Friday, June 15, 2012

ကဗ်ာဆရာ ဗန္းေမာ္ညိဳႏြဲ့ အလြမ္းေျပ(အဖိုးဆရာသို့ ဂါရ၀ျပဳျခင္း)



အဖိုးဆရာအလြမ္းေျပ (ဗန္းေမာ္ညိဳႏြဲ႕သို႕)
သားစဥ္ေျမးဆက္၊ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ဆိုေသာျမန္မာစကားပံုတခုရိွခဲ့ဘူးပါသည္၊
ဆရာအားဗန္းေမာ္နွင့္ႏွစ္ေပါင္း(၃၀)ေက်ာ္ခြဲခြာျပီးေနခဲ့ရေသာ၀န္ထမ္းတဦးလည္းျဖစ္ဆရာတပည့္လည္း ျျဖစ္ခဲ့ဘူးေသာက်မ၏ဂါရ၀လြမး္ဆြတ္ျခင္းအမွတ္တရမ်ားအားေ၇းသားလိုစိတ္ျဖစ္မိပါသျဖင့္
အဖိုးဆရာအလြမ္းေျပဟုေခါင္းစဥ္တပ္လိုက္ရပါသည္၊
က်မနိဒါန္းခ်ီထားသည့္အတိုင္းသားစဥ္ေျမးဆက္အေၾကာင္းေလးကို အနည္းငယ္
ေျပာျပလို ပါသည္။ က်မသည္ ဆရာေထြးဟုေခၚေသာ ဗန္းေမာ္ညိဳႏြဲ႕၏ ၁၉၇၃-၁၉၇၄ခုနွစ္ ဒသမတန္း တက္စဥ္က တပည့္ျဖစ္ခဲ့ဘူးပါသည္။
ဆရာေထြးအားဘယ္တုန္းကစသိသလဲဟုေမးခဲ့လ်င္ လူမွန္းသိတတ္ကတည္းက စသိသည္ဟုေျပာလိုပါသည္။ က်မသိသည့္အေနအထားမွာ ဗန္းေမာ္ညိဳႏြဲ႕အေနႏွင့္မဟုတ္က်မအဖိုးအနားတြင္ အျမဲလာေနၾကအဖိုးအားအင္မတန္မွခ်စ္ေသာ ဆံပင္အားဆီတို႕ျဖင့့္္ေျပာင္ေအာင္ လိမ္းထားျပီးသပ္ရပ္စြာ ၀တ္စားထားေေသာ ကုလားရုပ္ေပါက္ျပီးလူရည္သန္႕ လူၾကၽီးတစ္ဦးအေနျဖင့္ျဖစ္ပါသည္။ က်မသည္ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ မ်ားတြင္ တစ္ႏွစ္လ်င္တစ္လ က်မ၏မိခင္မ်ားဘက္မွအဖိုးအဖြားမ်ားအိမ္သို့ သြားေရာက္ေနထိုင္လ်က္ရိွရာဆရာေထြးဆိုသူနွင့္ႏွစ္စဥ္ေေက်ာင္းပိတ္ရက္ တစ္လအတြင္း ေေန့စဥ္မပ်ကေတြ႕ျမင္ရပါ့သည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ဆရာသည္ ေန့စဥ္မပ်က္ က်မအဖိုးထံလာေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ တခါတရံ သူတို့ဘာေတြေေျပာၾကသလဲဟုနားစြန့္မိပါသည္။ သို႕ေသာ္သူတို႕ေျပာတာဘာမ ွနားမလည္ပါ။ ဆရာသည္ သူ႕၀သီအတိုင္းေျပာလည္းေျပာအားရပါးရလည္းရီပါသည္။ တခါတရံ့ရွက္ကိုးရွက္ကန္းအမွုအရာေလး မ်ားလည္း ေတြ႕ရပါသည္။သို႕ရာတြင္ အဂါရ၀အျပဳအမွုမ်ား မည္သည့္အခါမွ မေတြ႕ရသလို ေလးေလးစားစားေျပာဆိုသည္မ်ားကိုလည္းေတြ႕ရပါသည္။
က်မ အနည္းငယ္နားလည္ တတ္လာေသာအခါစပ္စုစိတ္ေလးမ်ားျဖစ္လာသည့္အတြက္အေဒၚမ်ားအား ေမးၾကည့္ရာ ဗန္းေမာ္ညိဳႏြဲ႕(ေခၚ)ဆရာဦးပုေထြးဟုသိရပါသည္။ ဆရာသည္သူ႕ကို ဦးပုေထြးေခၚလ်င္ မၾကိဳက္ပါ ဆရာေထြးဟုုေခၚမွၾကိဳက္တတ္ေၾကာင္းသိရပါသည္။
ဆရာသည္ က်မ၏မိခင္၏ဆရာလည္းျဖစ္ခဲ့ဘူးသလိုက်မ၏သားခ်င္းမ်ား ေဆြမ်ဳိးမ်ား၏
ဆရာ လည္းျဖစ္ခဲ့ဘူးပါသည္။ က်မ၏မိခင္တြင္ သားခ်င္းမ်ားစြာရိွသည္ျဖစ္ရာအားလံုးသည္ ဆရာ့၏တပည့္မ်ားျဖစ္ခဲ့ဲၾကျပီး ဆရာ့ကိုတေလးတစားဆက္ဆံၾကသည္ကိုျမင္ေတြ႕ရပါသည္။ မိမိသည္ မူလတန္းေက်ာင္းသူအရြယ္ျဖစ္ရာက်မစိတ္ထဲတြင္ ဒီလူၾကီးကေန႕စဥ္အဖိုးဆီလာေန တာဘဲသူလာရင္လည္းအဖိုးကရီလို့ျပံဳးလို႕ေဆြမ်ဳိးၾကေနတာဘဲဟု စိတ္တြင္ အနညး္ငယ္မနာလိုစိတ္ျဖစ္မိပါသည္။
တကယ္ေတာ့ က်မအဖိုး ဦးဘရီသည္ ဆရာေထြး၏မူလပထမ ဂ်ပန္လက္ထက္တည္းမွ ဆရာ
ျဖစ္ခဲ့သည္ဟုက်မအေဒၚမွေျပာျပပါသည္။ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအတူလက္တြဲလုပ္လာေသာ ဆရာတပည့္မ်ား ျဖစ္သည့္အျပင္ဂ်ပန္ေခတ္တြင္အခက္အခဲမ်ားစြာအတူရင္ဆိုင္လာၾကသည့္ ဆရာတပည့္မ်ား ျဖစ္ရာအဖိုးမွအလြန္ဥာဏ္ထက္ေသာဆရာအား အဂၤလိပ္စာကိုသင္ၾကားေပးခဲ့သူျဖစ္သည္ဟုလည္း အဖြားမွ ေျပာျပပါသည္။က်မ၏အဖြားမွာလည္းမူလတန္းျပေက်ာင္းအုပ္ဆရာမၾကီး၊ က်မ၏မိခင္လည္းဆရာမျဖစ္ရာ
ေက်ာင္းဆရာ/ဆရာမအသိုင္းအ၀န္းျဖစ္သည့္ အတြက္ ေက်ာင္းဆရာကဗ်ာဆရာတဦး ျဖစ္ေသာဆရာဗန္းေမာ္ညိဳႏြဲ႕နွင့္ မကင္းပါ။ ပိုဆိုးသည္ကက်မအဖိုးသည္ဆရာညိဳႏြဲ႕၏ဆရာျဖစ္ခဲ့ဘူးသည့္အတြက္ ဆရာအား က်မ၏ဆရာမျဖစ္ခင္ ဆယ္စုႏွစ္ေေက်ာ္ေက်ာ္ကပင္ ျမင္ဘူးခဲ့ရပါသည္။
သို့ေသာ္ရင္းႏွီးခ်င္းမရိွပါ။ ဆရာသည္ က်မအဖိုးထံသို့ညစဥ္စက္ဘီးျဖင့္လာေလ့ရိွပါသည္။ တခါတရံတြင္ဆရာ့၏တူဦးသိန္းေအာင္မွလိုက္ပို့ေလ့ရိွပါသည္။လာလ်င္လည္းအဖိုးမွတပါးအျခားသူမ်ားႏွင့္ ေ၇ာေႏွာစကားေျပာေလ့မရိွအဖိုးနွင့္သာမိသားစုပမာ (၂ နာရီနညး္ပါး)စကား ေေျပာေလ့ရိွပါသည္။
မနာလိုမွုဆိုသည္ကားထူးဆန္း၏။ က်မသည္တခါတရံစိတ္တြင္းမွ ဆရာ့အားပိုကိုပိုတယ္ ဟု ခံစားမိပါသည္။ က်မအဖိုးအားက်မတို့စကားေျပာခြင့္မရ။ဆရာျပန္သြားလ်င္ အဖိုးသည္ အိပ္ရန္ျပင္ဆင္ေတာ့သည္။ပင္ဂိုကစကားအလြန္နည္းေသာ အလြန္ေအးေသာ က်မအဖိုးအား စကားေျပာခြင့္
ရရန္ခဲယဥ္းေလရာ က်မရင္ထဲမနာလိုမွဳဆန္ဆန္ ခံစားခ်က္တမ်ဳိးျဖစ္ခဲ့မိဘူးပါသည္။
က်မ(၁၀)တန္းတက္ေသာအခါဆရာသည္က်မတို့၏ဆရာျဖစ္လာေတာ့သည္။ သခၤ်ာ(၂)ကို
သင္ေသာဆရာျဖစ္လာသည္။ ထိုစဥ္က ျမန္မာစာအားဆရာမေဒၚျမင့္ျမင့္သိန္းကသင္ၾကားပါသည္။
ဆရာ၏ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း၀ိုင္းကဗ်ာအားသင္ရေသာအခါတြင္ ဆရာ၏ကဗ်ာဆရာ သရုပ္သ႑န္သည္ အမွန္တကယ္ႏွလံုးသား၀ယ္ထင္ဟပ္ခံစားလာရပါသည္။ ဆရာ၏ လူပ်ဳိၾကီးဆိုေသာ ဂုဏ္ကလည္း ဆရာအားတနည္းတဖံု ခန္႕ညားထယ္၀ါေစပါသည္။
က်မစိုက္ပ်ဳိးေရးတကၠသိုလ္ေက်ာင္းျပီးိသျဖင့္ ေရဆင္းတြင္ အလုပ္၀င္ေသာအခါ ဆရာႏွင့္ဆရာမေဒၚစံေမ(ေခၚ)ေရႊကူေမႏွင္းတုိ့သည္ စိုက္ပ်ဳိးေရးတကၠသိုလ္တြင္ စာေပေဟာေျပာပြဲလာရင္းက်မ
အိမ္သို႕ေရာက္ရိွလာၾကပါသည္။ ထိုအခါတြင္ က်မသည္ဆရာ၏ အရြယ္တင္ျခင္းကိုအံ့ၾသမိပါေတာ့သည္။ က်မငယ္စဥ္ခေလးဘ၀က ျမင္ခဲ့ေသာ ဆရာ၏ရုပ္သြင္လႊာသည္ု(၁၅)နွစ္ခန့္အၾကာတြင္လည္းယခင္အတိုင္းပါဘဲလားဟု ထိုစဥ္ကအံ့ၾသတသမိပါသည္။
ဆရာကြယ္လြန္ေၾကာင္းက်မ၏မိခင္ဖုန္းဆက္ေျပာသျဖင့္သိခဲ့ရပါသည္။ က်မအတြက္
ဆရာနွင့္ထိစပ္မွုကား ဆရာအား မၾကာခဏျမင္ေတြ႕ခြင့္ေနရတာသာရိွျပီးတပည့္တစ္ဦးျျဖစ္ခဲ့ဘူးပါသည့္္ အဆင့္္တြင္သာရိွခဲ့ပါေသာ္လည္း က်မအဖိုးျဖစ္သူဦးဘရီ အတြက္မွဳ ဆရာသည္ တူဆိုလည္းဟုတ္၊သားဆိုလည္းဟုတ္ေသာေဆြမ်ဳိးရင္းျခာတစ္ဦးပမာျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ယခုအခါက်မကိုယ္တိုင္္လည္း
လူၾကီးပိုင္းဟုအမည္နာမတပ္ရမည့္ အသက္အရြယ္ပိုင္းသို့ ေ၇ာက္ရိွလာျပီျဖစ္ရာငယ္စဥ္ထဲက ဆရာညစဥ္ က်မ၏အဖိုးအိမ္ သို့လာေရာက္ျခင္းမွာ အျငိမ္းစားယူသြားေသာမိမိ၏ဆရာသမားအေပၚတြင္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အားျဖည့္ေပးလိုေသာေမတၱာတရားသာျဖစ္ေပလိမ့္မည္ ဟု ေတြးျမင္္မိပါသည္။ ပင္စင္ယူသူတို့၏
ခံစားမွုကို က်မကိုယ္တိုင္မယူရေသးေသာ္ျငား အလုပ္ထဲတြင္ပင္စင္ယူသြားသူတို႕၏ခံစားခ်က္အားၾကားေနျမင္ေန အျမဲပင္ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရပါသည္။
က်မသည္ ထိုစဥ္ကက်မအဖြားေဒၚေငြျမိဳင္ေျပာေသာစကားအား လည္းျပန္သတိရမိ ပါသည္။ အဖိုးသည္ တပည့္ျဖစ္သူဆရာလာလ်င္ဆရာေထြးေျပာတာမ်ားကိုနားေထာင္၊ သူကလည္း ျပန္ျဖည့္ေျပာ
တစ္ဦးနွင့္တဦးအတိုင္အေဖာက္ညီစြာျဖင့္ ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပံဳးေျပာေနၾကသည္ကိုၾကည့္ျပီး က်မ အဖြားက တေန့တြင္ (အင္း ကိုဘရီ၊ က်ဳပ္ကို အရုပ္တရုပ္လိုယူထားမဲ့အစား၊ ရွင္ဆရာေထြးကိုယူလိုက္တာမွေကာင္းမယ္) ဟုျဖစ္ပါသတည္း။
ယခုအခါက်မအဖြားသာရိွလ်င္ေျပာျပလိုက္ျခင္ပါသည္။ ယေန့ေခတ္ကာလသည္ယခင္ေခတ္ ကဲ့သို႕ မဟုတ္အလုပ္၀တၱရားမ်ား စီးပြားေရးကိစၥမ်ား သားေရးသမီးေရးအဖက္ဖက္မွတိုးတက္လာသည့္အ တြက္ထိုတိုးတက္မွုေနာက္သို့ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္လိုက္ရေသာ ေခတ္ျဖစ္ေပသည္။မလိုက္လ်င္လည္းေနာက္က်က်န္ခဲ့မည္ျဖစ္ပါသည္။သို့အတြက္ လူတို့ သည္ ယခင္ကကဲ့သို့ စကား၀ိုင္းဖြဲ႕ေျပာဆိုျခင္း၊တရားေဆြးေနြးျခင္း၊တစ္ဦးနွင့္တစ္ဦးေႏြးေထြးစြာ ဆက္ဆံေသာ
ေခတ္ကာလမဟုတ္ေတာ့ေပ။ စိတ္ပင္ပန္းမွုအား အေပါစားရုပ္၀တၱဳမ်ားႏွင့္ အစားထိုးအပန္းေျဖေသာ ေခတ္ျဖစ္ပါသည္။ တီဗြီမ်ားေရွ႕တြင္သာထိုင္ျပီးကိုရီးယားကားမ်ားျဖင့္္အခ်ိန္ကုန္ေစသလို လူငယ္မ်ားကလည္း အင္တာနက္၊နက္ဂိန္းတို့ျဖင့္အခ်ိန္ကုန္ေစေသာေခတ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာပါသည္။ တပည့္က
ဆရာအား ရိုေသေလးစားစြာ စာနာမွဳျဖင့္ ေႏြးေထြးေသာ ဆက္ဆံေရးသည္ ရွားပါးလွပါသည္။က်မတို့၏ သားစဥ္ေျမးဆက္ဆရာျဖစ္ေသာ ကဗ်ာဆရာၾကီး ဗန္းေမာ္ညိဳႏြဲ႕(ဆရာေထြး)သည္ကားျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ ျဗဟၼာစိုရ္တရားအား လက္ကိုင္ထားျပီး က်င့္သံုးသြားသူ တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္းက်မတို႕၏အဖိုးဆရာအား အလြမ္းေျပတသမွဳမ်ား ျဖင့္ ဗန္းေမာ္ျမိဳ့မွ အေ၀းေ၇ာက္တပည့္တစ္ဦးမွလြမ္းတသသ ဘ၀တြင္ေမ့မရေသာ ျမတ္ဆရာအား ဂါ၇၀ျပဳအပ္ပါသည္။

မွတ္ခ်က္ ။ ။ ေဖာ္ျပပါေဆာင္းပါးသည္ ဗန္းေမာ္ညိဳနြဲ့၏နွစ္ပတ္လည္ အထိမ္းအမွတ္စာအုပ္တြင္ ပါျပီးျဖစ္ပါသည္။ ဆရာ့ကို ခ်စ္ေသာဆရာပရိသတ္ၾကီးအတြက္ ဆရာ၏အမွတ္ရစရာပံုရိပ္ေလးမ်ားအား တင္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ဆရာေကာင္းရာသုဂတိေ၇ာက္ပါေစေသာ္။

0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts