကြ်း ေကာင္းေကာင္းေစာင့္ေရွာက္သင့္တယ္တဲ့။ တိရစၱာန္ဆိုျပီး ျဖစ္သလို မေမြးရဘူးတဲ့။ ဒါေပမဲ့ စြဲေတာ့ မစြဲနဲ့။ သူတို့ကို စြဲရင္ သူတို့ကို အေဖအေမ ျပန္ေခၚေနရတတ္တယ္တဲ့။ ေၾကာင္ေတြ ေခြးေတြကို သိပ္စြဲလန္းေနရင္ အဲဒီစိတ္နဲ့ သူတို့ဗုိက္ထဲ ၀င္စားတတ္တယ္လို့ ဆိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ တိရစၱာန္ဘဲရိွပါေသးတယ္။ အသက္ရွင္တံုး သားေတြ သမီးေတြ ပစၥည္းဥစၥာေတြရဲ့ တသက္လံုးစြဲခဲ့တဲ့အစြဲကို ခ်ြတ္နုိင္ဘုိ့ဆိုတာကေတာ့ အျမတ္ဆံုးအက်င့္က်င့္မွာသာ သံုးေပမဲ့ အစြဲေတာ့တဲ့ အစြဲလြတ္ရာ ျမတ္နိဗ`ဗာန္ကိုေရာက္မွာျဖစ္သလို က်မတို့ရဲ့ အဖုိးတန္တဲ့ ဘ၀ေလးအျဖစ္ ပီျပင္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။
က်မတို့ဟာလည္း ကိုယ့္စရဏကိုကိုယ္ေျဖ့က်င့္ျခင္းအားျဖင့္ သက္လံုေကာင္းေစသင့္ပါတယ္။ က်မတို့ငယ္ေတာ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတယ္။ ဘာသာေရးဆိုတာ ဘာမွန္းမသိ။ စရဏဆိုတာလည္း မသိေသးေတာ့ သီလေဆာက္တည္ျခင္းလည္းမရိွတဲ့ က်မတို့ကို တေစၦက ပညာေပးသြား ပညာျပသြားတာပါဘဲ။ မွတ္သားေလာက္ပါေပရဲ့ရွင္။
ဆရာေတ္ာဘုရားၾကီးဟာ သူ့ထံလာဖူးသမ်ွ သာ၀ကေတြ ေ၀ေနယ် ေတြကို တမွတ္ထဲမွတ္ခိုင္းပါတယ္။ မွတ္ရင္ အေတြးမ၀င္ေတာ့ပါဘူးတဲ့။ ေဒါသ ေလာဘ ကိေလသာေတြဟာ အေတြးကေနျဖစ္လာတာမို့ အမွတ္နဲ့ေနရင္ အေတြး၀င္ခြင့္မ၇ဘူး။ အေတြး၀င္ခြင့္မရရင္ အဲဒါေတြ မျဖစ္ဘူး။ အမွတ္နယ္က်ယ္လာျပီး အေတြးနယ္က က်ဥ္းသြားတယ္လို့ တဖြဖြ ဆံုးမေတာ္မူရွာပါတယ္။ တကယ့္သူေတာ္ေကာင္းၾကီးေတြမ်ား ၾကေတာ့လည္း ဒီမကြ်တ္မလြတ္တဲ့ ၀ိဥာဥ္ေတြကို ကြ်တ္လြတ္ေအာင္ကယ္တင္နို္င္ၾကတယ္ဆုိတာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေတြရဲ့ သီလဂုဏ္ သမာဓိဂုဏ္ ပညာဂုဏ္ေၾကာင့္ပါဘဲ။
မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအား က်န္းမာခ်မ္းသာပါေစ ကိုယ္က်န္းမာပါေစ သာသနာ့၀န္ ခႏၱာ့၀န္ကို ထမ္းေဆာင္နုိင္ပါေစဟု ေမတၱာပို႕သရင္း လက္ဆယ္ဖ်ာမိုး ရွစ္ခုိးကန္ေတာ့ အပ္ပါသည္ဘုရား။

0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts