Tuesday, July 10, 2012

ကိုရင္ကေလး စ်ာန္ကစား ကန္းမနဲ့ညား (ျဖဴးဆရာေတာ္)

ဒီစာစုေလးက ၁၉၈၉ ခုနွစ္တြင္ ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး အရွင္နာရပတိေဟာခဲ့တဲ့တရားထဲက ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖဴးဆရာေတာ္ၾကီး ဟာ ပ်ဥ္းမနားျမိဳ့ ကန္ဦးမဟာစည္ရိပ္သာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ေမြးေန့ေရာက္ျပီးဆိုလ်င္ ပ်ဥ္းမနားသို့ ၾကြလာျပီး ဓမၼတရားေဟာျပီး ဆရာေတာ္ၾကီးကိုပူေဇာ္ေလ့ရိွပါတယ္။ အဲဒီတရားဟာ က်မ အဲဒီ ေက်ာင္းမွာတရားသြားထိုင္စဥ္ ေယာဂီတဦးအေနနဲ့ ၾကားနာခဲ့ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေဟာခဲ့တဲ့တရားကေတာ့ တခါက ကိုရင္ေလးတပါးရိွတယ္။အဲဒီကိုယ္ရင္ေလးဟာ သမထကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္အားထုတ္ေတာ့ စ်ာန္ရတယ္တဲ့။ ကိုရင္ေလးက သူဟာ သူ့ရဲ့စ်ာန္ အစြမ္းကို သိလိုေတာ့ မၾကာခဏ ေကာင္းကင္ေပၚတက္ျပီးစ်ာန္ကစားတာေပါ့ေနာ္။ တရက္ၾကေတာ့ စ်ာန္ကစားရင္း ကစားရင္းနဲ့ ေအာက္ကိုငံုၾကည့္မိရာက မိန္းမရြယ္တစ္ဦးကိုေတြ႕သြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီကုိရင္ဟာ လူပ်ဳိေပါက္ ျဖစ္ပံုရပါတယ္။ မိန္းမငယ္ေလးလဲေတြ႕ေရာ စိတ္က တိမ္းညြတ္သြားပါေလေရာ။ စိတ္တိမ္းညြတ္သြားေတာ့ စ်ာန္က ျပဳတ္က်ပါေတာ့တယ္။ စ်ာန္လည္းေလ်ာ မိန္းမလည္းယူလိုက္တာေပါ့။

သူရဲ့ဇနီးျဖစ္တဲ့ မိန္းခေလးဟာ ယက္ကန္းခတ္ျခင္းအတတ္နဲ့အသက္ေမြးသူျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ ခ်ည္ငင္ရ. ခ်ည္ေဆးဆိုးရ လန္းရ ယက္ေဖာက္ထဲခ်ည္ထည့္ရနဲ့ လုပ္စရာေတြက တပံုၾကီး သို့ေသာ္ ကိုရင္ေလးက လည္း ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ တသက္လံုးေနလာတာဆိုေတာ့ စီးပြားေရးကို မယ္မယ္ရရ ဘာမွမလုပ္တတ္ဖူး။ ကူျပန္ရင္ လည္းတလြဲၾကီးျဖစ္ေနသတဲ့။ အဲဒီလိုနဲ့ေနာက္ဆံုးဘာမွသံုးမရေတာ့ ခ်ည္္ထည္ေတြကိုေရာင္းတဲ့သူေတြဆီ ပို့ေပးတဲ့အလုပ္ဖဲလုပ္ရေတာ့တယ္။ အဲခ်ည္ထည္ေတြပို့ျပန္ေတာ့ ပို့ရမဲ့လူလြဲျပီးပို့လိုက္ျပန္တယ္တဲ့။

ယက္ကန္းသယ္ဇနီးက ၾကာေတာ့ သီးမခံနုိင္ေတာ့ တေန့မွာရန္ျဖစ္ၾကပါေရာ။ ရန္ျဖစ္ရင္းနဲ့ ယက္ကန္းသယ္မ ကလည္း ကိုရင္လူထြက္ကို အသံုးမက်တာေတြထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုတာေပါ့။ ဒီေတာ့ ကိုရင္လူထြက္ေလးက ေဒါသေတြထြက္ျပီး အနီးကယက္ေဖာက္တခုနဲ့ ေကာက္ေပါက္လိုက္တာ။ အဲဒီအမ်ဳိးသမီးေလးရဲ့မ်က္လံုးကို ထိမွန္သြားတဲ့အတြက္ ယက္ကန္းသယ္မေလးဟာ မ်က္လံုးကန္းသြားပါေရာ။ ဒါေၾကာင့္ျဖဴးဆရာေတာ္ၾကီးက ကိုရင္ကေလး စ်ာန္ကစား ကန္းမနဲ့ညား လို့ စာခ်ဳိးေလးနဲ့ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ၾကီးက ဒီေနရာမွာ သမထစ်ာန္ဆိုတာ မခိုင္ျမဲေၾကာင္းကို ဆိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္၏ ျဖစ္ပ်က္ကို မရွဳျခင္းေၾကာင့္ ၀ိပသာနာ အက်ဳိးနဲ့တျခားစီျဖစ္တာကိုလည္းေဖာ္ညႊန္းလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ဆရာေတာ္ၾကီးက သူလည္းအသက္(၄၀)ေက်ာ္ေက်ာ္မွာ အင္မတန္လူထြက္ျခင္ပါတယ္လုိ့မိန့္ပါတယ္။ လူထြက္ ရင္ဘာလုပ္စားမလဲ။ ဒါဟာသူ့အတြက္ ေမးခြန္းျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ တသက္လံုးဘုန္းၾကီးဘ၀ကလာတာ ဘာလုပ္တတ္မွာလဲ။ ဘာမွမလုပ္တတ္ေတာ့ မထြက္ေသးပါဘူးဟာ။ မျဖစ္ေသးပါဘူးဟာနဲ့ ဘုန္းၾကီးဘ၀ ျမဲသြားတာလို့ ရီေမာေဟာေျပာပါတယ္။ ပရိတ္သတ္ေတြကလည္း သေဘာေတြက်ၾကတာေပါ့။

ဘုန္းၾကီးဘဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုရင္ေတြဘဲျဖစ္ျဖစ္ လူသားေတြပါ။ သံဃာ့အႏြယ္၀င္ေတြဟာ ငယ္သည္ ၾကီးသည္ မဟူ တရားနဲ့ ကိေလသာကို ပယ္သတ္တယ္။ သီလနဲ့ ထိမ္းထားတယ္။ သူမ်ားရြာသူေတြအလုပ္မလုပ္ပါလို့ ျမတ္စြာဘုရားက ဓမၼစၾကာမွာ ေဟာထားပါတယ္။ ညေန ဆြမ္းမစားရျခင္းဆိုတာလည္း လြယ္ကူတဲ့အလုပ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီၾကားထဲမွာ ပရိယတၱိစာလိုက္ရတဲ့အခါ အင္မတန္မွ ပင္ပန္းတယ္လို့လည္းသိထားရပါတယ္။ အိႏၵိယနုိင္ငံ၊ ကလႅကတၱားေက်ာင္းကို (၁၉၉၈)တံုးကေရာက္စဥ္ ဦးနႏၵမာလာနဲ့ေတြ႕ဆံုေတာ့ ဦးဇင္းကငယ္စဥ္ ပုဇြန္ေတာင္ဘက္ကစာသင္တိုက္မွာ စာေတြေအာ္က်က္ခဲ့ရ ေက်ာင္းကေကြ်းတဲ့ ခ်ဥ္ေပါင္ေရ က်ဲနဲ့ အစာအိမ္ျဖစ္ေတာ့တာဘဲတဲ့။ သံဃာေတြသယ္မွ ပရိယတၱိဟာတည္တန့္ခုိင္ျမဲတယ္။ ပရိယတၱိရိွမွ ပရိပတၱိ ရိွတာလို့ မဟာေဗာဓျိမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ကိုရင္ေလးတပါးကို အမ်ဳိးသမီးတဦးက ကိုရင္ဆိုျပီး လူလိုဆက္ဆံေနတာကို ေတြ႕ခဲ့ရတယ္တဲ့။ ငယ္ေသးေတာ့ သားလို တူလို ေအာ္ေငါက္ေနတယ္တဲ့။ ကိုရင္ေလးဟာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ စာပိုဒ္တပိုဒ္ကို ရြတ္ဆိုေနတဲ့အခ်ိန္အခါမွာ အင္မတန္ျမင့္ျမတ္တယ္ လူမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါဟာ ျမင့္ျမတ္ေသာကိုရင္တပါးျဖစ္တယ္လို့ ဆံုးမေတာ္မူ ပါတယ္။ ကိုရင္ေလးေတြကို ငယ္ေသးတယ္ဆုိျပီး လူလို ဆူေငါက္တာေတြကို အျမင္မေတာ္လို့ ဆံုးမေတာ္မူ တာ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ က်မတို့လည္း သံဃာ့ဂုဏ္ေတြကို ၾကည္ညိဳျပီး မင္းတုန္းမင္းၾကီး ကိုယ္ခ်င္းစာသလို ကိုယ္ခ်င္းစာ ၾကည္ညိဳနိုင္ၾကပါေစလို့။

ေမတၱာျဖင့္

0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts