ယခုစာမ်ားသည္ နားခိုရာပါရမီရိပ္သာစာအုပ္မွ စာစုမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ကမၼဌာန္းထိုင္သူအခ်ုိ႕ကို သိုက္မွ လိုက္ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းမ်ားကို တရားရိပ္သာတြင္ ၾကံဳၾကိဳက္သည့္အတြက္လည္းေကာင္း၊ မိမိကိုယ္ေတြ႕ ၾကံဳရျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ကမၼဌာန္းနွင့္ သိုက္ဆက္မ်ား ဘာေၾကာင့္သဟဇာတမျဖစ္ၾကရျခင္းကို မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ စာအုပ္မွ ဗဟုသုတအျဖစ္ ထုတ္ႏွုတ္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
သိုက္ဆက္ႏွင့္
ကမၼဌာန္း မ်က္မွန္းမတန္းမိၾက
ကမၼဌာန္းအလုပ္၌
သိုက္ဆက္အလြန္နီးစပ္သူတိုက ၀င္ခြင့္ပင္ အလ်ဥ္းမရတတ္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ အကယ္တိ ရုပ္၊
နာမ္ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္သိသြားေသာ ပါရမီဥာဏ္မ်ုိး ရင့္သန္သြားက ေသခါနီး အာရံုညႊန္၍ ၄င္းတုိ႕
လိုရာသို႕ ေခၚငင္၍မေရေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ မေသမီကာလမ်ဳိးမ်ား၌လည္း ကာယဂတာသတိ အာရံု၌ မိေနစဥ္ ၄င္းတို႕ကပ္ခ်ဥ္းခြင့္မသာေလေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
ကမၼဌာန္းအလုပ္၀င္မည္ၾကံလ်င္ အဖ်က္ေပးကာ ၀င္ခြင့္မရတတ္။ သို႕ေၾကာင့္ သိုက္ဆက္ေ၀းသူသာလုပ္ခြင့္ရ၏။
အဆက္ေ၀းသူသည္ အလုပ္ခြင္၌ ထိုရန္မ်ဳိးမရိွေခ်။ ေနာက္တခ်က္မွာ စရိုက္ေသြးထျခင္းမ်ားပင္။
ကမၼဌာန္းအလုပ္၌ ဟုတၱိပတၱိအားသြန္ခြန္စိုက္လာသျဖင့္
သမာဓိဥာဏ္ရင့္သန္ခ်ိန္တစ္ခ်က္၊ လကၡဏာဥာဏ္ ပြင့္အံခ်ိန္တစ္ခ်က္၊ ထုိနွစ္ကြက္တို႕၌ မိမိတုိ႕စရိုက္လုိက္၍လည္း
အာရံုလိမ္ အာရံုဆန္းမ်ားေပၚတတ္၏။ ထုိသို႕ေပၚလ်ွင္-
(က) တကယ္ကားမဟုတ္
သေဘာမ်ွသာဟူ၍ ဥာဏ္သက္၀င္လ်က္က ေသာ္လည္းေကာင္း
(ခ) ကိုယ္ေတြ႕မဟုတ္၊
စိတ္ေတြ႕မ်ွသာဟူ၍ ဥာဏ္ဆင္ျခင္သံုးသပ္ခ်က္ကလည္းေကာင္း၊
(ဂ) အေတြ႕မဖက္
အေငြ႕အသက္မ်ွဟူ၍ ဥာဏ္၀င္စားလ်က္က ေသာ္လည္းေကာင္း။
ထိုအာရံုလိမ္၌ ၀င္ဆန္႕ေနေသာစိတ္ျဖင့္ ျဖတ္ေတာက္လႊတ္ခ်ေစေသာအားျဖင့္
ဆင္ျခင္ဥာဏ္၀င္ျပီး ဥေပကၡာျပဳရ၏။ အေကာင္းထင္ကိုလည္းမမွဳ၊ အဆုိးျမင္ကိုလည္း မမွဳ၊ ျဖစ္ပ်က္ကိုသာ
ရွျခင္းအားျဖင့္ ပါရမီ ဥေပကၡာအဆင့္ ျဖည့္က်င့္ျပီးစီးျပီးပင္ ျဖစ္ေခ်ေတာ့၏။
ထိုသို႕ အာရံုလိမ္ကို ေက်ာ္လြန္ျပီးက စိတ္အထုိင္က်ျခင္း
စိတ္စိုက္ထားျခင္း၊ ရွုကြက္တြင္း၏ အရိွကြဲသိ သိျခင္းမ်ားျဖင့္ အဓိဌာန္၊ ၀ီရိယ၊ ပညာ
အတြဲမ်ားလည္းပါရိွျပီးပင္ျဖစ္ေခ်ရကား မည္သည့္ပါရမီေတာ့ျဖင့္လိုေသး၊ သင္ မေတြးသင့္ေတာ့ျပီ။
ထိုသို႕ ပညာပါရမီရွာမွီးရာမွ ပါရမီဆယ္ခ်က္ တြဲလ်ွက္ပါျပီးျဖစ္သြားလ်ွင္ ဒါနျပဳရင္းဆဲဆဲ
စသည္မ်ားမွလည္း ပါရမီဥာဏ္၀င္ဆန္႕ခြင့္ လမ္းပြင့္သြားေခ်ျပီ။ သင့္ဘက္က အာရံုအထားမွန္ဖို႕သာလိုေတာ့သည္။
စရိုက္ကိုလည္္း
အကဲခတ္ၾကည့္ျဖည့္ပါ
ဓေမၼသက-
ပုဂၢိဳလ္ကဲ့သို႕ပင္
စရိုက္သည္လည္း အေရးပါေသး၏။ ပါရမီသည္ ၀ါသနာနွင့္ ယွဥ္တြဲ၍ တက္လာတတ္ရာ စရိုက္သည္ ၀ါသနာျဖစ္ထြန္းရာ
ပင္မပင္ျဖစ္သျဖင့္ စရိုက္ကို အကဲခတ္၍ ျဖည့္က်င့္ကလည္းပါရမီစံု အငံုအရင့္ ပြင့္ခြင့္သာေစတတ္၏။
စရိုက္သည္
အဆိုးသံုးမ်ဳိး အေကာင္းသံုးမ်ဳိး ဆတူရိွေခ်ရာ-
(၁) အဆိုး၏
တဏွာသည္ အေကာင္း၏သဒၶါနွင့္ အၾကမ္းအႏုမ်ွသာကြာ၏။
(၂) အဆိုး၏
ေဒါသသည္လည္း အေကာင္း၏ပညာနွင့္ အၾကမ္းအႏုမ်ွသာျခားနား၏။
(၃) အဆိုး၏
ေမာဟသည္လည္း အေကာင္း၏သမၼာ၀ိတက္နွင့္ အၾကမ္းအႏုမ်ွသာျခားနား၏။
(၁) ထိုတြင္
ျပိတၱာဘ၀ေရာက္တုိင္း ေရာက္တုိင္းလည္းေကာင္း၊ အျခားကာမအားၾကီးရာ တိရစၦာန္၊ လူ၊ နတ္ျဖစ္တိုင္းျဖစ္တုိင္းလည္းေကာင္း၊
အစြဲၾကီးကာျမင္ရာ ၾကားရာတုိင္း အၾကိဳက္လိုက္ပါခဲ့မိသျဖင့္ အက်င့္လြန္ေသာ္ ဥာဏ္၊ အစြဲအားၾကီးေသာ္
၀ါသနာအျဖစ္ ဘ၀ဆက္၍ ဆက္၍ ပါေလ့ရိွေသာတဏွာကို သတိျဖင့္ သူၾကိဳက္အာရံုေပၚတင္ေပး၍ ရွဳဆင္ျခင္ေပးက
သဒၶါသို႕တက္လာ၏။ ထိုနွစ္မ်ဳိးသည္ ခင္မင္မွဳကား ကိုယ့္အတြက္ငဲ့ေလ့ရိွျပီး သဒၶါကား သူ႕ဘက္ကိုငဲ့ေစသည္သာ
ကြာ၏။
(၂) သည့္အတူ
ငရဲျပည္အေရာက္မ်ာသျဖင့္ ျဖစ္ေသာ ေဒါသ၊ အျခားမခံခ်င္စိတ္အားၾကီးျပီး ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း
ဆက္ဆံေလ့ရိွေသာ ဘီလူး၊ တိရစၦာန္၊ လူ၊ နတ္တို႕ျဖစ္တိုင္းျဖစ္တုိင္း အလိုမက် အားမရသျဖင့္
လည္းေကာင္း၊ အဆိုးျမင္ မခံခ်င္စိတ္၀င္မိသျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အာဌာတရန္ျငိဳးဖြဲ႕အားၾကီးကာ
ျမင္တိုင္း ၾကားတိုင္း မဆိုင္းမတြ ရန္ပြဲျဖစ္ခဲ့ေသာ ေဒါသကို ယခုေသာ ထုိေဒါသစိတ္ျဖင့္
အမွန္သိသို႕ အသိေျပာင္းလဲေစျပီး ပညာေဖာ္ရ၏။ စိတ္ပူကို သတိျဖင့္ ျပဳျပင္ကာ စိတ္ေအးသိုက
ေျပာင္းလဲျခင္းျဖင့္ အမွားသိမွ အမွန္သိသို႕ သက္ေစျခင္းတည္း။
(၃) တိရစၦာန္ျပည္အေရာက္မ်ားရမွာ
အိပ္ျခငး္၊ စားျခင္း၊ ေမထုတ္ အက်င့္ျပဳက်င့္ျခင္း ထိုသံုးခင္းကို မျပတ္လည္ပတ္ေစရန္
၀မ္းစာရွာေဖြျခင္းအလုပ္မ်ွကိုသာ ျပဳလုပ္ခဲ့ျပီး။
(က) ကို္ယ္ၾကိဳက္လ်ွင္
အေကာင္းထင္၊ အေကာင္းျမင္၀ါဒျဖင့္ ကိုယ္ၾကိဳက္သလို လိုက္လံေစာ္ကားျခငး္။
(ခ) ကိုယ္မၾကိဳက္က
အဆုိးထင္၊ အဆုိးျမင္၀ါဒျဖင့္ ကိုယ္မတည့္သလို လိုက္လံျပစ္မွားေလ့ရိွျခင္း။
(ဂ) ကိုယ္မသိတိုင္းအမွန္မျမင္၊
အမွန္မျမင္၀ါဒျဖင့္ ထင္သလို ေစာ္ကားျပစ္မွားေလ့ရိွျခင္း။
အထက္ပါသံုးခ်က္တုိ႕ျဖင့္ အမွားၾကံစည္မိေသာ
ေမာဟတကို ထုိသူ႕အၾကံသိေပၚသတိထင္ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ အသိႏိုးမ်ားျဖင့္ သမၼာ၀ိတက္သို႕ ျပန္လွည့္ေပးေသာ္
ေမာဟမွ ၀ိတက္သို႕သတ္ေစ၏။ ေမာဟကား အမွားသိကို ၾကံစည္သရုပ္ေဖာ္ျပီး ၀ိတက္ကား အမွန္သိကို
သံုးသပ္ကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကည့္ျခင္းတည္း။
ထိုသံုးတြဲတို႕တြင္-
(၁) တဏွာမကင္းေသာ
သဒၶါအရင္းခံသမားကား အာနာပါန တစ္ခုတည္း၌ပင္ ၀ီရိယဗုိလ္အကူညီျဖင့္ ျပီးစီးတတ္၏။
(၂) ေဒါသမကင္းေသာ
ပညာအရင္းခံသမားကား အာနာပါန တစ္ခုတည္း၌ပင္ ပညာဗုိလ္ အကူျဖင့္ ျပီးစီးတတ္၏
(၃) ေမာဟမကင္းေသာ
၀ိတက္အရင္းခံသမားကား အႏုပသနာေလးခ်က္စံုကို သတိဗိုလ္အားေပးျဖင့္ ျပီးစီးရတတ္၏။
အဆိုးမကင္းမွ အဆုိးကင္းအျဖစ္သို႕ကား ခႏၱာတြင္း၏
ရိွရင္းစြဲသေဘာထဲသို႕ ဥာဏ္၀င္ဆန္႕သြားခ်ိန္မ်ဳိး မ်ား၌ သူ႕အလုိလို လဲလွယ္ျပီးသားျဖစ္ေနေခ်တတ္၏။ တမင္လဲစရာမလို၊ အႏုပသနာတို႕တြင္လည္း ဓမၼေခၚခႏၱာအရိွ
သိိသိေနျခင္းကိုပင္ ဓမၼာႏုပသနာဆိုရကား ထိုခႏၱာရိွရင္းစြဲကို အထဲသိျဖင့္ သိပိုင္လာေသာ
ဓမၼာႏုပသာနာဟူ၍ တစ္မ်ဳိးရွုစရာမလိုျပီ။
0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:
Post a Comment
သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး