Thursday, August 9, 2012

မိမိပါးစပ္တလုပ္စာ အရသာခံဘုိ့ သတၱ၀ါေတြအမ်ားၾကီးေသရတာ တရားပါရဲ့လား


မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ မၾကာခဏဆိုသလို ၾကက္စြဲ ၀က္စြဲတရားကိုေဟာၾကားေလ့ ရိွပါသည္။ေထာင္တံတိုင္းထက္ပိုျမင့္ေသာ ေထာင္နံရံထက္ပိုေသာ ၾကက္စြဲ ၀က္စြဲ တံတိုင္းၾကီးမ်ားဟုလည္း ပံုနွုိင္းျပခဲ့ေပသည္။လက္လုပ္ေတာင္တြင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရိွစဥ္က ေဟာေျပာခဲ့သလို အျခားေနရာမ်ားတြင္ တရားနာပရိတ္သတ္အား ေဟာၾကားေလ့ရိွပါသည္။ ေန့စဥ္စားေသာက္ေနၾက အသား၊ ငါးမ်ားအေပၚတြင္ သနားဂရုဏာသက္ေစလိုျခင္း၊ သူတပါး၏အသားမ်ားကို စားေသာက္ရသည္ကို နွစ္ျခိဳက္စြဲလန္းစိတ္မ်ား (ၾကိဳက္စိတ္၊ စြဲစိတ္မ်ား)ကို မျဖစ္ေစလိုသျဖင့္ အသိဥာဏ္ရိွၾကေစရန္မၾကာခဏ ေဟာေျပာေပးသည္ဟု က်မထင္ျမင္မိပါသည္။

ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ ရဟန္းမ၀တ္မွီ ရန္ကုန္တြင္အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳစဥ္က ပုဇြန္သြား၀ယ္ခဲ့ရာ စိတ္ထဲတြင္ ပါးစပ္တလုပ္စာ အရသာခံရန္အတြက္ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာေသဆံုးရတယ္။ သူ့ကိုယ္သူ မတရားဘူးဟုခံစားမိေၾကာင္းကိုလည္းေဟာေျပာခဲ့ပါသည္။ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္ ငယ္စဥ္မွစျပီး ဇာတိသရဥာဏ္ကို ရရိွေတာ္မူေလရာ ဘ၀သံသရာအေၾကာင္းကို ပိုမိုထင္ရွားစြာသိျမင္သူလည္းျဖစ္ပါသည္။ မယ္ေတာ္ေဒၚမယ္နွင့္ ေရႊဘိုတြင္ဆံုေတြ႕ခဲ့စဥ္က ဆရာေတာ္သည္ ငယ္စဥ္က ကိုရင္၀တ္ေသာအခါ ဘုန္းေတာ္ၾကီးမွ ဘြဲ့အမည္ကိုေပးမည္ဟု ေျပာေသာအခါ တပည့္ေတာ္ ေဥယ်ပါဘုရားဟု အတိတ္ဘ၀က ကိုရင္ဘြဲ့ကို ျပန္ေျပာသည္ဟု မိခင္ေဒၚေမမွ ေျပာျပဘူးပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည္အစြဲမ်ားနွင့္ ပတ္သက္ အစြဲကြ်တ္အစြဲလြတ္ေစရန္ အေသးစိပ္ ေဟာေျပာခဲ့ပါသည္။

ဒို႕မ်ားက ပါဏာတိပါတာကို ေၾကာက္မွန္းသိေတာ့ သူတို့က အသားေတြကိုလုပ္ေပးလိုက္တယ္။ တံုးလိုက္တစ္ လိုက္ျပီဆိုထဲက ၾကက္၊ ၀က္ဆိုတာရိွေသးလား။ မရိွေတာ့ဘူး။ ဒါကိုေတာင္ အိမ္ဦးနတ္က တခါတေလ မင္း၀ယ္လာတဲ့ ၾကက္ၾကီးက ရင့္တယ္ဆိုတာရိွေသး။ ဟင္းခ်က္လိုက္ရင္ၾကက္၊ ၀က္ဆိုတာမရိွေတာ့ဘူးဟု လည္းေကာင္း၊ ၾကက္သားကို ၾကိဳက္တယ္။ ၾကက္သားမွစားျခင္တယ္။ ၾကိဳက္စြဲစြဲမယ္ေနာ္။ ၾကက္သားရိွေသး လို့လား ခ်ဳိတာဘဲရိွတာမဟုတ္လား။ ခ်ုိဳတာေတာင္ ၾကာၾကာ၀ါးရင္ အဖတ္ၾကီးလိုျဖစ္လာျပီး တေျဖးေျဖး ဘာအရသာမွ မရိွေတာ့ဘူး။ ၾကက္ရိွေသးလို့လား ၀က္ရိွေသးလို့လားဗ်ာ။ ၾကက္စြဲစြဲျပီး ၾကက္မျဖစ္ေစနဲ့။ ၀က္စြဲစြဲျပီး၀က္မျဖစ္ေစနဲ့။

တဖန္စားေသာက္ေသာ အစားအသားေပၚတြင္ စြဲလန္းေနျခင္းသည္ ေထာင္နွင့္တူေၾကာင္း ေထာင္သည္ ေလးဘက္ေလးတန္သာရိွတယ္။ ၾကက္စြဲ ၀က္စြဲ အသားေတြအေပၚစြဲလန္းျခင္းက နံရံ(၄)ဘက္မက (၆)ဖက္ေလာက္ျဖစ္ေနတယ္။ ၾကိုက္စြဲစြဲေတာ့ ျပိတၱာျဖစ္မွာေပါ့ဟုေဟာေျပာတရားျပသခဲ့ပါသည္။ ေထာင္နံရံက ေပ ၂၀ ေလာက္ျမင့္တာဗ်။ ခင္ဗ်ားတို့ ၾကက္စြဲ ၀က္စြဲနဲ့ ေန့စဥ္ဆင့္ထားတဲ့ ေထာင္နံရံက အျမင့္ၾကီးမဟုတ္လားဟု ေဟာေျပာခဲ့ပါသည္။ (မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးတရားမွ)

တခ်ဳိ့သူမ်ားသည္ သက္သတ္လြတ္စားၾကသည္။ သက္သတ္လြတ္သမားမ်ားကို သက္သတ္လြတ္မစား သူမ်ားက ေဒ၀ဒတ္အဖြဲ့ေတြဟု ကဲ့ရဲ့ သျဂိဳလ္ၾကပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားက သက္သတ္လြတ္မစားဘူးဟုလည္း ျမတ္စြာဘုရားကိုသက္ေသထားခဲ့ၾကေသးသည္။ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တုိင္က ဓူတင္ဟုလမး္စဥ္ထားခဲ့သည္။ ယခုေခတ္တြင္ ဓူတင္ေဆာင္ျခင္းသည္ကား အလြန္မွနည္းပါးလာသည္။ ေတာရေဆာက္တည္ေသာ သံဃာမ်ားသာ ဓူတင္ေဆာက္တည္ၾကသည္။ ပိ႑ပါတဓူတဂၤ( ပိ႑ပါတ္ဓူတင္)တြင္ တထပ္တည္း တထိုင္တည္း တစ္ၾကိမ္တည္း ဆြမ္းစားေသာအခါ ၊ ေရာေမႊ စားေသာက္ေသာအခါ မည္သည့္ဟင္း မည္သည့္အရသာဟူ ခြဲမရ မည္သည့္အသားဟူလည္း သရုပ္သ႑န္မရိွေတာ့။ သက္သတ္လြတ္နွင့္မျခားတည္း။

ထိုေရာေနွာေမြထားသည့္ အရသာယူသည္ ခံစားမရသေလာက္ျဖစ္ေနေသာ ဆြမ္းတုိ့ကို သတိျဖင့္ ဘုန္းေပးေသာအခါ၊ ကိေလသာတို့သည္ ျမဴမ်ွမကပ္ေတာ့။ ဘာသား ညာသား ဘာအရသာ ညာအရသာ မရိွေတာ့။ သက္သတ္လြတ္ကားမဟုတ္ေသာ္လည္း…. ဘာမ်ွမရိွေတာ့ေသာ အေကာင္အထည္မရိွေတာ့ေသာ ခံစားမရေတာ့ေသာ ဆြမ္းတို့ကို အမွတ္သတိျဖင့္ ဘုန္းေပးေသာ သံဃာေတာ္တုိ့အား သက္သတ္လြတ္မစား ဟုေျပာေသာ္ မွန္သလိုနွင့္မမွန္ပါ။ သက္သတ္ကားမလြတ္ သို့ေသာ္ ခံစားမွုတဏွာကားမရိွ ။ သက္သတ္လြတ္ယံုမက အစားအေသာက္အေပၚတြယ္ကပ္ေသာၾကိုက္စြဲ မၾကိဳက္စြဲပါလြတ္သည္ဟု ဆိုျခင္ပါသည္။

တခါက က်မသည္ ပ်ဥ္းမနားျမိဳ့နယ္၊ ေလွခြင္းေတာင္ေက်ာရိွ အရိယာေတာင္ေက်ာင္းသို့သြားေရာက္ျပီး ဦးဇင္း တပါးမွ အလွဴခံသျဖင့္ အပင္မ်ားသို့ေရာက္ပို့ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။ ထုိေတာရေက်ာင္းသည္ ေတာနက္သည့္အျပင္ ရြာနွင့္လည္းေ၀းရာ အေျခအေနအရ ဦးဇင္းဆြမ္းဘုန္းေပးရမွာက်န္ေသာ ဆြမ္းတုိ့ကို စားေသာက္ခဲ့ရပါသည္။ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး လက္လုပ္ေတာင္တြင္ သီတင္းသံုးစဥ္ကလည္း ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ဆြမ္းေတာင္းၾကီးထဲမွ သြန္ဆြမ္းမ်ားကိုစားေသာက္ခဲ့ရသည္။

ထမင္း ေပ်ာ့မာ၊ ဆန္အေကာင္းအဆိုး၊ ရြာနားမွေလာင္းေသာ ပဲေစ့ ပဲျပား ၾကက္ဥေက်ာ္ ေျမပဲဆန္ ဟိုဟင္း၊ ဒီဟင္း ေပါင္းစံု ေရာေမႊလိုက္ေသာအခါ ဟင္းကနည္းနည္း ထမင္းကမ်ားမ်ား။ ဒါကိုဘဲေလႊးၾကရသည္။ ျမတ္စြာဘုရားကသက္သတ္လြတ္မစားဘူးဟု ေအာ္ေအာ္ေနေသာ သူမ်ားကို စားၾကည့္စမ္းေစျခင္ပါသည္။ ဘယ္သို့အရသာခံမည္နည္း။ ထို့အတြက္ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဓူတင္မ်ားကိုထားခဲ့ျခင္းေပဘဲဟု ဆင္ျခင္မိပါသည္။ ဓူတင္တိုင္းတြင္ နိဗၺာန္၏အက်ဳိးအေထာက္အပံ့ျဖစ္ရန္ အေၾကာင္းထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

လူမ်ားၾကေတာ့ ထိုသို့ ေရာေမႊဆြမ္းလည္းမစားနိုင္။ သတိအမွတ္ျဖင့္လည္းမစားနုိင္ၾကပါ။ ရိပ္သာ၀င္ခ်ိန္တြင္ ေတာ့ သတိအမွတ္ျဖင့္စားေကာင္းစားၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။ က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ သတိလြတ္သည္မ်ားမ်ား။ အေကာင္းၾကိဳက္ကား လူတုိင္းနီးပါး။ သက္သတ္လြတ္စားျခင္းသည္ သတၱ၀ါတို့အား သနားငဲ့ညွာရာ ေရာက္ပါ သည္။ သက္သတ္လြတ္စားျခင္းျဖင့္လည္း ေမတၱာဘာ၀နာကို စူးရွထက္ျမက္ေစမည္မွာအမွန္ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးအေတာ္မ်ားမ်ားသည္လည္း လူမျဖစ္မွီ တိရစၦာန္ဘ၀ အျဖစ္မ်ားသည္ဟုေဟာေျပာၾက ပါသည္။ က်မတို့လည္း သူတို့ေသသလို အၾကိမ္ေပါင္းမည္မ်ွစေတးခဲ့ၾကရပါျပီနည္း။ မသိခဲ့လို့သာပါ။ သိနုိင္ေသာ ေမတၱာစြမ္းအားရွင္ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားသည္ေၾကာက္ၾကပါသည္။ သို့အတြက္ ကို္ယ္တိုင္လည္း သက္သတ္လြတ္စား၊ ပရိတ္သတ္အားလည္း သက္သတ္လြတ္စားရန္တိုက္တြန္းခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။

မိမိကိုယ္တိုင္သက္သတ္လြတ္မစားနုိင္ေသာ္ျငား ျမတ္စြာဘုရားက သက္သတ္လြတ္စားဖို့ မထားခဲ့ပါဟု ျမတ္စြာဘုရားအား သက္ေသတိုင္မျပဳသင့္ပါ။ ျမတ္စြာဘုရားကိုမဆိုထားလ်င္ ေတာမွီရဟန္းမ်ား၏ ဓူတင္ ေဆာင္ေသာ ဓူတင္မ်ားထဲမွ ေရာျပြန္းေမႊေနွာက္စားေသာက္ေသာ ဆြမ္းတနပ္မ်ဳိးကိုသာ ဖန္တီးျပီး အမွတ္ သတိျဖင့္သာစားၾကည့္ပါက သက္သတ္လြတ္စားသူတုိ့၏ သေဘာကို နားလည္ျပီးကဲ့ရဲ့ျခင္းမွ ကင္းလြတ္မည္ ဟုယူဆပါသည္။ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကေတာ့ မိမိပါးစပ္တစ္လုပ္စာ အရသာခံဘို့အတြက္ သတၱ၀ါေတြအမ်ားၾကီးေသရတာ ငါမတရားဘူးတဲ့။ (ကိုယ္ခ်င္းစာတာေနာ္)။

ခ်မ္းေျမ့သာယာရိွၾကပါေစ။ ေမတၱာဘာ၀နာပြားမ်ားသူတို့ သက္သတ္လြတ္စားျခင္းအား ကဲ့ရဲ့ျခင္း၊ ရွဳံ့ခ်ျခင္းမ်ား ကင္းေ၀းၾကပါေစ။ သူတပါးခ်မ္းသာလိုေသာစိတ္ေစတနာေၾကာင့္ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။

=======================

0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts