Sunday, November 11, 2012

သာစည္က အၾကားအျမင္မ်ား


က်မက သာစည္နဲ့ဘာအဆက္ပါတယ္ေတာ့မသိ၊ သာစည္ကို ေရာက္ျဖစ္တယ္။ အေၾကာင္းကိစၥအထူးလည္း မရိွပါဘူး။ ပထမအၾကိမ္က သာစည္ကို မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ပ်ဥ္းမနားလက္လုပ္ေတာင္က ေနၾကြသြားေတာ့ လိုက္ပို႕တဲ့အဖြဲ႕ထဲပါသြားရတာပါ။ ေနာက္ေတာ့ က်မရဲ့လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တေယာက္က သာစည္ကျဖစ္ပါတယ္။ သူက သာစည္မွာ အၾကားအျမင္ဆရာမတဦးေတာ္တယ္လို႕ေျပာတယ္။ သူတို႕အိမ္က အမေတြကလည္း ေမးတာ၀ါသနာပါတယ္ေပါ့။ ဒီေတာ့က်မက သူ႕သာစည္သြားေတာ့ ေမးခိုင္းလိုက္တယ္။ တကယ္ကို ဒက္ထိမွန္ေအာင္ေျပာနိုင္တယ္။ က်မကို ဘယ္ဆရာ၊ နာမည္မွာ ဘာစာလံုးပါတာကအစ ေျပာနုိင္တယ္ေပါ့။ ေနာက္က်မမၾကာခင္ ရခုိင္ဘက္ကိုသြားရမဲ့အေၾကာင္း၊ က်မဟာသိုက္ဆက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြေပါ့။ ဒါက မျမင္ဘူးဘဲနဲ့ေျပာလိုက္တာ။ ေနာက္(၆)လေလာက္ၾကာေတာ့ သူေျပာတဲ့အတိုင္း က်မရခိုင္ဘက္ကိုသြားခဲ့ရတယ္။ က်မကို ေအာက္လက္ငယ္သားတဦးက ကုန္းသြားသြားတုိက္လို႕အထင္ အျမင္လြဲေနတဲ့ဆရာနဲ့လည္းေ၀းသြားတယ္။
ေနာက္အခါေတြ က်မရဲ့လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ မိုး က သာစည္ကို ျပန္ေတာ့ သူအိမ္ကိစၥေတြေမးေတာ့ ဆရာမက- က်မကို ကိုယ္တိုင္ေတြ႕ျခင္တယ္လို႕ေျပာတယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ က်မလည္း နည္းနည္းစိတ္၀င္စားတာနဲ႕ တၾကိမ္မွာ သာစည္ကိုလိုက္သြားပါတယ္။ ေရာက္တဲ့ညေနမွာဘဲ က်မကို အေပါင္းအသင္းရဲ့အမက အဲဒီအိမ္ကို လိုက္ပို႕ပါတယ္။ အိမ္လည္းေရာက္ေရာ သူက က်မကိုယံုၾကည္ေလာက္တဲ့ အတိတ္ကအေၾကာင္း ေတြကိုအရင္ေျပာပါတယ္။ ေျပာျပီးေတာ့ သူက က်မကို ေခတ္မွီတဲ့အ၀တ္အစားေတြ မ၀တ္ဖို႕၊ မၾကိဳက္ ေၾကာင္း၊ တေန့တြင္ ေယာဂီ၀တ္ရမွာျဖစ္ေၾကာင္းေျပာျပပါတယ္။ ဘိုးဘိုးေအာင္နယ္ေျမကို အဆင္ေျပရင္  သြားေစျခင္ေၾကာင္းေတြေျပာတဲ့အျပင္ ထူးဆန္းတာကေတာ့ က်မဟာ တကဲ့ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး တဦး(သူကေတာ့ အရိယာၾကီးတဦးလို႕ေျပာပါတယ္) ကို အလိုလို ဒီကအျပန္မွာသိလာျပီး၊ အဲဒီဆရာေတာ္ၾကီး ရဲ့ ေက်ာင္းေပၚကို အစံုတစ္ဦးဟာ ဆြဲေခၚသြားျပီး ဆရာေတာ္ၾကီး ေရွ႕အေရာက္ဖူးရမယ္လို႕ေျပာလိုက္ပါတယ္။ က်မလည္းမယံုတယံုနဲ့ဘဲ တည္းအိမ္ကိုျပန္လာပါတယ္။
တည္းအိမ္လည္းေရာက္ေရာ မိုးက သူေနမေကာင္းလို႕ေဆးခန္းသြားရာ ျမင္းျခံမွ ပင္စင္ယူ သြားေသာ ေဒၚေအးမာခင္၏ညီမျဖစ္သူ ဆရာ၀န္မနွင့္ေတြ႕ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေဒၚေအးမာခင္မွာ ငါးဆူေက်ာင္းတြင္ တရား စခန္း၀င္ေနေၾကာင္းေရာက္ေရာက္ျခင္းေျပာပါေတာ့သည္။ က်မလည္း ဒါဆိုလ်င္ က်မသြားရမည့္ ေက်ာင္းမွာ ငါးဆူေက်ာင္းျဖစ္ေၾကာင္းအလိုအေလ်ာက္သိသြားပါေတာ့သည္။ မနက္ေစာေစာထျပီးသြားမည္ဟု စိတ္ကူး လိုက္မိပါသည္။ သို႕ေသာ္ ခရီးပမး္သည့္အတြက္ က်မအိပ္ရာက နုိးေသာအခ်ိန္မွာ မနက္(၈)နာရီျဖစ္ ေခ်ျပီ။ နုိးလာေတ့ာ မနက္စာစား၊ အခ်ိန္လင့္သြားသည္။ သို႕ေသာ္ သြားမည္ဆိုလ်င္ ေရာက္ေအာင္သြားေလ့ရိွ ေသာက်မ၏အက်င့္အတိုင္း ဆိုင္ကယ္နွင့္ ထိုေက်ာင္းသို႕ထြက္သြားပါေတာ့သည္။
ေက်ာင္းသို႕ေရာက္ေသာ ေဒၚေအးမာခင္ကိုရွာေဖြေတာ့သည္။ ေဒၚေအးမာခင္ကား တရားမွမနက္ေစာေစာ ထြက္သြားျပီဟုသိရရာ က်မသည္ ထိုအမ်ဳိးသမီးေဟာေျပာသည္ကို မျဖစ္နုိင္ေတာ့ဟုမွတ္ယူမိပါသည္။ တျခား အသိကားက်မတြင္မရိွျပီ။ သို႕ေသာ္က်မ ေခါင္းထဲတြင္ ဒီေက်ာင္းကဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက သူတို႕အေျပာ အရတန္ခိုးၾကီးတာေတာ့အမွန္ဘဲ။ ဖူးျဖစ္ေအာင္ ဖူးသြားမည္။ ေျပာသလို ေက်ာင္းေပၚလက္ဆြဲေခၚမည့္သူမရိွ လ်င္ေနေစေတာ့ဟု။ ခဏၾကာေသာ္ က်မဖာသာက်မေမးျမန္းျပီး- ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအား ေက်ာင္းေအာက္ တြင္ ကန္ေတာ့ျပီး ေငြမ်ားမ်ားစားစားမပါလာသျဖင့္ လွဴနုိင္သမ်ွေလးကိုလွဴဒါန္းခဲ့ျပီး ေရာက္သခိုက္မထူးပါဘူူး ေက်ာင္း၀န္းထဲက ဘုရားထဲ၀င္ျပီးေတာ့ ပုတီးတကုံးနွင့္စရဏလုပ္တာေကာင္းပါတယ္ဟု စိတ္ပိုင္းျဖတ္ မိပါသည္။ မိုးတို႕အိမ္ကထြက္ကတည္းက ညေနမွျပန္လာမည္ဟု တခါတည္းေျပာခဲ့မိပါသည္။
က်မစိတ္တြင္ ဆရာမ(မတူး)ေျပာတာ အလကားပါ မွန္လည္းမမွန္ပါဘူးဟု ေတြးမိျပီး ခပ္လွမ္းလွမ္းရိွဘုရား ဘက္သို႕ထြက္လာခဲ့ပါသည္။ ထိုသို႕ထြက္လာခ်ိန္တြင္ က်မကိုေနာက္ေက်ာမွ အသံတသံက အန္တီသက္ အန္တီသက္နွင့္လွမ္းေခၚပါသည္။ က်မလည္း ထိုအသံၾကားေသာအခါ ေျခလွမ္းမ်ားတုန္႕သြားမိပါသည္။ စိတ္ တြင္လည္း ဒီလိုေနရာမ်ဳိးမွာ အသိလည္းမရိွဘဲနဲ့ဘယ္သူကမ်ား ေခၚေနပါလိမ့္ဟု လွည့္ၾကည့္လိုက္ရာ က်မ အသိေသာ ေကာင္ေလး(၂)ဦးကိုေတြ႕ရပါသည္။ သူတို႕က သူတို႕ကိုယ္သူတို႕ ေဒၚၾကဴၾကဴသားပါဟု မိတ္ဆက္ျပီး အေမက ေခၚခိုင္းလိုက္လို႕ဟုေျပာပါသည္။ သူတို႕ေခၚသျဖင့္ေက်ာင္းေပၚလိုက္သြားရာ သူ႕အေမ က (က်မ၏ တကၠသိုလ္ပထမနွစ္ထဲက တစ္အုပ္စုထဲ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ပါသည္) က်မက အံ့ၾသတၾကီးနွင့္ ကိုတိုးေအာင္က နင့္ကိုျမင္လုိက္တယ္ ေျပာလို႕ လိုက္ေခၚခုိင္းတာ။ ငါက ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလားလို႕ဟု ေျပာပါသည္။ က်မကလည္း ေယာဂီေရာင္၀တ္စံုကို၀တ္ထားရာ-က်မကိုမွတ္မိေသာ ကိုတိုးေအာင္ကို အံ့ၾသမိ ပါသည္။  ကိုတိုးေအာင္ကား တကၠသိုလ္တံုးက အလြန္ေအးေသာသူ (၅)နွစ္အတြင္း သူနွင့္ စကား(၃)ခြန္းျပည့္ ေအာင္မေျပာဖူးသူ။ မေတြ႕တာလည္း နွစ္(၂၅)မကသူ။ သူက မွတ္မိလို႕ ေခၚခိုင္းလိုက္တာျဖစ္သည္။
ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ က်မကို ေဒၚၾကဴၾကဴက သူတို႕အလွဴလုပ္တာဆိုကာ ေခၚေၾကြးေမြးသည္။ သူ႕အမ်ဳိးသားက ဆရာေတာ္ၾကီးထံတြင္တရားထုိင္ရာ တရားအထြက္ေန႕ဟုေျပာပါသည္။သူမက သူတို႕အင္းတုိင္တြင္ တာ၀န္က်စဥ္ ဆရာေတာ္ၾကီးကို ကိုးကြယ္တာျဖစ္သည္ဟုေျပာပါသည္။ ဆြမး္ကပ္ျပီးေသာ္ ဆရာမမတူးေျပာ သည့္အတိုင္း ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ေက်ာင္းေပၚတြင္ က်မသည္ သူတို႕မိသားစုနွင့္အတူ တရားအတူနာခဲ့ ရပါသည္။
ဆရာမ-မတူးကို က်မက မမွန္ဘူးဟုဆံုးျဖတ္မိရာ အေတာ္ကိုမွားသြားပါသည္။ သူေျပာသည့္အတိုင္း တထပ္တည္းပင္။ ဆရာေတာ္ၾကီးမွာ သာစည္တ၀ွက္တြင္ နာမည္ၾကီးပါသည္။ ဘာသာျခားမ်ားပင္ ဆရာေတာ္ၾကီးအား ၾကည္ညိဳသျဖင့္ ကထိန္မ်ားတြင္ အမည္မေဖာ္ဘဲ လွဴဒါန္းျခင္း၊ ဆြမ္းက်ဳိင့္မ်ား ပို႕ျခင္းရိွပါသည္ဟု ျမိဳ႕ခံမ်ားထံမွ သိရိွရပါသည္။ တခါတြင္လည္း ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး မနက္အေစာၾကီး စ်ာန္ပ်ံသည္ကို ျမင္သူက ျမင္သည္ဟုလည္းသိရပါသည္။ မနက္(၄)နာရီေက်ာ္ေက်ာ္တြင္ ျမိဳ႕နွင့္ အသင့္ အတင့္လွမ္းေသာ ငါးဆူေက်ာင္းသို႕ မနက္အာရံုဆြမ္းက်ဳိင့္လာပို႕သူ အမ်ားအျပားရိွပါသည္။ ထို႕အတြက္ လည္း သာစည္တြင္ မူဆလင္လူမ်ဳိးမ်ားရိွေသာ္လည္း မည္သည့္အခါမွ မူဆလင္ ျမန္မာ ျပသနာမ်ားျဖစ္ျခင္း မရိွပါဟုလည္း သိခဲ့ရပါသည္။
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ လယ္တီမူျဖင့္ တရားျပေနသူျဖစ္ပါသည္။ တရားရိပ္သာမွာ နွစ္ေပါက္ မည့္သည့္ အခ်ိန္မဆိုထုိင္နုိင္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ထူးျခားခ်က္မွာ ေအးေဆးေသာမ်က္နွာနွင့္ ေက်ာသား ရင္သားမခြဲျခားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထုိအတူ ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ သက္ေတာ္ရွည္ဆရာေတာ္ၾကီးျဖစ္ျပီး မၾကာမွီကပင္ အသက္ေတာ္(၈၀)ျပည့္ ဂုဏပူဇာအခန္းအနားက်င္းပခဲ့သည္ဟုသိရပါသည္။
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏အရိပ္ကိုမွီခိုေနေသာ ရဟန္းေယာဂီ၊ ေယာဂီေရာင္၀တ္ေယာဂီအမ်ဳိးသမီးမ်ား၊ ကုိရင္မ်ားမွာ ေက်ာင္းအျပည့္အေဆာက္အဦးမ်ားစြာတြင္ လက္ခံထားပါသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီးကို သာစည္ တျမိဳ႕လံုးမွ အားထားကိုးကြယ္ အေလးအျမတ္ျပဳၾကျပီး ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ မေနာကို သိေသာ အဘိဥာဏ္၊ နတ္မ်က္ေစ့ကဲ့သို႕ေသာ ေဖ်ာက္ထြင္းျမင္နုိင္ေသာ အဘိဥာဏ္ကိုေတာ့ က်မကိုယ္ေတြ႕အရ ပိုင္ဆုိင္ထားသူလည္းျဖစ္ပါသည္။ အျခားေသာ အဘိဥာဏ္မ်ားကို ရရိွသည္ မရရိွသည္ကို မသိေသာ္လည္း ေယာဂီေဆာင္တြင္ ေယာဂီမ်ား ဘယ္လိုေသာင္းက်န္းေနလ်င္ လာမၾကည့္ဘဲသိသည္။ မေနာျဖင့္ေလ်ာက္လ်င္ လည္း သိသည္ကေတာ့ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ သမထနွင့္ ၀ိပသနာ(၂)မ်ုိးျဖင့္ ၂ လမ္းသြားက်င့္ၾကံသူျဖစ္ပါသည္။ အတြန့္မ်ားေသာလမ္းေၾကာင္းတြင္လည္း က်မအနည္းငယ္ေရးသားထား ပါသည္။
သာစည္က အၾကားအျမင္ကေတာ့ က်မအတြက္ ထူးျခားစြာ အက်ဳိးျပဳသြားသည္မွာအမွန္ျဖစ္ပါသည္။ သာစည္က ဆရာမ မတူးက ေနာက္ထပ္ေတာင္တြင္းၾကီးတြင္ သာသနာကိစၥတခုအတြက္ အက်ုိးျပဳသြား ႔ ပံုကို လည္းေရးသားပါဦးမယ္ရွင္။
ဆရာမ-မတူးက က်မကိုပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာျပပါတယ္ သူဟာ နတ္ကေတာ္တဦးပါ။ စရဏေတာ့ က်င့္ပါတယ္တဲ့။ သူေနာက္ေတာ့ အလိုလို သက္ဆုိင္ရာ ၀ိဇ`ၨာၾကီးမ်ားက လာေျပာေပးတာေၾကာင့္ အၾကားအျမင္ကို ရခဲ့သည္ဟုဆိုပါသည္။

0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts