မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္
ျပည္လံုးခ်မ္းသာေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားအား ပထမဦးဆံုးသာသနာျပဳ ဘုရားျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္
ဘုရားတည္ျပီးေသာ (ဤဘုရား၌ဤသို႕ေသာ ျပန္လည္ျပဳျပင္ရျခင္းသည္ ဤတစ္ၾကိမ္သည္ ေနာက္ဆံုးအၾကိမ္သာျဖစ္ရပါလိုေသာဟူ၏။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္-
ယခင့္ ယခင္အစြဲမ်ားေၾကာင့္
ယခုကိုယ့္လက္ငုတ္ကိုယ္ေဖာ္ထုတ္ရျခင္းပင္ျဖစ္ေခ်၏။
ယခုတခါ အစြဲတဖန္ ျပန္လည္၍
နာဦးမည္ဆိုလ်ွင္ကား သံသရာတစ္ေလ်ာက္လံုး ဆံုးအံ့မထင္မိ၍။
တဖန္ဘုရားတည္လ်ွင္
သိဒၶိ မဟိဒၶိရေစသည္ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳၾက၏။ ငါကားမယံုၾကည္ေလ။ အကယ္တိတိ ဘုရားတည္တုိင္းသာ ၶိရမည္ဆိုလ်င္ ဘုရားကိုကိုယ္တိုင္တည္ေနၾကေသာ
ပန္းရံမ်ားကား ထိုသိဒၶိ မဟိဒၶိမ်ား ထားစရာေနရာပင္ရိွအံ့မထင္ျပီ။
စင္စစ္ဘုရားတည္ရျခင္းသည္
ရာဇ၀င္ဘုရားမွန္သေရြ႕ မိမိ၏ေရွးဘ၀က ပါ၀င္ခဲ့ဖူးေသာေၾကာင့္လညး္ေကာင္း၊ သစၥာဆုိခဲ့ဖူးေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း
အစြဲၾကီးလြန္းလွသျဖင့္ အစြဲေပၚရာ အထဲပါျဖစ္ခဲ့ရေသာေၾကာင့္
လည္းေကာင္း တစ္ေက်ာ့ျပန္၍ ရာဇ၀င္ေၾကြးေခ်ရျခင္းမ်ဳိးသာျဖစ္ေခ်၏။ မိမိ၏ သမထအာဏာတည္ရိွတုန္း ေဆြမ်ဳိးတုိ႕ကို စည္းရံုးျခင္းသာ ျဖစ္ေခ်၏။
-အုတ္ဘုရားသည္ အရုပ္ဘုရားသာျဖစ္သျဖင့္
အဟုတ္ဘုရားသို႕ ကိစၥမဆံုးေစတတ္။
- အျပင္ဘုရားသည္ အေျပာဘုရားသာျဖစ္သျဖင့္
မေနာၾကားရိွ သေဘာဘုရားသို႕အရာမတြင္တတ္။
အေရးၾကီးသည္မွာ
မိမိ၏မေနာဓါတ္အတြင္း၀ယ္ နာမ္ဘုရားကိန္းဘို႕သာ မိမိအတြက္ အေရးပါဆံုး ျဖစ္ေခ်၏။ ဘုရားရွင္၏
သစၥာေလးတန္ကို အမွန္ထိုးထြင္းသိနုိင္စြမ္းရိွေသာ ဥာဏ္ေတာ္နွင့္ မိမိ၏အသိစိတ္ဓါတ္နွင့္
တထပ္တည္းတသားတည္းက်ရန္သာ အဓိကရိွေခ်၏။
ထိုျပင္ပဘုရား၊
ရုပ္ျပဘုရားတို႕ကား အထက္ကဆိုခဲ့ျပီးေသာအခ်က္(၃)ခ်က္ေၾကာင့္အမ်ားအတြက္ အမ်ားဘက္လွည့္တည္ရေသာ
ကိစၥသာျဖစ္၏။ မိမိ ကိစၥျပီးစီးရန္ႏွင့္ကားလံုး၀မသက္ဆိုင္ျပီ။ သိဒၶိ မဟိဒၶိ အုတ္ပံုၾကား၌မရိွ
မိမိ မေနာၾကားမွာသာရိွ၏။
တစ္ဖန္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္သီလသိကၡာ
ၾကီးမားၾကပါကုန္ေသာ ရဟန္းသူေတာ္ေကာင္း၊ လူသူေတာ္ေကာင္း ၾကီးမ်ား၏ဘုရားတည္နည္းမွာ-
(က) အခ်ဳိ႕ကား
မိမိ၏သီလသိကၡာစြမ္းအကဲစမ္းလိုသျဖင့္ ဘုရားတည္ျခင္းကိစၥကိုျပဳက်င့္ၾက၏။
(ခ) တခ်ဳိ႕ကမိမိ၏သီလအရိပ္
အာလံုးခုိ၀င္အိပ္သာေစရန္ ဘုရားတည္ျခင္းကိစၥကိုျပဳက်င့္ၾက၏။
(ဂ) အခ်ဳိ႕ကား
အတြင္းေနဘို႕က အားကိုးတၾကီးေတာင္းခံလာသျဖင့္ ဘုရားတည္ျခင္းကိစၥ ျပဳက်င့္ ၾက၏။
ေတာင္ပုလုဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏
ၾကီးမားေသာ ျမမဥၨဴေစတီေတာ္ၾကီး (မိတၳီလာနယ္ ၄င္း၏ေမြးရပ္ေျမ ဇာတိ၊ တဲစုရြာမွာရိွသည္)
တည္ထားေစျခင္းကား ၄င္းသီလစြမ္းပကားေတာ္မ်ားကို စမ္းသပ္ေတာ္မူျခင္းမ်ွ သာတည္း။ နတ္လူတို႕၏အပံ့အကူကို
လကၡံေတာ္မူျခင္းမ်ွသာတည္း။
မေနာပိုင္မွ သေဘာပိုင္မည္။ ဓါတ္ပိုင္မွလည္း
နတ္နုိင္မည္။ ဆိုေသာ
သမထအရာနဲ႕သံုးေသာစကားတြင္ က်ယ္စုမ်ားျဖစ္ေခ်ေတာ့သည္။
ဆိုလိုသည္မွာ-
သမာဓိေခၚ မိမိစိတ္
မိမိပိုင္မွသာ သေဘာေခၚ သဘာ၀ဓမၼဓါတ္မ်ားကို နိုင္နင္း၏။ ထို သဘာ၀ဓမၼဓါတ္မ်ားကို
နုိင္နင္းမွသာ နတ္တို႕၏ ပူေဇာ္ခြင့္ကို ခံယူရေခ်၏။ သီလစင္ၾကယ္ျခင္းသည္ စိတ္စင္ၾကယ္ျခင္းနွင့္ဆက္စပ္ေန၏။
စိတ္စင္ၾကယ္ျခင္းကား သမာဓိတရားနွင့္ဆက္စပ္ေန၏။ ခဏိက သမာဓိမွ ဥပစာရသမာဓိသို႕လည္းေကာင္း၊
ဥပစာရသမာဓိမွ အပၸနာသမာဓိ (မလွုပ္မယွက္ေသာ စိတ္)သို႕တဆင့္မွ တဆင့္ မကူးတက္နုိင္ေလသူ၏
သမာဓိသည္ စိတ္စင္ၾကယ္မွဳကို တာ၀န္မခံနိုင္။
ထိုိအပၸနာသို႕နားသက္ေလသူ၏
သီလသည္သာ စိတ္စင္ၾကယ္ေသာအတုိင္း စင္ၾကယ္မွဳကိုျဖစ္ေစရကား နတ္တို႕ထက္ ျမတ္ေသာနတ္အရာသို႕တည္ေစသတည္း။
ထိုနတ္အရာသို႕တည္ေလျပီးေသာ သီလပို္ငရွင္သည္သာ လူလုိမွ နတ္လို၊ နတ္လိုမွ ျဂိဳလ္မ၊ ျဂိဳလ္မမွ
လိုသမ်ွတ၊ တသလို ေအာင္နုိင္ေသာ သိဒၶိရွင္ မဟိဒၶိရွင္ အစစ္တည္း။
ေတာင္ပုလုဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကား
ထုိဂုဏ္သတၱိမ်ားကို ပိုင္ဆုိင္ျပီး ျဖစ္ရကာား ထုိသီလအား အသံုးခ်ေသာအားျဖင့္ ဘုရားတည္ျခင္းျဖစ္၏။
ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ဇာတိေျမ
အင္ၾကင္းပင္၀ယ္ ၾကီးမားေသာ တိေလာကသဗၺညဳတေစတီေတာ္ၾကီး တည္ဖတ္ျခင္းကာ အမ်ားခုိလွဳံရန္မ်ွသာတည္း။
တဖန္ေက်ာက္ဆင္ေတာင္တန္း၌ တည္ထားေတာ္မူေသာ ေစတီအမ်ားအျပားတို႕မွာမူကား ထုိေတာင္ေၾကာရိွ
အတြင္းေနသိုက္သူ-သိုက္သားမ်ား ေတာင္းပန္စကား မ်ွေၾကာင့္တည္း။
ဤသို႕ေရးျပျခင္းမွာ
ဘုရားတည္ျခင္းကိစၥ ငါတို႕ဥာဏ္မွီသေလာက္ျဖင့္ အမ်ားကိုသုတရရန္သာရည္။ ငါတို႕တည္ရျခင္းကား
ေၾကြးေခ်သက္သက္မ်ွသာတည္း။
………
ဘုရားတည္းျခင္းကိစၥမ်ား
က်ဳိးေၾကာင္းဆက္စပ္မွဳမ်ားကို သိနုိင္စြမ္းေသာ ဆရာေတာ္ဘုရား ၾကီး၏ ပြင့္လင္းစြာေရးသားမွုမ်ားကို
ဗဟုသုတအျဖစ္ သိရိွနားလည္းနုိ္င္ၾကရန္အလို႕ငွာမဟာေဗာဓိျမိဳင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ဘ၀ကႏၱာရ
သေကၤတ ကထာမွ ေကာက္နွုတ္ေဖာ္ျပေပးထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ က်မကိုယ္တုိင္လည္း အုတ္ပံုဘုရားကိုသိပ္သေဘာမက်ပါ။
သီလသည္အေရးၾကီးသည္ဟု ခံယူထားပါ သည္။ နွလံုးသားတည္းတြင္တည္းေသာ မေနာဘုရားကိုသာတန္ဘိုးထားပါသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဘုရားတည္ေသာ ေက်ာင္းေဆာက္ေသာေငြမ်ား မသန္႕ေသာကိစၥမ်ား ကိုယ္တုိင္ၾကားသိေနရသည့္အတြက္
ပိုမိုေသာ စိတ္ပ်က္ေစမွဳမ်ဳိးခံစားခဲ့ရဘူးပါသည္။
အခါတပါး၌
အရာရိွတစ္ဦးသည္ ရိပ္သာတြင္သြားျပီးတရားထုိင္၏။ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္၏ တူသည္ ထုိအရာရိွၾကီးအား
အထင္ၾကီးသျဖင့္ တစ္ပါးေနတိုက္ေက်ာင္းေဆာက္ရန္ အလွဴခံေတာ့သည္။ ျငင္း၍ မျဖစ္ရကား (အရာရိွၾကီး
လစာမွထိုေခတ္ကဘာမ်ွမရပါေခ်)၊ ထိုအခါခြဲတမ္းခ်၍ လွဴဒါန္းရပါေတာ့သည္။ ခြဲတမ္းအလွဴေတာ့ျဖစ္သြားပါသည္။
ေက်ာင္းကား မူလမွန္းထားေသာ ေငြနွင့္မေလာက္ေသာေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္တစ္ၾကိမ္ခြဲတမ္းခ်ရပါေတာ့သည္။
0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:
Post a Comment
သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး