မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္
ရဟန္းဘ၀မေရာက္မွီ လူဘ၀အျဖစ္ျဖင့္ သမထအလုပ္ ကိုေကာင္းစြာ အားထုတ္ခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။ သမထသည္လည္း
စရဏ၊ ၀ိပသနာသည္လည္း စရဏ၊ သို႕ေသာ္ အေပၚပိုင္းေရာက္ေသာ္လမ္းခြဲကုန္၏။ အေပၚဥာဏ္မ်ားမေရာက္မွီအထိ
သမထအားျဖင့္သာတက္သြားျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္းလည္း ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမွ မိန္႕ေတာ္မူပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမွ
သခၤါရုပကၡာဥာဏ္နွင့္ အထက္ဥာဏ္မ်ားမွသာလ်င္ အနႏၱသေဘာ၊ အနိစၥသေဘာကို ပါရမီအခံအရ ကြဲျပားစြာျမင္ေၾကာင္းကို
က်န ေသခ်ာေဟာေျပာထားခဲ့ပါသည္။
က်မသည္ ဆရာေတ္ာဘုရားၾကီးတရားမ်ားကို
ဖတ္သည့္အခါ က်မသတိျပဳမိသည့္အခ်က္တခုရိွပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ား
အမွားမျဖစ္ရေအာင္၊ မမွားသင့္သည္ကုိမမွားရေအာင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းၾကီး ဖြင့္ဟ ေရးသားေဟာေျပာျခင္းျပဳခဲ့ပါသည္။
အထူးသျဖင့္ သမထလိုင္းမွ အဓိပတိမ်ား ျဖစ္ေသာ ဘိုးေတာ္ေအာင္မင္းေခါင္ၾကီးမွာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏
ဥပဇၥ်ယ္ဆရာေတာ္ အဘ၀ိမလနွင့္ တိုက္ရိုက္ပတ္သက္ေနေပရာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကိုယ္တုိင္ကလည္း
သကၤန္းကြ်န္းရေသ့ေလးဘ၀နွင့္ သမထအလုပ္အား ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ေျမာက္လုပ္ခဲ့ဖူးေလရာ သမထလိုင္းမ်ားတြင္လည္း
က်နေသခ်ာ သိေပတတ္ေလသည္။ ထိုေၾကာင့္လည္း လူအမ်ား မမွားသင့္သည္ကို မမွားရေအာင္ ေနာင္လာေနာက္သား
မ်ားအတြက္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း လစ္ဟျပေတာ္မူထားပါေပသည္။
မိမိဥာဏ္နွင့္မမွီေလတိုင္း၊
မိမိဥာဏ္ျဖင့္ မသိနုိင္ေလတိုင္း ေ၀ဖန္ျခင္းမျပဳရန္လည္း အတိအလင္း ေရးသားခဲ့သည္ကို ျပီးခဲ့ေသာ
ပို႕စ္မ်ားတြင္ တင္ထားခဲ့ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္လည္း မိမိ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအား
ပစ္မွားခဲ့ျပီး ကိုယ္တိုင္၀န္ခ်ကန္ေတာ့ရန္အခြင့္အခါမၾကံဳခဲ့ေၾကာင္းကို လည္း မိမိအပစ္မိမိကိုယ္တုိင္၀န္ခံေရးသားထားေပေလသည္။
အလားတူ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္
မိမိ၏မေနာကိုပိုင္နုိင္ကြ်မ္းက်င္စြာ အဓိဌာန္ျဖင့္ အိမ္မက္အတြင္းမွာ အေလာင္းေတာ္ ကႆဖကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး၏
ဂူအတြင္းသို႕ထုိးေဖါက္၍ ဖူးေမ်ွာ္နုိင္စြမ္းအားလည္း ပြင့္ပြင့္လင္းလငး္ အိမ္မက္ျဖင့္
ဖြင့္ေျပာေသာစကားမ်ားတြင္ စမ္းစစ္တင္ျပေရးသားထားေပသည္။ အစစ္အမွန္ ပါဒေစတီမ်ားအေၾကာင္းမ်ားကိုလည္း
ေရးသားထားေပသည္။
သမထလိုင္းပိုင္းဆိုင္ရာမ်ားကို
ကြ်မ္းက်င္ေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ မိမိ၏စိတ္စြမ္းအားျဖင့္သိထားသည္ မ်ားကို ေနာင္အတြက္ရည္ေမ်ွာ္၍
ဖြင့္ဆိုေရးသားထားေပသည္။ ဘိုးေတာ္ေအာင္မင္းေခါင္ၾကီးအားလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာဆုိၾကေပ၏။
က်မတို႕သည္လည္း မသိသျဖင့္ မိုက္မွားစြာေျပာခဲ့ဘူး၏။ ၀ိပသနာအား ျမဳတ္ထားသည္ကို ထပ္ဒူးျဖင့္ထုိင္ျပသည့္သေဘာကိုလည္းမသိ။
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ ထပ္ဒူးထုိင္ရျခင္း ကိုလည္းရွင္းလင္း၏။ မဟိႏၵိ၀ိဇၨာမ်ားသည္ ၀ိပသနာနွင့္ယွဥ္တြဲျပီးသားျဖစ္ေၾကာင္းကို
လွစ္ဟေဖာ္ျပထား၏။
မွတ္သားဘြယ္ေကာင္းေလစြ။
သာဓု အၾကိမ္ၾကိမ္ေခၚမိပါသည္။ မိမိနွင့္ မိမိကဲ့သို႕ေသာ ၀ိဇၨာမ်ားအေပၚ အပစ္မွားမိေသာသူတို႕
လြတ္ေျမာက္ရမွ အျမင္မွန္ရသြားနုိင္ေသာေၾကာင့္တည္း။ သို႕ေၾကာင့္လည္း ဆြမ္းနဲ႕ ထမင္းအတူတူပါဘဲ။
သမထနွင့္ ၀ိပသနာအတူတူပါဘဲဟု မိန္႕ဆိုခဲ့ျခင္းသာတည္း။ ဥာဏ္မမွီလ်င္ မေ၀ဖန္ရန္ လည္းမိန္႕ျျခင္းမွာ
ပစ္မွားမိမွာစိုး၍ျဖစ္ပါသည္။
က်မအားက်ေသာ
မွတ္သားမိေသာအေၾကာင္းမွာလည္း စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးနွင့္ပတ္သက္၍ ျဖစ္ျပီး စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ၾကီးသည္
မေနာအာရံုကို ငရဲဘံုသို႕ညြတ္ေသာ ငရဲအထပ္ထပ္ကိုျမင္ရလ်က္၊ အထက္သို႕အာရံုျပဳေသာ အထက္ဘံုအဆင့္ဆင့္တြင္ရိွေသာ
နတ္မ်ား၊ ျဗဟၼာမ်ားကို ျမင္ရသည္ဟုေရးသား ထားျခင္းကိုျဖစ္ပါသည္။(ဤသည္တို႕ကို မိမိဥာဏ္မမွီတိုင္း
အလကားေတြ မဟုတ္ဖူး မျဖစ္နုိင္ဖူးဟု ေျပာရပါ မည္ေလာ)။
မည္သူျဖစ္ေစ
ရဟန္းျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ပုထုဇဥ္ျဖစ္ပါေစ၊ ပါရမီအခံသည္လိုအပ္၏။ တစံုတဦးသည္ ဘ၀ဘ၀က မည္မ်ွပါရမီျဖည့္ခဲ့သည္
မည္သို႕က်င့္ၾကံခဲ့သည္ကို မသိနုိင္မျမင္နုိင္။ ပါရမီအခံေၾကာင့္ ရရိွလာေသာ အက်ဳိး တရားတို႕သည္လည္းမတူက်ေပ။
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေရးသားထားသည္ကို မွတ္သားဘြယ္ရာ ဆက္လက္ဖတ္ရွုၾကပါရွင္။
ဘ၀ကႏၱရ ခရီးၾကမ္းမွ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေရးသားထားေသာ
မဟိႏၶိ၀ိဇၨာ ဘိုးေတာ္ေအာင္မင္းေခါင္နွင့္ အဘ၀ိမလတို႕အေၾကာင္း၊
အဘ၀ိမလသည္
ေမာ္လျမိဳင္မွ ျပန္ေရာက္ရိွသည္နွင့္ စကားဆန္းတစ္ခြန္းမိန္႕ေတာ္မူေနတတ္၏။ (ထပ္ခနိန္းဘုရားေရွ႕၌
အာရံုယူေနစဥ္ ငါ့မ်က္စိေရွ႕ လူေသထည့္ရာ အေခါင္းၾကီးကို ျမင္ေတြ႕ေနရ၏) ဟူ၍ ။
ငါတို႕ကားတည့္တည့္ေျပာေနသည္ကို
မရိပ္မိခဲ့။ တစ္ဖန္ တပို႕တြဲလဆန္းသည္နွင့္ တပို႕တြဲလျပည့္အတြက္ ထမနဲထိုးရန္ မိန္႕ျပန္၏။
ထမ္းေဆာင္လာခဲ့ရသည္မွာ မနည္းလွေတာ့ဘူးဟူ၍ ကိုယ္ျဖင့္ေျပာေသာ နွုတ္ထြက္စကားတည္း။ သို႕နွင့္ငါတို႕တေတြ
ထမနဲပြဲၾကီး ၾကီးက်ယ္စြာျပင္ဆင္းက်င္းပေပးရ၏။
နံနက္အာရုဏ္တြင
္ ဦးစြာဘုရားကို ကိုယ္တိုင္ကပ္လွဴ၏။ ျပီးေသာ္ အဘနွင့္တကြသံဃာမ်ား။ ထို႕ေနာက္ ပရိတ္သတ္။
ျပီးေသာ္ ထုိမိေခ်ာင္းကန္၊ သီရိရတနာရိပ္သာလမ္း တစ္ေလ်ွာက္ရိွအိမ္မ်ားသို႕ အိမ္တုိင္းေစ့လ်ွင္
လိုက္လံေ၀ငွေစ၏။ လာသမ်ွကိုလည္း ေကြ်းေမြးေပးကမ္း၏။ တစ္ရက္နွင့္လည္း မကုန္ နွစ္ရက္နွင့္လည္း
မကုန္ေခ်ျပီ။
ထိုေနာက္
ဆက္တိုက္ပင္ ကၠဳစၦာသယ ေစတီေတာ္ၾကီးကို ျပင္ဆင္မြမ္းမံရန္ ငါတို႕အားအပ္နွံကာ အမိန္႕ေပးေတာ့၏။
ထိုေစတီကား ေမာင္ကံသည္ နဂါးျပည္မွ သြားေရာက္ကာ ပင့္ေဆာင္လာေသာ ဆံေတာ္မ်ားကို ဌာပနာထားသည္ဆို၏။
ထိုေစတီနွင့္ မလွမ္းမကမ္း သကၤန္းကြ်န္းၾကီးရြာ အလယ္၌ လည္း ေစတီၾကီးတစ္ဆူ အဘျပဳျပင္ထားသည္ရိွ၏။
ထိုရြာ၌ပင္ ဓမၼေစတီ၊ ဓမၼပါလ ရာဇ၀င္၏ဓမၼပါလ အုတ္ဂူသည္ လည္း ထီးထီးၾကီးတည္ရိွေခ်ေသး၏။
ထို ကၠဳစၦာသယကား
ေအာင္မင္းေခါင္ၾကီးက အဘအားအပ္နွံထားေသာ ေစတီဆို၏။ သို႕ေၾကာင့္ပင္ ကၠဳစၦာသယဘိုးေတာ္ၾကီးဟူ၍
အဘကား အမည္ခံယူျခင္းျဖစ္သည္ဆုိ၏။ ဤ`၌ ဘုိးေတာ္ဟူေသာစကားသည္ ၀ိဇၨာေလာက၌ တြင္က်ယ္စြာရိွ၏။
၄င္းကား ဘုိးဘိုးေအာင္၊
ဦး၀ိုင္း၊ စၾက္ာမင္းတို႕ေခတ္မွာ တာစားလာေသာစကားျဖစ္တန္ရာ၏။ စၾက္ာမင္းကေလးမွ ေထာက္၍ပင္
ဦး၀ိုင္းကား ဘုိးေတာ္ ေတာ္စပ္သူပင္တည္း။တဖန္ထို စၾက္ာမင္းကေလးမွ ေထာက္၍ပင္ ဘိုးဘိုးေအာင္သည္လည္း
ဘုိးေတာ္ ေတာ္စပ္သူပင္တည္း။
ဘိုးဘိုးေအာင္က
ေျပေက်ာ္သည္။ ဘိုးမင္းေခါင္က ေလွေလွာ္သည္။
0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:
Post a Comment
သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး