ဠ
မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္
ငယ္စဥ္(၁၈)ႏွစ္သား ကိုရင္ဘ၀တြင္ ေဒၚစိန္စိန္ဆိုသူ မဟာစည္ရိပ္သာတြင္ တရားသြားထုိင္ျပီးေနာက္
မိမိသည္ေသာတပန္ျဖစ္ျပီး ပုထုဇဥ္လင္သားနွင့္ မိမိသည္ မထိုက္တန္ဆိုကာ မေပါင္းသင္းေတာ့ေခ်။
ထိုေနာက္ ခင္ပြန္းဦးဘေသာ္သည္ ေဒၚစိန္စိန္၏ စိတၱဇနာျဖင့္ ေသရသည္။ ဦးဘေသာ္ေသေသာ္ လမ္း(၅၀)တိုက္ကို
ခင္ပြန္းသည္ ဖက္မွေဆြမ်ဳိးမ်ားက အပိုင္စီးသြားၾက သည္။ ခင္ပြန္းသည္ေသဆံုးျခင္း၊ မေသဆံုးမွီအခ်ိန္ေလးတြင္
ေဒၚစိန္စိန္အားတသြားျခင္း၊ တိုက္အပိုင္စီးခံရျခင္း တို႕ေၾကာင့္ ေဒၚစိန္စိန္သည္ ေနာက္ဆံုးတရားရင္ဆိုင္ရျပီး
ေနာင္ေသာ္ စိတ္မမွန္ျဖစ္သြားသည္ဟုဆိုပါသည္။
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္
မိမိျမင္ကြင္းကလည္း ျမင္ေတြ႕ရျပန္သျဖင့္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး အေပၚတြင္ ႏွစ္ဆတိုးလ်က္က
ေ၀ဖန္တုိက္ခိုက္မွဳကား အၾကိမ္ၾကိမ္တည္း။ မဟာစည္က ေသာတပန္ျဖစ္ျပီ၊ ဘာျဖစ္ျပီ၊ ညာျဖစ္ျပီနဲ႕လူဆြယ္၊
လူဆြဲ၊ လူလုပြဲ က်င္းပေနတယ္။ မဟာစည္က သူမ်ားေတြအထင္ၾကီးေအာင္ ထြင္လံုးလံုး စည္းရံုးေနတယ္။
ငါတို႕၏သက္တမ္းတစ္ေလ်ွာက္
(ရဟန္း၀ါ-၅ ၀ါ)၊ အသက္(၂၅)နွစ္အထိ တရားအားထုတ္မည္ဆိုေသာ လူ-ရွင္-ရဟန္းတို႕နွင့္ ဆံုမိေလတိုင္း
ေ၀ဖန္ပုတ္ခတ္မိခဲ့ပါသည္။ ဒုတိယေျမာက္ ၀ဇီနွုတ္ျမြက္မ်ားစြာေသာ စြပ္စြဲ ခ်က္တည္း။ တကယ္လ်ွင္
မဟာစည္သို႕ကိုယ္ေတြ႕ၾကံဳဆံုလာေသာအခါတြင္ မူကား ထင္သလုိ မဟုတ္ျပီ။ ဦးစြာ ဥာဏ္စဥ္တရားနာယူရန္
ပလႅင္ခံစကားျမတ္ၾကားစဥ္ကပင္လ်ွင္ ကိုယ့္ဥာဏ္အဆင့္ ကိုယ္တုိင္ပင္ခ်င့္၍ အသင့္ဆံုးျဖတ္ရန္
သတိေပးေတာ္မူ၏။
ငါသည္ ေအာက္ပိုင္းမွ်
ကိုယ္ေတြ႕နွင့္ ကိုက္ညီေနလ်ွင္ ေအာက္ဥာဏ္မွ်ေလာက္ကိုသာ ေရာက္ရိွေသးဟူ၍ ဆံုးျဖတ္ပါေလ။
ငါသည္ အလယ္ပိုင္းမ်ွအထိ ကိုယ္ေတြ႕ျဖင့္ ကိုက္ညိွ၍ ရလ်ွင္ ငါကား အလယ္ပိုင္းမ်ွသာ ေရာက္ေခ်ေသးဟူ၍
ဆံုးျဖတ္ပါေလ။
ငါသည္ အထက္ပိုင္းအထိ
ဥာဏ္အျမင္မိေနျပီျဖစ္လ်ွင္ ေအာ္-ငါသည္ကား အထက္ပိုင္းေရာက္ ခရီးေလာက္ ေျမာက္ပါျပီတကား
ဟူ၍ ဆံုးျဖတ္ပါေလ။ ဤမ်ွသာ ညြွန္းဆိုပါ၏။
ဥာဏ္စဥ္တရားဆိုသည္မွာလည္း ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားတုန္းက ညီေတာ္
အာနႏၵာသည္ အျခားတို႕ကေမးေလ်ွာက္ခုိင္းသည့္အတိုင္း-
မည္သည့္ ဥပါသိကာမၾကီးကား
ေသလြန္သြားပါျပီ။ ၄င္းကား မည္သည့္အဆင့္ျဖင့္ မည့္သည့္ဘံုေရာက္ရိွေနပါ သလဲဘုရား ဟူ၍လည္းေကာငး္။
မည့္သည့္ရဟန္းကား
လူ႕ဘံု လူသားဘ၀စြန္႕ခြာသြားခဲ့ပါျပီ၊ ၄င္းရဟန္းလည္း မည္သည့္အဆင့္ထိျမင့္၍ မည့္သည့္ဘံုခိုလွဳံပါသလဲဘုရား
ဟူ၍လညး္ေကာင္း။
မည္သည့္ရဟန္းၾကီးကား
ကမၼဇရုပ္ခ်ဳပ္ျငိမ္း တစ္ဇာတ္သိမ္းးသြားရပါျပီ။ ၄င္းသည္လည္း မည့္သည့္အဆင့္ျဖင့္ တင့္၍
မည္သည့္ဘံုဖ်ားခံစားခြင့္ရေစပါသလဲဘုရား ဟူ၍ လည္းေကာင္း။
ဤသို႕လ်ွင္
ညီေတာ္အာနႏၵာက ေမးေလ်ွာက္ရာ-
ခ်စ္သား အာနႏၵာ
သူတစ္ပါးအေမးခိုင္းတုိင္း သင္ေမး၊ ေမးေပးေနရလ်ွင္လည္း သင့္မွာ အခ်ိန္ခရီး အခ်ည္းနွီးကုန္ခမ္းရာ၏။
သင္ေမးတုိင္း
ေမးတိုင္းလ်ွင္ ငါဘုရားေျဖၾကားေပးေနရလွ်င္လည္း ငါ့မွာလည္း အခ်ိန္ခရီး အခ်ည္းနွီးၾကီးသာ
ကုန္ခမ္းရာ၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ပင္လ်ွင္ ဤမမွားနို္င္ေသာ ဓမၼာဒါသသုတ္ကို နာယူေပေလာ့ ဆိုကာ
ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ေလသည္။
ဤ ဓမၼဒါသ
ဆိုသည္မွာ ေၾကးမုံမွန္ျပင္နွင့္တူေသာတရားကို ဆိုလို၏။
အၾကင္တစ္စံု
တစ္ေယာက္ေသာသူသည္ မိမိ၏မ်က္နွာတြင္ အပစ္အနာအဆာရိွ-မရိွကို သိလို၏။ ထိုသူသည္ မိမိ၏ အနီးရိွ
ေၾကးမံုမွန္ျပင္ကို ဆြဲယူၾကည့္ခဲ့ေသာ္ ထိုကိစၥ အတိအက်သိရ၏။
အၾကင္ကမၼဌာန္းတရားပြားမ်ားေနသူသည္လည္း
မိမိ၏ဥာဏ္အဆင့္ သိလိုလတ္ေသာ္ ဤသုတ္ေတာ္လာ တရားစကား နာၾကားရံုမ်ွျဖင့္ သိနုိင္ရာ၏။
ဤသို႕လ်င္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ ဥာဏ္စဥ္တရား၏ အထၳဳပၸတ္ကို ဦးစြာေဟာၾကားေတာ္မူပါ၏။ ျပီးမွသာ ထိုဓမၼဒါသသုတ္ေတာ္လာအတိုင္း ဖြင့္ျပေဟာေျပာခဲ့ပါ၏။ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ နွံ႕စပ္ကနု္စင္ သိျမင္ေတာ္မူပါေသာ သူေတာ္ေကာင္းၾကီးမ်ား၏ အမူအက်င့္နွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္မ်ားကား ပညာရိွတို႕ ၾကားမ၀င္သာေအာင္ပင္ ေစ့စပ္လွပါသည္။ ထိုအၾကားမွ ေ၀ဖန္စကားေျပာၾကားေနျခင္းမ်ားသည္ ကား တရားလမ္းမေၾကာင္းနွင့္ မသက္ဆိုင္ရာျပီ။
= ကိုယ္မၾကိဳက္တုိင္း မေကာင္းမေျပာေလနွင့္
= ကိုယ္ ဥာဏ္မမွီတိုင္းလည္း မမွန္ဟူ၍ မေ၀ဖန္ေလလင့္
ၾကိဳက္-မၾကိုက္ကား ရာဂ၊ ေဒါသတရားနွစ္ပါးတို႕၏ က်က္စားျခင္းသာျဖစ္ျပီး ေကာင္း-မေကာင္းသည္ကား သဘာ၀တရားတုိ႕၏ က်က္စားရာ နယ္ေျမသာျဖစ္ေခ်သျဖင့္ ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္းသာတည္း။
ဥာဏ္မမွီျခင္းသည္ကာ အ၀ိဇၨာတစ္လံုး၏ က်က္စားရာသာျဖစ္၏။ မွန္-မမွန္တို႕ကား သဘာ၀ခံုရံုးတင္၍ စစ္ေဆးမွ သာ သိနုိင္ေသာအရာျဖစ္သည္။ ျပဒါးတလမ္း သံတစ္လမ္းသာတည္း။
ဤ အေတြးဥာဏ္မ်ားသည္
ဟုိယခင္က ငါစြပ္စြဲမိေသာ မဟာစည္နွင့္ ယေန႕ ငါကိုယ္ေတြ႕ မဟာစည္တို႕ကို စပ္ယွဥ္သံုးသပ္ရာမွ
ေပၚထြက္လာေသာ ၾကံသိမွဳပင္ျဖစ္ေခ်၏။ သို႕မဟုတ္ အနီးၾကည့္နွင့္ အေ၀းၾကည့္တို႕၏ အျမင္ကြဲျပားမွဳမွ
ေပၚထြက္လာေသာ အေျဖမွန္ပင္ျဖစ္ပါေခ်၏။
ဆက္ရန္……
0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:
Post a Comment
သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး