Tuesday, October 16, 2012

သဒ]ၶါေကာင္းသေလာက္ ပညာေစာင္းထက္ပါေစ(နိဂံုး)


ေလာဘတဖက္ ေသာကတဖက္ဖိနပ္စီးလာမွာလား၊ သတိတဖက္ အသိတဖက္  ၀ိဇၨာဖိနပ္စီးလာမွာလား
ေလာဘေၾကာင့္ေသာကျဖစ္တာ။ ေသာကဘယ္သူမွမလိုျခင္ဘူး။ ေလာဘနဲ့ေသာက ဖိနပ္တရံ။ ေလာဘၾကီးသမွ် ေသာကၾကီးမွာဘဲ။ တဖက္တည္းစီးလို႕မရဘူး။ မိုးကုတ္က ဒို႕ဆီလာတာ ဘယ္ဖိနပ္စီးလာတံုး။ (ေသာကဖိနပ္စီးလာတာပါဘုရား) ေလာဘ တဖက္ ေသာကတဖက္နဲ႕လာတာ။ ဘုန္းၾကီးဖူးျခင္တဲ့ေလာဘမပါဘူးလား။ သတိတဖက္ အသိတဖက္ ၀ိဇၨာဖိနပ္စီးခဲ့တာမဟုတ္ဖူး။ တစ္ဘ၀အဲဒါနဲ႕စတာဘဲ။ အိပ္ရာကနုိ္းတာနဲ႕ လိုျခင္စိတ္နဲ႕လုပ္တာ။ လိုျခင္စိတ္မရိွတဲ့အခ်ိန္ ေငးတိေငးငိုင္ ေမာဟနဲ႕။ ေဒါသကလည္း မခံျခင္တာနဲ႕လာတာ။ မခံျခင္စိတ္ျဖစ္လာရင္ သူေျပာျခင္ ေျပာျခင္ရာေျပာသူလုပ္ျခင္တာလုပ္ျပီးရင္ေဒါသကေပ်ာက္သြားတာ။ေန႕တ၀က္မွာလည္းေမာဟ။ တညလံုးလည္း ေမာဟ။ စာက တိရစၦာန္ဘ၀ (၁၀၀) မွလူတစ္ဘ၀ေလးရတာေနာ္ ။ ေန႕တ၀က္မွာလည္း ေမာဟ။ ဒါၾကက္ ဒါ၀က္ ဒါသား ဒါသမီး ဒါေမာဟဟဲ့။ ကုသိုလ္လုပ္တဲ့အခ်ိန္ကို တသက္လံုး တြက္ၾကည့္၊ ကုသိုလ္ၾကားထဲ ညာဥ္ကဒုကၡေပးတာမနည္းဘူး။ ကုသိုလ္ၾကားထဲ အကုသိုလ္ ၀င္ေနာက္တာမနည္းဘူး။အလွဴလုပ္ေတာ့ေကာ ေလာဘစိတ္က ၀င္ေနာက္တာ မဟုတ္လား။  အလွဴလုပ္ရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္တာမနည္းဘူးေနာ္။ ကုသိုလ္စစ္စစ္ျဖစ္ခဲ့ဘူးသလား။ ေလာဘ ေသာကနဲ႕တြဲလုပ္ရတာ။ ညာဥ္နဲ႕ဘဲ တြဲလုပ္ရတာ။ ဒါေၾကာင့္လူျဖစ္ဘို႕ ခက္္ခဲတာ။ တိရစၦာန္ ၁၀၀ မွလူတစ္ဘ၀ေနာ္ ။ ခက္ခက္ခဲခဲ ရထားတာေနာ္။ လြယ္လြယ္ရထားတဲ့လူမဟုတ္ဖူးူ။ ျပဳလုပ္တာကံေပါ့။
ေသခါနီးခုလို ဘုန္းၾကီးေခါင္းရင္းၾကီးက ေျပာတာကိုလာျမင္ရင္ ကာမနိမိတ္။ အဲဒါဘုန္းၾကီးကိုလာျမင္ရင္ ကမၼနိမိတ္ေနာ္။ ေဘးကေနေျပာဦးမွာ မဟာျမိဳႈင္မွာ ကိုယ္ေတာ္ၾကီးဆီ လွဴခဲ့တဲ့မဟုတ္လား။ အာရံုျပဳ အာရံုျပဳ ေျပာဦးမွာ။ ဒို႕ကလည္း ေသခါနီးဆိုတာ ေဖာင္ဖ်က္တဲ့အခ်ိန္ဘဲေလ။ သစ္ကိုင္းေတြ႕သစ္ကိုင္း။ ငွက္ေပ်ာတံုးေတြ ငွက္ေျပာတံုးေတြ႕တာဆြဲရမွာဘဲဲ။ ေသမွာေၾကာက္ေနတာကိုး။ ရိွတာစြဲမွာဘဲ။ ဒီလာစြဲရင္ ဒီလာျဖစ္မွာေနာ္။ လူမျဖစ္နိုင္ဘူး။ စြဲရဘ၀ေလ။ ဘုန္းၾကီးစြဲ ဘုန္းၾကီးနား ျပိတၱာေပါ့။ ပစၥည္းနားစြဲ ပစၥည္း။
ဒီလာ ျပိတၱာျဖစ္မွာေနာ္။ ကုသိုလ္ျပဳတာေတာင္ ကမၼနမိတ္စြဲေတာ့ ျပိတၱာျဖစ္မွာေနာ္။ လူျဖစ္ဖုိ႕ အေတာ္ ခဲယဥ္းတာေနာ္။ ထီေပါက္တာကမွ ဥာဏ္ပါရင္ရေသးတယ္။ ဘယ္အပတ္က ဘယ္ဂဏန္းျမဴးတယ္။ ဒီအပတ္ေတြဆိုရင္ (လုပ္ေသးသလား) သူကမွတ္ဥာဏ္ပါရင္ရေသးတယ္။ လူျဖစ္ဖို႕ ဥာဏ္မကူလို႕မရဘူးေနာ္။ ျမင္နုိင္မွေနာ္။ ျမင္နိုင္မွ။ လူ႕တန္ဘိုးေတာ္ေတာ္ၾကီးတာ။ ဆရာသမားေတြဆိုေျပာတတ္ပါတယ္။ ဘုရားတည္သလို  ညမ္းမပါလို႕ မျဖစ္ဖူးေနာ္။ ဘုရားျမင့္သလို ညမ္းကတက္ရမွာေနာ္္။ ဘုရားျပီးရင္ ဖ်က္ရမွာေနာ္။ ညမ္းၾကီးနဲ႕ၾကည့္လို႕မွ မေကာင္းဘဲနဲ႕။ အလွဴရွင္ျပီးရင္ အလွဴခံပုဂိဳလ္၊ အလွဴခံပုဂိုလ္မရိွရင္လည္းမလွဴနုိင္ဘူးေနာ္။ နိုင္ငံျခားမွာသြားေနတဲ့လူေတြ အေတာ္ခံစားရပါတယ္္။ အလွဴခံပုဂိုလ္လည္းရိွဦးမွ ညမ္းေတြေလ။ အလွဴခံပုဂိုလ္နဲ့အလွဴၾကားမွာ သက္ေသခံပစၥည္းကလည္း ပါဦးမွာေလ။ သူတို႕ (၃)ဦးရဲ႕ၾကားမွာ ေစတနာကအဓိကေလ။ ေရစက္ခ်မဲ့ဆရာေတာ္မ်ား ေျပာေလ့ေျပာထရိွပါတယ္။ အလွဴခံပုဂိုလ္လည္းမျမဲ၊ လွဴေသာသူလည္းမျမဲ၊ အလွဴ၀တၱဳလည္းမျမဲလို႕ ေျပာေျပာေနတာ။ စြဲက်န္ေနမွာစိုးလို႕။ ေသခါနီး ကမၼနိမိတ္ေပၚေနတယ္ဆိုပါေတာ့ လွဴေနတဲ့ပံုၾကီး အဲဒါကို အပ်က္ျမင္ေအာင္ဖ်က္ပစ္ရမွာေနာ္။   အဲဒါကို ဖ်က္နုိင္မွေနာ္။ ေရစက္ခ်တဲ့အခါ   ညမ္းဖ်က္ခိုင္းေနတာ။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ အပ်က္ျမင္ေအာင္ဖ်က္ရမွာ။  လူဘ၀ လူ႕တံခါးေပါက္လြယ္သလားဟဲ့။ လူ႕ဘ၀ကို ခ်ိဳးခ်ဳိးေခ်ာင္ေခ်ာင္နဲ႕ရထားတာ။ ရတံုးယူထားလိုက္။
ပါရမီ- ဗမာလို စိတ္ကိုအဆင့္ျမင့္တာ။ စိတ္ကိုအဆင့္ျမင့္ျခင္ရင္ ဥာဏ္ပါရမွာ။  စိတ္ျမင့္ရင္ဘ၀ျမင့္မွာ။ စိတ္မျမင့္ရင္ ဘ၀မျမင့္ဘူး။ ဒါနနဲ႕စိတ္အဆင့္ျမင့္ျခင္ရင္ ဥာဏ္ပါမွေလ။  ဒါနနဲ့ပါရမီ သီလနဲ့ပါရမီ ဥာဏ္ပါရမွာ။ ညမ္းဖ်က္တဲ့နည္းနဲ့ ျဖစ္ပ်က္ကိုရွဳရမယ္္။ စိတ္က အလွဴခံပုဂႎုလ္ဆီစိတ္မေရာက္ေစနဲ႕။ ဘာမွမတတ္နုိင္ရင္ သတိထားလိုက္။ မေတြးျဖစ္ရင္ အလွဴခံဆီလည္း စိတ္မေရာက္ဖူး။ အလွဴပစၥည္းဆီလည္း စိတ္မေရာက္ဖူး။ စိတ္ကဟိုေရာက္ဒီေရာက္မေရာက္ဖူး။ တရားအားမထုတ္ဖူးလ်င္ေတာင္   သတိကိုထား။ အမွတ္ကုိနာနာယူထား။ အဲဒါ ညမ္းဖ်က္တာေခၚတယ္။အဲဒါ ဒါနကေန ပါရမီတက္တာေခၚတယ္။ ဒါနကေန စိတ္ကို အဆင့္ျမင့္ေအာင္လုပ္တာကြဲ႕။ စိတ္ကိုအဆင့္ျမင့္ေအာင္လုပ္ရမယ္ ဒို႕ အဲဒီလိုလုပ္ရမယ္။  ေမာ္စီတံုး၀ါဒေျပာျပီးျပီ။ က်င့္ယူပါ။ခ်က္ျခင္းေတာ့မရႏိုင္ဘူး။ တန္ဘိုးၾကီးရင္ ပိုခက္ခဲတယ္။ တန္ဘိုးၾကီးရင္ အရင္းအနွီးမ်ားမ်ားေပးရတယ္။ ေက်ာက္ေတာ့ေက်ာက္ဖဲ။ မိုးကုတ္ေက်ာက္က ဘာလို႕တန္ဘိုးၾကီးတံုး။ မိုးကုတ္ေက်ာက္နဲ႕ဒီကေက်ာက္နဲ့ယွဥ္ရင္ မိုးကုတ္ေက်ာက္က တန္ဘိုးၾကီးတာမဟုတ္လား။ ျပိဳင္ေရာင္းရင္ ဘယ္ကေစ်းပိုရလဲ။ မိုးကုတ္ေက်ာက္က ခက္ခဲလို႕တန္ဘိုးပိုရမယ္ေလ။ တျခားေတာ့ မလိုျခင္ဘူး အပါယ္ကလြတ္ဖို႕အေရးၾကီးတယ္။
မဟုတ္တာေျပာလိုက္ဦးမယ္။ ဘိုးေတာ္ေအာင္မင္းေခါင္ၾကီးေျပာတဲ့စကားဘဲ အထက္ဟာေနပါဦး ေအာက္ဟာ လံုေအာင္ဖံုးတဲ့။  နိဗၺာန္တို႕ဘာတို႕ထားလိုက္ဦး ေအာက္ျပည္မျပန္ေရးလုပ္လိုက္ဦးလို႕ေျပာတာ။ ေအာက္ျပည္မျပန္ေရးလုပ္ေပးစမ္းပါ။ မုန္းစိတ္ၾကီးနဲ့လုပ္ရင္ ၾကိဳက္တာလည္းေတြးရင္ ေရာက္ျခင္လား။ဖာသိဖာသာစိတ္ၾကီးနဲ့လုပ္ရင္ ျကိဳက္တာေကာ ေတြးျဖစ္မွ။ မုန္းတာေကာ ေတြးမွထင္တယ္။ မေတြးျဖစ္ေအာင္ခိုင္းတာ။ လုပ္ျခင္တာလုပ္ အေတြးမပါေအာင္ -အဲဒါေအာက္ဖံုးတာ။ ေအာက္ျပည္မသြားရင္ ဒို႕ျပဳတဲ့ဒါနက လူနဲ႕နတ္ေတာ့ေသခ်ာတယ္။ အေရးၾကီးတာေအာက္ျပည္မေရာက္ဖူးအေရးၾကီးဆံုး။ ဘုရားတရားမွာ ေအာင့္တာမရိွဘူး။ ခ်ဳတ္ရမွာမရိွဘူး။ တရာလည္းမရွားနဲ႕သတိကေဖာ္ထုတ္ေပးမွာ။  ဒို႕ေၾကာက္တဲ့ ကိေလသာကိုလည္း သတိက ဖယ္ထုတ္ေပးမွာ။  ဒို႕မနုိင္တဲ့စိတ္ကိုလည္း သတိကဘဲလုပ္ေပးမွာ။ လူကလူလာျဖစ္ရင္ ဒီထက္ဒီအလုပ္လုပ္နုိင္တယ္။ ဒို႕ရွာစရာမလိုဘူးသတိကဘဲ ဘုရား-တရားေတာင္မွ လိုျခင္တဲ့တရားလည္း သတိက ေဖာ္္ထုတ္ေပးမွ ကိုယ့္စိတ္ကိုအစိုးမရဘူးေနာ္။  စိတ္ခိုင္းတာ ဒို႕ကလုပ္ေနရတာ။ လူကလူလာျဖစ္ရင္  ဒို႕စာထဲေျပာတတ္ပါတယ္။ ဘ၀မျခား ။ ေသာတပန္ပုဂိုလ္ ဘ၀မျခား။ (၇)ဘ၀ဘဲကိုး။ သူက လူကနတ္ နတ္ကလူကိုး။ လူကနတ္ျဖစ္သြားရင္ အပါယ္မသြားနုိင္ေတာ့ဘူးူ။  ပါရမီ ဒီထက္ဒီျမင့္ရမွာ။ မိုးကုတ္ေတြမ်ားမ်ားေမးရမွာ အပါယ္ဘံုေၾကာက္ မေၾကာက္ေဟ။(ေၾကာက္ပါတယ္)။ နင္တို႕ေရာက္ဖူးလို႕လားဟယ္။ ဗဟုသုတအျဖစ္ေလ ငရဲကဘယ္လိုဘာညာနဲ႕ျပန္ေျပာလို႕ရေအာင္ေလ။ ငရဲမေရာက္ျခင္ဘူးလား။ လူ႕ျပည္ေနာက္တခါ လာျဖစ္တယ္ဆိုလူ႕ျပည္ျပန္လာျခင္ေသးသလား။ လူ႕ျပည္လဲ ေနာက္တခါလာ ဒီထက္ဆုိးမွာ ။ အခုဆိုးတာထက္ဆိုးမွာ။ ဒို႕က ဒီထက္ဒီအဆင့္ျမင့္ရမယ္။နတ္ေတာင္ သုတိတာဘံုဘဲ ဆုေတာင္းတာ။ တာ၀တိံသာတုိ႕က တုိက္ၾကခုိက္ၾကတံုး။ သုတိသာက ဘာသာေရးသမားေတြေနတဲ့ဘံုဆိုေတာ့ ေအးသေပါ့ ။ လူ႕ျပည္ေနာက္တခါလာလို႕ ဒီထက္ဆိုးတာနဲ႕ေတြ႕မွာ။ အဲဒီေလာက္ေရာက္မွေအးမွာ။ သဒ`ၶါနဲ႕ပညာတြဲျပီး လုပ္ျခင္ရာလုပ္ပါမွတ္ မွတ္။စိတ္ကလုပ္တုိင္း ကိုယ္ကလုပ္တိုင္း ႏွုတ္က လွဳပ္တိုင္း အမွတ္ပါပေစ။ က်င့္ယူရမွာေနာ္။ လြယ္ေတာ့မလြယ္ဘူးေနာ္။ ေကာင္းတာျဖစ္ျဖစ္ ဆိုးတာျဖစ္ျဖစ္ က်င့္ယူမွ စြဲတာ။ ဆိုးတာလည္း က်င့္ယူမွစြဲတာ။ ေကာင္းတာလည္းက်င့္ယူမွ။ ဒို႕ေအာက္မေရာက္ျခင္ရင္ေျပာတာ။ မိုးကုတ္ေတြ ေအာက္မေရာက္ျခင္ရင္ေျပာတာ။
ဒါၾကီးေတြ ဘာတံုး ႏြားမၾကီးေတြ လားမၾကီးေတြျဖစ္ျခင္လား။ ဒို႕စာထဲဖတ္ဖူးတာ မီးေလးေတြရဲရဲေလးေတြ ဘာပါလိမ့္မွတ္တာ။  လားေတြေနာက္က မီးဖိုေလးေတြနဲ႕ ေနာက္ကမီးလံွဳတာတဲ့။ ေရွ႕ကလားကမီးမလံုရဘူးတဲ့ ခြတ္ခြတ္နဲ့သြားေနရတာ။ ေသခါနီး ကမၼနိမိတ္ေပၚတဲ့အခ်ိန္ ျဖတ္ခ်ရမယ္။ အလွဴမတတ္ရင္ ဘုရားဒကာ ဘုရားျပန္ေစာင့္ရမယ္။ အလွဴမတတ္ရင္ ေက်ာင္းဒကာ ေက်ာင္းျပန္ေစာင့္ရမယ္။ ေသခါနီး သူ႕ဆီလာေပၚတာ ကမၼနိမိတ္။ သူ႕ကိုဖ်က္နုိင္မွ။ ဖ်က္ျပီးသြားနုိင္ပါ့မလား။ မိုးကုတ္ေတြ ဖ်က္မွာလား ဖက္မွာလား။

(သီလခံယူျခင္း)-----------
(၁)ဒါနျပဳတိုင္း သီလယူရတယ္။ ထံုးစံမို႕မလုပ္နဲ႕။ ဒို႕ေတြမွာ စိတ္နဲ႕နွုတ္နဲ႕ကိုယ္နဲ႕ ဒီသိကၡာပုဒ္ေတြကို တခုခုလုပ္ထားရင္ တန္းလန္းခ်ည္းနဲ့လွဴခဲ့ရင္ ဒီကုသိုလ္မွာ ဒီအပစ္ေတြ ဒီမွာပါမွာစိုးလို႕ အက်ဳိးေပးမစင္ၾကယ္မွာ စိုးလို႕၊ ေနာက္ကကိုယ္က်ဴးလြန္ထားတာေတြ ဒီမွာ ျဖတ္ထားခဲ့တာ။ (၂) ဒါနနဲ႕သီလက ဖိနပ္တရံ၊ ဒါနျပဳရင္ သီလေဆာက္တည္ရတယ္။  ဒါနက ေဘာဂကိုတာ၀န္ယူျပီး သီလက ဘ၀ကိုတာ၀န္ယူတယ္။ လူ႕ဘ၀၊ နတ္ဘ၀ကို သီလက တာ၀န္ယူရမွာ ဒါနက လူ႕ဘ၀နတ္ဘသေရာက္တဲ့အခါ စားရေသာက္ရဘုိ႕ သူကတာ၀န္ယူရတယ္။ နတ္ျဖစ္တိုင္း သူေဌးခ်ည္းမထင္နဲ႕။ နတ္ျပည္္မွာ ျမင္းမရိွဘူး၊ ငွက္ေပ်ာပင္မရိွဘူး။ မိုးကုတ္ေတြၾကားဖူးလား ဧတ၀ံဆင္တို႕၊   တို႕ ။ သၾကားမင္းၾကီးထြက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ သူလိုကိုယ္လို နတ္က ဧလ၀ံဆင္ၾကီးလိုဖန္ဆင္းေပးရတာ။ သူလိုကိုယ္လိုနတ္က ျမင္းျဖစ္ေအာင္ဖန္ဆင္းျပီး ကုန္းေပးရတာ။ နတ္ျပည္ေတရာက္တိုငး္ အထက္တန္းစားခ်ည္းထင္မေနနဲ႕ ။ သီလရိွလို႕ ဒါနမပါရင္ သီလေၾကာင့္ဖြားသက္ရွည္ခ်ည္းျဖစ္ျခင္ျဖစ္မယ္။ စားရေသာက္ရမဲ့ျဖစ္မယ္ေနာ္။ သီလရိွလို႕နတ္ျပည္ေတာ့ေရာက္မယ္ ဒါနမပါလို႕ ဒုကၡေရာက္တယ္။
အေရးၾကံဳရင္ ဘုရားသမီးေတာ္။သားေတာ္ဟာ သရဏဂံု(၃)ပါးနွင့္ (၅)ပါးသီလကို ခံယူပါ၏ဘုရားလို႕ စိတ္ထဲက ေနရြတ္လိုက္။ ၾသကာသေတြလုပ္မေနနဲ့။ ဘုန္းၾကီးက ၾကြလာ။ ဆြမ္းကေလာင္းေတာ့မယ္။ အာမဘႏၱရြတ္ေနရင္ ္ ဘုန္းၾကီးေတြက စိတ္မရွည္ျဖစ္မယ္။ သီလမပါဘဲနဲ႕ ဒါနဘယ္ေတာ့မွမလုပ္ေလနဲ႕။ ဒါနမပါဘဲနဲ႕ သီလ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ေလနဲ႕။ ဒါနေတာ့ပါျပီး သီလမပါရင္ သူေဌးသမီးေတာ့ ျဖစ္ျခင္ျဖစ္မယ္၊ ပခက္ထဲ ေသရမယ္တဲ့။ လွဴျပန္ေတာ့ ညာဥ္ခုိင္းလို႕လွဴတာေနာ္ ဥာဥ္ခိုင္းလို႕မဟုတ္ဖူး။ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆီလာ တာမ်ားတယ္။ ဒို႕ဆီလာတာနည္းတယ္။
ဒို႕ဆီလာတာလား မဟာေဗာဓိျမိဳင္ ဆီလာတာလား (တ၀က္ဆီလာတာပါဘုရား)။ ဒို႕ဆီကိုဘယ္လိုလာလဲ လာျပစမ္း။ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆိုတာ ပစ္မလြဲ ေျပးမလြတ္ေလ။ ဒို႕ဆိုတာက သိကၡာကိုေျပာတာကိုး။ သိကၡာဆိုတာ ဥာဥ္မွသိနိုင္မွာကိုး။ သံဃာဆိုတာ သိကၡာကိုေျပာတာကိုး။ ပုဂိလ္နဲ့သိကၡာ ၂ ဦး။  ပုဂိုလ္က ပုဂိုလ္စရိုက္ ပုဂိုလ္ညာဥ္အတိုင္းသြားမွာ။ ဗီဇဥာဥ္ဆိုတာ ဗမာျဖစ္ ဗမာ ရွမ္းျဖစ္ရွမ္းမ်ုိးရိုး ပင္ဂို ညာဥ္လည္းပါမွာဘဲ။ အဲဒီပုဂိုလ္ဟာ ရွုမွတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ ဗီဇေတြ ညာဥ္ေတြ ရိွဦးမလား။ အဲဒါ ဗီဇ။ အဲဒီသူက ရွဳမွတ္ေနရင္ သံဃာ။  သံဃာကို ကိုယ္တုိင္ ဥာဥ္ရိွမွ ျမင္နိုင္တာ။ မံသမ်က္ေစ့က ပုဂိုလ္ျမင္နုိင္တယ္ ဥာဏမ်က္ေစ့က သံဃာျမင္နိုင္တာကြဲ႕။ ဒို႕မလွဴနဲ႕။ သံဃာျမင္ေအာင္လွဴ၊
ဒို႕ေျပာေနၾက။ တပ္မၾကီးတစ္ခုက တပ္မမွဴးက  သူ႕တပ္မွာရိွတဲ့ အရာရိွ အရာခံ အၾကပ္ေတြစာရင္းေရး ေအာက္မွာ တပ္မမွဴးလက္မွတ္ထိုး၊ တပ္သားေလးတစ္ေယာက္ကို ရိကၡာဌာနသြားျပီးရိကၡာထုတ္ခိုင္းတယ္။ ရိကၡာဌာနက အရာရိွက တပ္မမွဴးၾကီးကိုၾကည့္ျပီးထုတ္ေပးမလား၊ လာထုတ္တဲ့တပ္သားေလးကို ထုတ္ေပးမလား။ (တပ္မမွဴးၾကီးကိုထုတ္ေပးမွာပါဘုရား)။ဒါဆိုတစ္ေယာက္စာျဖစ္မွာေပါ့္။ သားစာရင္းအရ ထုတ္ေပးမလား။ (တပ္သားစာရင္းအရထုတ္ေပးမွာပါ)။ အဲဒီမွာ တပ္မမွဴးၾကီးေကာမပါဘူး လား။လာထုတ္တဲ့တပ္သားေလးေကာ ပါမွာဘဲ။ ဘုရားရဲ့သကၤန္းက တပ္မမွဴးလက္မွတ္ဘဲကြယ္။ ဘုရားရဲ့ သားသမီးေတြဘဲကြယ္။ ဒို႕က ရိကၡာဌာနလာထုတ္တဲ့ တပ္သားေလးဘဲကြယ္။ အဲဒီလိုဘဲ သာသနာဦးေဆာင္ေနတဲ့သူေတြက  အရာရိွ အရာခံ အၾကပ္တပ္သားေတြဘဲကြယ္။ ဒို႕တပါးတည္းတင္ အာရံုျပဳရင္ ပုဂိုလ္စြဲပါမွာေပါ့။ ပုဂိုလ္စြဲပါေတာ့ အထင္ၾကီးတာေကာ မပါနုိင္ဘူးလား။ အထင္ေသးတာေကာ မပါနုိင္ဘူးလား။ ပုဂိုလ္ပါေတာ့ အခုအထင္မေသး ေနာက္အထင္ေသးေတာ့မွာ။ ဘာညာၾကားရင္ ဟာ ဒီကိုယ္ေတာ္္ၾကီး ငါ ဒီလိုမထင္ဘူးနဲ့ ျဖစ္မွာ။ ပရေစတနာက သြားဦးမွာ။ ဘာညာၾကားရင္ ငါလွဴခဲ့တာ မွားတယ္ဟာ ပရေစတနာလဲ ကြယ္ဦးမွာ ကိုယ္ျပဳထားတဲ့ ဒါနေလး ဒီမွာဖ်က္္ဦးမွာ။ ပုဂိုလ္စြဲမွီရင္ ကုသိုလ္ျဖစ္ဖို႕ထက္ အကုသိုလ္ျဖစ္ဖို႕မ်ားပါတယ္။ သတိထား။ လာတာက ကုသိုလ္လိုျခင္လို႕လာတာ အကုသိုလ္နဲ႕ျပန္သြားရမယ္။ ပုဂိုလ္လွဴရင္ ေစတနာတစ္ခု ကုသိုလ္တစ္ခု ရမွာ။ သံဃာဆိုရင္ ဒို႕တိုင္းျပည္ သံဃာ(၆)သိန္းေလာက္ရိွမယ္။ အဲဒီအျပင္ ေထရ၀ါဒ ေထရ၀ါဒမဟုတ္တဲ့ေနရာေတြ သံဃာေတြအမ်ားၾကီး တသန္းထား ဒကာၾကီးရာ။  အဲဒီသံဃာေတြက ကာ ရွင္ေမာဂလာတို႕သံဃာ ၂၅၀၀ေက်ာ္ခရီးက သံဃာနဲ႕ ကင္းမလား မကင္းဘူးေနာ္။ ဒို႕ဆီမွာ ေနာက္ပြင့္ဦးမဲ့ သံဃာေတြနဲ႕ အဲဒီသံဃာေတြနဲ႕ကင္းမလား။ သံဃာအာရံုျပဳေတာ့ ဘယ္သူ႕ဆိုတာ မပါတဲ့အတြက္ အထင္ၾကီးျခင္း အထင္ေသးျခင္းရိွဦးမလား။ ပုဂိုလ္အာရံုျပဳရင္ ဘယ္ေလာက္ညံ့လိုက္မလဲ။  သံဃာအာရံုျပဳျပီး လွဴဘူးသလား။ သံဃာက ဥာဏ္ပါမွ ျမင္နုိင္တာ။ ဒို႕က ခန္႕မွန္းနဲ႕ေျပာရတာ။ ပုဂိုလ္ကေတာ့ မ်က္လံုးက ျမင္နုိင္တာကြဲ႕။ တပ္သားစာရင္းၾကည့္ လိုက္ရင္ ဘုရားလည္းပါျပီးသား ဒို႕လည္းပါျပီးသားကြယ္။ အဲဒါသေဘာေပါက္ပေစကြယ္။
(အလွဴအား ဆုေတာင္းေပးျခင္း)
ဆုေတာင္းၾကစို႕။ ဆုေတာင္းတာလဲ ကိုယ္လိုျခင္တဲ့ ေဗာဓိဆု(၅)ပါးထဲက ကိုယ္ၾကိဳက္တာေတာင္းၾက။ သာသနာနဲ႕ၾကံဳတံုးေတာင္းေကာင္းပါတယ္ေတာင္းၾက။ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကတရားပြဲက်င္းပ အဲဒီဆုေတာင္းမပါရင္   ဘယ္ေတာ့မွတရားမေဟာဘူူး။ ဆြမး္ပစၥည္းေက်ာင္းလွဴၾက ျပီးရင္ေတာင္းရမဲ့ဆုက အဲဒီေဗာဓိ(၅)မ်ဳိးခြဲျပတယ္။  သာသာနာတြင္းမွာ အလွဴခံပုဂိုလ္ေကာင္းေတြရိွတံုး။ ေပးနုိင္သူရိွတုံး ေတာင္းထားၾကလို႕ေျပာတာ။ ရန္ကုန္လာတိုင္း လာတုိင္း ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအျမဲတမ္းေျပာတာရိွတယ္။ အခုခ်ိန္မွာ ေ၀လ်က္ ငွလ်က္ ေပးလ်က္ ကမ္းလ်က္ဗ်ာနဲ႕အျမဲတမ္းေျပာတယ္။ ဘာနဲ႕ေပးေနတာလဲ အက်င့္နဲ႕ေပးေနတာဟဲ့။ ဒို႕ကဘာနဲ႕ယူရမွာလဲ အက်င့္နဲ႕ယူရတာဟဲ့။ ျမန္မာ့အသံနဲ့ ေရဒီယိုေျပာရင္ လြင့္တာနဲ႕ ဖမ္းတာနဲ႕ ကိုက္မွေဟ့။ဟိုကသိကၡာဓါတ္နဲ႕လြင့္ရင္ ဒို႕ဘက္က သဒၶါနဲ႕ဖမ္းရတာဘဲေဟ့။ ေပးေနတံုး ေတာင္းလို႕ေျပာတာဟဲ့။ ေတာင္းပါမ်ားေတာ့ ဆႏၵေခၚတာေပါ့။ ဒီဘ၀ထဲလဲ ဘာေလးလွဴလွဴ ဆုေတာင္းကဲြ႕။ ဘုရားက လမ္းသြားလို႕ ဆူးေလးစူးလို႕နွုတ္တာေတာင္ ဒံေမ  သေဗၺညဳတဥာဏံ ၀ဟံ ေဟာတု။ ေရေလးတခြက္ေသာက္လဲ ဒါဘဲ။ သူကေတာ့ သေဗၺညဳတဥာဏ္ရျခင္တာကိုး။ ဆုေတာင္းေတာ့ ေတာင္းပါမ်ားေတာ့ ဆႏၵျဖစ္လာတယ္။ ဘယ္ဘ၀ေရာက္ေရာက္ လမ္းေျဖာင့္ေအာင္လို႕ ဘ၀အဆက္ဆက္ ဒီဆုနဲ႕ ညီေအာင္က်င့္သြားနုိင္ေအာင္လို႕။ ေတာင္းတာေနာ္။ ေတာင္းေနာ္။ရနုိင္ပါတယ္။  ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္ အာသ၀ကုန္မွရတာေနာ္။ ဘုရားလည္း အာသ၀ကုန္မွ ၀င္ရတာ။ ပစၥကဗုဒၶလည္း အာသ၀ကုန္မွ ၊ ရဟႏၱာလည္း အာသ၀ကုန္မွ ။  ဒို႕က အာသ၀ကုန္မွ ရမွာကြဲ႕။ အာသ၀ဆိုတာ ယိုစီးေၾကာင္းၾကီးကြဲ႕။ ဒို႕ကေတာ့ အာသေ၀ါတရားကုန္ေအာင္ေပးမွာ။ 
ဒို႕ဘယ္အခ်ိန္က စယိုတံုးေဟ့။ လူမွန္းသိတတ္တဲ့အခ်ိန္ကစလို႕မဟုတ္လား။ သဲအိုးၾကီးမ်ားက်လို႕၊ သဲအိုးၾကီးမ်ား မေပါက္ဖဲနဲ႕ယိုေနတာေလ။ သဲအိုးၾကီးမ်ား ယိုေနတာေလ။ လိုျခင္တာေတြးေနတာ ယိုေနတာ။ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္လိုျခင္တာကေကာ ဘ၀အာသ၀ထဲယိုေနေလ။ ဘာလုပ္လုပ္ အေတြးထဲက သူကဘယ္လို ငါကဘယ္လိုနဲ႕ ေတြးေနတာ။ ငါမပါဘဲေတြးတာ ဘယ္အခါရိွလို႕တံုး။ လုပ္တာ့လည္း ငါမပါဘဲရိွေသးလား။ ေမြးကတည္းက ၾကက္၀က္ဆိုတဲ့ အ၀ိဇၨာကအျမဲတမ္းယိုေနတာ၊ ေငးငိုင္ေနတာ စိတ္ေတြပ်ံ႕ေနတာ ခ်ီတံုခ်တံုလည္း အ၀ိဇၨာဘဲ။ ဘယ္တံုးကနားသလဲဲ။ အဲဒါေတြကုန္မွ ဘုရားျဖစ္မွာ ရဟႏၱာျဖစ္မွာ ပေစၥက ဗုဒၶျဖစ္မွာ။ ဒို႕က အဲဒါေတြကုန္ဘို႕ေတာင္းစို႕။ အဲဒါလည္း ခပ္ေပးရဦးမွာထင္တယ္။ လိုျခင္တာက မေတြးဘို႕။ ဒို႕ခပ္ေပးတာ အေတြးေဟ့။ ျဖစ္ေနတဲ့ဒုကၡမွာ ပက္ပင္းက နည္းနည္း။ ေရွ႕ၾကိဳပူလို႕ ေနာက္ျပန္လို႕ပူတာ ၃ မတ္သားေလာက္ရိွတယ္။ လုပ္စရာရိွတာလုပ္ပါ အာသ၀မပါေအာင္။ အေတြး၀င္ခြင့္မရေအာင္ ပယ္ရမွာ။
(ဆုေပးျခင္း)
ေနာက္လာရင္လည္း မယူခဲ့ၾကနဲ႕ဗ်ာ။ အခုလိုလက္ခံမွာ မဟုတ္ဖူး။

0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts