Thursday, August 16, 2012

အတြန္႕မ်ားေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ား (အပိုင္း-၁)


ဖိုထိုးေသာ ဆရာၾကီးနဲ့ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး

ဖိုထိုးသည္အျခားေသာ အဘၾကီးတစ္ဦး က်မေတြ႕ဘူးပါသည္။ သူကဖိုထိုးျပီးရလာေသာ သူ့ဓါတ္လံုးအား လူတိုင္းကိုမျပပါ။ သူ့ဓါတ္လံုးေရစိမ္ေသာက္ရဖို့ကိုေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းသည္။က်မေရွ့တြင္ လူတခ်ဳိ့ကို တိုက္ေန ေသာ္လည္း က်မကိုေတာ့ ဓါတ္လံုးေရမတိုက္ပါ။ ထို အဘၾကီးကား အဘဘိုးမင္းေခါင္နွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနသူျဖစ္ပါသည္။ သူကအေၾကာျပင္ဆရာတစ္ဦးျဖစ္ျပီး သူနွိပ္ပံုကထူးျခားပါသည္။ ဘယ္လိုတတ္သလဲဟုေမးရာ သူ့အလိုလိုတတ္လာတာဟု ေျပာျပခဲ့ဘူးပါသည္။ သူေဟာေျပာျခင္လ်င္ က်မကိုနွိပ္ေပးရင္း က်မအေၾကာင္းေတြကိုေျပာသြားသည္။ လ်ွဳိ့၀ွက္ခ်က္ေတြကိုလည္း သူကသိေနသည္။ လူတိုင္းကိုလည္း မေျပာေပးေပ။ အဘၾကီးကား ပ်ဥ္းမနားျမိဳ့၊ သာေဂါင္ရပ္မွ ဦးလွေအာင္ျဖစ္ျပီး ၂၀၀၄ ခုနွစ္တြင္ ကြယ္လြန္သြားပါသည္။

ေနာက္တစ္ပါးကား က်မအလြန္ၾကည္ညိဳေသာ သာစည္မွ ငါးဆူေက်ာင္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ အဘိဥာဥ္ရ ပါသည္။ စိတ္အၾကံကိုသိသည္။ သာစည္တြင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္အထူးေက်ာ္ၾကားသည္။ သူ့ေက်ာင္းတြင္ေနထိုင္ေသာ သံဃာမ်ား ေယာဂီမ်ား ဘာလုပ္လုပ္အကုန္သိသည္။ ဘာသာကဲြမ်ားပင္လ်င္ ဆရာေတာ္ၾကီးထံ ဆြမး္က်ဳိင့္ကိုပို့သည္အထိပင္ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးပါသည္။ ေက်ာသားရင္သားမခြဲျခား။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအားမေနာညြတ္ျပီးေလွ်ာက္လ်င္လည္း သိသည္။ သူမိန့္လိုလ်င္လည္း နွဳတ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ တရားစစ္ရင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ မေနာအာရံုတြင္လာေျပာျခင္းျဖင့္မိန့္တတ္သည္။

ဥပမာ-ကိုယ့္အသံက ကိုယ့္ကိုျပန္ေျပာေနသလိုမ်ိဳးၾကားသိေနရသည္။ေမးလိုက္ေျဖလိုက္ေလ်ာက္ထား လုိ့ရသည္။ က်မ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏လယ္တီနည္းျဖင့္တရားျပေသာ ရိပ္သာတြင္ (၃)နွစ္တရားထိုင္ခဲ့ပါသည္။ ထိုအခါနွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဖိုထိုးျခင္းကိုလက္မခံခဲ့ေသာ က်မသည္ နည္းမွန္လမ္းမွန္နွင့္ သက္ဆုိင္ရာအစစ္အမွန္ ပဌာန္းဆက္ ပါရမီဆက္ရိွသူတို့သည္ သူ့လိုင္းနွင့္သူသြားေန ၾကတာဘဲဟု လက္ခံခဲ့ရပါေတာ့သည္။ ယခုအခါ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ဖိုကား လ်ွပ္စစ္ျဖင့္ထိုးနုိင္သည္ ဖိုျဖစ္ပါသည္။

သို့ေသာ္ -က်မေပးထားေသာေခါင္းစဥ္အတိုင္း လမ္းမ်ားကား အတြန့္မ်ားေသာလမ္းမ်ားဟုုေျပာလိုပါသည္။ အတြန့္မ်ားလ်င္ ဆန့္ထုတ္ေသာအခါ ပိုျပီးရွည္လ်ားပါသည္။ ေျဖာင့္တန္းေသာလမ္းကား လမ္းတိုတည္း။ တြန့္ထားေသာလမ္းကား အျမင္အားျဖင့္ သည္မ်ွသာဟုထင္ရေသာ္လည္း ဆြဲဆန့္ကလမ္းရွည္တည္း။ အေကာက္ဟုမသံုးလိုျခင္းမွာ လမ္းကားအေကာက္မဟုတ္ေပ။ အတြန့္မ်ားေသာလမ္းတြင္ ဆရာသည္ အလြန္အေရးပါပါသည္။ ဆရာေကာင္းရိွမွ၊ ပါရမီေကာင္း၊ ဆုေတာင္းေကာင္းလည္းပါမွ။ ထင္ေယာင္မွား ဆရာတို့နွင့္လည္းမျဖစ္ေပ။ တတ္ေယာင္ကန္းဆရာတို့နွင့္လည္းမျဖစ္ေပ။ သို႕ျဖစ္သည့္အတြက္ အတြန့္မ်ားေသာ လမ္းဟုတင္စားလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဗဟုသုတအျဖစ္တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။

အလ်င္းသင့္လ်င္ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေဟာၾကားေသာ သာသနာ့ျပဳ ေခါင္ဒကာၾကီး(ဘိုးမင္းေခါင္)နွင့္ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအေၾကာင္းကိုတင္ျပသြားပါမည္။

ဂိုဏ္းတစ္ဂိုဏ္းနဲ႕လိပ္ျပာကူးျခင္း

ဂိုဏ္းဆိုသည္ကို က်မၾကားဖူးသည္မွာ ငယ္စဥ္ထဲကျဖစ္ပါသည္။ က်မတို့ဗန္းေမာ္ျမိဳ့ေလးတြင္ ဂုိဏ္းဆိုတာ ယခင္က မၾကားဖူးခဲ့မရိွခဲ့။ က်မ(၅)တန္းေလာက္တြင္ က်မတို့အိမ္တြင္ အေတာ္ဂယက္ရိုက္ခတ္သြားသည္။ ကား ဂိုဏ္း၀င္ၾကသည္။ လိပ္ျပာကူးသည္ဆိုေသာစကားဆန္းမ်ားစၾကားလာရသည္။ က်မတို့ဗန္းေမာ္ျမဳိ့ လူအနည္းစုေနထိုင္ျပီး ၁၉၆၀ေလာက္အေျခအေနတြင္ ျမိဳ့သူျမိဳ့သားမ်ားသည္ လမ္းေတြ႕ေသာလူငယ္ေလး မ်ားအား ဘယ္သူသား၊ ဘယ္သူ့သမီး ဘယ္သူ့တူ၊ ဘယ္သူ႕ေျမးစသည္ျဖင့္ အကုန္ေျပာနိုင္ေလာက္ေအာင္ ရင္းနွီးေနြးေထြးေသာျမိဳ့ေလးတျမိဳ့ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

ဂိုဏ္းစတင္ျဖစ္ေပၚလာသည္မွာ ေၾကးနန္းရံုးမွစတင္တာျဖစ္ပါသည္။ ေၾကးနန္းရံုးသို့ ရန္ကုန္မွ အရာရိွတစ္ဦး ေရာက္လာပါသည္။ နာမည္မွာ ဦးခ်မ္းျမျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္မွစတင္ျပီး က်မတို့ျမိဳ့တြင္ ထူးဆန္းေသာ ဘုရားဂိုဏ္းဆုိတာေပၚလာပါေတာ့သည္။ လိပ္ျပာကူးသည္ဆိုသည့္စကားဆန္းမွာလည္း ထူးဆန္းစြာ ျမိဳ့သူျမိဳ့သားမ်ားၾကားတြင္ မၾကားဖူးေသာ အၾကားထူးေသာစကားျဖစ္လာကာ မိန္ေရလ်က္ေရ ေျပာၾကပါေတာ့သည္။ ထုိဂိုဏ္းအဖြဲ့၀င္မ်ားတြင္ က်မအဖြားလည္း ပါသည္၊ အေဖဘက္မွ ေယာင္းမ၊ သူ့သားမ်ား(တူအမႊာ)တို့ ဂိုဏ္း၀င္ၾကပါသည္။ ဘယ္ဂိုဏ္း ဘာဂိုဏ္းေတာ့မသိ။ က်မအဖြားကေတာ့ ထူးဆန္းစြာဖိုထိုးသလို၊ က်မေယာင္းမနွင့္သားမ်ားက လည္း ဘုရားခန္းတြင္ လိပ္ျပာကူးသည္ဆိုကာ ဟိုလူနဲ့ဒီလူၾကား လက္ေတြတုန္ကာတုန္ကာနွင့္ကူးေနေလရဲ့၊ ဘာလိပ္ျပာတေကာင္မွေတာ့မျမင္ခဲ့ရ။ ထူးဆန္းသည္မွာ တခါေသာ တူအငယ္သည္ ေခါင္းျမီးျခံဳကာ ေနာက္ျပန္သြားျပီး ျမစ္ထဲသို့ခုန္ခ်မလို ျဖစ္ခဲ့ျခင္းပင္။ သူကူးေသာလိပ္ျပာကသူ့ကိုဒုကၡေပးလိုက္ျခင္းေပတည္း။ က်မအခုအရြယ္ေရာက္လာ ေသာအခါ ထိုဂိုဏ္းဆိုတာကို ျပန္လည္သံုးသပ္မိပါသည္။ ေကာင္းတာလည္းရိွသလို မေကာင္းတာလည္း ထုနဲ့ေဒးပါ။ ျမတ္စြာဘုရား အယူ၀ါဒကို အစြန္းဘက္လိုရာဆြဲသည္ တို့ရိွသလို ၀ိဇာၨလိုင္းနွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနေသာ အမွန္အကန္ဂိုဏ္းမ်ား လည္းရိွပါသည္။ သံဃာဂိုဏ္းမ်ားလည္းရိွၾကပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရား ၀ိနည္းစည္းကမ္းမ်ားနွင့္ အတတ္နုိင္ဆံုး အညီညြတ္ဆံုးေနထိုင္သည့္သူမ်ားရိွသလို အဆန္းထြင္ထားသည္မ်ားလည္းရိွပါသည္။ သာသနာေတာ္သည္ ဂိုဏ္းဂဏဆိုေသာ မာယာေတာတြင္ ေမ်ာမသြားရန္အထူးသတိခ်ပ္သင့္သည္။ ရလိုမွဳျဖင့္ ကိုးကြယ္ျခင္း၊ အထင္ၾကီးျခင္းျဖင့္ ကိုးကြယ္ျခင္း အားလံုးသည္ ယံုၾကည္သူတို့အတြက္အႏၱရာယ္သာျဖစ္သလို၊ သာသနာေတာ္အတြက္လည္း ဆူးေညာင့္ခလုတ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။

ေရႊေငြမျဖစ္ ျပာသာသြားတဲ့ ဖိုထိုးေသာ က်မအဖြား

အဖြားသည္ကား ဖိုထိုးေလသည္။ ထိုဂိုဏ္း၏ လမး္ညႊန္ ခ်က္အတိုင္း၊ က်မေက်ာင္းပိတ္ရက္ အဖြားျခံထဲသို့အလည္အပတ္ေရာက္သြားေသာအခါ ေျမးျဖစ္သူကို စကားမေျပာနုိင္ဘဲ အဖြားသည္ တဲသီးသန့္ထိုးကာ ဖိုခ်ည္းထိုးေနေလသည္။ ျပာေတြ လ်ွာနဲ့လွ်က္လိုက္ လံုေတြကို ဖားဖိုၾကီးျဖင့္ မီးထိုးလိုက္။ ေရႊလည္းမျဖစ္၊ ေငြလည္း မျဖစ္၊ ျဖစ္သြားသည္ကား က်မအဖိုးနွင့္အဖြား ခဏကြဲသြားျခင္းပင္တည္း။ လူေအးရိုးသားေသာ ေက်ာင္းဆရာေဟာင္း ၾကီး က်မအဖိုး၏ သည္းခံနုိင္စြမ္းကုန္သြားရာ က်မအဖြားသည္ ထိုအိမ္မွခဏဆင္းျပီး မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္ အျဖစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ သူ့ေက်ာင္းတြင္ အိမ္ခြဲေနရေတာ့သည္မွာ နွစ္အတန္ၾကာ။သားသမီးမ်ားလည္း တစ္စုစီလိုက္ေနရေတာ့သည္။ ဘာမ်ားခ်မ္းသာအစစ္ကိုေတြ႕သြားပါသနည္း။ ယခုေတာ့ လာရာလမ္းကိုအကုန္ျပန္သြားၾကကုန္သလို သူဖိုထိုးေသာ လံုထဲမွ ျပာမ်ားျဖစ္သြားပါေခ်ျပီးတကား။


0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts