Friday, May 10, 2013

ခုိနွင့္ငူ ေသြးတူ ေမြးတူ မျဖစ္နုိင္


ဓာတ္ပံုမ်ားအား ေဥယ်ဓာမ္စာေပမွ ဦးထြန္းျမင့္  ေဒၚျမင့္ျမင့္ၾကည္မွ ေက်းဇူးျပဳပါသည္။


ေရႊဘို၊ မင္းဘိသိတ္ခံဘုရားထီးတင္ပြဲတြင္

ခိုနွင့္ငူ လံုးရပ္သ႑ာန္ကား အတူတူ။
သို႕တေစလည္း အသြင္ခ်င္းကားမတူ။ ခုိကား လည္တြင္အျပာရင္ျဖင့္ အလွဆင္ျပီး တစ္ကိုယ္လံုးကား အျပာေျခာက္ျဖင့္ ျပင္ဆင္သည္။
ငူသည္ကား လည္တြင္ စိမ္း၀ါေရာင္ သမ္းေစျပီး တစ္ကုိယ္လံုးမွာမူကား ငွက္ေပ်ာညြန္႕ျဖင့္ ျပင္ဆင္သည္။
သည္သို႕ အသြင္အျပင္ခ်င္းမတူသလို အေနအထိုင္ အမူအက်င့္မ်ားလည္း ဗီဇဥာဥ္ ပင္ကိုယ္ဥာဥ္မ်ား ျခားနားေနသေလာက္ ကြဲျပားေနၾကသည္။
ခိုသည္ လူရိွရာ နားခိုတတ္ျပီး ငူသည္ကား လူသူကင္းဆိတ္ ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္မွာသာ ေနေလ့ရိွသည္။ တစ္ဖန္ လိုသည္ လူအနားတြင္ေန လူေက်ြးရာစား လူ႕အစားအစာမ်ားကိုလည္း ခုိးစား၀ွက္စားမ်ားျဖင့္ ဖ်က္ဆီးတတ္သည္။
ငူမွာမူကား လူစာကိုလည္း မစား၊ လူတို႕စိုက္ပ်ဳိးၾကဲခ်ထားရာကိုလ်ွင္ ေရွာင္ကြင္းသြားတတ္ၾကျပီး။ တကယ္တိတိ…..
လူ႕လက္ထဲ အမိခံရပါမူ လူ႕အစာ မည္သည့္အရာမ်ွ မဖ်က္ဆီးပါေၾကာင္း သက္ေသေလာင္း ေသာအား ျဖင့္ စားျပီးသမ်ွ အစာအန္ထုတ္ျပလ်က္သာျဖင့္ အသက္အေသခံသြားၾက စျမဲသာ။
၄င္းတို႕စားသံုးေသာ အစာကား နဘဲသီး၊ ေညာင္သီးစသည္ လူမသံုးမ်ဳိးခ်ည္းသာ။
သို႕ပမာလ်ွင္……..
ကမၻာလူေနမွု မ်ဳိးရိုးစုမ်ားတြင္လည္း အေရွ႕နွင့္အေနာက္ေရျခား ေျမျခားေနေသာ ကမၻာသားမ်ားသည္ ဥတုအစာျဖင့္ ကံအိမ္တည္ေဆာက္ပံုခ်င္း ကြာျခားသည့္အေလ်ာက္…….
ရာဂမာန္ အေထာက္ၾကီးေသာ အေနာက္နွင့္
ေဒါသမာန္ အေထာက္ၾကီးေသာ ေရွ႕ ဓေလ့ခ်င္းမတူနုိင္။
တစ္ဖန္ အေရွ႕ အေရွ႕ခ်င္းေသာ္မွ သားစား က်ားသစ္မ်ား နွင့္ ျမက္စား ေတာသမင္မ်ား အသြင္အျပင္ ျခားနားသည့္ပမာ အသားစားၾကမ္းေသာ အေရွ႕နွင့္…
အသားစား မၾကမ္းေသာ အေရွ႕ ဓေလ့ခ်င္း မတူနုိင္။
ထိုမတူအရာမ်ားတြင္

သဒၶါခံ အရင္းထားေသာ အေရွ႕ကား သဒၶါေနာက္ သတိအေထာက္ေၾကာင့္ အရွက္အေၾကာက္ထားျခင္း တိရစၦာန္ဥာဥ္ပါမ်ားကို စြန္႕လြတ္၍ လူဥာဥ္သို႕ ေျပာင္းကူးေသာ အက်င့္က်င့္ျခင္း အသက္ဂုဏ္ၾကီးမားသူနွင့္ ဆရာသမားစကား နား၀ယ္ထားျခင္း၊ အရာရာ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ျဖင့္သာ ခြဲျခားခြင့္ရရိွထားျခင္း စသည္ သူေတာ္ေကာင္းသံုး နည္းထံုးမ်ားျဖင့္သာ ဘ၀ကို အစကပင္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ယူလာၾကျခင္းေၾကာင့္ သဒၶါအရင္းခံ အေရွ႕တစ္မ်ဳိးသာ-



ရိွသင့္ေသာ တဏွာထက္ အပိုမထြက္ခဲ့။



ရိွသင့္ေသာ မာနထက္လည္း မာန ပိုမေဆာင္။



ရိွသင့္ေသာ ဒိ႒ိထက္လည္း ဒိ႒ိပြား မထားတတ္။



တဏွာအရင္းခံထားေသာ အေရွ႕တစ္မ်ဳိးကား တဏွာ၏ ေနာက္ မာန၊ ဒိ႒ိမ်ားလည္း မွဳိလိုေပါက္လာသည္ ခ်ည္းျဖစ္ရာ….



-      ငါမွ ငါျဖင့္ ဒိ႒ိဖိစီး အယူသည္းလာၾကသည္။



-      ငါ့ဟာမွ ငါ့ဟာျဖင့္ တဏွာဖိစီး အယူသည္းလာၾကသည္။



ထိုအယူသည္းမွဳၾကီးကပင္ မရွက္တမ္း၊ မေၾကာက္တမ္းတရားမ်ားျဖင့္ မ်ဳိးခ်င္းေတြ႕ အနုိင္က်င့္ျခင္း၊ ဘာသာခ်င္းေတြ႕ အနုိင္က်င့္ျခင္းမ်ားမွသည္ သတ္ရဲသည္။ ျဖတ္ရဲသည္။ လုယက္ဖ်က္ဆီးခဲ့သည္ သူတကာမယား ျဖားေယာင္းဖ်က္ဆီးရဲသည္အထိ အတင့္ရဲလာၾကသည္။



-      ေခါင္းေဆာင္မ်ားကလည္း အာဇာနည္ဘြဲ႕ျဖင့္ အားေပးၾကသည္။



-      ဘုရားက တာ၀န္ယူသည္ျဖင့္ ရဲေဆးတင္ေပးၾကသည္။



-      ဘုရားအား ပုဂၢဳိလ္စြဲထား အားကိုးေစၾကသည္။

သို႕ေၾကာင့္ ဘုရားကလည္း ငါသာ အျမတ္ဆံုး၊ ငါမွတစ္ပါး အျခားသူတို႕ ရိွခိုးမခံထိုက္ တရားကိုေဟာ၏။ ေနာက္လိုက္မ်ားကလည္း ဘုရားမွ ဘုရားဟူေသာ ပုဂၢဳိလ္စြဲျဖင့္ သဲၾကီးမဲၾကီး အယူသည္းျပၾက၏။

-မေသခင္ ၾကိဳက္ရာလုပ္



- ေသလ်ွင္ကား သရုပ္ကြဲေစမည္

ငူေကာင္ ငွက္ကဲ့သို႕ စားသမ်ွ အစာအံ သစၥာနွံနုိင္ၾကမည္တဲ့လား။
မေကာင္းေစတနာက ထင္ဟပ္ျပမည့္ မေကာင္းရာသြားၾကရမည့္ ဂတိနိမိတ္ မ်က္စိမွိတ္၍ ပယ္နုိင္ၾကမည္တဲ့လား။
လက္ေတြ႕သည္ လက္နွင့္ေတြ႕ ေတြ႕ရာ၌သာရိွသည္။
ကိုယ္ေတြ႕သည္ ကိုယ္ျဖင့္ေတြ႕ရာ၌သာရိွသည္။ အျခားအျခားသို႕ စိတ္ကူးျဖင့္ ၾကံဆ၍ မေတြ႕သိနုိင္။
သို႔ပမာလ်ွင္လေရာင္ ေနေရာင္တုိ႕ေအာက္ ေလ်ွာက္သြားရင္းက ရလာသည့္ အထိခံ ေ၀ဒနာမ်ားနွင့္ တူစြာ……
ေကာင္းေစတနာခ်င္း ေတြ႕ရာမွျဖစ္ေသာ ေ၀ဒနာကို ဆိုးေ၀ဒနာသို႕ ေျပာင္းလဲ၍ မရနုိင္။ တစ္ဖန္ ဆိုးေစတနာက ျဖစ္ေသာ ေ၀ဒနာကိုလည္း အေကာင္းေတြ႕သို႕ ေရႊ႕ေျပာင္းယူရန္ကား လံုး၀ မျဖစ္နုိင္။ သည့္အတူ….
မိမိျဖစ္မိသည့္ လူသတ္မွဳ မိဘ၀င္ခံ၍ မရ။
မိမိက်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ မုဒိန္းမွဳကိုလည္း ညီအစ္ကိုမ်ား ၀င္ခံ၍ မရ။ မေသခင္ကမွ မရ၊ ေသေသာကာလ ပုိ၍ပင္ မရနိုင္။
ဤသည္မွာ အေရွ႕ခ်င္းေသာ္မွ အသားစားမၾကမ္းသည့္အျပင္ ပူေသာေသြး ေအးေစရန္ အငန္ အပုပ္မ်ားမ်ား စားတတ္ေသာ အေရွ႕သည္ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိမ်ားကင္းေ၀းျပီး သဒၶါ ဆႏၵ ၀ီရိယ အကူပါေသာ ကံ၊ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယတို႕ျဖင့္သာ ……..
-      ဘ၀နွင့္ ခႏၶာကိုလည္း တည္ေထာင္ၾကသည္။
-      အယူ၀ါဒကိုလည္း ပုဂၢိဳလ္စြဲကင္းေစသည္။
တစ္ဖန္ သဒၶါဟူေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ ထိုယံုၾကည္ခ်က္က လမ္းတည့္ေပးရာကို သတိ၊ ပညာတို႕ျဖင့္သာ သြားလာၾက၏။ က်င့္စဥ္၊ စိတ္ထား အမူအရာမ်ားလည္း မရိုင္းစိုင္းၾကျပီ။
တစ္ဖန္ အသားစားၾကမ္း တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိတို႕ ဗလပြျဖင့္ အာရံုဆန္းမ်ားေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လိုက္စားျခင္း။
အာရံုတစ္မ်ဳိးရိုး တစ္မ်ဳိး အမ်ဳိးမ်ဳိးတီထြင္ခံစားျခင္း၊
ငါျပီး ငါပိုင္နက္ က်ယ္သထာက္က်ယ္ရန္ အျမဲၾကိဳးစားျခင္း၊ တင္းလင္းရိွေသာ ေဆာင့္ၾကြားၾကြား အေနာက္ကမၻာသားမ်ားႏွင့္ဆိုပါက ဓေလ့ခ်င္း ကြာဟခ်င္တိုင္း ကြာဟေနၾကေတာ့မည္။
သို႕ေၾကာင့္ သူ႕ဓေလ့မေကာင္းေၾကာင္း ေစာင္းေျမာင္း ပုတ္ခတ္ေနမည့္အစား ကိုယ့္ဓေလ့အေၾကာင္း ကိုယ္ေကာင္းေကာင္းၾကီး သေဘာေပါက္ေအာင္ေအာင္ အားထုတ္သင့္ရာ၏။ ကိုယ့္ဓေလ့ကိုယ္ မိရိုး ဖလာမ်ွမဟုတ္ ကိုယ္တိုင္လုပ္အထိ အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္ၾကရာ၏။
ထိုအခါ ငါတို႕ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ ဤဂါရ၀ နိ၀ါတ မဂၤလာတရားသည္…….
လေရာင္ေအာက္ စင္းစင္းေမွာက္ ေန၇သေလာက္ ေအးျမခ်မ္းသာေစသည့္အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းၾကီး သေဘာေပါက္လာေစမည္။ စမ္းေခ်ာင္းတြင္း ငုတ္တုတ္ဆင္း ထုိင္ေနရသေလာက္ အပူလြန္ေျမာက္ မာန္မာန ကြယ္ေပ်ာက္သြားသည္ကိုလည္း ရွင္းရွင္း ၾကီး သေဘာေပါက္လာေစသည္။ ထိုအခါ……….
ေၾသာ္  …ငါတို႕သည္ကား…..
-      ဘုရားရွင္၏ တပည့္သားျဖစ္ရသည္မွာ ဂုဏ္ယူထုိ္က္ေပစြ။
-      တဏွာ၊ မာန၊ မသမ္း စိတ္ၾကည္ခ်မ္းမွဳ ရေပစြ။
-      ဘုရား အရိယာတုိ႕ အက်င့္မ်ဳိးက်င့္ခြင့္ရေနသည္မွာ ငါ့ဘ၀အရ ေတာ္ေပစြ။
ဤသို႕လ်ွင္ ဂုဏ္ယူမဆံုးျဖစ္ရန္ မလြဲျပီ။

ေဘာေႏၱာ၊ အိုအခ်င္းတို႕၊ တုေမွ၊ သင္တို႕သည္။ ၾသ၀ါဒံ၊ အဆံုးထိမ ကို။ ဒဒံ၊ ေပးစြမ္းနုိင္ေသာ။ ဗုဒၶႆ၊ တရားသံဃာ၏။ သာ၀ေကာ၊ တပည့္ျဖစ္ရျခင္းသည္လည္း။ အေဂၢါ၊ အျမတ္ဆံုး။



နိယ်ာနံ၊ ဘ၀လြတ္ေျမာက္နည္းကို။ ဒဒံ၊ ေပးစြမ္းနုိင္ေသာ။ ဓမၼသံဃာႆ၊ တရားသံဃာ၏။ သာ၀ေကာ၊ တပည့္ျဖစ္ရျခင္းသည္လည္း။ အေဂၢါ၊ အျမတ္ဆံုး။



တေထာ၊ ထို႕ထက္မက။ အတၱာနံပိ၊ မိမိကုိယ္တိုင္လ်ွင္။ ေတဟိ၊ ထိုဘုရား၊ တရား၊ သံဃာမ်ားတို႕နွင့္။ သမၤ၊ အက်င့္တူ၊ အျမင္တူ။ အာစာရံပိ၊ က်င့္ခြင့္ရေနျခင္းသည္လည္း။ အေဂၢါ၊ အျမတ္ဆံုး။

 

မိဘ၏ဆံုးမသြန္သင္မွဳအားနည္းျခင္းေၾကာင့္ ေအာက္လက္ငယ္သားမ်ားအား ေအာ္ဟစ္ေငါက္ငမ္းျခင္း၊ ဆိုေျပာျခင္း၊ လြန္ကဲေသာ အရိုအေသေပးေစလိုျခင္း၊ စာအုပ္မ်ားအား မထင္မထင္သလိုလြင့္ပစ္ျခင္း၊ မိမိ၏ ေအာက္လက္ငယ္သား၏မေကာင္းေၾကာင္းကို အမွန္တကယ္မဟုတ္ပါဘဲ လူၾကီးမ်ားထံ စကားျဖင့္ ဂုန္းေခ်ာ ဂုန္းတိုက္လုပ္ျခင္း၊ မလုပ္သင့္သည့္ သူတပါးအား ထိခိုက္မည့္အလုပ္အား အားေပးေျမွာက္ပင့္ေပးျခင္းတို႕ျဖင့္ မိမိေမြးဖြားလာရာ ဘ၀အားေမ့ေလ်ာ့လ်က္ အာဏာကိုခုတံုးလုပ္ကာ သူတပါး၏ ရာထူးအာဏာအား ထိခိုက္ေအာင္လုပ္ခဲ့ေသာ ခိုကဲ့သို႕က်င့္ေသာ-ပင္စင္စားအရာရိွ ဒုညႊန္ၾကားေရးမွဴးတစ္ဦးအတြက္ အမွတ္တရ 

(ဘယ္ဟာမတည္ျမဲ ေဖာက္လဲေဖာက္ျပန္အေၾကာင္းကံ ကမၼသကာ)

 

 


0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts