Thursday, August 30, 2012

အရိွခႏၶာကို အားထုတ္ရမည္ေလာ? မရိွခႏၶာကို အားထုတ္ရမည္ေလာ?

ေရႊေစတီဆရာေတာ္၊ လယ္ေ၀းျမိဳ့နယ္၊ ေနျပည္ေတာ္

အရိွခႏၶာနွင့္ အျဖစ္ ခႏၶာ (တရားအားထုတ္ေသာသူမ်ားအတြက္ သတိျပဳသင့္ေသာအခ်က္မ်ား)
အရိွခႏၶာကို အားထုတ္ရမည္ေလာ? မရိွခႏၶာကို အားထုတ္ရမည္ေလာ?
ခႏၶာကို အရိွအေနျဖင့္ ယူဆ၍ တရားအားထုတ္လ်င္ သႆတဒိဌိျဖစ္၏။
ခႏၶာကို မရိွအေနျဖင့္ ယူဆ၍ တရားအားထုတ္လ်င္ ဥေစၦဒ ဒိိဌိျဖစ္၏။
ခႏၶာကို ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱ၀ါ၊ ေယာက်္ာ၊ မိန္းမအေနျဖင့္ မွတ္ယူ၍ တရားအားထုတ္လ်ွင္ သကၠာယ ဒိဌိျဖစ္၏။
ငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားတို႕သည္ အာရံုနွင့္ ဒြါရတိုက္ဆိုင္ၾကမွသာ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အျဖစ္တရားမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုအျဖစ္သေဘာတို့သည္ အပ်က္သေဘာမွာ လမ္းဆံုးေနၾကသည္။
ေကာင္းကင္မွာ လ်ွပ္စီးလက္သလိုျဖစ္တာနွင့္တျပဳိင္တည္း ပ်က္သကဲ့သို့ပင္ ရုပ္နာမ္ ခႏၶာအျဖစ္သေဘာတို့ သည္ အပ်က္သေဘာမွာပင္ လမ္းဆံုးေနၾကသည္။
ခႏၶာကို ျဖစ္ျပီးပ်က္တတ္ေသာ သေဘာမ်ွသာဟု ယူဆ၍ တရားအားထုတ္မွသာလ်ွင္မွန္ကန္မည္။
သို႕ေသာ္ ဥပမာအေနျဖင့္ ကိေလသာကို အရိွတရားဟု ယူဆၾကည့္ၾကပါစို႕။
ငါ့မွာ ကိေလသာရိွတယ္။ ငါကေလာဘ (လိုျခင္မွဳ) အားၾကီးတယ္။ ငါက ေဒါသ(စိတ္ဆိုး စိတ္ညစ္မွဳ)အားၾကီးတယ္။ ငါက မာနၾကီးတယ္စသည္ျဖင့္ ကိေလသာခိုင္ျမဲသည့္အေနျဖင့္ရိွသည္ဟု ခံယူသေဘာထားမွတ္ယူသည့္အတြက္ေၾကာင့္ခံယူ၊ သေဘာထား၊ မွတ္ယူခ်ိန္ၾကာလ်ွင္ ၾကာသေလာက္ ကိေလသာျဖစ္သည္ထက္ ျဖစ္လာပါ၏။ တုိးပြားသည္ထက္ တိုးပြားလာ၏။ ကိေလသာနုႆတိဘာ၀နာ အေနသို႕ ေရာက္သြားျခင္းျဖစ္၏။
စာရွဳသူအေနျဖင့္ ကိေလႆာႏုႆတိဘာ၀နာပြားမ်ားသူတေယာက္ မျဖစ္ေအာင္ ကိေလသာသည္ အရိွတရားျဖစ္၏။ ဟုမယူဆဘဲ ကိေလသာသည္ အျဖစ္တရားမ်ွသာျဖစ္၏ ဟု အမွန္အတိုင္းသိျမင္ရမည္။
ကိေလသာသည္ အရိွတရားမဟုတ္ပါ၊ ျဖစ္ျပီးလ်ွင္ ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာမ်ွသာျဖစ္ပါ၏။
ကုသိုလ္တရားမ်ားလည္း အရိွတရားမဟုတ္ပါ။ ျဖစ္ျပီးလ်ွင္ ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာတရားမ်ားသာျဖစ္ၾက၏။
အားလံုးေသာ သခၤါရတရားမ်ားလည္း အရိွတရားမဟုတ္ပါ။ ျဖစ္ျပီးလ်ွင္ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာတရားမ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါသည္။
သေဗၺ သခၤါရ အနိစၥာ (အားလံုးေသာသခၤါရ တရားမ်ား၊ ျပဳျပင္စီရင္အပ္ေသာ တရားတို့သည)္ ျဖစ္ျပီးလ်င္ပ်က္ၾကကုန္၏ ဟု ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါ၏။
ရုပ္နာမ္ဟုဆိုအပ္ေသာ ေလာကီ သခၤါရတရား အားလံုးကို အရိွတရားဟု မမွတ္ယူဘဲ ျဖစ္ျပီးလ်င္ ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာတရားဟု အသိဥာဏ္ယွဥ္ အမွန္ျမင္ၾကရုပ္နာမ္သည္ အရိွတရားမဟုတ္ အျဖစ္တရား၊ အပ်က္သေဘာမွာ လမ္းဆံုေနေသာ တရားျဖစ္ပါသည္။
ရုပ္နာမ္သည္ ပညတ္အရ ခြဲျခားျပရေသာ္လည္း ပရမတ္အရ တေပါင္းတည္းျဖစ္ျပီး တေပါင္းတည္း ပ်က္ေနေသာ သဟဇာတ ပစၥည္းျဖစ္ပါသည္။
ငါးပါးသည္လည္း ပညတ္အရ ခြဲျခားျပရေသာ္လည္း ပရမတ္အရ တေပါင္းတည္းျဖစ္ျပီး တေပါင္းတည္း ပ်က္ေနေသာ (သဟဇာတ)ပစၥည္းျဖစ္ပါသည္။
ကမၼဌာန္းတရားတို့သည္ အေျပာအားျဖင့္ ကြဲျပားျခားနားေသာ္လည္း သေဘာပရမတ္အားျဖင့္ ကြဲျပား ျခားနားျခင္း မရိွေခ်။
သမၼာဒိဌိဥာဏ္ အျမင္မွန္ မရသမွ် ပညတ္နည္းစြဲ အယူလြဲမွားေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ဘယ္နည္းနွင့္ ရွဳရွဳဘယ္နည္းနွင့္အားထုတ္ထုတ္ သေဘာမိေအာင္ ရွုမွတ္ရန္ အေရးၾကီးသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သေဘာမိမွ  ဥဒယ၀ယ ျမင္နုိင္သည္။ သဘာဟုတ္မွ ေလာကုတ္ ပညတ္အေျပာ မစင္လ်ွင္ ပရမတ္သေဘာ မျမင္နုိင္၊ ပရမတ္သေဘာ မျမင္လ်ွင္ မဂ္မ၀င္နုိင္၊ မဂ္မ၀င္လ်ွင္ နိဗၺာန္ အစစ္မျမင္နုိင္ေပ။ ထို့ေၾကာင့္ အေျပာရုပ္နာမ္ မရွုရ သေဘာရုပ္နာမ္ရွုပါ။ အေျပာစကားမရွုရ သေဘာတရားရွုပါ။ အေျပာမရွဳရ ၊ သေဘာရွဳပါ။ သေဘာသည္ သဘာ၀၊ သဘာ၀သည္ ဓမၼစစ္စစ္ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။
အရိွကို တရားရွုမွတ္သည္ဟု မယူဆဘဲ ျဖစ္ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာရိွတဲ့ ကို တရားရွဳ့မွတ္သည္ ဟူသတိဥာဏ္ယွဥ္ အမွန္ျမင္ၾကတရားအားထုတ္ၾကပါဟု တိုက္တြန္းလိုက္ပါ၏။
စာဖတ္လို့ သိတဲ့တရား နာလို့သိတဲ့တရား သုတမယဥာဏ္ သိမွ အပြားသိ(ဘာ၀နာ မယဥာဏ္)ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားနုိင္ၾကပါေစ။

0 ဖတ္သူမ်ားေျပာစကား:

Post a Comment

သိတာေလးေတြ ရွယ္ေပးပါဦး

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts