Friday, June 8, 2012

က်မပိုင္ဆိုင္ေသာ အမွုိက္ပံုးတစ္လံုး


က်မပိုင္ဆိုင္ေသာ အမွုိက္ပံုးတစ္လံုး
ဘယ္အခ်ိန္ကေမြးခဲ့တယ္ဆိုတာ မသိေပမဲ့ လူလို့နားလည္လာတဲ့အခါမွာ မိမိဟာ ေမြးဖြားလာတာပါလားလို႕။ အခုေခတ္လို ေခတ္မွီတဲ့ေခတ္မဟုတ္ေလေတာ့ ငယ္စဥ္မွာ အဖြားေတြ အေမေတြေျပာသမ်ွယံုခဲ့ရပါတယ္။ ဥပမာ- ထမင္းကိုလဲေလ်ာင္းျပီးမစားနဲ့ ေျမြျဖစ္တတ္တယ္ဆုိတာမ်ဳိးအဖြားကေျပာရင္ ေျမြျဖစ္မွာေၾကာက္ခဲ့တယ္ တခါ အေမကို သမီးကိုဘယ္လိုေမြးလာတာလဲလို့ေမးရင္ ဗိုက္ၾကီးကအလိုလိုကြဲလာျပီး ခေလးေလးအလိုလိုထြက္လာတာ ေဟာျပီးေတာ့ သူ႕အလုိလိုျပန္ပိတ္သြားတာဘဲတဲ့။ ဒါကိုလည္း တကယ္ထင္ခဲ့မိပါတယ္ေနာ္။ ထမင္းအိုးဖုံးကိုမတီးနဲ့ မေခါက္နဲ႕ က်ားလာတတ္တယ္ဆုိရင္လည္း တကယ္ထင္ခဲ့တယ္။ က်ားဆိုတာကိုမွ မျမင္ဘူးဘဲ က်ားပံုေတြကို ၾကည့္ျပီး အဖြားတို့ေျပာတဲ့ ပံုျပင္ထဲက ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့က်ားၾကီးကိုေတြးေၾကာက္ခဲ့မိတယ္။
အဖြားဘုရားကန္ေတာ့ဆိုျပီး ၾသကာသသင္ရင္လိုက္ဆိုရတယ္။ ဘာလဲလို့ေတာ့မသိဘူး။ လိုက္ဆုိဆို လိုက္ဆိုလိုက္တာပါဘဲ။ သို့ေပမဲ့ နည္းနည္းေလးသိတတ္လာေတာ့ ခံစားတတ္လာျပီေလ။ အျဖဴသက္သက္နွလံုးသားမွာ ခံစားခ်က္ဆိုတာေတြေပၚလာျပီ။ ဒါကေကာင္းတယ္ ဒါကမေကာင္းဘူး။ ဒါကေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္။ ဒါကိုေဒါသထြက္တယ္ ငိုမယ္ ရီမယ္ ရုပ္ရွင္ၾကည့္မယ္ အေဖကခ်ဳပ္ခ်ယ္ေတာ့ အေဖ့ကိုမသိမသာဆန့္က်င္မယ္။ ဒါေတြဟာ သင္စရာမလိုတဲ့ညာဥ္ေတြေမြးရာပါလာတာေတြပါ။ ဒါေတြကစျပီးခံစားမွဳေတြနဲ့အတူ က်မမွာေမြးရာပါ ဖြားဖက္ေတာ္ အမွဳိက္ပံုးတစ္လုံးပါလာတယ္ဆုိတာကိုေတာ့ က်မဟာမသိခဲ့တာအမွန္ပါ။ က်မရဲ့စိတ္ၾကီးမွဳအလုိက္ခံစားမွဳကလည္းျပင္းထန္သလို က်မရင္ထဲမွာ အၾကိတ္အခဲအဖုအထစ္ေတြဟာျပည့္နက္လို့ေနပါေတာ့တယ္။ အထူးသျဖင့္မေၾကနပ္မွဳေတြ အေမြကိစၥေတြေၾကာင့္ မိသားစုေတြရန္ျဖစ္ၾကတာေတြ။ တကယ္ေတာ့ ပိုက္ဆံကသူ့ဖာသာေနတာပါ ေလာဘေတြကလြမ္းမိုးေနတာပါ။ က်မဘ၀ရဲ့နွလံုးသားရဲ့နက္ရွုိင္းတဲ့ေနရာမွာ ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္း အာဃာတေတြဟာ နက္ရွုိင္းစြာလက္ခံထားလိုက္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ မထင္မွတ္တဲ့ေလာကဓံေတြကလည္း လစ္ကာျပဴကာဟိုကလာ ဒီကလာ က်မကလက္ခံေလေလ သူတို့က သူတို့အိမ္လို က်မႏွလံုးသားထဲမွာ ခို၀င္ေလေလပါ။ လူဆိုတာ ေကာင္းတာေလးကိုသာ၀ဲလည္လည္မခံစားျခင္ေပမဲ့ မေကာင္းတာၾကရင္ စိတ္ထဲကေဖ်ာက္ဖ်က္မရေအာင္ သိုမွီးသိမ္းဆည္းျပီး နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာမေမ့နုိင္ တသသျဖစ္ေနတတ္တယ္ေလ။ အၾကီးစားအမွုိက္အေသးေလးေတြက အစသိုမွီးထားရာက အမွုိက္ပံုၾကီးျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္ေနတာကို သတိမျပဳမိ လိုက္ပါဘူး။
ဒီလိုနဲ့ တခါမွာ အရြယ္မတိမ္းမယိမ္းအကုိ၀မ္းကြဲတစ္ဦးဟာ မထင္မွတ္ဖဲဆံုးသြားပါေတာ့တယ္။မိမိကိုယ္တိုင္ တကၠသိုလ္တက္ေနတဲ့အတြက္ မိဘေတြက စိတ္ထိခို္က္မွာစိုးလို့ အေၾကာင္းမၾကားေပးခဲ့ပါဘူး။ အေလာင္းကို မျမင္ရဘဲနဲ့ အကိုေသတာကို ဘယ္လိုယံုရမွာလဲေပါ့။ ဒါေတြဟာ ပရိေဒ၀အဆင့္ေရာက္သြားပါတယ္။ မိဘကိုလည္း မေက်နပ္ဖူး။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္လည္းမေက်နပ္ဖူး။ ရင္ထဲမွာလည္း ဟာေနတာ ေျပာမျပနုိင္ေအာင္ပါဘဲ။ ဒါေတြကို မခံစားနုိင္ေတာ့ မဟာစည္ရိပ္သာမွာ ဘုမသိဘမသိတရား သြားထုိင္မိပါတယ္။ မထိုင္ခင္ကလည္း သူငယ္ခ်င္းအေမကို ေမးမိပါတယ္ တရားသြားထုိင္ရင္ စိတ္ခ်မ္းသာမွုရနုိင္သလားလို႕ေပါ့။ စိတ္ခ်မ္းသာမွဳရနုိင္တယ္ဆိုျပီး သူငယ္ခ်င္းအေမက သူကိုယ္တို္င္ ရိပ္သာကိုလိုက္ပို့ေပးပါတယ္။ အဲဒီသူငယ္ခ်င္းအေမဟာ ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက(မဟာျမိဳင္)ကိုအင္မတန္မွ ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳတဲ့ ဒကာမၾကီးလည္းျဖစ္တဲ့ ေဒၚလွမူျဖစ္ပါတယ္။
စိတ္ဟာ လွိုင္းထခုန္ေပါက္ေနရာမွ တေျဖးေျဖးနဲ့ျငိမ္သက္လာပါတယ္။ လွဳိင္းတပိုးထန္ေနတဲ့ပင္လယ္ျပင္ဟာ လွုိင္းေလျငိမ္သက္သလိုျငိမ္သက္လာပါတယ္။ အဲဒီအခါမွ က်မရဲ့ ေမြးရာပါအမွဳိက္ပံုးထဲကအမွဳိက္ေတြကို သြန္ျပင္ေနတယ္ဆုိတာက်မကိုယ္က်မမသိခဲ့ပါဘူး။ ေန့စဥ္လိုလို ဘ၀မွာ ကိုယ္က်င္လည္တဲ့ပတ္၀န္းက်င္အလိုက္ ေသာက ဒုကၡသုခစတဲ့ ခံစားမွဳမ်ဳိးစံုကို က်မတို့ကေန့စဥ္လက္ခံရရိွေနပါတယ္။ က်မတို့ရဲ့စိတ္က အမွဳိက္ပံုးတခုလို့ ခံစားမွဳအမွုိက္မ်ဳိးစံုကို အျမဲလိုလိုထည့္ေပးေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့က်မတို့ဟာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ သတိမထားမိပါဘူး။
စိတ္ဆိုတာ ကုသိုလ္မျဖစ္ရင္ အကုသိုလ္လို့ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ၾကီးကေျပာဘူးပါတယ္။ သတိဆိုတဲ့ခြ်န္းနဲ့ ထိန္းမွ မေတြးမိမွာ။ အေတြးရွင္းမွ ဥာဏ္အျမင္ရွင္းပါတယ္လို့ ဆရာေတာ္ၾကီးကမိန့္ပါတယ္။ ခံစားမွဳေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္သလဲ ေတြးလို့ျဖစ္တာပါတဲ့။ မေတြးမိရင္ ခံစားမွဳဆိုတာေတြ မျဖစ္ပါဘူးတဲ့။ မေတြးမိေအာင္ အမွတ္သတိနဲ့ေနရမယ္လို့ မိန့္ေတာ္မူပါတယ္။ က်မတို့ဟာ ေန့စဥ္ သတိဆိုတဲ့ သမထ၀ိပသနာပညာေတြနဲ့ က်မတို့ေမြးရာပါအမွဳိက္ပံုးကို ရွင္းရမယ္ျဖစ္ပါတယ္။ က်မတို့နွစ္ရွည္လမ်ားသိုမွီး ထားတဲ့အမွဳိက္ပံုးကို အခုခ်က္ျခင္းရွင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ခ်က္ျခင္းမလြယ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အမွဳိက္ပံုးကို ၀ိရိယနဲ့ ရွင္းမွျဖစ္ပါမယ္။ ေနာက္မို့လို့က က်မတို့ရဲ့ဘ၀ကို အမွဳိက္ကလြမ္းမိုးသထက္လြမ္းမိုးသြားျပီး က်မတို့ဟာ အမွုိက္ပံုေအာက္မွာ နစ္ျမဳတ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မတို့ရဲ့ေမြးရာပါအမွုိက္ပံုထဲက အမွဳိက္ေတြကို သတိဆိုတဲ့ အမွဳိက္ရွင္းကရိယာနဲ့  ၾကိဳးစားျပီးရွင္းလင္းၾကဖုိ့လိုပါတယ္လို့ တိုက္တြန္းလိုက္ရပါတယ္ရွင္။
ေမတၱာျဖင့္

0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts