ပို႕စ္တင္သူ၏
ပဏာမစကား
ယခုစာစုသည္
မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ နံနက္ခင္းမွာ ရွင္းစရာ က်မ္းစာအုပ္ငယ္မွ အကာလ ည ဘ၀ေရစုန္ဆိုသည့္
စာစုအားျပန္လည္ေရးသားေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏စာစုမ်ား သည္အေရးသား
ဥပမာမ်ား စာလံုးအသံုးအႏွဳန္းမ်ားမွာထူးျခားလွေပသည္။ သဘာ၀တရားကို ဓမၼသေဘာျဖင့္ ေရာေနွာကာ
မီးေမာင္းထိုးျပသလို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ထူးထူးျခားျခားစာလံုးမ်ား၊ စာစုမ်ားျဖင့္ ဥာဏ္ေတာ္
ကြန္႕ျမဴးကာေရးသားထားေပသည္။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပင္ ယေန႕အဆိုပါစာအုပ္အား လက္လုပ္ေတာင္
ေက်ာင္းမွရရိွေသာအခါ စာအုပ္နွင့္အတူ ဆရာေတာ္ဘုရား၏သားတပည့္ အရွင္ ဗုဒၶာရသ ကၠဳႏၵာစရိယ
(ေမွာ္ဘီ ေဗာဓိရိပ္ျငိမ္ဆရာေတာ္)၏ ၄၉ ေန႕ေျမာက္ေမြးေန႕ဓမၼဒါနပံုေတာ္နွင့္ ကဗ်ာေလးအား
ရရိွလာေပရာ၊ ကဗ်ာအား ဖတ္လိုက္ေသာအခါ သူေတာ္ေကာင္းတို႕သည္ တေန႕၏အခ်ိန္တန္ဘိုးကို ဓမၼသေဘာျဖင့္
နွဳိင္းယွဥ္ ဆင္ျခင္ထားၾကသည္ကို ခံစားသိရိွလိုက္ရပါေတာ့သည္။ က်မတို႕သည္ တေန႕တေန႕ အလုပ္၊
ဟိုအေရး ဒီအေရး၊ တီဗြီေရွ႕၊ မၾကည့္ရမေနနုိင္ေသာ ကိုရီးယားကားနွင့္ ကုသိုလ္ေရးလည္းလုပ္လိုက္
လံုးခ်ာလည္ေသာ အရွုပ္ထုပ္မ်ားျဖင့္လည္း ခ်ီေနွာင္လ်က္ အခ်ိန္ကုန္သည္ကို ကုန္မွန္းမသိ
ျဖဳန္းတီးမိသူမ်ားအတြက္ သတိေပးေနသကဲ့သို႕ရိွေနေပသည္။ ယေန႔မနက္တြင္ ထမနဲအား ဘုရားတရားသံဃာအားဆြမ္းကပ္လိုသည့္
အျပင္ ေက်းဇူးရွင္ဆရာေတာ္ဘုရားျဖစ္သူ ေရႊေစတီဆရာေတာ္ထံလည္း ကပ္လွဴလိုသျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ညနက္
သည့္တိုင္ ထုိးမိပါသည္။ ထမနဲထိုးေနရင္း သတိနွင့္ အသိကကပ္လိုက္ခြာလိုက္ သတိကနဲနဲ မသိတာကမ်ားမ်ားမို႕
ဘ၀တန္ဘိုးကေတာ့ အေျပာလြယ္သေလာက္ ခက္ပါေသးရဲ႕လို႕ေတြးမိခဲ့ပါသည္။ မနက္ ဘုရားရွင္နွင့္
မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆ၇ာေတာ္ၾကီး ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူရာ(၉)နာရီမတိုင္မွီ ကပ္လွဴ၀တ္ျပဳရာ ဦးခ်ကန္ေတာ့ေနခိုက္
အမွတ္မထင္ (ခႏၱာကျပေနတာ နင္မွေသခ်ာမၾကည့္ဘဲ)ဟုေသာ စကားစုသည္ နားအာရံုတြင္ အထင္သားေပၚလာပါေတာ့သည္။
မိမိသည္ကား ျဖစ္ျခင္တာသာရိွသည္ ေပါ့ေလ်ာ့ေတာ့ ဆံုးမတာဘဲဟုလည္းသိလိုက္မိပါသည္။ ဆရာေတ္ာဘုရားမ်ား၏
ဂုဏ္ေက်းဇူးကား ၾကီးမားေလစြ။
အကာလ ည ဘ၀ေရစုန္
လူ႕ဘ၀၏ ျပဳစုခြင့္ရ
အခ်ိန္ပိုင္းမ်းကိုေလ့လာလ်င္-
(က)အေသတပိုင္း
(ခ) မေသမရွင္တပိုင္း
ထုိသို႕နွစ္ပိုင္းေတြ႕ၾကရပါမည္။ထုိစဥ္-
အကာလ အခ်ိန္မဲ့အမည္ရ
ည အခါမ်ားသည္ကား၊
-
ေန႕အခါမွာကဲ့သို႕
ရရန္ရိွသည္မ်ားကို မေဖာ္ထုတ္သာျခင္း
-
ေမာဟေၾကာထဲအိပ္လ်က္က
ေမ်ာပါသြားေတာ့ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ေသကာလ ဆိုရပါမည္။
-
လူမေသေသာ္
ဘ၀ေသေနေသာေၾကာင့္တည္း။
တဖန္
ကာလ
အခိ်န္ရိွခုိက္ အမည္ရ ေန႕အခါမ်ားတြင္လည္း လူသားတို႕၏(သတၱ၀ါတိုင္း) ယခင္ဘ၀ေသခါနီး ဆဲဆဲ၀ယ္-
ယခု
ရလာသည့္ဘ၀အေပၚ အၾကိဳက္က်ေဇာ ခုနွစ္ၾကိမ္ေစာ၏။ ထို႕ေနာက္ လက္ရိွဘ၀ လက္လႊတ္လိုက္ျပီး
ထိုအၾကိဳက္ျပí အၾကိဳက္က်က
လကၡံ သိမ္းပိုက္လိုက္ေသာ ယခုဘ၀ထဲ ကူး၀င္ခဲ့ ရပါသည္။ သည့္ေနာက္ ဘ၀ေနရာယူျပီးစမွ မေမြးမွီကာလတုိင္ေအာင္
ဘ၀င္စိတ္ေခၚ (အိပ္ေမာက်ေနသူ ၏ စိတ္မ်ဳိး) မနုိးစိတ္မ်ားျဖင့္သာ အေလ့ယူလာမိခဲ့ၾကရာ-
ေမာဟသည္
ဘ၀တစ္ခုလံုးအေပၚ ျခံဳေဆာင္ၾကီးပမာ ဖံုးကြယ္ေပးထားပါသည္။ သို႕ေၾကာင့္-
ေန႕မ်ားတြင္လည္း
အာရံုတို႕၏အတိုက္
အၾကိဳက္က်လာခ်ိန္တြင္သာ ္ေလာဘကၾကီးစိုးေနျပီး
အာရံုတို႕၏အတိုက္
အၾကိဳက္မျပခ်ိန္ ေဒါသက ၾကီးစိုးေနျပီ
အာရံုတို႕
မလိုက္အားခ်ိန္မ်ားနွင့္ လိုက္ေသာ္မွ မမိခ်ိန္၊ မမိတမိအခ်ိန္မွန္သမ်ွ ေမာဟက မင္းမူေနေခ်ျပီ
ျဖစ္ရာ
ဆင္ျခင္စိတ္
၀င္စဥ္ကာလ ဘ၀အရွင္ျပျပီး
ဆင္ျခင္စိတ္ မ၀င္ကာလ အေသျပပင္ … တဖန္
လူသိ၀င္စဥ္ကာလ လူျဖစ္ခြင့္ရျပီး
လိုစိတ္ မလိုစိတ္ မသိစိတ္၀င္စဥ္ကာလ လူျဖစ္ရွဳံးနိမ့္ရျပီ၊ သို႕ေၾကာင့္
ေန႕တြင္လည္း လူ႕ဘ၀သည္ မေသ မရွင္မ်ွသာ
ညအခါမ်ားတြင္ကား ညည့္သံုးယာမ္စလံုး
ေသခ်ိန္မ်ားခ်ည့္ျဖစ္ေန၏။
(က)
ပထမယာမ္ ညေန(၆)နာရီမွ (၉)ခ်က္တီးခန္႕ အထိကား စီးပြားျဖစ္အလုပ္ လုပ္ခ်ိန္မဟုတ္ေတာ့သျဖင့္
(အနားယူခ်ိန္မ်ားျဖစ္ေနသည္) တိုးတက္နွဳန္း ရပ္တန္႕ေနေသာ အေသမ်ဳိးဆိုရပါမည္။
(ခ)
ဒုတိယယာမ္ ည(၁၀)နာရီမွ နံနက္(၁)ခ်က္တီးခန္႕အထိကား အျပင္းစားအိပ္ေမာက်ခ်ိန္ (ေမာဟစီးပိုးခ်ိန္)၏
သဲသဲမဲမဲခ်ိန္ျဖစ္ေနေတာ့သျဖင့္ လူစိတ္ပင္ေသသြားေသာအခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။
(ဂ)ေနာက္ဆံုးယာမ္
နံနက္(၂)နာရီမွ နံနက္(၄)နာရီတီးခန္႕အထိသည္ကား နိုးကြက္ အနွက္ခံေနရေသာ အိပ္ေမာက်ခ်ိန္
(ေမာဟနွင့္လူစိတ္တို႕တ၀က္စီနယ္လုခ်ိန္) ျဖစ္ေနသျဖင့္ အေသၾကားမွ လူစိတ္ကေလး ျပန္လည္၀င္စားစ
ျပဳေနခ်ိန္ဆိုရပါမည္။
ထိုယာမ္(ယာမ)သံုးမ်ဳိးစလံုးကို
ေလ့လာပါလ်ွင္-
-
လူ႕ဘ၀
ဘာမွ်အသံုးခ်မရေသာ အကာလမ်ားခ်ည္းပင္ေတြ႕ရပါမည္။
-
လူ႕သရုပ္
အလုပ္မဲ့ ထိုအခ်ိန္မ်ဳိးမ်ားတြင္
အာရံုေၾကာေမ်ာပါေနေသာ
အစဦးအခ်ိန္ပိုင္းသည္ ေရွ႕မျမင္ေနာက္မေတြ႕ ေတြေမ့ ေမ့ျဖင့္ပင္ ဘ၀ပင္လယ္ျပင္တြင္ မည္သည့္ေနရာမွာမွ
ေသာင္မတင္ေသာ အေမ်ာသမားမ်ွျဖစ္ေနျခင္း၊ ေမာဟေၾကာ ေမ်ာပါေနေသာ အလည္အခ်ိန္ပိုင္းမ်ားကလည္း
အထက္မသိ ေအာက္မသိ ရိေမ့ေမ့ျဖင့္ ဘ၀ပင္လယ္ျပင္ တြင္မည္သည့္ေနရာမွာမွ ခို၀င္မေနေသာ အေမ်ာသမားမွ်
ျဖစ္ေနျခင္း မ်ားေၾကာင့္-
အေမွာင့္၀င္စရာရိွလည္း
သည္ည အကာလ ကသာ
အေရာင့္၀င္စရာရိွလည္း
သည္ည အကာလ ကသာ
အေသေကာင္ အေလာင္းထား ထိုလူသား၏ ၀န္းက်င္၀ယ္
ဖဲ့စား၊ ထိုးစား၊ ခုိးစားတတ္ေသာ သတၱ၀ါမ်ား အလုပ္ခြင္၀င္ရန္ျပင္ဆင္ေနသည့္အလားပင္။
. . . . . . .
ဖဲ့စား၊ ထိုးစား၊ ခုိးစားတတ္ေသာ
သတၱ၀ါမ်ား၏ အႏၱရာယ္မွ ေရွာင္ကြင္းရန္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ၾသ၀ါဒကထာကို ရိုေသျမတ္ႏို္းေသာအားျဖင့္
ေရစုန္တြင္မေမ်ာပါရန္ သတိျဖင့္ၾကိဳးစားၾကပါစို႕ဟု
ေမတၱာရည္လ်က္
ဓမၼသာလာ
0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:
Post a Comment
သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး