http://dhamatharlar.blogspot.com/

အလည္ေရာက္လာသူမ်ား ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ဖ်ာ လန္းဆန္းပါေစ

MP3 တရားေတာ္မ်ား ေဒါင္းယူ ႏိုင္ပါျပီ

လိုအပ္ေသာ တရားေတာ္မ်ားအားေတာင္းဆို ႏိုင္ပါသည္

လိုအပ္ေသာ တရားေတာ္မ်ားအားေတာင္းဆို ႏိုင္ပါသည္

သရဏဂံု တည္ေသာခါ၀ယ္

ေနာက္လဲ ထပ္မံ လာလည္ဖို႕ ဖိတ္ၾကားအပ္ပါသည္

Sunday, June 17, 2012

ဒီလမွာ က်မအၾကိဳက္အစားအေသာက္မ်ားႏွင့္ အင္ဥဟင္းတခြက္


ဒီလမွာ က်မအၾကိဳက္အစားအေသာက္မ်ားႏွင့္ အင္ဥဟင္းတခြက္
ဗန္းေမာ္သူပီပီ အစားအေသာက္ေကာင္းေကာင္းကိုၾကိဳက္တတ္တယ္ေလ။ ျမီးရွည္ကအစ ခ်က္ပံုက လံုး၀မတူဘူး။ ေနာက္တရုပ္နွစ္သစ္ကူးမွာမွ စားရတတ္တဲ့ လခြန္စီလို့ေခၚတဲ့ ေရစိမ္ေခါက္ဆြဲ ၊ လခြန္စီဆိုတာ ရွမ္းနာမည္လား တရုပ္နာမည္လား ကြဲကြဲျပားျပားမသိဘူး။ က်မတို့ဘက္မွာ အေခၚအေ၀ၚေတြက ေရာေနတယ္။ ခ်ိဖန္၀မ္း (ပုဂံလံုး)၊ ခြိဳင္ေစး(တူ)ဆိုရင္ တရုပ္လိုေခၚေ၀ၚတာ။ ပကပ္ေစာ(မုန္ညင္းခ်ဥ္ဟင္းေရ) ရွမ္းလိုျဖစ္သြား ျပန္ေရာ။ မွ်စ္ခ်ဥ္ ေခါက္ဆြဲေတြဟာ က်မတို့ျမိဳ့ရဲ့နာမည္ၾကီးအစားအစာထဲမွာပါေလ့ရဲ့။ ေဒညင္းသီးဆိုရင္ ရွယ္ဘဲ၊ တရုပ္ဆီးသီးဆိုရင္လည္း ရွယ္ဘဲ။ ဗန္းေမာ္မွာ ကြ်ဲေဒညင္း၊ စာကေလးေဒညင္းလို့နွစ္မ်ဳိးရိွတယ္။ ကြ်ဲေဒညင္း ကျပားျပားၾကီးၾကီး၊ စာကေလးေဒညင္းက လံုးလံုး၀ိုင္း၀ိုင္းေသးေသး။ မႏၱေလးကိုအမ်ားၾကီးသေဘၤာနဲ့တင္ ေရာင္းခ်ရတယ္။ မုန္ညင္းစိမ္းဆိုတာကလည္းေပါပါဘိသနဲ့။  မုန္ညင္းခ်ဥ္လုပ္တာေလ။ အခုေတာ့ မုန္ညင္းစိမ္းက ရွားမွရွား၊ ၀တုန္လို့ ေခၚတဲ့ ၀ေပါင္း(၀ဥကိုေပါင္းထားတာ) ဆိုရင္ ျမင္ကို မျမင္ရဘူးဘူး။  ၀ဥမရိွလို့ေလ။ ကိုယ့္ေဒသက အစားအေသာက္ကို အရမ္းလြမး္မိပါတယ္။ မေခ်ာရဲ့ အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္ထဲ ၀င္ၾကည့္လိုက္ရင္ စားျခင္တဲ့ စိတ္ေတြက ခဏခဏေပၚလာလုိ႕ အဲဒီဆိုက္ထဲ ခဏခဏ၀င္မၾကည့္ရဲဘူး။ ဟင္းခ်က္တဲ့နညး္မွ မဟုတ္ရင္ facebook ကေနဘဲ ဖတ္ျဖစ္လိုက္တယ္။ က်မ ဗန္းေမာ္စာေတြစားျခင္တုိင္း ေစာေ၀ညိဳလို့ ကေလာင္နာမည္ရတဲ့ ေနာင္ခုိက ဦးဇင္း အြန္လိုင္းတက္လာရင္ မေျပာဘဲမေနနိုင္ေျပာေျပာမိတယ္။ ဟိုဟာစားျခင္လိုက္တာ ဒါစားျခင္လိုုက္တာဆုိျပီးေပါ့။ တကယ္ ဗန္းေမာ္ ျပန္ေရာက္ေတာ့ ဦးဇင္းဆီသြားကန္ေတာ့ရင္း ေနာင္ခိုက မ်စ္ခ်ဥ္ေခါက္ဆြဲဟာ တျမိဳ့လံုးမွာ အေကာင္းဆံုးဆို တာမသိလိုက္ရလို့ မစားခဲ့လိုက္ရပါဘူး။
ဒီလကေတာ့ က်မအလြန္ၾကိဳက္တဲ့ ေဒညင္းသီးေပၚတဲ့လပါဘဲ။ ေဒညင္းသီးေတြၾကည့္လိုက္ရင္ အသင့္အတင့္ ေလးေကာင္းရင္ ၁၀ လံုးကို ၅၀၀ိ/တဲ့ေလ။ ပိန္စိပိန္ညွပ္ဆိုရင္ ၁၀ လံုး ၃၀၀ိ/-တဲ့။ တခါစားလိုက္ရ(၁၀)လံုးကို အကုန္မုန့္စားသလိုစားတာ။ အဲဒီလိုစားတာ က်မတေယာက္ထဲမဟုတ္ဖူး ကခ်င္ျပည္နယ္ ကလူေတြက ဒီလိုခ်ည္းဘဲ။ အေက်ာကတက္ေတာ့ ဆြမ္းေလာင္းမယ္လို့ အင္ဥေတြခ်က္ထားတာ မေလာင္း လိုက္ရေတာ့ဘူး။ ေနမေကာင္းျဖစ္ျပီေလ။
ကဲ ဒီေန့ေတာ့ က်မခ်က္တဲ့ အင္ဥဟင္းေလးအေၾကာင္းေပါ့။ 
အင္ဥေလးေတြကို ေျပာင္ေအာင္ေဆးရတယ္။ ေရဆင္းက အင္ပင္ေတြခ်ည္းပါဘဲ။ အခုေတာ့ ေနျပည္ေတာ္ျဖစ္ေတာ့ အင္ေတာလည္း ပါးသြားတာေပါ့။ အင္ဥဆိုတာ ၾကာၾကာလည္းမေပၚဘူး။အလြန္ဆံုးဒီမွာ တပတ္-၁၀ ရက္အတြင္းဘဲ ေတြ႕၇တယ္။ အဲဒီရက္ အတြင္းျမန္ျမန္၀ယ္ခ်က္စားမွ အင္ဥဟင္းစားရမွာ ေနာက္မို့ ဒီတနွစ္အတြင္းအင္ဥစားလိုက္ရမွာမဟုတ္ဖူး။ အင္ဥဆိုတာတကယ္ေတာ့ မွဳိတမ်ဳိးပါ။ ခ်ေတာင္ဘို့ေတြကို ဆန္ကြဲေတြၾကဲထားရင္ေနာင္ကို မွဳိထြက္သလိုေပါ့။ သူကလည္းအင္ဖက္ေတြေအာက္မွာေပါက္ေနတဲ့ မွဳိလံုးေလးေတြပါဘဲ။
အင္ဥကို အၾကိမ္ၾကိမ္အထပ္ထပ္ေဆးရပါတယ္။ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုးက သဲရွပ္တာေပါ့။ အင္ဥကို ေရထဲအရင္ထည့္စိမ္ထား။ သဲေတြက်ေတာ့မွ သြန္ျပီး ေျပာင္ေအာင္ အထပ္ထပ္ေဆးရတယ္။ အဲဒါေတာ့ လက္၀င္တယ္ေလ။ က်မက အင္ဥအလံုးေတြကိုတခုျခင္းလက္နဲ့သပ္ၾကည့္တယ္ သဲပါေနရင္ လက္သဲေလး နဲ့ ေကာ္ပစ္လိုက္တာဘဲ။
(၁) ၾကက္သြန္ျဖဴတစ္ဥ အခြြံႏြာျပီး ဒါးျပားနဲ့ရိုက္
(၂) အင္ဥေတြကို ေသးရင္ ထက္ျခမ္းခြဲ ၾကီးရင္အကြင္းလိုက္ေလးေတြလွီး
(၃) ဆား အခ်ဳိ့မွုန့္ ဆႏြမ္းမွဳန့္ ဆီလိုတယ္ေလ။
ဆီအိုးတယ္ျပီး ၾကက္သြန္ျဖဴကိုထဲ့လိုက္။ ျပီးရင္ ဆႏြမ္းသင့္ယံုထဲ့မယ္။ ျပီးေတာ့မွအင္ဥကိုထည့္လိုက္။ဆား အခ်ဳိမွုန့္တို႕ကို ကိုယ့္အၾကိဳုက္ထည့္ေပါ့။ ေရကို သင့္ယံုထည့္ရမယ္။ အင္ဥရဲ့အျပင္ခြံကမာတယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ နွပ္မႏွပ္ကို စစ္ေဆးၾကည့္ရမယ္။ အနွပ္လိုရင္ ေရထပ္ထည့္ျပီးျပန္နွပ္ေပါ့။ အဲဒါဆို ဆီျပန္အင္ဥဟင္း တခြက္ ရပါျပီ။
ဆြမး္ေလာင္းဘို့အဆင္သင့္ပါဘဲ။ စေန တနဂၤေႏြမွ ဆြမ္းေလာင္းဘုိ့အခြင့္အေရးရတာမုိ့ မပ်က္မကြက္ေလာင္း လိုက္ျခင္ပါရဲ့ရွင္။

မဟာျမိဳင္အမွတ္တရနွင့္ က်မအလစ္သုတ္သမား

မဟာျမိဳင္အမွတ္တရနွင့္ က်မအလစ္သုတ္သမား ေလာကမွာ အမွတ္တရေတြက မ်ားလွပါတယ္။ ေကာင္းတာဘဲျဖစ္ျဖစ္ဆုိးတာဘဲျဖစ္ျဖစ္ အမွတ္တရေတြက ေပါင္းစံုေနတာပါဘဲ။ ေကာင္းတဲ့အမွတ္တရေတြဟာ ေျပာစမွတ္ကေလးျဖစ္ျပီး တဖန္ဖန္စျမဳံျပန္လို့ ေကာင္းတယ္ေပါ့။ ဆိုးတဲ့အမွတ္တရေတြကေတာ့ နာက်ည္းစရာေတြလိုလို အခဲမေက်စရာ လိုလို လက္တုန့္ျပန္ျခင္တာတို႕ တေန႕အကြက္ရရင္ ျပန္ေဆာ္မယ္ဆုိတာတို႕ အမ်ိဳးမ်ဳိးအဖံုဖံုပါဘဲ။ ဒါေတြအားလံုးကိုပယ္သတ္နုိင္တာဟာလည္း တရားဘဲရိွပါတယ္။ အဲဒီအမွတ္တရေလးထဲမွာေတာ့ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အထင္ၾကီးတဲ့ က်မရဲ့ မွတ္မွတ္ရရေလးတစ္ခုကိုရင္ဖြင့္လိုက္ျခင္ပါတယ္။ ေဖေဖာ္၀ါရီလ(၂၈)ရက္ေန့မွာ ပ်ဥ္းမနားလက္လုပ္ေတာင္ဘုရား၀န္းထဲကေန ပ်ဥ္းမနားမွ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ၾကီးကို ဖူးၾကမဲ့ က်မတို့အဖြဲ႕ဟာ ညေန (၇း၃၀)မွာ စတင္ထြက္ခြာလာခဲ့ ပါေတာ့တယ္။ (၂၉-၂-၂၀၁၂) ေန့ မနက္ (၅း၃၀)မွာ မံုရြာျမိဳ့ကိုေရာက္ျပီး မုံရြာက ေရႊဂူနီ၊ ေဗာဓိတစ္ေထာင္၊ သဗၺဳေဒၶနဲ့ ၃၁ ဘံုဘုရားၾကီးတို့ကိုေရာက္ရိွျပီးဘုရားဖူးခဲ့ၾကပါတယ္။ ညေန (၅း၃၀)မွာေတာ့ မဟာျမိဳင္ေတာၾကီးထဲကို ဦးတည္ျပီး မံုရြာမွထြက္ခြာခဲ့ၾကပါေတာ့တယ္။ တန႕္ဆည္ကို ည (၁၁) နာရီေက်ာ္မွေရာက္ေတာ့ စားေသာက္ဆိုင္ေတြကလည္းပိတ္ကုန္ျပီ မိုးေလးကလည္း ဖြဲဖြဲဆိုေတာ့ ၾကံဳတဲ့လမ္း ေဘးက ဆိုင္မွာဘဲ ၾကံဳသလိုစားလိုက္ရပါေတာ့တယ္။ ကား ၂ စီးဆိုေတာ့ လူေတြကလည္းအမ်ားၾကီးေပါ့။ အဲဒီလိုနဲ့ဘဲ က်မတို့ဟာ ေမွာင္ၾကီးမဲမဲထဲမွာ မဟာျမိဳင္ေတာၾကီးထဲကို ျဖတ္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။ ဘာကိုမွ သဲသဲကြဲကြဲမျမင္ရေတာ့ပါဘူး။ က်မကေတာ့ပန္ထြာဘုရင္မၾကီးလို့ ေခၚတဲ့ ျဗိႆႏိုးမယ္ေတာ္ၾကီးနန္း ေ၇ာက္ရင္ကားခဏရပ္ေပးဘုိ႕ အိပ္ေနရင္လည္းနုိးဘို့ ကားဆရာကိုမွာထားခဲ့ပါတယ္။ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးထံသြားဖူးေမ်ာ္ဘူးတဲ့ သူေတြက မယ္ေတာ္ၾကီးနန္းေရာက္ရင္ ပု၀ါဆက္ဖို့ အေမြးတိုင္ ဖေယာင္းတုိင္ေတြပူေဇာ္ဘို့ မွာၾကားလိုက္ၾကတဲ့အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ မယ္ေတာ္ၾကီးရဲ့ နန္းရင္းလို့ေျပာၾကတယ္။ သူ႕နယ္ေျမထဲ၀င္ရင္ သူ့ကိုအသိအမွတ္ျပဳရတာေပါ့ရွင္။ တခါတေလမွာ သူ့ကိုအသိအမွတ္မျပဳရင္ မယ္ေတာ္ၾကီးဟာ ဆရာေတာ္ၾကီးကို လာေလ်ာက္တယ္လို့လဲ ကပ`ၸိယ ဦးေက်ာ္လြင္က ေျပာျပပါတယ္။ မဟာျမိဳင္ေတာၾကီးဟာ အင္မတန္မွေတာၾကမ္းတယ္ဆိုတာ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳဆရာေတာ္ၾကီး ဦးဥတၱမသာရက ေရးခဲ့ဘူးပါတယ္။ ပန္ထြာမယ္ေတာ္ၾကီးအေၾကာင္းဆိုလည္း ေခတ္လူငယ္ေတြကလြဲရင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ မယ္ေတာ္ၾကီးရဲ့ေၾကကြဲဘြယ္ဇတ္လမ္းကို သိျပီးသားျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ ဆရာေတာ္ၾကီးကိုယ္ေတာ္တုိင္က မဟာျမိဳင္ေတာၾကီးထဲ ေတာရေဆာက္တည္ဘုိ့ မံုရြာအထြက္မွာတင္ ဆရာေတာ္ၾကီးစီးတဲ့ကားကို ဒုကၡေပးခဲ့တာကို ေဟာေျပာခဲ့ဘူးပါတယ္။ က်မတို့ကားေပၚကအဖြဲ့ေတြဟာ နန္းလည္း ေရာက္ေရာ ဆင္းတဲ့သူဆင္းျပီး အေမြးတိုင္ ဖေယာင္းတိုင္ေတြနဲ့ ပသၾကပါတယ္။ က်မကေတာ့ မယ္ေတာ္ၾကီးတုိ့အဖြဲ့ လိုရာသံုးပါ ျမတ္စြာဘုရားကို ပူေဇာ္လို့ဘဲျဖစ္ျဖစ္ ဆရာေတာ္ၾကီးကုိပူေဇာ္ဘို့ဘဲျဖစ္ျဖစ္ ဆိုျပီး အေမြးတိုင္အတိုင္ (၃၀) ေလာက္ ထုိးစိုက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဖေယာင္းတိုင္ေတြလည္း ထြန္းထားေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီနန္းေရာက္ေတာ့ မနက္(၃)နာရီပါ။ ဆရာေတာ္ၾကီးဟာမနက္ (၉)နာရီမွာဆြမ္းခံၾကြျပီး တညအိပ္သာလက္ခံတဲ့အတြက္ က်မတို့ဟာ အဲဒီမနက္ေစာေစာ ေရာက္ရင္ ဆြမ္း(၂)ၾကိမ္ေလာင္းခြင့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကားကိုေစာသထက္ေစာလ်င္စြာ ေက်ာင္းေရာက္ျခင္္စိတ္ဖဲ ျပင္းျပေနပါေတာ့တယ္။ အဲ - အေ၇းေကာင္းေတာ့ ျပသနာကေပၚပါေခ်ျပီ။ ဒါကေတာ့ က်မတို့ရဲ့ကားေရွ့မွာ ေထာ္လာဂ်ီတစီးက ကန့္လန့္ျဖတ နီးပါးပိတ္ေနပါေတာ့တယ္။ လမး္ကက်ဥ္း ေျမလမ္းေတြကျဖစ္ တဖက္ကလည္း ၀ါးရံုေတာလ်ဳိဆို ေတာ့ ဘယ္ဘက္မွ မလြတ္တဲ့ၾကပ္ပူးၾကပ္ပိတ္ၾကားထဲမွာ ေရာက္သြားပါေတာ့တယ္။ တရားေခြေတြထဲမွာလည္း မဟာျမိဳင္လာတဲ့သူေတြ ကားပ်က္တာ ကားနွစ္ေနတာ ဗြက္အုိင္ေတြထဲက ၾကိဳးနဲ့ဆြဲၾကတာ အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ႕ေနေလရေတာ့ ဒို့အဖြဲ့လည္းထိျပီဟ လုိ့စိတ္ထဲမွာျဖစ္မိပါတယ္။ က်မက ကားဆရာေလးကို ဆင္းၾကည့္ဘို့နဲ့လိုအပ္တာရိွရင္လည္း ကူညီေပးဘုိ့ေျပာလိုက္ပါတယ္။ မၾကာခင္ ကားဆရာေလးျပန္တက္လာျပီး ပါလာတဲ့ဘီးပိုကလည္းေပါက္ေနသတဲ့။ စိတ္ေလ်ာ့လိုက္ပါ အမၾကီးရာတဲ့။ က်မလည္း ဘာမွမတတ္နိုင္ေခ်ပါတကားလို႕ ျဖစ္ေပမဲ့ တဖက္ကလည္း မယ္ေတာ္ၾကီးကိုေမတၱာနာနာပို့ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကိုလည္း ဆြမး္ေလာင္းျခင္လြန္းလို့ပါဘုရားလို့ မၾကာခဏစိတ္ထဲကေလွ်ာက္မိတယ္ရွင္။ ဘာေၾကာင့္ဆိုေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးဟာ မေနာပိုင္တယ္ဆုိတဲ့ (သူတပါး၏ စိတ္အၾကံကိုသိနုိင္တာ)ကို အေတြ႕အၾကံဳ ေတြအရသိျပီးသားျဖစ္လို့ျဖစ္ပါတယ္။ က်မဟာ ေမတၱာေတြပို့လိုက္ ဆက္တုိက္ ဆုေတာင္းျခင္းနဲ့ စိတ္ပို့လြတ္ျခင္းကို လုပ္ပါေတာ့တယ္။ မလာခင္ တပတ္ေလာက္ထဲကလည္း ၾကိဳတင္ျပီးအိမ္ကေန စရဏလုပ္ျခင္း ေမတၱာပိုျခင္းမ်ားၾကိဳတင္ လုပ္ထားပါတယ္။ သိပ္မၾကာပါဘူူး ကန့္လန့္ျဖစ္ေနတဲ့ဘက္က ကားမီးေရာင္ထိုးလာပါေတာ့တယ္။ ေအာ္ေနာက္ကားတစီး ေ၇ာက္လာတာဘဲလို့သိလိုက္ပါတယ္။ ဘယ္လိုကဘယ္လိုျဖစ္တယ္မသိ ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ့ က်မတို့ ကားဆရာေလးက အဆင္ေျပသြားျပီလုိ့ က်မကိုေျပာပါတယ္။ က်မလည္းအံ့ၾသသြားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေနာက္ထပ္လာတဲ့ကားနဲ့ ပ်က္ေနတဲ့ကားက အမ်ဳိးအစားတူျဖစ္ျပီး ေနာက္ထပ္လာတဲ့ကားကကန့္လန့္ျဖစ္ေနတဲ့ကား ေရြ႕လို႕ရေအာင္လို့ သူ့႕ကားက ဘီးေတြျဖဳတ္ေပးျပီး ကန့္လန့္ကားကိုတပ္ေပးလိုက္ေတာ့ ေရြ႕လို့ရသြားတာေပါ့့။ ေမာင္မင္းၾကီးသား တုိ့က်န္းမာ ခ်မ္းသာပါေစလို့ ရမ္းသမ္းေမတၱာပို့သလုိက္ရပါတယ္။ ေမွာင္ၾကီးမဲမဲ ေတာၾကီကနက္နက္ဆုိေတာ့ သူတို့ကိုလည္း ကိုယ္က မျမင္ရ။ တကားလံုးကေတာ့ အိပ္ေမာက်ေနၾကေလရဲ့ က်မနဲ့ကားဆရာေလးသာ မအိပ္ဖဲရိွေနၾကတယ္ေလ။ သူတုိ့ ကူညီေဆာင္မမွဳေၾကာင့္ (၃-၃-၂၀၁၂)ေန့ မနက္(၆)နာရီတိတိမွာ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ၾကီး သတင္းသံုးရာ ေခါင္နန္းပလႅင္ ဓေမၼသစခန္းသို့ ေ၇ာက္ရိွ ခဲ့ၾကပါေတာ့တယ္။ မနက္(၃)နာရီေက်ာ္ေက်ာ္မွာ တိုုက္ဆုိင္မွဳေလးကေတာ့ အံ့ၾသစရာေပါ့ေလ။ ပစၥည္းခ် ခဏအိပ္ျပီး ခ်က္ဖုိ့ျပဳတ္ဖုိ႕ ျပင္ဆင္ပါေတာ့တယ္။ က်မက က်မဆရာရဲ့ဇနီး မမေဆြနဲ့ မၾကာခဏ ခရီးထြက္ေနၾကဆိုေတာ့ သူဘာလုပ္တယ္။ ဘယ္လိုျပင္ဆင္တယ္ကို အတုျမင္အတတ္သင္ အတုခိုးလာတယ္။ Ready အသားဗူးေတြထဲက ဘဲသား၊ ဆိတ္သား၊ ငါးဖယ္ဆုပ္ဗူးေတြကို ၀ယ္လာပါေတာ့တယ္။ အမ်ားခ်က္တဲ့ဟင္းကိုမွ မကပ္လိုဘဲ ခ်က္ကပ္ျခင္တာကိုး။ ေနာက္ Shitaki မွဳိ ၊ ၾကြက္နားရြက္မွဳိ၊ ခ်စ္(စ္) ၊ သစ္ၾကားသီးေတြပါထည့္လာတယ္ေလ။ ွဆီကအစ ဗူးေသးေသးေလး နဲ့ေပါ့။ ဒါေတာင္ လက္လုပ္ေတာင္မွာ မနက္အာရံုအတြက္ခြဲထားခဲ့ေသးတယ္။ က်မသယ္လာတဲ့ လွဴဘြယ္က ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ့ဆုိင္းဘုတ္က စည္းကမ္းအတိုင္း အေမႊးတုိင္နဲ့ဖေယာင္းတိုင္ထုပ္ေတြပါဘဲ။ ဆရာေတာ္ၾကီးဆီသြားမွာမို့ နိုင္ငံျခားမွာစာသင္ေနတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြက မွာၾကားတဲ့အတြက္ အဲဒီသံဃာေတာ္ေတြကိုယ္စား လွဴေပးဘို့ အေမြးတုိင္ထုပ္ေတြေရာ မနုိင္မနင္းပါ။ ပါးလိုက္တဲ့ ဖေယာင္းတုိင္ထုပ္ေတြ က်မရံုးက ခေလးေတြ ကုသိုလ္ ရေစျခင္လုိ့ နင္တို့ေတြ ကုသိုလ္ပါဆိုလို့ ခေလးေတြရဲ့ အထုပ္ေတြ တအင့္တမၾကီးနဲ့က်မပါ။ ဆရာေတာ္ၾကီးဆြမ္းခံၾကြလာရင္ခင္းဘို့ စိန္ကတၱီပါစ ၂ စ၊ ပု၀ါအျဖဴတထည္နဲ့ ေမာ္လျမိဳင္ကလက္ေဆာင္ထည့္ေပးလိုက္တဲ့ ပု၀ါအစိမ္းေလး(သိပ္ျပီးစိတ္မ၀င္စားလို့ က်မလက္ထဲရထားတာၾကာေနျပီျဖစ္ေပမဲ့ မထုတ္ၾကည့္မိဘူး၊ အဲဒီမွာ ခင္းမွ ၾကည့္ မိလိုက္တယ္။ ေတာ္ေတာ္လွတာဘဲလို့ သေဘာလည္း အေတာ္က်သြား မိတယ္)။ က်မက လွဴမဲ့အထုတ္ေတြကို ဆြမ္းခံေက်ာင္းထဲမွာရိွတဲ့ ပလႅင္ရဲ့ ခုံေပၚမွာတင္ထားလိုုက္တာေပါ့။ အဲဒီမွာဆရာေတာ္ၾကီးအလွဴခံ မယ္ထင္တာကိုး။ ဆြမ္းခံၾကြလာေတာ့ ဆြမ္းလည္းေလာင္းျပီးေရာ အဲဒီမွာအလွဴမခံဘူး ဆြမ္းခံအျပန္လမ္းမွာလွဴရမွာဆိုေတာ့ က်မမွာ အျပန္လမ္းဘက္ကို ေျပးရပါေတာ့တယ္။ ဆြမ္းလင္ဘန္းၾကီးကိုလည္း ၾကံုတဲ့ေနရာပစ္ထားခဲ့တယ္။ အဲဒီလင္ဘန္းထဲ ဓမၼဒါန ရထားတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးတရားေခြ ၂ေခြလည္းပါရဲ့။ ဆရာေတာ္ၾကီးသြားဘို့ခင္းထားတဲ့ အခင္းေတြကိုျဖတ္ေက်ာ္ျပီး အေျပး တရားပလႅင္ေရွ့ခံုေပၚက အထုပ္ၾကီး ၂ ထုပ္ကိုသယ္ ဘန္းၾကီးနဲ့ထည့္ ေယာက္ယက္ခပ္သြားပါေတာ့တယ္။ သူမ်ားေတြတန္းစီေနတဲ့ အဆံုးကိုေျပးရတယ္ေလ။ အထုပ္ေတြက မ်ားေတာ့ ျပဳတ္က်မလိုျဖစ္ပါေလေရာ. ဒီေတာ့ ေခါင္းနည္းနည္းသံုးလိုက္ျပီး ဟိုဘက္ဒီဘက္ မ်က္ေစ့ကစားလုိက္ပါတယ္။ ဘယ္သူ့ကိုအကူအညီေတာင္းရင္ရမလဲေပါ့။ သေဘာေကာင္းပံုရတဲ့ အမ်ဳိးသမီးတေယာက္ သူ့ဘန္းထဲမွာလွဴဘြယ္ကလည္း သင့္ယံု။ သူ့ကိုအကူအညီေတာင္းလိုက္ရတယ္။ သူမက လိုလိုလားလားနဲ့တခ်ုဳိ့ခြဲယူျပီးလွဴေပးတာမို့ အဆင္ေခ်ာသြား ခဲ့ပါေတာ့တယ္။ ေဟာ ဆရာေတာ္ၾကီးက နီးသထက္နီးလာပါျပီ။ ဆရာေတာ္ၾကီးေျပာေျပာေနတာသတိရမိတယ္။ သတိေလးနဲ့လွဴ။ စိတ္ေတြ ဟိုေရာက္ဒီေရာက္မေရာက္ေစနဲ့။ ရွဳမွတ္မွဳေလးနဲ့လွဴ အမွတ္သတိေလးနဲ့လွဴဆုိတာေလးကိုပါ။ စိတ္ကိုအသင့္ျပင္လိုက္တယ္။ ျငိမ္သက္ေသာစိတ္နဲ့ သတိေလးကပ္ျပီးလွဴလိုက္ပါေတာ့တယ္။ ေအာင္ျမင္သြားပါျပီ။ ဒါေပမဲ့ ………. က်မျပန္ေရာက္လာေတာ့ ဆြမ္းဘန္းကိုေနရာေရြ႕ထားေပးတယ္။ ဘန္းထဲက အေခြ(၁)ေခြကေတာ့မရိွေတာ့ ပါဘူး။ စိတ္ေလးအေနွာက္အယွက္ျဖစ္သြားတာေပါ့ေနာ္။ ေဟာ ေနာက္ပု၀ါလွလွအစိမ္းေလး။ မရိွေတာ့ပါဘူး။ ေကာ္ေဇာေတြ သိမ္းေတာ့ ကပၸိယေတြက အခင္းေတြအားလံုးကို ေဘးကိုေသခ်ာပံုထားေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအပံုထဲမွာလည္းလံုးလံုးမရိွေတာ့ ပါဘူး။ စိတ္ဆိုေသာစိတ္က က်မကိုေကာင္းေကာင္းပညာျပေခ်ပါျပီ။ ေစာေစာက လွဴခါနီးထားတဲ့သတိဟာ က်မမွာမရိွေတာ့ပါဘူး။ စိတ္ထဲမွာ ဆရာေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွာေတာင္လာေပ်ာက္ရသလားဆုိတဲ့စိတ္ဖဲျဖစ္ေနပါတယ္။ လိုက္လည္းရွာတယ္။ သို့ေသာ္ မေတြ႕ပါဘူး။ ေကာင္မေလးတခ်ဳိ့က သူတို့ဆီပါလာတဲ့မ်က္နွာသုတ္ပု၀ါအစိမ္းေလးလာေပးၾကတယ္။ မဟုတ္ဖူးေလ။ က်မက တဖ်စ္ေတာက္ေတာက္ျဖစ္မိပါေလေရာ။ ကိုယ့္ပစၥည္းမဟုတ္ဖဲနဲ့မ်ား။ ကိုယ့္ပစၥည္းမဟုတ္မွန္းေတာ့သိသင့္တယ္ေပါ့။ တကဲ့ဆရာေတာ္ၾကီးဆီလာျပီး သူမ်ားပစၥည္းကိုယူတယ္ေပါ့ေလ။ ညေနပိုင္းေရာက္လာေတာ့ ေခါင္းထဲၾကာၾကာမသိုထားတတ္တဲ့က်မဟာ ေခါင္နန္းပလႅင္ေက်ာင္းေဆာင္ေပၚမွာ တရားထိုင္ပါေတာ့တယ္။ မအိပ္ခင္ေလးမွာတင္ က်မေခါင္းထဲအသိဥာဏ္လင္းကနဲေပၚလာတယ္။ အ၇င္ဘယ္ဘ၀ေတြကမ်ား ဘုရားေက်ာင္းကန္ေတြသြားရင္ သူမ်ားပစၥည္းကို လိုျခင္စိတ္နဲ့လစ္ခဲ့ဘူးပါလိမ့္ေနာ္လို့။ ဒါေၾကာင့္လည္း အခုလို ဘုရားေက်ာင္းကန္မွာ ဒီလိုျဖစ္တာလို့။ တကယ္တန္းေတြးလိုက္ရင္ ဆရာေတာ္ၾကီးေျခခ်ထားတဲ့ ပု၀ါမို့ လုိျခင္တာျဖစ္ ပါလိမ့္မယ္။ ေပးတဲ့သူကလည္း အမ်ုိးအစားေကာင္းေကာင္းေလးေပးလိုက္တာဆိုေတာ့လွတပတေလးေပကိုး။ က်မက က်မရဲ့ အလစ္သုတ္သမား(ဒါအလစ္သုတ္သမားဘဲမဟုတ္လား လစ္လို့သုတ္တာေလ မလစ္ရင္သုတ္မရဘုး) အတိတ္ဘ၀ကို ေတးြ မိျပီး အရင္ဘ၀က သူမ်ားပစၥည္းအလစ္သုတ္လာေတာ့ ကိုယ့္ပစၥည္းနဲ့ ဒီဘ၀ဆပ္လိုက္ရတာ အေၾကြးတစ္ခုေတာ့ ေက်ျပီလုိ့ စိတ္ထဲမွာ မေက်နပ္မွဳေတြ အစားေက်နပ္ပီတိျဖစ္ျပီး ျပံဳးစိစိ ျဖစ္မိပါေတာ့တယ္ရွင္။ တကယ္ေတာ့ အလစ္သုတ္သမားက က်မဘ၀ရဲ့ ပံုရိပ္တစ္ခုျဖစ္ခဲ့တာပါဘဲ။ ပု၀ါအျဖဴေလးကေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီး ပ်ဥ္းမနားလက္လုပ္ေတာင္မွာသီတင္းသံုးစဥ္က လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဆရာေတာ္ၾကီးကိုခင္းထားတဲ့ ပု၀ါေတြ အခင္းေတြေအာက္မွာ မုန့္ေလေပြထည့္တာ မေက်ဘူး။ ဆရာေတာ္ၾကီးက စ်ာန္နဲ့သြားတာနဲ့ ဟိုုးေလးတေက်ာ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆြမ္းလာေလာင္းတဲ့သူေတြလည္း တေန့ထက္တေန့ စည္ကားလာပါတယ္။ အနီးနားရြာေတြကအစ ကားေတြနဲ့လာေလာင္း ၾကတာေပါ့။ အဲဒီတံုးက က်မတို့လည္း ဆရာတို့မိသားစုနဲ့ အတူဆြမး္ေလာင္း ဘို့သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ စပ္စုတတ္တဲ့ က်မဟာ ပု၀ါအျဖဴေလးကိုခင္းလိုက္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ၾကီးခပ္ေ၀းေ၀းက ဆြမ္းခံၾကြလာတာကို ျမင္ရတည္းက တပည့္ေတာ္၏ ပု၀ါေပၚတြင္ ဘယ္ဘက္ေျခရာတဖက္တည္းသာ ခ်န္ထားေပးခဲ့ပါဘုရားလို့ စိတ္နဲ့ အတြင္တြင္ ေလ်ာက္ေတာ့တယ္။ ၾကြလာပါျပီ။ ဘယ္ေနရာမွာမွ ေျမၾကီးမရိွပါဘူး။ လာရာလမ္းတစ္ေလ်ာက္ အခင္းေတြအျပည့္ပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘယ္လိုမွ ေျခဖ၀ါးမွာ ေျမမွဳန္ကပ္ပါလာစရာအေၾကာင္းမရိွခဲ့ပါဘူး။ က်မေရွ့အေရာက္ ဆြမ္းေလာင္း လိုက္တယ္ ။ ဦးခ်တယ္။ ဘုန္းဘုနး္ေမတၱာပို႕ေပးတာခံယူတယ္။ ဘုန္းဘုန္းဆက္ၾကြသြားပါျပီ။ မေမ်ွာ္လင့္ထားခဲ့ေသာျဖစ္ရပ္က က်မဆုေတာင္းအတုိင္းပါဘဲ။ ျဖဴစြပ္ေနေသာ ပု၀ါေပၚတြင္ ေျမမွုန္တုိ့ျဖင့္ ဘယ္ဘက္ေျခရာ တဖက္တည္းသာ ထင္ထင္ရွားရွား အထင္းသားပါလား။ ေပ်ာ္လိုက္သည္ျဖစ္ျခင္း။ နွစ္ေတာ္ေတာ္ၾကာေပမဲ့ အဲဒီပု၀ါကို အျမတ္တနိုးသိမ္းဆည္းထားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီပု၀ါေလးကိုဘဲ အခုမဟာျမိဳင္အထိ သယ္လာတာပါ။ ပု၀ါအျဖဴေလးကေတာ့ က်မလက္၀ယ္က်န္ရိွလ်က္ပါဘဲ။ ဆက္ရန္- သေဗ`ၺသတၱာကမၼသကာ။

မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ၾကီးမွ (၃-၃-၂၀၁၁) ေန့တြင္ ရွမ္းသာ၀ကမ်ားကို ေဟာၾကားေတာ္မူေသာတရားေတာ္မွ ေကာက္ႏွုတ္ခ်က္ 

လားဟူလီေရွာ ေ၀ေနယ်မ်ား ဆြမ္းေလာင္းလွဴရန္ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကစဥ္
လူဦးေရက တိုးတိုးလာတယ္။ေျမကမတိုးဘူး လူသာတိုးတာ္။ တေယာက္စာကို ၁၀ ေရာက္ခြဲစားေနရတယ္ အဲဒီေတာ့ေစ်းနွုန္းၾကီးလာတယ္။ အလုအယက္မ်ားလာမယ္။ စိတ္ဆုိးစိတ္မိုက္မ်ားလာမယ္။ ေျမေပၚကထြက္ တဲ့သယံဇာတကလည္းမတိုးဘုူး။ ဗုဒ`ၶဘာသာက ခပ္ေအးေအး ရိွတာနဲ့တင္းတိမ္ၾကတယ္။ ေနာင္ကို လူဦးေရတုိးသေလာက္ စိတ္ေတြပူလာမယ္။ အေျပာပူ အလုပ္ပူေတြလုပ္ေတာ့ ကံေတြပူလာမယ္ေနာ္။ ဥတုမေကာင္းေတာ့ဘူးေနာ္။ ဥတုမေကာင္းေတာ့ ဥတုကိုမွီတဲ့ အစာေတြကေကာင္းပါဦးမလား။ ဥတုမရ အဟာရမေကာင္း မပူလြန္ေတာ့ အစာေတြထဲ အဆီကမရေတာ့ဘူး ။ စားစရာမရိွေတာ့ ဒါခ်ည္းစားရမွာ။ အဲဒီအခါ စိတ္ေတြက ၾကမ္းလာမယ္။ ကံၾကမ္းေတြျဖစ္ေတာ့မွာ။ ကံၾကမ္းျဖစ္လာရင္ ဥတုက ဒီထက္ ဒီပူလာေတာ့မယ္။ ေဆာင္းပါးထဲမွာ ဒို့ဘက္မွာသာသစ္ပင္ေတြရိွတာ ဟိုဘက္မွာက သစ္ပင္ မရိွေတာ့ဘူး ကတုံးျဖစ္ေနျပီတဲ့။ ေတာင္ထိပ္အထိ ကတရာလမ္းေတြရိွတယ္တဲ့။ ရွမ္းနယ္ျခားမွာရိွတဲ့သူက စာေရးတာေလ။ အဲဒါသစ္ပင္ကအစလာခုိးတာတဲ့။ သစ္ပင္ခုိးတာေစာင့္ေနရတာတဲ့။ စိတ္ၾကမ္းေၾကာင့္ ကံၾကမ္း ကံၾကမ္းေၾကာင့့္ ဥတုေတြက ၾကမ္းေတာ့ အစာၾကမ္းေတာ့ စိတ္ေတြၾကမ္းေတာ့မွာ ေနာ္။ ဒီအတိုင္း ဒို့စိတ္ကိုပစ္ထားရင္ အရိုင္းၾကားညွပ္ပါေတာ့မယ္။ ဒါေၾကာင့္စိတ္ကို ယဥ္ေအာင္ျပင္ဘုိ့ လိုတယ္ေနာ္။ ၀ိပသနာက နုတယ္ေနာ္။ ဒို့တံုးက ပုတီးနဲ့စတာေနာ္။ ဒို့က အရင္ဘ၀က ဒီထက္ၾကမ္းတယ္။ဒို့က (၂)ဘ၀သိတယ္။ ရဟန္းတ၀ါအရမွာ ေသခဲ့တာေနာ္။ ဒို့က အရင္ဘ၀ကနာမည္ ဥာဏ္ေက်ာ္ အခုဘ၀ ေမာင္ျငိမ္း။ အရင္ဘ၀ကလည္း ေမာင္နွမ ၅ေယာက္မွာ အငယ္ဆံုး အခုဘ၀မွာလည္း ၅ေယာက္မွာ အငယ္ဆံုး။ ဒို့ကအကိုအလတ္္ကို အေတာ္ခ်စ္ခင္တာ ဒါေၾကာင့္ သူ့ကို ဒီဘ၀ အေဖျပန္ေခၚရတာ။ သိတတ္ကထဲက ဒီဘ၀ကအေမကို အေမေလးေခၚတာ။ အရင္ဘ၀ကအေမကို အေမၾကီးေခၚတာ။ ဒို့အေမက ဒုိ့ကိုခ်စ္လိုက္တာတုန္လို့။ ဒို့ကလည္း ဒီေလာက္အျဖစ္သည္းရမလားဆို မုန္းတာ။ ဒို့ကဘ၀ေတြက်င္လည္လာတာပါ။ မသိလို့သာပါဗ်ာ။ အရင္ဘ၀က အေမက ဆံပင္ကို အုန္းဆီဆြတ္ျပီး ထံုးမေပးလို့တဲ့ ဆံပင္ကို ခါးဘန္းေပၚတင္ျပီး ဒါးနဲ့ခုတ္တာတဲ့။ ၁၂ သားအထိ ေယာင္ေပစူးနဲ့။ ဘယ္ေလာက္ထန္သတံုး။ အရင္ဘ၀ေတြ့သူေတြနဲ့ အခုဘ၀ေတြ႕သူေတြမတူေတာ့ဘူး။ အခုအသက္က(၇၀)ကိုး။ လမ္းေတြ႕တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္းမတူေတာ့ဘူး။ ဆုတ္ေခတ္ ဆုတ္ေခတ္ ၾကမ္းလာတာေနာ္။ အသံလြင့္တာက ကမၻာၾကီး ဘယ္ေလာက္ေစာင္းမွာ ဘယ္ေလာက္ေစာင္းရင္ အပူခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္တက္မယ္လို့ေျပာတာ။ ဂိတ္ဆံုးေစာင္းတဲ့အခါ က်ရင္ ဒို့သက္တမ္းက(၃၀)ဘဲရိွေတာ့မွာ။ ခပ္ေအးေအးမေနနဲ့ေနာ္။ ဒီတဘ၀ထက္မဆင္းေစနဲ့ေနာ္။ ထပ္ေတြကမွာသက္တမ္းတိုေတြေလ။ သူ႕ငါလု ငါ့သူလုျဖစ္ေတာ့မွာေနာ္။ ဘာသာေရးလည္း တတ္နုိင္မွာမဟုတ္ေတာ့ဘူးေနာ္။ ဗုဒ`ၶာဘာသာက စစ္လြန္းလို့ ဒီေလာက္ခံနုိင္တာေနာ္။ ဒီကလြတ္ဖုိ့လုိအပ္တယ္။ ဒီဘ၀ေလးနဲ့ ေတာ္ပလား။ ေရွ႕ဆက္သြား၇ဦးမွာ က်င့္က်စမ္းပါ။ စိတ္ျမင့္ရင္ ဘ၀ျမင့္တာဘဲ။ ေရွးေခတ္က စာေပေရးသားတဲ့ဆရာေတာ္ေတြက ရုကၡဆိုး ဆုေတာင္းတာမ်ားတယ္။ ဒို့ဆရာဆို ပုတီးနဲ့ ျပီးသြားတာ။ စတုမဟာရာဇ္သက္တမ္းနဲ့ေနရတာကိုး။ ေရွးေခတ္က လူေတြေသရင္ ရုကၡစိုးျဖစ္တာမ်ားတယ္။ သီလစင္ၾကယ္တာကိုး။ အရင္က ၀ိပသနာမရိွဘူးေလ။ လယ္တီေခတ္ေရာက္မွ နည္းနညး္စလာတာ ေ၀ဘူတို့မဟာစည္တုိ့ၾကမွ ၀ိပသနာကမၻာအထိသိလာတာ။ ၀ါဆိုတဲ့အခါက်ရင္ ဒို့ရြာထဲကရြာသားေတြတစ္ရြာလုံး၀ါဆိုတာဗ်။ ၀ါထြက္မွထြက္တာဗ်။ ဘုန္းၾကီးေတြ ရုကၡစိုးျဖစ္တာမေျပာနဲ့။ေခတ္အဖိုးေတြဘယ္လိုလဲ။ ေရွးလူနဲ့ ခုေခတ္မတူဘူးဗ်။ ဒို့ကလြန္ဖုိ့လိုအပ္တယ္။ ၾကိဳးစားပါ။ သူမ်ားေတြမတရားသျဖင့္ၾကီးပြားရင္ ကိုယ္ကတရားသျဖင့္ၾကီးပြားေအာင္လုပ္ေနာ္။ စုထားတဲ့ ကုသုိလ္ေတြအမ်ားၾကီးရိွခဲ့မွာပါ။ အေတြးေၾကာင့္ဒို့ပူတာ။ မေတြးျဖစ္ေအာင္က်င့္ရမယ္။ ျဖစ္ေနတဲ့ဒုကၡ တက်ပ္မွာ ေတြးလို့ျဖစ္တာ သံုးမတ္ေလာက္ရိွတယ္။ ပက္ပင္းၾကံုတဲ့ ဒုကၡက ဒီေလာက္မနာဘူး။ အေတြးကဆြလို့ျဖစ္တဲ့ဒုကၡက ပိုဆိုးေနတာေနာ္။ တေန့ကို မနက္တၾကိမ္ မနက္(၄)နာရီေလာက္ ဒီေန့အတြက္ အပူထုပ္ကိုေခါင္းေပၚမရြက္ခင္နဲ့ ညအပ္ရာ၀င္ခါနီး အပူထုပ္ေတြေခါင္းေပၚကခ်ခ်ိန္ေတြမွာ တေန့(၂)နာရီေလာက္လုပ္ပါ။ ဒို့ကစိတ္ၾကမ္းေတာ့ ပုတီးကလာတယ္။ လက္ကခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ပုတီးကၾကမ္းၾကမ္းနဲ့ ကိုင္ရတာ။ တလံုးထိ တလံုးသိကိုင္တာဘဲ။ နွေခါင္းက နုတယ္ေလ။ ေတာ္ေတာ္တန္တန္သိဘုိ့မလြယ္ဘူး။ ဘာရဘို့ ညာရဘုိ့ မစဥ္းစားနဲ့။ ေလာဘမၾကီးနဲ့ ပုတီးေလာဘၾကီးရင္ ေသာကၾကီးတယ္။ (၉)ပတ္ ဒို့က (၂၇)ပတ္ထက္မပိုဘူး။ ဒုိ့တံုးက အရဟံဆိုတာ။ အသံမထြက္ဖူး။ မေနွးမျမန္။ ေနွးလြန္းရင္ စိတ္ထြက္တယ္။ တစ္လံုးထိ တစ္လံုးသိေအာင္ၾကိဳးစား။ လုပ္ၾကည့္ မရဘူးူ။ ၃-၄ လံုးဆိုထြက္သြားတာဘဲ။ သတိနဲ့ၾကပ္ၾကပ္ေလ ထြက္တာဘဲ။ စိတ္ရွည္ သီးခံရမယ္။ အဲဒီမွာ စိတ္ျမန္ေၾကာင္းပိုသိတယ္။ ထြက္ရမလားလုပ္ မထြက္ေအာင္ၾကိုးစားမယ္ကြဲ့ဆို ပိုထြက္တယ္။ ဒီကေန (၁၀)လံုး (၂၀)လံုးေလာက္မွထြက္ေတာ့တယ္။ အဲဒီေတာ့မွ အေတြးနဲျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရတာ။ အဓိဌာန္နဲ့လုပ္ရတယ္။ အေရးမၾကံု ေသေရးရွင္ေရးၾကံုတတ္တယ္ေနာ္။ ထင္းေခြမၾကံုေရခပ္ၾကံဳရတတ္တယ္။ အဓိဌာန္နဲ့လုပ္ေတာ့ သူတို့ဆီစာရင္းတင္ထားတယ္။ ဒီဘုရားမွာ အဓိဌာန္တင္ခဲ့ရင္ ဒီဘုရားမွာ။ စိတ္ထဲကေန လွမ္းအာရံုျပုရတယ္။ သစၥာဆုိလို့ရတယ္ေနာ္။ ၾကိမ္စာတိုက္တာမဟုတ္ဖူးေနာ္။ သူတို့သိတယ္ သူတို့တာ၀န္ေနာ္။ အဲဒီအထဲမွာ သနားသူတစ္ေယာက္ကေပၚလာတတ္တယ္။ အဓိဌာန္နဲ့လုပ္ၾကည့္ပါ အဲဒါ ခရီးသြားဟန္လြဲေပၚလာတာကိုေျပာတာ။ ေရွ့ေပၚလာမဲ့ဟာက ဒီထက္ပူၾကမ္းမွာေနာ္ ဒီေတာ့ မီးခံဘို့ မီးခံပစၥည္းလိုတယ္ေနာ္။ ဒို့ကပုတီးနဲ့ ၁၀၈ လံုးကို စိတ္မထြက္ဘူးဆိုရင္ အေတာ္ကိုဟန္ၾကတာ။ ေန့ခင္းက ကသိကေအာင္ျဖစ္ခဲ့ရင္ ညကို (၁၀၈ လံုး တစ္လံုးသိ တလံုးထိဆိုရင္) မရဘူး။ သြားရမွာ အပူၾကားသြားရမွမို့ ရွမ္းေတြဆိုေတာ့ ရွမး္ခေမာက္ေဆာင္းခိုင္းတာ။ ပုတီး ၉ ပတ္ကို မေႏွးမျမန္ ၄၅ မိနစ္ေလာက္ၾကာတယ္။ အေတြးမပါရင္ သီလစင္ၾကယ္တာဘဲ။ စာလို ၀ိသုဒ`ၶိသီလေခၚတယ္။ ဥပုဒ္ယူထားလို့ သတ္ျခင္စရာျမင္ရက္ မသတ္ရတာ လိုျခင္တာရိွရက္နဲ့ သီလယူထားလို့ တားျမစ္ထားလို့ေအာင့္ထားရတာ ၀ါရိတ သီလေခၚတယ္။ ၾကက္ယက္သလိုယက္ျပီးအစာရွာစားရေတာ့ ဥာဏ္နီဥာဏ္နက္ေတြထုတ္သံုးလိုသံုး။ သီလစင္ၾကယ္ရင္ မိုးကုတ္ မဟာစည္ ေ၀ဘူတုိ့ၾကည့္ သူ႕အလုပ္သူလုပ္တာ ဘုန္းကံေတြပြင့္လာတာမဟုတ္လား။ ဘုန္းၾကီး မို့လို့မေျပာပါနဲ့။ လူလည္း လူနဲ့တန္တာရိွတယ္ေနာ္။ ဘာသာရိွရိွ မရိွရိွ လူျဖစ္လာရင္ ေပးတာကမ္းတာရိွတာခ်ည္းဘဲ။ ေရႊေလးတစ္ေအာင္စေလာက္ဟာ အေပၚက အမွဳိက္ပံုၾကီးက ဖုံးထားတာ။ ဒို့က ေလာဘေဒါသ ေမာဟနဲ့ဖံုးထားတာေလ။ မိုးကုတ္တို့ မဟာစည္တို့ ေ၀ဘူတို့က စ်ာန္နဲ့သြားတာေလ။ အမွဳိက္ပံုကို ရွုိ့ပစ္တာတ္မဟုတ္လား။ သမထၾကေတာ့ အာရံုတခုတည္းတည္တဲ့ စ်ာန္။ ၀ိပသာနာက ျဖစ္ပ်က္ျမင္တဲ့စ်ာန္။၀င္တယ္ထြက္တယ္ဆိုတာ ၀င္တခ်က္မွတ္ ထြက္တခ်က္မွတ္တာ စ်ာန္ဗ်။ စ်ာန္ဆိုတာ ျမန္မာလို မီးရွုိ့ပစ္တာ။ မွတ္တယ္ဆိုတာ ရွုိ့ပစ္တာေလ။ အေဟာင္းေတြကိုေကာ မရိွဘူးလား။ မဟာစည္ ေ၀ဘူတို့က ရွုိ့ပစ္ေတာ့ ေပၚတာေပါ့။ တရက္ကို ညတစ္နာရီ မနက္တစ္နာရီလုပ္။ ေန့သားအလိုုက္လုပ္။ ေန့တိုင္းမလုပ္ရဘူး ေန့တိုင္းေတာ့ပ်င္းသြားတတ္တယ္။ အထစ္နဲ့လုပ္ရတယ္။ တဆက္တည္းလုပ္ရင္ ပ်င္းသြားတတ္တယ္။ ေရွ့သြားဘို့ အပူခံ ဒဏ္ခံဘို့ရယ္ သြားရင္းစာဘို့ ရိကၡာထုပ္ကို လုပ္ရမယ္။ သီလမစင္ၾကယ္လို့အဲဒါမေပၚတာ။ အေတြးလံုေအာင္လုပ္ခုိင္းတာ ငါဘာလုပ္လို့ ဘာရမယ္ခ်ည္းမေမ်ွာ္နဲ့။ သမထဆိုတာ ကိေလသာျငိမ္းတာကို ေျပာတာ။ မီးေလာင္ဦးမွာေနာ္။ မီးအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ့ေလာင္ဦးမွာေနာ္။ ေလာကဓံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ့ တၾကိမ္မဟုတ္တၾကိမ္ တေကြ႕မဟုတ္တေကြ႕ေတြ႕မွေနာ္။ ေလာကဓံနဲ့ၾကံဳေတာ့ ထြန့္ထြန့္လူူးျပီး အိမ္ေျမာင္မီးျပတ္ျဖစ္သြားမယ္။ လုပ္ထားေတာ့ ဘယ္လိုအပူလာလာ ဒဏ္ခံနုိင္တယ္ေနာ္။ ေတာမွာ နြားမၾကီးႏြားငယ္ေလးေပ်ာက္ေတာ့ ႏြားမွၾကီးက ၀မ္းဘဲ ၀မ္းဘဲေအာ္ျပီးရွာသတဲ့ တနာရီလည္းၾကာ ေရာတိတ္သြားသတဲ့။ ကဲ ႏြားမၾကီးလိုေနနုိင္ပါ့မလား။ ဘုရားလက္ထက္တုန္းက ေတာထြက္ရဟန္း(၅)ပါး သူတုိ့ကိုေတာ္ေတာ္ျပဳစုျပီး ဆြမ္းေလာင္းတဲ့ ဒကာမၾကီးရွိတယ္။ သူတို့ကအေတာ္အားကိုးဆိုဘဲ။ တေန့ေတာ့ အဲဒီဒကာမၾကီး ေသေတာ့ ရဟန္း(၅)ပါး ေခါင္းျခင္းဆုိင္ျပီးငုိၾကသတဲ့။ အဲဒီေတာ့ ဘုရားကဥပမာေပးတယ္ နုိ႕မကြာေသးတဲ့နြားငယ္ေလးေတြ ႏြားမၾကီးေပ်ာက္လို့ ၀မ္းဘဲ ၀မ္းဘဲ ေအာ္သလိုဘဲတဲ့။ ေလာကဓံဆိုတာ ေလာကဓမၼတာ ဆုိးရင္ဆုိး ေကာင္းရင္ေကာင္း။ ဆိုးမွေလာကဓံမဟုတ္ဖူး။ သူေတာ္ေကာင္းေတြက ၾကိဳက္စြန္း မုန္းစြန္းမလိုက္ အလယ္ၾကားေရာက္ေအာင္စိတ္ကိုထားတာေလ။ ၾကိဳက္လွခ်ည့္ပယ္ထားေတာ့ မုန္းလွခ်ည့္ၾကေတာ့လည္း မရိွေတာ့ဘူး။ ၾကိဳက္လွခ်ည့္နဲ့ေတြ့ရင္ မုန္းလာခ်ည့္ကလာမယ္ မၾကာမွီေမ်ွာ္ပါ။ ဒုိ့ရွမ္းေတြေျပာရတာက ဒို့ရွမ္းေတြေရွ့ကို အဆိုးေတြ ၾကံဳဦးမွာေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ေအးေအးမေနနဲ့ေပါ့။ ျမင္တဲ့ေနရာက မျမင္တဲ့ေနရာက ေလာကနဲ့ သာသနာအတြက္ ျမင္အပ္တဲ့ေနရာ မျမင္အပ္တဲ့ေနရာက တခ်ဳိ့က သီးခံအလုပ္လုပ္တယ္ တခ်ုိ့က သီးမခံဘဲအလုပ္လုပ္တယ္။ အဲဒါကိုလက္မခံဘဲေနမွာလား။ လက္ခံနုိင္ေအာင္ ကိုယ္ကလုပ္ရမယ္။သူေတာ္ေကာင္းအစားစားက ကိုယ့္ပ၇ိသတ္အတြက္ လုပ္ေနတယ္။ ကိုယ္ကေမ့ေမ့ၾကီးေနျပီးလုပ္ေနရင္ ဟိုက ဘယ္ေလာက္ပို့ေနေန မေရာက္ဖူးဗ်ေနာ္။ ဒို့ကဒါေလးေျပာျခင္တာဗ်
=====================================================

ရွမ္းသာ၀ကမ်ားကို လွဴတတ္ေစရန္ လမ္းညႊန္မွဳျပဳေသာ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ၾသ၀ါဒ ပုဂၢိဳလ္ကိုခင္ေတ္ာ့ ဘာရမွာလဲ။ ဘာမွမရဘူး။ သံဃာဂုဏ္ကိုအာရံုျပဳရမွာေနာ္။အက်င့္ဂုဏ္ကို အာရံုျပဳ အက်င့္ဂုဏ္ကုိ သံဃာလို့ေပာာတာ။ အဲဒါဆို ဘုရားနဲ့အတူတူဘဲ ဘုရားက်င့္သလိုက်င့္ ဘုရားသိသလို သိေနတာ ဥာဏ္ေတြေပါင္းစုထားတာ သံဃာလို့ေျပာတာ။ ဆြမ္းတစ္ပုဂံနဲ့ရိွရိွသမ်ွသံဃာအကုန္ပါတာဘဲေနာ္။ စြဲအားၾကီးလို႕ လိုျခင္သေလာက္မရတာ။ သံဃာကိုျမင္ဘူးရဲ့လား။ အက်င့္ဂုဏ္ျမင္ဘူးလို့လား။ အက်င့္ဂုဏ္အာရံုျပဳလွဴေနာ္။ ေက်းဇူးတင္လႊာ။ မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ၾကီး မဟာျမိဳင္ေတာၾကီးအတြင္းတြင္ သီတင္းသံုးစဥ္ တရားေဟာေျပာစဥ္ကာလမွ ေဟာၾကားေသာ တရားမ်ားကို အခက္အခဲအမ်ဳိးမ်ဳိးၾကားမွ သြားေရာက္မွတ္တမ္းတင္ရိုက္ကူးေပးထားသျဖင့္ ယခုကဲ့သို့ ၾကားနာရ တင္ျပနိုင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မွတ္တမ္းတင္ရိုက္ကူးထားေသာ ေအာင္နီဦး (ဗြီဒီယို) ဦးသန္းရိွန္+ေဒၚခင္မာနွင္းမိသားစုႏွင့္ ေရႊဘို မံုရြာ ဇီးကုန္း နတ္တလူ ရန္ကုန္မွ သံဟိတာအဖြဲ့မ်ားအား ေက်းဇူးအထူးတင္ရိွပါေၾကာင္း။ စာစုမ်ားသည္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ တရားေခြမ်ားမွ ေကာက္ႏွုတ္ထားျခင္းျဖစ္ျပီး ၾကားနာခြင့္မရရိွကုန္ေသာ ေ၀ေနယ်မ်ားအား မိမိကိုယ္နွင့္ ထပ္တူနွဳိင္းခ်င့္ ကိုယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ျဖင့္ ဘေလာ့တြင္ တင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

သိတာေလးေတြ ေျပာခဲ့ပါဦး

Popular Posts