Thursday, June 28, 2012

မဟာျမိဳင္ခရီးသည္-၃ (အဆံုးပိုင္း)



မဟာျမိဳင္မွ ျပန္ေခ်ျပီ။ စိတ္ထဲတြင္ ဆရာေတာ္ၾကီးကိုဖူးေတြ႕ရတာ အားမရ ဆြမ္းနွစ္နပ္သာေလာင္းရတာ အားမရ သို့ေသာ္ ၾကည္ညိဳစိတ္ ဆရာေတာ္ာဘုရားၾကီးေမတၱာကို အနီးကပ္ခံယူရေသာစိတ္တို့ေၾကာင့္ တပိုင္းအားျဖင့္ ေအးျငိမ္းခ်မ္းသာ ပီတိဖ်ာမိခဲ့ပါသည္။ မဟာျမိဳင္ေခါင္းနန္းပလႅင္ ဓေမၼသစခမ္းမွ ထြက္ျပီး မၾကာမတင္ ဧရာမကားၾကီး ပိတ္ေနေတာ့သည္။ (ဒီကားၾကီး ဒို႕ေရွ႕က ဘာလို့ပိတ္တာတံုး ဖယ္စမ္း၊ ဟိုအေရွ႕ကားက သူတို့က ေရွ႕ကသြားရမွာမဟုတ္ဖူး ဒို႕ကားေနာက္က လိုက္ရမွာ) ဟု ကိုယ္ကိုကိုယ္ေတာင္ မသိလိုက္ဖဲ တစံုတဦး၀င္ေျပာသကဲ့သို့ရိွ၏။ ကားၾကီးလည္း ဖယ္သြားေလေတာ့သည္။ က်မအိပ္ေပ်ာ္ေနခိုက္ တြင္လည္း က်မတို့ကားသည္ ေခါင္းေဆာင္ကားကို ဘယ္အခ်ိန္က ေက်ာ္သြားမွန္းမသိေတာ့ျပီ။ အျမဲတမ္း က်မတို့က သူတို့ကားေနာက္ကလိုက္ရသည္ခ်ည္း။

ေစာင့္ေခၚစနစ္ျဖင့္ မလွမ္းမကမး္ကလိုက္လာလိုက္ ေပ်ာက္သြားလိုက္နွင့္ပင္။ မဟာျမိဳင္မွထြက္လ်င္ အေလာင္းေတာ္ ကဖတြင္ ညအိပ္မည့္အစီအစဥ္ကို က်မမသိ။ လိုက္သာလိုက္လာသည္။ လိုက္ျခင္သည္။ ေရာက္လ်င္ျပီးေရာ ဆရာေတာ္ၾကီးပ်ဥ္းမနားအဖြဲ့အတြက္ သတ္မွတ္ရက္တြင္ လိုက္လုိသည္။ ၆ ရက္ၾကာမည္ ကိုမသိသျဖင့္ ရံုးကို (၄)ရက္စာသာခြင့္တင္ခဲ့ရသည္။ သို့နွင့္ အေလာင္းေတာ္ကဖ သို့ျဖတ္လမ္းမွေမာင္းေပး ေလသည္။ သံဃာတပါးဦးေဆာင္ျပီး ကုသိုလ္ရွင္မ်ား၏ဆံပင္မ်ားျဖတ္လွဴဒါန္းထားေသာ ေငြမ်ားျဖင့္ ေဆာက္ထားေသာ ေခ်ာင္းကူးတံတားေလးအား ေတြ႕ရ၏။ (ေအာက္ပံု)

ညတြင္ ေမွာင္ေမွာင္မဲမဲ အေလာင္းေတာ္ကဖ မတက္မွီ ကပိုင္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတေက်ာင္းတြင္ ညအိပ္ခဲ့ရသည္။ ေက်ာင္းေပၚတြင္ ဘုရားဖူးေပါင္းမ်ားစြာတုိ့သည္ အိပ္ေနၾကသည္။ မနက္ (၃ နာရီခြဲ)တြင္ အားလံုးထျပီး မ်က္နွာသစ္ကာ က်မတို့စီးလာေသာ (ကံရာမင္း)ကားေပၚသို့အကုန္တက္ ေရာက္ျပီး အဆင္သင့္ထိုင္ ေနၾကေတာ့သည္။ ကားဆရာကလည္း အဆင္သင့္။ ထြက္ခြင့္ရသည္နွင့္ က်မတို့ကားဆရာေလးသည္ စတင္ ခရီးထြက္ပါေတာ့သည္။

အေလာင္းေတာ္ကဖကား နာမည္ၾကီးေသာ ေနရာျဖစ္ပါသည္။ ၾကားကားၾကားဖူး ေနေသာ္လည္း ဆင္စီးရသည္။ ေတာၾကီးထဲမွာ ေခ်ာက္ၾကီးထဲမွာ စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုၾကသည္။ သို့ေသာ္ တၾကိမ္မွ မေရာက္ဖူး။ ယခုလည္း ေရာက္မည္ဟု မေမ်ွာ္လင့္ထား။ ထိုခရီးစဥ္ပါသည္-ဆိုေသာ္ ေအာ္-ေရာက္ဖုိ့ ၾကံဳလာတာပါလားဟု။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ေထရုပ`ၸတိအက်ဥ္းတြင္လည္း ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ဖူးျခင္ပါသျဖင့္ အဓိဌာန္ရာ အာရံုထဲတြင္ အတြင္းထိျပသေပးသျဖင့္ အမွန္တကယ္ဖူးေတြ႕ရသည္ဟုပါရိွပါသည္။ စိတ္စြမ္းအားျမွင့္ေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးတို့ကား စိတ္ျဖင့္ ထိုးေဖါက္ျမင္နိုင္စြမ္းရိွပါသည္တကား။ ေက်ာက္တံခါးၾကီးအား စိတ္စြမ္းအားျဖင့္ ထိုးေဖာက္ျမင္နိုင္ေသာစြမ္းအားအားရရိွဖို႕ရင္ ဘ၀အဆက္ဆက္ပါရမီျဖည့္က်က္ရျခင္း၊ ယခုဘ၀တြင္လည္းက်င့္ၾကံအားထုတ္ရျခင္းတို့ေပါင္းစပ္မွသာရနုိင္သည္။ သာမာန္လူမ်ားရနုိင္ရန္ကား မလြယ္ကူ။ သိပ`ၸံပညာရွင္တို့ အျမင္ျဖင့္ ဒါေတြ မျဖစ္နုိင္ဟုဆိုနိုင္ပါသည္လား။

တခ်ဳိ့သည္ မိမိတြင္ ျမင္နုိင္စြမ္း သိနုိင္စြမ္းမရိွတိုင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာဆိုၾကကုန္သည္။ အစစ္အမွန္မ်ားကိုကား မတိုးသာျပီ။ မိမိကိုယ္တုိင္ မၾကံဳေသာလည္း ခုိင္မာေသာ သူတို့ေျပာေသာစကားမ်ားကိုကား သံသယျဖစ္ဖြယ္ မရိွေခ်။ က်မတို့ ကြမ္ဟိန္းက လိုက္လာေသာ ဦးေပါနွင့္ လက္လုပ္ေတာင္တြင္ဆံုဘူးပါသည္။ ဦးေပါသည္ က်မ၏ဆရာအား ဆရာေတာ္ ဘုရားသည္ မိမိတုိ့အိမ္ အခန္းထဲတြင္ ယာယီသီတင္းသံုးေနခိုက္ ရိွလ်က္နွင့္ သူတို့မိသားစု မ်က္လံုးထဲတြင္ မျမင္ရဘဲ ေပ်ာက္ေနသည့္အေၾကာင္းေျပာျပဘူးပါသည္။ အခင္းမ်ားသြားေနသလားဟု အိမ္ပတ္၀န္းက်င္အနွံလိုက္ရွာၾက သည္။ မေတြ႕။ မိသားစုအားလံုးရွာၾက သည္မေတြ႕။ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး သီတင္းသံုးေနေသာ အခန္းထဲသို့ ေခ်ာင္းၾကည့္ ၾကသည္မေတြ႕။ အေတာ္ၾကာေသာ္ ဆြမ္းဘုန္းေပးရန္ ဆရာေတာ္ အခန္းထဲမွ အျပင္ၾကြလာသည္။ ဦးေပါတို့ မိသားစုအား ခင္ဗ်ားတို့ဘာရွာေနၾကတာတုန္း ဟုေမးသည္။ ဆရာေတာ့္ကိုရွာေနတာပါဘုရားဟုျပန္ေလ်ာက္ေသာ္ က်ဳပ္ျဖင့္ ဒီအခန္းထဲက တခါမွအျပင္မထြက္ပါဘူးဗ်ာဟုျပန္ေျဖသည္ဟုေျပာျပပါသည္။ ဦးေပါမွ ကိုယ္မ်ားေဖ်ာက္ထား သလား။ မရိွတာေတာ့အမွန္ဟုေျပာပါေတာ့သည္။

က်မတို့ အေလာင္းေတာ္ကသဖသို့ ဆင္ျဖင့္တက္ရန္ ဆင္စီးခြင့္ရရန္အေတာ္အခ်ိန္ေစာင့္လိုက္ရသည္။ အခ်ိန္ပုတ္တာကို မၾကိဳက္ေသာက်မသည္ ဆင္စီးဘို့ရာ ေစာင့္ရသည္ကို အေတာ္ပင္စိတ္ပ်က္မိသည္။ ခရီးက လမ္းေလ်ာက္သြားလို့ရသည္ဟုေျပာေသာ္လည္း အတိုိင္းအတာက ကိုယ္တိုင္မျမင္သျဖင့္ မသိေသးပါ။ သို့ေၾကာင့္ မဆံုးျဖတ္ရဲ။ ဒီလိုနွင့္ဆင္ျဖင့္ပင္ အေလာင္းေတာ္ကဖဘုရားသို့ေရာက္ခဲ့ျပီး ေဂါပကတည္းေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေနရာခ်ကာ ေရခ်ဳိးထမင္းစားျပီး အခ်ိန္အပုတ္မခံဘဲ ေအာက္ဖက္ ဂူေပါက္၀သို့ သြားဖူးေတာ့သည္။ ဂူေပါက္ေရွ့တြင္ အလင္းတုိင္ထြန္း အေမႊးတိုင္ထြန္း တရားထိုင္၊ ေညာင္းလာေသာ္ အေပၚျပန္တက္လုိက္ ဂူတြင္းျပန္ဆင္းနွင့္ မယ္သီလရင္ ဆရာေလးနွင့္ အၾကိမ္ၾကိမ္၀တ္ျပဳသည္။ အာရံုရရန္လည္းမနည္းလုပ္ရသည္။ လူေတြကတိုး ေရေတြက စက္စက္နွင့္ မိုးကလည္း တဖြဲဖြဲ။မိုးေလးက်လာတာနဲ့ ေခ်ာ္လဲေနတဲ့ ဆင္ၾကီးကိုသနားစဖြယ္ အေပၚပံုမွာေတြ႕ရမွာပါရွင္။ ေနာက္ဖိုး၀င္းေတာင္မွ ဘ၀ၾကီးကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရ႔ႊင္ျဖတ္သန္းျပီး သန္းတုတ္ေနၾက တဲ့ေမ်ာက္ေလး (၃)ေကာင္ကို သနားစဖြယ္ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။

ညေန(၄)နာ၇ီခန့္တြင္ က်မတို့နွင့္ အတူသြားေသာ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး၏ကားေရာက္လာပါေခ်ျပီ။ တေမ်ွာ္ေမ်ွာ္နွင့္ စိတ္တပိုင္းကလည္းပူသည္။ လက္လုပ္ေတာင္မွ ဦးဇင္း ဦးေခမာကလည္း အတူသြားအတူလာဟုမွာ လိုက္သည္။ သို့ေသာ္… မနက္(၆)နာရီထဲက ကားေပၚတြင္တက္ထိုင္ေနၾကသည္။ ကားဆရာကား မနက္(၈)နာရီအထိမေပၚလာ။ ေနာက္ေတာ့ သူတို့ ကားဆရာကို လိုက္ရွာရသည္ဟုေျပာသည္။ ရွာလည္းေတြ႕ေရာ မနက္ပိုင္း ေတာင္ေပၚတက္ခြင့္ (ဂိတ္)ပိတ္သြားသည္ဟု ေျပာပါသည္။ သူတို့ကားဆရာေပ်ာက္ေနသည္။ေန့ခင္းပိုင္း ဂိတ္ျပန္ဖြင့္မွ တက္လာရေၾကာင္းေျပာျပပါသည္။ က်မေမ်ွာ္မွန္းထားသည့္အတုိင္း သက္ဆိုင္ရာမ်ားကား ဆရာေတာ္ၾကီးအား ဖူးူရန္သြားပါလ်က္နဲ့ ဆြမ္းသက္သက္သာ ေလာင္းခြင့္ေလးရေအာင္ တမင္ေတာၾကီးသက္သက္ထဲ တကူးတကန့္လာေရာက္ရေသာ က်မအားတားျမစ္ေသာသူ့ကို ပညာေပးလိုက္ပါေလပါျပီေကာ။

မျမင္ရေသာ အေစာင့္အေရွာက္ေပါင္းမ်ားစြာသည္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားအား အနားတြင္ ၀ိုင္းရံစြာ ေစာင့္ေရွာက္ ေလ့ရိွသည္ဟု ေရႊေပၚကြ်န္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏တပည့္အရင္း ဆရာမတဦးမွ ေျပာျပဘူးသည္။ ဆရာေတာ္ ၾကီးမ်ားက ေမတၱာသမားမ်ား သူတပါးထိခိုက္ေအာင္ ဘာမ်ွမလုပ္။ သို့ေသာ္ အနားမွာရိွေသာ အေစာင့္အေရွာက္မ်ားက မေနဟုေျပာျပခဲ့ဘူးပါသည္။

ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ ပဌာန္းဆက္ ကံဆက္ ပစၥည္းဆက္မ်ားနွင့္ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ျပီး ပါရမီတို့၏ သရုပ္တြင္ ေရးသားခဲ့ဘူးပါသည္။ အျပန္ခရီးသည္ကား ေအးခ်မ္းပါဘိ။ ဖုိုး၀င္းေတာင္၊ ေရႊဘေတာင္တုိ့ကို ၀င္ေရာက္ဘုရားဖူးျပီး ျပန္လာပါသည္။ က်မသည္ ဘုရားဖူးေနစဥ္ ျဖဴးဆရာေတာ္ ဦးနာရပတိေဟာေသာ တရားတပုဒ္ထဲမွ အိမ္ကဘုရားကိုေတာ့ တန္ဘိုးမထားဖူး။ ဘုရားဖူးထြက္လိုက္ၾကတာ ဘုရားကို ပုဆိန္ေပါက္ ရွစ္ခိုးတဲ့ ဘုရားလည္ေတြ ဆုိသည့္စကားကို ပင္တည္း။ မွတ္သားထိုက္ပါေပစြ။

ေနာက္ေန့မနက္အေစာတြင္ ပ်ဥ္းမနားလက္လုပ္ေတာင္ေက်ာင္းသို့မနက္(၅)နာရီတြင္ ျပန္လည္ေရာက္ရိွ ပါသည္။ က်မကား မဟာျမိဳင္ေတာၾကီးထဲမွ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးနွင့္တကြ မကြ်တ္မလြတ္ၾကကုန္ေသာ ပန္ထြာမယ္ေတာ္ၾကီးအား ေမတၱာပို့သလ်က္၊ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအား ရည္မွန္းကန္ေတာ့လ်က္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ အဆံုးအမကိုလိုက္နာေသာအားျဖင့္ တတ္နုိင္သမ်ွ စရဏအားထုတ္လ်က္။

ျ႔ပဳျပဳသမွ် အမ်ွ အမ်ွ အမ်ွဟု……….

ဆရာေတာ္ဘုရားက ငယ္ရြယ္စဥ္က သမထလိုင္းဘက္မွ ပုတီးျဖင့္တက္ခဲ့ေၾကာင္းအမွန္အမွန္အတိုင္း ေျပာခဲ့ဘူးသလို စာအုပ္ထဲတြင္လည္း အတိအလင္းထည့္ေရးခဲ့ပါသည္။ ယခုေခတ္တြင္ သမထနွင့္ ၀ိပနာ တိုက္ပြဲသည္ ေတာ္ေတာ္ၾကီးၾကီးမားမားျဖစ္ေပၚေနၾကသည္။ မည္သည့္လမ္းကတက္တက္ ေအးခ်မ္းမွဳ ျငိမ္းခ်မ္းမွဳကေတာ့ ရသည္အမွန္။ သို့ေသာ္ ၀ိပနာကား တရားအရသာဟူေသာ စကားအတိုင္း နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရလို၏ တရား၏အရသာကို ကိုယ္တုိင္သိျမင္ခံစား၇ေၾကာင္း ဆရာေတာ္ဘုရားမွမိန့္ပါသည္၏။

0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts