`Mandalay Gazatte blog မွ အေလာင္းေတာ္ကႆဖပံုေတာ္အားေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ |
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရွိစဥ္က ေက်ာင္းထဲ၀င္ျပီး | တံခါးပိတ္ | တဲ့ အတြက္ ၀င္ခြင့္မရခဲ့ဘူး။ |
ဘက္ခြဲ၍ လက္ထဲအပ္လုိက္သာအခါ (အေလာင္းေတာ္ကႆဖဂူတြင္းသို႕)
အေလာင္းေတာ္ကႆဖ
ဂူတြင္ အျပင္အဆင္ျမင္ကြင္းမ်ားကို အေသးစိတ္ေဖာ္ျပပါဦးမည္။ ယင္းကိုလည္း တနဂၤေႏြအ၀င္
လက္၀ဲဘက္မွပင္ စတင္ေဖာ္ျပပါမည္။
ဂူထဲ၀င္၀င္ခ်င္း
၀ဲဘက္လွည့္ၾကည့္မိလိုက္ခ်ိန္ ဦးဆံုးေတြ႕ခြင့္ရျမင္ကြင္းကား အမ်ားနွင့္သီးျခား အမ်ားထက္
ထူးျခားစြာ သီတင္းသံုးေနသည့္ အရွင္ျမတ္တစ္ပါး၏ပံု။ ထိုပံုေတာ္သည္…
ကန္႕လန္႕ပလႅင္ျပင္ထက္
ေျခေတာ္ႏွစ္ဖက္ခ်ထား၏။ တင္ပါးေတာ္က ေက်ာက္သားထုိင္ခံုေပၚ၌ တည္ေန၏။ လက္ေတာ္နွစ္ဖက္တုိ႕က
ထိုခံု၏ လက္တန္းမ်ားေပၚ၀ယ္ တင္ထား၏။ ယေန႕အျမင္ျဖင့္ ေျပာရပါလ်ွင္ ခံ့ညား ေသာ ၾကိမ္ကုလားထုိင္ၾကီးေပၚ
ထုိင္ေနသည့္ပမာ……။
အရွင္ျမတ္နွင့္
ထိုေက်ာက္သားထုိင္ခံုတို႕၏ ေနာက္ခံကား ဂူ၏ေက်ာက္သားနံရံၾကီးသာ။ဤအရွင္ျမတ္သည္ အမ်ားတကာထက္
ထူးျခားစြာ……
(က)အရပ္ေတာ္ျမင့္မား၏။
(အထုိင္အတိုင္းပင္ ၃ ေတာင္ခန္႕ ထင္ရ၏)
(ခ) ပိန္သည္၊
၀၏ ေျပာစရာမရိွ။ အလံုးနွင့္အရပ္မ်ွတစြာရိွ၏။
(ဂ) မ်က္ႏွာေတာ္က
ျပား၏။ ကိုယ္လံုးေတာ္လည္း ျပား၏။
(ဃ) အသားေတာ္မ်ားက
၀ါ၀င္းရႊန္းစို၏။
သို႕ေသာ္
အသက္၀င္ျခင္း၏ သေကၤတျဖစ္သည့္ လွဳပ္ရွားမွဳ တစ္စံုတစ္ခု မေတြ႕ခဲ့ရပါ။ တစ္ဖန္ ထိုအရွင္ျမတ္ေျခေတာ္တင္ထားသည့္
ေက်ာက္ပလႅင္ထက္တြင္ကား အရွင္ျမတ္ေတြ တသီတတန္းၾကီး ဖူးေတြ႕ခြင့္ရခဲ့၏။
မဟာျမိဳင္သို႕ ၂၀၁၂ မတ္လမွသြားေရာက္ျပီး အျပန္ခရီးမွာ အေလာင္းေတာ္ကႆဖ သို႕သြားေရာက္ဖူူးေမ်ွာ္ခဲ့စဥ္။ ေရတစက္စက္က်ေနေသာ ေက်ာက္ဂူတြင္းမွ ဂူေပါက္။ |
ထိုတည္ေနပံုကို
ထင္သာျမင္သာေအာင္ ျပရပါမူ-
(က) အမ်ားက
အလွဴမ႑ပ္ သံဃာစင္ေပၚတြင္ အလွဴခံရန္ ၾကြေရာက္ သီတင္းသံုးေနၾကသည့္ သံဃာ့ပရိသတ္ႏွင့္တူ၏။
(ခ) ေက်ာက္ထုိင္ခံုထက္ရိွ
တစ္ပါးက တရားေဟာမည့္ ဆရာေတာ္တစ္ပါးနွင့္တူ၏။
တစ္ဖန္ တန္းစီေပါင္းရံုး
သီတင္းသံုး သံဃာမ်ား၏ အသားအေရာင္မ်ားကား……
(၁) အခ်ဳိ႕
ဟိႏၵဴမ်ဳိး အသားအေရာင္ရိွ၏။
(၂) အခ်ဳိ႕
ေယာေသြး အသားအေရာင္ရိွ။
(၃) အခ်ဳိ႕မွာကား
ဟိႏၵဴ-ေယာမွ ကြဲထြက္လာသည့္ အသားအေရာင္မ်ဳိး မ်ားျဖစ္ေနၾက၏။
(၄) အရပ္ေတာ္မ်ားကား
ထုိင္လ်က္က အတိုင္းဆို အခ်ဳိ႕(၂)ေတာင္မ်ွရိွ၏။ အခ်ဳိ႕က(၂) ေတာင္ထက္ ေက်ာ္လြန္ေန၏။
ငါတို႕ ဥပဇၥ်ာယ္၏စကားအရ
ဆိုရပါမူ ပုဂံေခတ္လူသားမ်ားက ယခုလက္ရိွ လူသားမ်ားထက္ ေခါင္းတစ္လံုး ပိုသည္ဆုိ၏။ သို႕ေၾကာင့္(၂)ေတာင္၊
(၂)ေတာင္၏ အထက္ျဖစ္ဟန္တူ၏။
မွတ္ခ်က္-
ပလႅင္တန္းေပၚရိွ ထိုအရွင္ျမတ္မ်ား၏ အသားအေရာင္မ်ားသည္လည္း ရွင္ဆဲ၊ ေသြးလည္ပတ္ဆဲမ်ားနွင့္
မကြာျခားလွပါ။ သို႕ေသာ္…….
ထိုအရွင္ျမတ္မ်ားအားလံုးတို႕လည္း-
(က) နိေရာဓ
သမာပတ္၀င္စားေန၏ ပမာ လွဳပ္ယွက္ျခင္း၊ အလ်ဥ္းမရိွပါ။
(ခ) ဖလသမာပတ္
၀င္စားေနၾက၏ပမာ ေသြးေျပာင္းျခင္း အလ်ဥ္းမရိွၾကပါ။
(ဂ) စ်ာန္သမာပတ္
၀င္စားေနၾက၏ပမာ မ်က္နွာမွုန္မြဲျခင္း အလ်ဥ္းမရိွၾကပါ။
`ဤကား လက္၀ဲ၀င္ပလႅင္ထက္၏
အေသးစိတ္ျမင္ကြင္းမ်ား။ တစ္ဖန္ထိုမွေန ေရွ႕ဆက္လိုက္ေသာအခါ ပထမေက်ာက္ခုတင္ေတြ႕ရ၏။ ထိုေက်ာက္ခုတင္ေပၚ၀ယ္
ဆြမ္းပြဲမ်ား ျပင္ဆင္ထား၏။ သံုးပြဲတန္း နွစ္ဖက္ ေပါင္းေျခာက္ပြဲထင္မိ၏။ ယင္းကို တစ္ပြဲလ်ွင္
ငါးပါးနွုန္းျဖင့္ ေရတြက္ၾကည့္လိုက္ပါ။ တစ္ဖန္ ဆြမ္းတစ္ပြဲစီ၏ အေနအထားမ်ားက-
(က) အလည္တြင္
ဆြမ္းဟင္းပန္းကန္ ငါးလံုးခန္႕ ဟင္းအျပည့္ျဖင့္ တင္ထား၏။
(ခ) စားပြဲစြန္းမ်ားတြင္ကား
သစ္သီး၊ မုန္႕စသည္ အခ်ဳိပြဲမ်ား တင္ထား၏။
(ဂ) စားပြဲေဘးမ်ားတြင္ကား-
၁၊ ဆြမ္းအုပ္ၾကီးမ်ား ခ်ထားသည္ကိုလည္း ေတြ႕ခဲ့ရ၏။
၂၊ ေရတည္ခ်ဳိင့္ၾကီးမ်ား ခ်ထားသည္ကိုလည္း
ေတြ႕ခဲ့ရ၏။
၃၊ လက္ေဆးခြက္၊ လက္သုတ္ပ၀ါမ်ားပါ စနစ္တက်
ေတြ႕ခဲ့ရ၏။
ထိုျမင္ကြင္းကို
ေျခလွမ္းေနာက္ဆုတ္ျဖင့္ အေ၀းကေန လွမ္းၾကည့္ေသာ္ ခုတင္ၾကီးကလည္း တကယ့္သစ္သားျဖစ္ခုတင္ၾကီး
အတုိင္းျမင္ရ၏။ ဆြမ္းစား စားပြဲမ်ားကလည္း တကယ့္သစ္သားလုပ္စားပြဲမ်ား အတိုင္းျမင္ရ၏။
သည့္အတူ က်န္အားလံုးလည္း
ေၾကြပန္းကန္၊ ေၾကြဆြမ္းအုပ္၊ ေၾကြဇြန္းစသည္မ်ားအတိုင္း ခ်ည္းျမင္ရ၏။ တစ္ဖန္အနီးသို႕
တိုးကပ္သြားျပီး ၾကည့္ပါေသာ္ကား ေက်ာက္သားခ်ည္းသာ။
ျပင္ဆင္ထားသည့္
ဤေက်ာက္ျဖစ္သစ္သီးမ်ားသည္ ငါတို႕ေရႊဘို ေ၀ဠဳ၀န္ ပါဠိတကၠသိုလ္ေနစဥ္တုန္းက ျမိဳ႕ေထာင့္ေစတီ
ရင္ျပင္ေတာ္ရိွ အေရွ႕ဘက္ အာရံုခံဂႏၶကုဋီတိုက္ထဲရိွ ျပခန္းမ်ား သြားၾကည့္မိခဲ့၏။ ယင္းျပခန္း၌
စက်င္ေက်ာက္သားျဖင့္ ပံုေဖာ္ထားသည့္ သစ္သီးမ်ဳိးစံုပါေလရာ ၾသဇာသီးထင္ရ၏။ ပမာဆင္၏။ ပါေလရာ
ၾသဇာသီးပံုၾကည့္လည္း တကယ့္ၾသဇာသီး ထင္ရ၏။ ပမာဆင္၏။ ငွက္ေပ်ာသီးပံုၾကည့္လည္း တကယ့္ငွက္ေပ်ာသီး
ထင္ရ၏။ ပမာဆင္၏။
ဤကား ပထမေက်ာက္ခုတင္ရိွ
အေသးစိတ္ျမင္ကြင္းမ်ား……..။ ေနာက္ဒုတိယေျမာက္ေက်ာက္ခုတင္။
ဤ ဒုတိယေျမာက္ေက်ာက္ခုတင္မွာကား အလုပ္၀င္လန္းထင္ရ၏။ သစ္တံုးတစ္တံုးကို ခြဆံုတစ္ခုေပၚတင္၍
လူနွစ္ေယာက္က အထက္ေအာက္ေန၍ စက္တပ္လႊကို ယင္းလူနွစ္ေယာက္က ထက္ေအာက္မွေန အရင္းမွ အဖ်ားမွ
တစ္ဖက္စီကိုင္၍ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ဆြဲခြဲေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။
ယင္းတို႕လည္း
အေ၀းက ၾကည့္ေတာ့လူ ၊ အနီးကၾကည့္စက္ရုပ္မ်ားသာ။
ဆြဲေနသံကား
အနီးအေ၀း ဘယ္ကေန နားေထာင္ နားေထာင္ တဒုိင္းဒိုင္း ျမည္ဟည္းေန၏။ ရပ္နားျခင္း မရိွ။ ထုိအသံမ်ားက
ေက်ာက္ေတာင္ေပၚက လမ္းမ်ားခ်ဲ႕ရာ၌ ေတြ႕ရတတ္ေသာ ေက်ာက္တြင္းလြန္စက္နွင့္ ပမာဆင္၏။
တစ္ဖန္ ထိုနွင့္(၄)ေတာင္ကြာရိွ
ေက်ာက္ခြက္တြင္ကား က်ားငယ္တစ္ေကာင္ေရလယ္၌ ဆင္းရပ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ထိုက်ားက ေက်ာက္ရုပ္မဟုတ္
တကဲ့သက္ရိွက်ား။ ထုိက်ား(၃)ေတာင္ခန္႕ထင္ရ၏။ အျမီးပါဆုိက (၅)ေတာင္ခန္႕ရိွ၏။ တစ္ဖန္ က်ားေနသည့္
ထုိေက်ာက္ခြက္ေဘးရိွ ရိုးေလးအတုိင္း ေရွ႕ဆက္ ေလ်ွာက္သြားေသာ္ ဘုန္းၾကီး၊ ကိုရင္ ေက်ာင္းသား၊
ကပၸိယမ်ား လွဳပ္ရွားသြားလာ လုပ္ကိုင္ေနၾကသည့္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း။
မွတ္ခ်က္-
ယခင္အိမ္မက္ထဲက လွပ်ဳိျဖဴတို႕ ေရာင္းခ်ေနသည့္ ေစ်းတန္းနွင့္ ယခုအိမ္မက္က သည္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသည္
အတြင္းနွင့္ အျပင္ကြာ၏။
အတြင္းေစာင့္၊
အျပင္ေစာင့္၊ အတြင္းစည္းတာ၀န္ခံ၊ အျပင္စည္းတာ၀န္ခံမ်ား ျဖစ္ေလမလားမသိ။ အတြင္းစည္း၊
အျပင္စည္း ဆုိေသာစကား ငါတို႕ၾကားဖူးထား၏။ ဤကား ၀ဲဘက္အားလံုး၏ အေသးစိတ္ျမင္ကြင္းမ်ား
တစ္ဖန္ လက္ယာဘက္ျမင္ကြင္းကို ထိုမွေန ျပန္ေလ်ွာက္လာရင္းကအတိုင္း ေဖာ္ျပရေသာ္ ရိုးမဲ့
ကမ္းနိမ့္ျမင္ကြင္းက တစ္ေလ်ွာက္လံုး စိုးမိုးထား၏။ ဖုထစ္ခ်ဳိင့္၀ွမ္းငယ္ေလးမ်ား ျပည့္ႏွက္ေန၏။
ရိုးျပန္လယ္ေတာ ခေယာင္းေတာ ပမာ ဆင္၏။
ေလ်ွာက္၍
ခရီးသံုးခ်ဳိး၊ နွစ္ခ်ဳိးအရ ဆံုးခါနီးက်ေလမွသာ အေစာင့္ေနဂူမ်ား ေတြ႕ရ၏။ ထိုဂူမ်ားကား
သာသနာေတာ္အတြက္ ေစာင့္ေနသူမ်ား၏ ေနထိုင္ရာဂူမ်ားဟုထင္မိ၏။ ထိုဂူမ်ားကား သာသနာေတာ္အတြက္
ေစာင့္ေနသူမ်ား၏ ေနထိုင္ရာဂူမ်ားဟု ထင္မိ၏။ ယင္းဂူမ်ား၏ ေရွ႕မ်က္နွာစာမ်ားတြင္ အခ်ဳိ႕ဂူေရွ႕၌
နွစ္ပါးတစ္တြဲ၊ သံုးပါးတစ္တြဲ စကားေျပာေနၾက၏။ အခ်ဳိ႕ဂူေရွ႕၌ တစ္ပါးတည္း သကၤန္းခ်ဳပ္ေနသည္ကို
ေတြ႕ရ၏။ အခ်ဳိ႕ဂူေရွ႕၌ တစ္ပါးတည္း ေ၀ယ်ာ၀စၥျပဳလုပ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။
ထိုဂူနွင့္
ဂူေနမ်ားသည္ တစ္ဖက္ရိွ ေက်ာက္ပလႅင္တန္း ထုိေက်ာက္ပလႅင္တန္းေပၚ သီတင္းသံုးေနၾကေသာ အရွင္မ်ားနွင့္တစ္ဖက္စီရိွၾက၏။
ေက်ာက္ပလႅင္က ေတာင္ေျမာက္တန္း၊ ဂူတန္းက အေရွ႕အေနာက္သည္မ်ွသာ ကြာ၏။ ဤကား လက္ယာဘက္ကမ္း၏
အေသးစိတ္ျမင္ကြင္းမ်ား ငါတို႕၀င္ၾကည့္ခြင့္ရ အေလာင္းေတာ္ကႆပ ဂူ၏ ျမင္ကြင္းကား သည္မ်ွသာျဖစ္၏။
သည့္ထက္ပို၍ မၾကည့္ျဖစ္ခဲ့။ သို႕ေၾကာင့္ (ဂူအမိုး ဘယ္လိုေနသည္ ေမး…….မသိ)။
ဂူ၏အတြင္းနံရံမ်ားကေကာ
ဘယ္လိုလဲ ေမး…. မသိ။
ဂူ၏အျပင္အေနအထားကေကာ
ဘယ့္နွယ္လဲေမး…………… မသိ………… မသိ။
အထက္က ဆုိခဲ့ျပီးမ်ားကို
လွည့္ၾကည့္၍ အျပီးတစ္ဖက္ဂူေပါက္မွ ေနထြက္လာေသာအခါတြင္ကား ဘြားခနဲဆို စက္ထုိးလမ္းမၾကီး
လွမ္းျမင္လိုက္ရပါသည္။
ထိုလမ္းမၾကီးအတုိင္း
လိုက္လာခဲ့ေသာအခါ ငါတို႕ေနရာ ပဋိပတ္ေတာစခန္းသို႕ ျပန္လည္ေရာက္ရွ ပါေတာ့သည္။ ထိုစဥ္-
ပဋိပတ္ေက်ာင္းေလးသည္
လွမ္းျမင္လိုက္ျပီ။
ငါတို႕လည္း
ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ႏိုးၾကားလာေခ်ျပီ။
မွတ္ခ်က္
- အိမ္မက္က စင္းေနေခ်ရာ ရွင္းေနစရာပင္ မလိုေတာ့ပါ။
တင္ျပသူ၏မွတ္ခ်က္။
။ အထက္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏
အိမ္မက္ျဖင့္ ဖြင့္ေျပာေသာစကားမ်ားစာအုပ္မွ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ေရးသားထားသည္ စာသားမပ်က္ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤစာစုအားဖတ္၍ အေလာင္းေတာ္ကႆဖ ဂူၾကီးတြင္းကို
၀င္ရသကဲ့သို႕အလားတဆင့္ၾကည္ညိဳနုိင္ၾကပါေစအလို႕ငွာ ျပန္လည္တင္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္ ပါသည္။
အထူးသျဖင့္ နိုင္ငံျခားတြင္ ေရာက္ရိွေနၾကေသာ တရားခ်စ္ခင္ၾကေသာ ဓမၼပရိသတ္မ်ားအတြက္ အရိယာၾကီးမ်ား၏
သာသနာေတာ္အတြက္ရပ္တည္ခဲ့ၾကပံု အစစ္အမွန္ကို ဆထက္တိုး ၾကည္ညိဳသဒၶါပြား၍ သာဓု-သာဓု-သာဓုဟု
ႏွလံုးသားထဲမွ ပဲ့တင္ထပ္ေခၚနုိင္ၾကပါေစသတည္း။
ေမတၱာျဖင့္၊
ဓမၼသာလာ
0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:
Post a Comment
သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး